Ik vraag me af of dit representatief is voor het gemiddelde stel, of trouwt men steeds later of vroeger? Ik heb daar geen flauw benul van om eerlijk te zijn. Zelf ben ik niet veel anders gewend in mijn familie, misschien omdat dat komt omdat we allemaal behoorlijk katholiek zijn.
Dus mijn vraag: op wat voor een leeftijd trouwt men of ben je getrouwd/ben je van plan te gaan trouwen? Natuurlijk wanneer je beiden achter het besluit staat en er beiden klaar voor bent, maar op welke leeftijd is dat bij jullie?
ik werk (volgens de planning) dan twee jaar en m'n vriend en ik zijn dan 10 jaar samen
quote:simpel antwoord : op het moment dat het jou uitkomt . ..
Trouwen, op welke leeftijd doe je dat?
quote:Inderdaad!
Op dinsdag 8 april 2003 16:19 schreef Flierp het volgende:[..]
simpel antwoord : op het moment dat het jou uitkomt . ..
En als je bankrekening het toe laat.
Hangt dus helemaal van jullie zelf af.
quote:nog simpeler: nooit
quote:Mee eens. Het was de trend om eerst carriere te maken en daarna te gaan trouwen, kids enz. Dan zijn ze ongeveer 25 - 30. Nu wordt het steeds meer dat mensen op jongere leeftijd (20 - 23) gaan trouwen. Waarom weet ik niet, maar het ligt helemaal aan jezelf wat je wilt.
Op dinsdag 8 april 2003 16:21 schreef BlackCobra het volgende:
Dat hangt helemaal van je zelf af.
Je trouwt wanneer jullie er allebei klaar voor zijn.
Zo is er laatst een vriendin van mij geweest die is op haar 18e getrouwd.
(had ook al vanaf haar 13e verkering met die gozer)
Maar ik ken ook iemand die was 35Hangt dus helemaal van jullie zelf af.
Trouwen
Trouwen? Daar hadden O'Haver en Sallie Warren eigenlijk nog niet eerder serieus over nagedacht. Het bejaarde stel besloot eind vorige week elkaar het ja-woord te geven in Oklahoma City. 77 jaar kenden ze elkaar al. Tot verbijstering van de kinderen en kleinkinderen. Het meerendeel dacht dat ze in 1925 getrouwd waren. (NU.nl)
Er zijn natuurlijk heel veel uitzonderingen (en over oorzaken doe ik geen uitspraken) maar statistisch gezien klopt het. Daarnaast stijgt de gemiddelde leeftijd onder autochtoonse paren omdat de economische noodzakelijkheid (ooit een sterke reden) steeds meer afneemt.
Als laatste ontwikkeling zie je dat het normaler wordt om niet je hele leven bij een partner te blijven maar een deel / fase van je leven. En dan dus meerdere partners te hebben (sequentieel monogaam). Dat verhoogt de gemiddelde leeftijd doordat mensen vaker gaan trouwen.
[Dit bericht is gewijzigd door MetalMessiah op 08-04-2003 16:34]
quote:Ja, logisch, dat had ik ook al in mijn openingspost gezegd
Maar welke criteria gebruiken jullie bijvoorbeeld om het moment dat het uitkomt te bepalen, nadat vastgesteld is dat man en vrouw willen trouwen.
Speelt geld een rol, leeftijd, familiesituatie (hoe denken de familieleden van beide kanten erover), andere sociale omgang, de ecnomie, gezinsplanning etc? Zouden deze mogelijke elementen die bijdragen aan de beslissing ook bepalend zijn voor de leeftijd waarop je besluit te trouwen?
edit: typo
[Dit bericht is gewijzigd door veekeend op 08-04-2003 16:41]
quote:geld zou wel een rol spelen, het moet wel een mooie bruiloft worden natuurlijk, niet een waar de gasten tussendoor even naar de shoarmatent gaan en je ze 's avonds bitterballen gaat serveren (helaas dacht een familielid hier anders over
Op dinsdag 8 april 2003 16:33 schreef veekeend het volgende:[..]
Ja, logisch, dat had ik ook al in mijn openingspost gezegd;)
Maar welke criteria gebruiken jullie bijvoorbeeld om het moment dat het uitkomt te bepalen, nadat vastgesteld is dat man en vrouw willen trouwen.
Speelt geld een rol, leeftijd, familiesituatie (hoe denken de familieleden van beide kanten erover), andere sociale omgang, de ecnomie, gezinsplanning etc? Zouden deze mogelijke elementen die bijdragen aan de beslissing ook bepalend zijn voor de leeftijd waarop je besluit te trouwen?
overigens liggen er nog geen trouwplannen in het verschied, en krijgt hij volgens mij de kriebels als je over zoiets als "later" begint
Ik was er idd klaar voor, ik had het gevoel dat ik een andere levensfase had bereikt. Aan kinderen wil ik (nog) niet beginnen. Die verantwoordelijkheid wil ik niet aangaan op dit moment.
Jompels,
Slaapmeisje
Denk niet dat trouwen aan leeftijd is verbonden. Mijn vriendin was 23 en haar vriend 26 toen zij trouwde. Mijn moeder was 18 en mijn pa 21 toen zij trouwde.
Dus ik zie hier geen lijn
Daarbij mijn oma is op haar 65ste nog getrouwd ( veel pech in haar leven...en wens haar daar mee het beste mee.... )
[Dit bericht is gewijzigd door lightgirl op 08-04-2003 20:54]
quote:ik ken iemand die trouwde toen ze net 25 was 5 maanden later was ze gescheide
Op dinsdag 8 april 2003 16:22 schreef DorstigNijlpaard het volgende:
Ik ken ook iemand die op haar 21ste getrouwd is en op haar 23ste gescheiden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |