abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 april 2003 @ 13:51:50 #1
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_9655795
Binnenkort(volgende week) moet een verstandskies worden verwijderd (No.2 komt later)

zijn er echt dingen die je niet moet eten?.
-bepaalde kruiden bijv (peper? sambal? kaneel?)

dus niet een vraag naar hoe het bevallen is

Oh ja, is het de dag erna mogelijk om een work-out te doen (spinning)

In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  dinsdag 8 april 2003 @ 13:55:40 #2
44691 Chevron
The lost art
pi_9655867
soep drinken door een rietje.

En proberen voor op zun minst een week, warme en koude dingen te vermijden.

The Willow knows what the storm does not: that the power to endure harm outlives the power to inflict it.
pi_9655886
Is toch gewoon zelfde als met een kies? Laatst drie ervan getrokken bij mij in een keer.
pi_9655896
vraag om een hechting...

ik moest 2 weken terug ook...ging allemaal ok, maar 's avonds ging het weer bloeden...'s nachts haast niet geslapen...en toen ik wel sliep bloedde het lekker door op mijn kussen.

een weekenddiensttandarts heeft het tandvlees gehecht...ik hoor van klasgenoten dat die dat sowieso kregen..ik niet...

maar tip, vraag erom...doe ik ook 7 juni, als mijn 2e getrokken wordt...

verdoving was bij mij na 3 uur uitgewerkt..drinken ging vrij kut, je voelt niks...tip: geen hete dingen drinken, je komt er te laat achter dat het te heet is...je verbrand echt je bek.

na die 3 uur wil alles wel, maar je moet niet gaan spoelen..drinken mag wel, spoelen niet...maar ga niet kouwen met die kant ofzo, alleen maar kans dat het weer gaat bloeden...

pi_9655963
Een half uurtje nadat m'n bovenste verstandskiezen waren getrokken zat ik al weer koekjes te eten.

Dus als je weinig last er van hebt, kun je eten wat je wilt.

Alleen het irritante is dat je soms etensresten uit je "gat" moet pulken

pi_9656012
Ik heb ook al m'n verstandskiezen moeten laten trekken.. 2 per keer. Eerst links, dan rechts. Ik weet niet meer of het boven of onder was, maar bij één doen ze een hechting, andere kant is niet echt nodig.

Maar hechting of geen hechting, eet geen harde dingen. Geen beschuit of chips en dat soort dingen. Kan pijnlijk zijn en kapot maken. Verders kan je alles eten, gewoon beetje aan een kant proberen te kauwen. Gewoon kleine hapjes nemen.

"HEBBIE ME NIET VERSTAAN?! JE MOT JE GORE MUIL HOUWE!" - Neophyte
pi_9656045
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 14:01 schreef Indianos het volgende:
Ik heb ook al m'n verstandskiezen moeten laten trekken.. 2 per keer. Eerst links, dan rechts. Ik weet niet meer of het boven of onder was, maar bij één doen ze een hechting, andere kant is niet echt nodig.

Maar hechting of geen hechting, eet geen harde dingen. Geen beschuit of chips en dat soort dingen. Kan pijnlijk zijn en kapot maken. Verders kan je alles eten, gewoon beetje aan een kant proberen te kauwen. Gewoon kleine hapjes nemen.

Mijn kiezen die getrokken werden zaten; linksonder, rechtsonder en rechtsboven, en ook steeds middenin de rij kiezen. Dat is niet zo fijn bij het eten.
  dinsdag 8 april 2003 @ 14:03:49 #8
46558 Blacklander
Isaac had het maar zwaar :)
pi_9656069
Ik ben ze nu al zeker een anderhalf jaar aan het krijgen. Maar ik heb gelukkig genoeg plaats in mijn mond. (denk trouwens dat ze niet verder meer zullen groeien, voel al tijden niets meer van die kiezen)

suc6

"Violence is the last refuge of the incompetent" Isaac Asimov, 1920 - 1992
pi_9656108
Bij mij zijn al meerdere (verstands) kiezen en een tand getrokken.
Zolang het bij de tandarts gebeurd vind ik het niet erg , ik ken deze man al jaren en weet hoe hij te werk gaat.
Heb altijd hechtingen erin gehad , enige nadeel is dat ik met het touwtje spelen ga.
De eerste uren drink ik niets , laat staan dat ik wat eet.
Raad je aan om voor die tijd gegeten te hebben zodat je niet echt honger krijgt.
Na die tijd als de verdoving nog werkt (duurt bij mij meestal vrij lang) heb ik heel veel zelf medelijden.
Ik drink dan juist altijd een warme kop chocolademelk met slagroom.
Dit kreeg ik al toen ik nog thuis woonde na die tijd en is blijven hangen.
Geen last van maar wacht totdat je zeker weet dat het niet te heet meer is.

Ik moet nu al 1,5 jaar naar het ziekenhuis om een verstandskies te laten trekken.
Dit durf ik (ja ja mietje ) niet.
Mijn tandarts heeft nog foto's gemaakt om te kijken of er een mogelijkheid was dat ie hem zelf zou trekken , maar aangezien deze is omgevallen en het vlees er nog half over heen zit is dit niet mogelijk.
Naar het ziekenhuis durf ik niet omdat ik dan een doek over mijn gezicht krijg en dus niets meer zien kan.
Daardoor raak ik in paniek.
Ik kan abosoluut niet tegen iets over mijn gezicht of niets meer te kunnen zien.
Heeft met een stukje verleden te maken denk ik.

dinsdag 8 april 2003 @ 14:06:54 #10
18313 MaTriCX
Jaja..., vast!
pi_9656134
ik heb eerst mijn verstandskiezen laten trekken en daarna moest mijn kaak worden gebroken (heerlijk)

Maar het verschilt nogal per persoon hoe snel je hersteld, ik had niet veel pijn, maar zag eruit als een hamster, omdat mijn kiezen horizontaal groeiden, ipv verticaal.

En in mijn geval was sporten de dag erna geen optie, je voelt je namelijk nogal beroerd....

Maar reken maar op 2 dagen ff niet fit.

Suc6 ...

Goh en wat dan nog ?
pi_9656226
ik zou ze toch echt in een keer laten trekken als het er maar twee zijn. anders zit je 2 keer met de ellende. ik heb vooral veel soep gegeten de eerste paar dagen, maar bij mij was het ook een vrij zware klus. tanden moesten eerst gebroken worden en in stukken getrokken enzo. het kan best dat je al eerder gewoon eet.
  dinsdag 8 april 2003 @ 14:11:39 #12
6654 Lorn
vergeten door iedereen
pi_9656251
Bij mij was het een fluitje van een cent. Ging redelijk makkelijk en kon de dag erna weer gewoon eten.
It's not the despair, Laura. I can take the despair. It's the hope.
pi_9656254
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 14:06 schreef MaTriCX het volgende:
Maar het verschilt nogal per persoon hoe snel je hersteld, ik had niet veel pijn, maar zag eruit als een hamster, omdat mijn kiezen horizontaal groeiden, ipv verticaal.
Als ik al deze verhalen lees heb ik veel geluk gehad.

Ik heb nauwelijks last gehad (het hoefde ook niet gehecht te worden),
kon daarna eten en doen wat ik wou en aan m'n gezicht was niks raars te zien.

Dus het verschilt idd per persoon, dus het kan ook mee vallen!

pi_9656379
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 13:51 schreef Scighera het volgende:
Binnenkort(volgende week) moet een verstandskies worden verwijderd (No.2 komt later)

zijn er echt dingen die je niet moet eten?.
-bepaalde kruiden bijv (peper? sambal? kaneel?)

dus niet een vraag naar hoe het bevallen is

Oh ja, is het de dag erna mogelijk om een work-out te doen (spinning)

Ligt eraan of ze getrokken worden (dus of je kiezen al doorgekomen zijn) of dat ze eruit gesneden worden (kiezen zijn nog niet doorgekomen).
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  dinsdag 8 april 2003 @ 14:21:18 #15
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_9656457
ik kon alles eten nadat ik een verstandkies had laten trekken ik zat de zelfde avond gewoon aan de biefstuk
  dinsdag 8 april 2003 @ 14:25:13 #16
40466 Steg
100 % Tukker
pi_9656546
Bij mij viel het inderdaad ook mee. De rechterkant was geen probleem. 's Avonds alweer de warme maaltijd (wel pasta maar ja). De linkerkant (2 weken later) was meer een probleem. De kaakchirurg schoot een beetje uit en raakte een andere tand die later gecorrigeerd moest worden door de tandarts. Niet leuk, die discussie boven je hoofd
"ow, da's niet zo mooi"
"misschien een noodvulling?"
"nee, daarvoor bloedt het te erg"
"hmm, dan moet hij maar even naar de tandarts"

Geef mij maar de eerste keer. Toen gingen ze discussiëren over de Aldi-pc in de aanbieding met als commentaar "ja meneer, u denkt waar zijn ze mee bezig maar het gaat goed hoor".

[Dit bericht is gewijzigd door Steg op 08-04-2003 14:25]

Overdrijven maakt de zaak duidelijk
  dinsdag 8 april 2003 @ 14:25:40 #17
43276 Scighera
pi_9656555
Ze zijn beiede al doorgekomen, maar staan scheed naar voren (tand vlees loopt daar op en het risico bestaat dat ze de normale kiezen scheef gaan drukken.

zijn dingen als vis en pittige soep goed te doen?

Wat ik me vooral afvraag is, of de wond niet snel opengaat met gekruid eten

dinsdag 8 april 2003 @ 14:27:07 #18
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_9656597
k Heb een paar dagen op yoghurt en vla geleefd omdat ik -nadat die ellendige kies eruit was geboord- een medicijn kreeeg voor de ontsteking (die ik daar schijnbaar had). Daar werd ik zo belabberd van dat 't volledig op vloeibaar ging.. Iets anders hield ik gewoon niet binnen.
Pas trouwens wel op met tandenpoetsen straks
(Un)masking for the greater good.
  Jubileum moderator dinsdag 8 april 2003 @ 14:27:37 #19
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_9656613
Voor alle ervaringen op het gebied van verstandkiezen verwijderen verwijs ik iedereen naar verstandskiezen trekken.. :(

De topicopener van dit topic vraagt duidelijk naar wat hij wel en niet kan eten en of hij mag sporten.
Graag zie ik meer tips over die 2 vragen en de ervaringen in bovenstaand topic.

[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 08-04-2003 14:41]

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 8 april 2003 @ 14:29:59 #20
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_9656667
ik had ook paar pakkies vla ingeslagen alleen 3 uur na het verwijderen zat ik al weer aan het normale voedsel.. met andere woorden valt allemaal reuze mee ... het blijft wel lang bloeden maar hey gewoon iets eten wat niet al te flauw is en je proeft het nie
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
  dinsdag 8 april 2003 @ 14:40:23 #21
43276 Scighera
pi_9656885
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 14:27 schreef Lois het volgende:
Voor alle ervaringen op het gebied van verstandkiezen verwijderen verwijs ik iedereen naar verstandskiezen trekken.. :(

De topicopener van dit topic vraagt duidelijk naar wat ze wel en niet kan eten en of ze mag sporten.
Graag zie ik meer tips over die 2 vragen en de ervaringen in bovenstaand topic.

thanx. dat zijn idd mijn vragen. ervaringen zijn per persoon verschillend.

ik vroeg me af of bepaalde dingen ten zeerste af te raden zijn omdat ze ontstekingen/bloedingen kunnen veroorzaken.

Ps. Ze? ben van het andere geslacht

dinsdag 8 april 2003 @ 14:41:24 #22
22158 sabyne
Wie is er nu gek?
pi_9656910
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 14:29 schreef DAMH het volgende:
ik had ook paar pakkies vla ingeslagen alleen 3 uur na het verwijderen zat ik al weer aan het normale voedsel.. met andere woorden valt allemaal reuze mee ... het blijft wel lang bloeden maar hey gewoon iets eten wat niet al te flauw is en je proeft het nie
Had mijn moeder ook gedaan alleen deed ze er wat suiker door....dat had ze beter niet kunnen doen want ze ging echt giga bloeden!! Dus konden we weer terug.
I don't care.....
  Jubileum moderator dinsdag 8 april 2003 @ 14:42:01 #23
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_9656925
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 14:40 schreef Scighera het volgende:

Ps. Ze? ben van het andere geslacht

Oeps sorry
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_12308766
Ik heb vandaag mijn verstandskiezen getrokken (3 stuks de laatste komt over 6 weken) zodra de verdoving weg is kun je wat drinken maar echt kauwen gaat niet! Neem wat vloeibaars. En overigens het valt reuze mee tot dat de verdoving uitgewerkt is!:X
pi_12387269
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 19:43 schreef alegna1983 het volgende:
En overigens het valt reuze mee tot dat de verdoving uitgewerkt is!:X
Leuk dit soort posts. Gedeelde smart is halve smart.
Ik dacht vanmorgen nog dat het meeviel met mij.

Nu heb ik een 2 keer zo grote wang, en een irriterende pijn ondanks pijnstillers

dinsdag 12 augustus 2003 @ 21:43:06 #26
521 ruby
Hell yeah!
pi_12390769
Eet geen rijst in ieder geval de eerste paar dagen. Het is niet echt fijn als er zo'n korrel blijft hangen in dat gat. Zorg er anders voor dat je zo'n spuitapparaatje hebt waarmee je het weg kunt spoelen.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_12391225
de eerste keer viel het me erg mee.
Gewoon rustig aan eten en inderdaad geen korrelige maaltijd.
Ik had de luxe lekker door moeder verwent te worden voelde me weer even klein

2e keer was minder, had een afspraak in Leeuwarden staan met docent en ging met de auto van Groningen naar Leeuwarden
zonder te eten en dat was niet slim.

Zorg er voor dat je wat in de maag hebt, das mijn leering

pi_12391943
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 13:55 schreef Chevron het volgende:
soep drinken door een rietje.

En proberen voor op zun minst een week, warme en koude dingen te vermijden.

koude dingen vermijden ??
ik MOEST verdorie elke dag ijsjes eten
pi_12392172
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 14:01 schreef Indianos het volgende:

Mijn verstandskies komt er door.. eentje onder aan de linker kant.. kben 15... hmmz..
pi_12403697
Mn verstandskies is maandagochtend getrokken..en ik heb eigelijk helemaal nergens last van. Ik kan alles alweer eten en drinken, al gaat dat soms wat lastig omdat ik aan 1 kant kauw..maar verder gaat t Ik snap niet dat zoveel mensen zich druk maken hiervoor
  donderdag 14 augustus 2003 @ 12:44:28 #31
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_12426147
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 13:29 schreef InsaneM666 het volgende:
Mn verstandskies is maandagochtend getrokken..en ik heb eigelijk helemaal nergens last van. Ik kan alles alweer eten en drinken, al gaat dat soms wat lastig omdat ik aan 1 kant kauw..maar verder gaat t Ik snap niet dat zoveel mensen zich druk maken hiervoor
Misschien omdat niet iedereen evenveel geluk heeft....
Het kan namelijk ook zo gaan "Die kies zit een beetje lastig maar ik hak hem in twee stukken en dan zijn we zo klaar. Verdoving werkt?"
"Ja." "Mooi gaan we beginnen."
35 minuten later
"Ik krijg hem er in twee stukken ook niet uit, ik moet hem nog kleiner maken. Gaat het nog?"
"Ja hoor, duurt het nog heel lang?"
"Nee een minuut of 10 schat ik."
20 minuten later
"AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAUW""
Alles stopt gelijk.
"Oh shit gaat het?"
"Nee wat is die pijn ineens."
"Ja sorry ik heb je zenuw geraakt bij het boren. Ik verdoof je nog wel wat en dan probeer ik het verder."

Nou dat deed dus echt zeer en ik voel het nog steeds als ik lach.
Inmiddels 9 dagen geleden

pi_12430592
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 12:44 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Misschien omdat niet iedereen evenveel geluk heeft....
Het kan namelijk ook zo gaan "Die kies zit een beetje lastig maar ik hak hem in twee stukken en dan zijn we zo klaar. Verdoving werkt?"
"Ja." "Mooi gaan we beginnen."
35 minuten later
"Ik krijg hem er in twee stukken ook niet uit, ik moet hem nog kleiner maken. Gaat het nog?"
"Ja hoor, duurt het nog heel lang?"
"Nee een minuut of 10 schat ik."
20 minuten later
"AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAUW""
Alles stopt gelijk.
"Oh shit gaat het?"
"Nee wat is die pijn ineens."
"Ja sorry ik heb je zenuw geraakt bij het boren. Ik verdoof je nog wel wat en dan probeer ik het verder."

Nou dat deed dus echt zeer en ik voel het nog steeds als ik lach.
Inmiddels 9 dagen geleden

Ai... wat voor tandarts heb je wel niet jeetje.. kvind 't zielig voor je... voor troost mocht 't helpen.. maar ja.. vestandskiezen.. pff...
  donderdag 14 augustus 2003 @ 20:00:47 #33
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_12437189
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 15:20 schreef PsychonixalVintrax het volgende:

[..]

Ai... wat voor tandarts heb je wel niet jeetje.. kvind 't zielig voor je... voor troost mocht 't helpen.. maar ja.. vestandskiezen.. pff...

Dank je was niet eens m'n tandarts maar kaakchirurg....overigens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')