quote:Hmmm, ja leuk. Doe toch maar het waarom erbij
Op donderdag 13 november 2003 23:38 schreef dewd het volgende:[..]
Ik vond traan der goden het slechste, ik zal je besparen waarom mocht je hem nog niet gelezen hebben.
quote:argumentatie zou wel leuk zijn ja
Op vrijdag 14 november 2003 14:40 schreef Werik het volgende:[..]
Hmmm, ja leuk. Doe toch maar het waarom erbij
quote:Ben ik niet met je eens. Ook dit boek is weer een uitdieping en verbreding van de wereld die Feist heeft geschapen, misschien wat saaier dan andere boeken maar zeker niet verkeert. Het verhaalt over de rol van huurlingen en politiek op een wat kleine schaal maar er komen wel veel kleine dingetjes naar voren die je anders niet zou weten.
Op maandag 3 november 2003 15:38 schreef ToBe het volgende:[..]
JAAAAAAAAAAA! Het is gelukt! Ik heb het boek uit!!!
En je hebt gelijk er zit 1 goed hoofdstuk in, het "sherlock holmes hoofdstuk" is erg goed te pruimen. Het hoofdstuk maakt wat goed, maar overal geef ik het boek een 3. Ik vind het zijn slechste boek ooit. Hij moet geen uitstapjes naar sherlock holmes achtige detectives maken...
Verder nog even een citaatje van Feist uit het nawoord van Robbie de Hand (Jimmy nog wat
):
'Met Bill, Joel en Steven (de coauteurs van de legenden-serie) kwamen we een algemene verhaallijn overeen en vervolgens liet ik hen los. Als ik van hen een concept kreeg, herschreef ik dat. Hun 'stemmen' hield ik zoveel mogelijk intact terwijl ik ervoor zorgde dat het werk in overeenstemming bleef met de wereld waarin we schreven.'
Als ik dit zo lees denk ik dus dat het misschien niet eens aan Feist ligt dat het boek 'saai' is maar misschien meer aan Joel Rosenberg.
quote:Hmmm, ja daar heb je misschien wel gelijk in. Maar dan nog blijft de conclusie dat het gewoon een saai boek is. En dat relateer ik dan aan de andere boeken van Feist.
Op zondag 16 november 2003 01:08 schreef engessa het volgende:[..]
Ben ik niet met je eens. Ook dit boek is weer een uitdieping en verbreding van de wereld die Feist heeft geschapen, misschien wat saaier dan andere boeken maar zeker niet verkeert. Het verhaalt over de rol van huurlingen en politiek op een wat kleine schaal maar er komen wel veel kleine dingetjes naar voren die je anders niet zou weten.
Verder nog even een citaatje van Feist uit het nawoord van Robbie de Hand (Jimmy nog wat
):
'Met Bill, Joel en Steven (de coauteurs van de legenden-serie) kwamen we een algemene verhaallijn overeen en vervolgens liet ik hen los. Als ik van hen een concept kreeg, herschreef ik dat. Hun 'stemmen' hield ik zoveel mogelijk intact terwijl ik ervoor zorgde dat het werk in overeenstemming bleef met de wereld waarin we schreven.'Als ik dit zo lees denk ik dus dat het misschien niet eens aan Feist ligt dat het boek 'saai' is maar misschien meer aan Joel Rosenberg.
Eerlijk gezegd vind ik alle drie de boeken die hij heeft geschreven met de bovenstaande schrijvers gewoon een stuk minder dan de boeken die hij alleen heeft geschreven of die met Janny Wurts. Zeker nadat Talon of the Silverhawk gewoon weer een regelrechte topper was.
Mijn conclusie was na het boek van de Legends of the riftwar dus eigenlijk al dat dit een project van hem geweest is die niet echt goed uitgepakt is.
quote:Tear of the Gods was best goed te pruimen. Vergeleken met Honoured Enemy en Murder in LaMut een meesterwerk!
Op donderdag 13 november 2003 23:38 schreef dewd het volgende:[..]
Ik vond traan der goden het slechste, ik zal je besparen waarom mocht je hem nog niet gelezen hebben.
quote:Ik kan mij niets anders dan bij Werik aansluiten.
Op zondag 16 november 2003 13:58 schreef Werik het volgende:[..]
Hmmm, ja daar heb je misschien wel gelijk in. Maar dan nog blijft de conclusie dat het gewoon een saai boek is. En dat relateer ik dan aan de andere boeken van Feist.
Eerlijk gezegd vind ik alle drie de boeken die hij heeft geschreven met de bovenstaande schrijvers gewoon een stuk minder dan de boeken die hij alleen heeft geschreven of die met Janny Wurts. Zeker nadat Talon of the Silverhawk gewoon weer een regelrechte topper was.
Mijn conclusie was na het boek van de Legends of the riftwar dus eigenlijk al dat dit een project van hem geweest is die niet echt goed uitgepakt is.
Ondanks dat een aantal aspecten misschien interessant belicht worden, blijft het gewoon een feit dat het boek enorm saai is. Er gebeurd echt VEEEEEL te weinig om het een fijn leesbaar boek te maken.
Ik ben nu weer in Krondor: The Betrayal begonnen. Dit boek zal voor mij altijd speciaal wezen, omdat het spel Betrayal at Krondor, het eerste spel is wat ik ooit heb gekocht. Ik heb dit spel jaren lang met zo ontzettend veel plezier gespeeld, dat zodra ik het boek opensla, ik weer midden in Midkemia sta en alles zo voor me zie zoals in het spel.
quote:Oeps, belangrijk woordje vergeten.
Op zondag 16 november 2003 13:58 schreef Werik het volgende:[..]
