abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9659036
Dat vraag ik me nu af, om eerlijk te zijn. Mijn ouders en grootouders zijn zo rond hun 23e getrouwd en hebben ook 1 į 2 jaar later de kinderen gekregen. Als ik een beetje verder kijk naar de toekomst, dan zit er dik de kans in dat dit lot ook bij mij zal gaan geschieden.

Ik vraag me af of dit representatief is voor het gemiddelde stel, of trouwt men steeds later of vroeger? Ik heb daar geen flauw benul van om eerlijk te zijn. Zelf ben ik niet veel anders gewend in mijn familie, misschien omdat dat komt omdat we allemaal behoorlijk katholiek zijn.

Dus mijn vraag: op wat voor een leeftijd trouwt men of ben je getrouwd/ben je van plan te gaan trouwen? Natuurlijk wanneer je beiden achter het besluit staat en er beiden klaar voor bent, maar op welke leeftijd is dat bij jullie?

dinsdag 8 april 2003 @ 16:18:07 #2
46558 Blacklander
Isaac had het maar zwaar :)
pi_9659136
Tja een nicht (nee, geen homo) van mij trouwde op haar 27e of zoiets. En de rest van mijn neven enzo ook rond die leeftijd (geef of neem een jaartje of 2). Maar ik ben pas 21, dus nog niet
"Violence is the last refuge of the incompetent" Isaac Asimov, 1920 - 1992
pi_9659154
Ik vind 26 voor mij een mooie leeftijd om te trouwen

ik werk (volgens de planning) dan twee jaar en m'n vriend en ik zijn dan 10 jaar samen

pi_9659158
quote:
Trouwen, op welke leeftijd doe je dat?
simpel antwoord : op het moment dat het jou uitkomt . ..
Religion : Mankind's worst invention !
  dinsdag 8 april 2003 @ 16:20:41 #5
29883 TheSperminator
Dit is waar het om gaat.
pi_9659188
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 16:19 schreef Flierp het volgende:

[..]

Inderdaad!

En als je bankrekening het toe laat.

pi_9659202
Dat hangt helemaal van je zelf af.
Je trouwt wanneer jullie er allebei klaar voor zijn.
Zo is er laatst een vriendin van mij geweest die is op haar 18e getrouwd.
(had ook al vanaf haar 13e verkering met die gozer)
Maar ik ken ook iemand die was 35

Hangt dus helemaal van jullie zelf af.

Nothing is what it seems
  dinsdag 8 april 2003 @ 16:22:31 #7
51715 DorstigNijlpaard
Eigen nijlpaard is goud waard
pi_9659241
Tja.... ik trouw zodra ik een vrouw gevonden heb met wie ik wil trouwen en die met mij wil trouwen.
Ik ken mensen die al op hun 18de getrouwd zijn en ook die pas op hun 35ste aan trouwen begonnen te denken. En van de meeste tussenliggende leeftijden ken ik wel iemand. Ik ken ook iemand die op haar 21ste getrouwd is en op haar 23ste gescheiden. En ik ken ook (om het relaas compleet te maken) koppels die niet getrouwd zijn, maar wel al jaren gelukkig samen zijn.
Gewoon trouwen als je denkt dat je daar gelukkiger van wordt, maar voel je niet gedwongen om te trouwen vanwege je leeftijd.
Succes.
Originalitijd kent geen teit!
  dinsdag 8 april 2003 @ 16:23:05 #8
51677 Liefsel
liefsel rules!!
pi_9659251
en als je natuurlijk een geschikte partner hebt gevonden.....
eerst nog eens een vent zien te vinden!
  dinsdag 8 april 2003 @ 16:23:14 #9
41910 onetouch
koekeroekus...
pi_9659259
quote:

[..]

nog simpeler: nooit
  dinsdag 8 april 2003 @ 16:25:37 #10
41274 Guitar_girl
Wij zijn getrouwd!!!!!!!!!!!!!
pi_9659319
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 16:21 schreef BlackCobra het volgende:
Dat hangt helemaal van je zelf af.
Je trouwt wanneer jullie er allebei klaar voor zijn.
Zo is er laatst een vriendin van mij geweest die is op haar 18e getrouwd.
(had ook al vanaf haar 13e verkering met die gozer)
Maar ik ken ook iemand die was 35

Hangt dus helemaal van jullie zelf af.

Mee eens. Het was de trend om eerst carriere te maken en daarna te gaan trouwen, kids enz. Dan zijn ze ongeveer 25 - 30. Nu wordt het steeds meer dat mensen op jongere leeftijd (20 - 23) gaan trouwen. Waarom weet ik niet, maar het ligt helemaal aan jezelf wat je wilt.
13-06-2003
  dinsdag 8 april 2003 @ 16:26:56 #11
22713 maple-leaf
Terug van weggeweest...
pi_9659358
het is iig nooit te laat om te trouwen

Trouwen
Trouwen? Daar hadden O'Haver en Sallie Warren eigenlijk nog niet eerder serieus over nagedacht. Het bejaarde stel besloot eind vorige week elkaar het ja-woord te geven in Oklahoma City. 77 jaar kenden ze elkaar al. Tot verbijstering van de kinderen en kleinkinderen. Het meerendeel dacht dat ze in 1925 getrouwd waren. (NU.nl)

*Leve het hierNUmaals....Loesje©*
*Leven is het meervoud van lef....Loesje©*
  dinsdag 8 april 2003 @ 16:30:35 #12
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_9659445
Hmmm tja...Ik ben zelf 27, maar ik heb echt nog nooit serieus over trouwen nagedacht. Ben een beetje anti-trouwens denk ik.
Heeft er ook wellicht toe geleid dat de relaties niet hebben stand gehouden... (Niet willen binden enzow.....oei bindingsangst)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  dinsdag 8 april 2003 @ 16:33:31 #13
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_9659505
Er is een verband tussen de gemiddelde trouwleeftijd en je sociale omgeving en opleidingsnivo. Hoe hoger je klasse en opleiding, des te hoger de gemiddelde trouwleeftijd.

Er zijn natuurlijk heel veel uitzonderingen (en over oorzaken doe ik geen uitspraken) maar statistisch gezien klopt het. Daarnaast stijgt de gemiddelde leeftijd onder autochtoonse paren omdat de economische noodzakelijkheid (ooit een sterke reden) steeds meer afneemt.

Als laatste ontwikkeling zie je dat het normaler wordt om niet je hele leven bij een partner te blijven maar een deel / fase van je leven. En dan dus meerdere partners te hebben (sequentieel monogaam). Dat verhoogt de gemiddelde leeftijd doordat mensen vaker gaan trouwen.

[Dit bericht is gewijzigd door MetalMessiah op 08-04-2003 16:34]

Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
pi_9659514
quote:

[..]

Ja, logisch, dat had ik ook al in mijn openingspost gezegd

Maar welke criteria gebruiken jullie bijvoorbeeld om het moment dat het uitkomt te bepalen, nadat vastgesteld is dat man en vrouw willen trouwen.

Speelt geld een rol, leeftijd, familiesituatie (hoe denken de familieleden van beide kanten erover), andere sociale omgang, de ecnomie, gezinsplanning etc? Zouden deze mogelijke elementen die bijdragen aan de beslissing ook bepalend zijn voor de leeftijd waarop je besluit te trouwen?

edit: typo

[Dit bericht is gewijzigd door veekeend op 08-04-2003 16:41]

pi_9659822
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 16:33 schreef veekeend het volgende:

[..]

Ja, logisch, dat had ik ook al in mijn openingspost gezegd;)

Maar welke criteria gebruiken jullie bijvoorbeeld om het moment dat het uitkomt te bepalen, nadat vastgesteld is dat man en vrouw willen trouwen.

Speelt geld een rol, leeftijd, familiesituatie (hoe denken de familieleden van beide kanten erover), andere sociale omgang, de ecnomie, gezinsplanning etc? Zouden deze mogelijke elementen die bijdragen aan de beslissing ook bepalend zijn voor de leeftijd waarop je besluit te trouwen?

geld zou wel een rol spelen, het moet wel een mooie bruiloft worden natuurlijk, niet een waar de gasten tussendoor even naar de shoarmatent gaan en je ze 's avonds bitterballen gaat serveren (helaas dacht een familielid hier anders over )
leeftijd enigszins, ik zou niet voor mijn 21e willen trouwen, op de een of andere manier vind ik dat te jong. ook wil ik wel eerst klaar zijn met mijn studie, dus dat wordt zeker 22
wat de rest van de familie er van vindt vind ik niet belangrijk, economie ook niet, en ik zou niet gaan trouwen omdat ik in mijn planning heb staan dat ik op die leeftijd moet trouwen, dan kinderen moet gaan krijgen etc. (je maakt je daar natuurlijk wel een voorstelling van, maar dat is mooi om van te dromen)

overigens liggen er nog geen trouwplannen in het verschied, en krijgt hij volgens mij de kriebels als je over zoiets als "later" begint

pi_9659878
Ik denk niet dat daar een leeftijd voor staat. Als je er samen aan toe bent ga je trouwen. Ben zelf op mijn 27e getrouwd, en had op mijn 30e twee kinderen.
It's in the air tonight
pi_9659925
Ik ben vorig jaar getrouwd, toen ik 24 was, mijn man was toen 30. Mijn moeder is ook op haar 24e getrouwd, en ik zei vroeger wel een tegen mezelf dat ik dat dan ook zou doen
Dit is eigenlijk toevallig uitgekomen..

Ik was er idd klaar voor, ik had het gevoel dat ik een andere levensfase had bereikt. Aan kinderen wil ik (nog) niet beginnen. Die verantwoordelijkheid wil ik niet aangaan op dit moment.

dinsdag 8 april 2003 @ 17:26:07 #18
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_9660666
30 denk ofzo
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_9661440
Ik word 80. De helft van mijn leven met 1 iemand doorbrengen vind ik wel voldoende. Derhalve trouw ik als ik 40 ben (nog 11 jaar om te genieten dus van al het vrouwelijk schoon)
  † In Memoriam † dinsdag 8 april 2003 @ 19:36:46 #20
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_9663449
Je kunt het gewoon niet voor het zeggen hebben op welke leeftijd je gaat trouwen. Ik ben nu 31 en mijn vriend 39 en wij gaan dit jaar in juni trouwen. Omdat we elkaar pas 5 jaar geleden hadden ontmoet en natuurlijk eerst wilden proefdraaien, werd het dit jaar tijd om te trouwen. Vorig jaar mei was het huwelijksaanzoek, dus we hebben ook nog even de tijd gehad om flink te sparen. Trouwen zelf kun je natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt.

Jompels,
Slaapmeisje

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_9663496
Vroeger (toen ik 14 oid was) dacht ik altijd op m'n 26e of 28e maar ik ben nu 26.. En niet getrouwd en zie mezelf dat ook voorlopig nog niet doen.... Gek he.. vroegah..
Vind ik
pi_9663501
Liefst in drie keer: never, nooit en nimmer
Mij niet gezien!
pi_9663519
Ik ben op 4 oktober 2002 getrouwd. Ik was/ben 26 en mijn vriend 28.

Denk niet dat trouwen aan leeftijd is verbonden. Mijn vriendin was 23 en haar vriend 26 toen zij trouwde. Mijn moeder was 18 en mijn pa 21 toen zij trouwde.

Dus ik zie hier geen lijn

pi_9663833
Trouwen is niet leeftijd gebonden...zou ook niet best wezen Ik doe het ook zeker als ik er aan toe ben....Dus mijn vriend mag z`n borst vast nat maken

Daarbij mijn oma is op haar 65ste nog getrouwd ( veel pech in haar leven...en wens haar daar mee het beste mee.... )

[Dit bericht is gewijzigd door lightgirl op 08-04-2003 20:54]

dinsdag 8 april 2003 @ 19:59:20 #25
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_9663948
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 16:22 schreef DorstigNijlpaard het volgende:
Ik ken ook iemand die op haar 21ste getrouwd is en op haar 23ste gescheiden.
ik ken iemand die trouwde toen ze net 25 was 5 maanden later was ze gescheide
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')