Hmmm, ja daar heb je misschien wel gelijk in. Maar dan nog blijft de conclusie dat het gewoon een saai boek is. En dat relateer ik dan aan de andere boeken van Feist.
Mijn conclusie was na het 2e boek van de Legends of the riftwar dus eigenlijk al dat dit een project van hem geweest is die niet echt goed uitgepakt is.
Ik ben nu in jimmy the hand bezig en die ligt eerlijk gezegd al twee maanden op dezelfde bladzijde. Ik denk dat ik binnenkort toch maar eerst eens aan Winterkrijgers van Gemmell of het laatste deel van de boeken van de Nar van Robin Hobb begin om daarna nog maar eens te kijken of Jimmy the Hand tegen die tijd wel aanslaat.
edit - typo
[Dit bericht is gewijzigd door Werik op 16-11-2003 23:16]
Verder nu bijna Krondor: The Betrayal weer uit. Owyn en Gorath blijven toch wel bijzondere personages voor mij, mede door comp spel, maar staat hierboven al beschreven.
ps waarom lees je alle boeken in het engels?
quote:Waarom niet? De boeken van Feist zijn in het engels misschien nog wel makkelijker te lezen dan in het Nederlands. Plus het feit dat je je niet hoeft te ergeren aan rare vertalingen, hoewel dat met de vertalingen van Feist wel meevalt.
Op maandag 24 november 2003 10:22 schreef dewd het volgende:
Die serie is echt goed tobe, die heb ik met veel plezier gelezen. De samenwerking met janny was qua resultaat beter als met andere schrijvers voor feist.ps waarom lees je alle boeken in het engels?
Maar dat terzijde, heeft iemand al de volgende in de Conclave
of Shadows(om maar even Engels te gebruiken) al gelezen? King of foxes of koning der vossen..
quote:Engels rocks!
Op maandag 24 november 2003 10:22 schreef dewd het volgende:
Die serie is echt goed tobe, die heb ik met veel plezier gelezen. De samenwerking met janny was qua resultaat beter als met andere schrijvers voor feist.ps waarom lees je alle boeken in het engels?
Ik vind vertalingen van namen verschrikkelijk. Als ik hier namen in dit topic hoor moet ik haast ![]()
Fantasy hoort voor mij in het engels. Ik lees het al sinds ik 10 ben zo en zal zws ook niet veranderen.
quote:* ToBe woont in het buitenland en spreekt hele dag engels.
Maar hoe goed je ook in het Engels kunt lezen, Nederlands gaat altijd sneller :/
Ik durf te zeggen dat ik het vloeiend spreek en lees, het maakt voor leessnelheid echt geen zak uit.
Eens kijken of ik rond kerst eens echt kan gaan zitten voor Jimmy the Hand.
quote:die werd mij door een kennis ook aangeraden, misschien toch maar eens halen....
Op woensdag 26 november 2003 14:08 schreef dewd het volgende:
Toevallig een boek van Hobb gehaald, eerste deel van de levende schepen. Eens kijken of dit wat is.
In de boeken van de levende schepen maakt ze namelijk nogal veel subtiele opmerkingen die slaan op deze serie. Ook omdat het zich in dezelfde tijd en wereld afspeelt.
En de boeken van de nar is weer de opvolger van de boeken van de levende schepen. Ook een trilogie
quote:dankje voor de tip
Op woensdag 26 november 2003 14:31 schreef Werik het volgende:
Hoewel ze op zich wel alleenstaand te lezen zijn raad ik jullie toch aan om eerst de boeken van de zieners te lezen.In de boeken van de levende schepen maakt ze namelijk nogal veel subtiele opmerkingen die slaan op deze serie. Ook omdat het zich in dezelfde tijd en wereld afspeelt.
En de boeken van de nar is weer de opvolger van de boeken van de levende schepen. Ook een trilogie
en nu weer ontopic
quote:Ach een kleine dwaling op zijn tijd moet kunnen
Op woensdag 26 november 2003 14:35 schreef Xilantof het volgende:[..]
dankje voor de tip
en nu weer ontopic
![]()
Is er al iemand in King of Foxes bezig? Ben wel neiuwsgierig of die net zo aantrekkelijk is als het eerste deel.
Elfensprook vond ik eerlijk gezegd een stuk minder, maar z'n eerste twee series vind ik echt heel goed en heerlijk om te lezen. Ik moet nog beginnen aan de boeken over het Keizerrijk met Wurts en aan z'n Krondor trilogie, maar naar ik hoorde zijn dat ook wel zeer goede boeken van zijn hand.
Verder raad ik iedereen Goodkind aan.
quote:ik heb de eerste wet van de magie gelezen, en ik moet zeggen dat ik er vrij lastig doorheen kwam... weet niet of het aan het schrijven lag, of aan de lay-out van het boek...
Op dinsdag 2 december 2003 22:22 schreef Wickardia het volgende:
Ik persoonlijk kan niet zeggen welke beter zijn. Waarschijnlijk blijf ik bij Magician omdat PUK mij toch in het fantasy gerne heeft gebracht.
de empire boeken zijn anders omdat de hoofdpersoon een vrouw is en je merkt de vrouwlijke handtekening van Wurts.
De empire boeken zijn complexer. Veel meer intrige , veel meer diplomatie en rafinesse.
het is een beetje een avontuurlijke beschrijving van de japanse samenleving ten tijde van de Samurais
Ik kan ze alleen maar aanbevelen
quote:Dit is bijna net zo erg als iemand kanker aanraden.
Op dinsdag 2 december 2003 22:22 schreef Wickardia het volgende:
[Dit bericht is gewijzigd door zodiakk op 05-12-2003 17:07]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |