abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 juli 2003 @ 17:21:45 #101
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_11813866
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 17:10 schreef ToBe het volgende:

[..]

Ik wacht nog steeds op mijn boek... duurt lang

Ik denk dat ik deel 2 en deel 3 ook maar gelijk bestel, duurt me veels te lang als ik moet wachten tot de rest er ook is....

Volgens mij is het eerste deel niet meer verkrijgbaar en wordt dat herdrukt in september... ik kijk het vanavond even voor je na... (of kijk zelf even op www.fantasyfan.nl bij de discussies
  FOK!fotograaf woensdag 16 juli 2003 @ 17:37:02 #102
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_11814168
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 17:11 schreef Werik het volgende:
Vandaag Jimmy the Hand binnengekregen, ga er zo in beginnen.

Ben benieuwd

kan haast niet tegen vallen

de boeken van Feist zijn de enige die ik koop zonder ook maar op de achterkant te kijken

laat natuurlijk wel ff weten of iets echt zo goed is al we verwachten

Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_11814369
Ja graag , dat deel van de legenden heb ik ook nog niet in mijn bezit , hoor graag van je of ie goed te doen is Robbie de Hand (Jimmy the Hand) , maar ga er net zoals Xilantof vanuit dat ook dit boek weer blindelings in mijn bezit zal komen EN ik het wederom een goed boek zal vinden.

Iemand trouwens al ervaringen met conclaaf der schaduwen , boek 1?
Ben ik ook benieuwd naar!

Oh ja joh?
pi_11814458
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 17:21 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Volgens mij is het eerste deel niet meer verkrijgbaar en wordt dat herdrukt in september... ik kijk het vanavond even voor je na... (of kijk zelf even op www.fantasyfan.nl bij de discussies

Hmmmm ik woon in Finland, hoop dat het daarop geen effect heeft. Volgens de lokale boekenwinkel zou ik hem eind deze of anders volgende week moeten krijgen.
pi_11814480
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 17:46 schreef Rollufie het volgende:
Ja graag , dat deel van de legenden heb ik ook nog niet in mijn bezit , hoor graag van je of ie goed te doen is Robbie de Hand (Jimmy the Hand) , maar ga er net zoals Xilantof vanuit dat ook dit boek weer blindelings in mijn bezit zal komen EN ik het wederom een goed boek zal vinden.

Iemand trouwens al ervaringen met conclaaf der schaduwen , boek 1?
Ben ik ook benieuwd naar!

Persoonlijk vindt ik de legendes van de Riftwar tegenvallen. (Dat zijn dus de drie huurlingen en moord in Lamut)

Maar van talon of the Silverhawk kan ik maar 1 woord bedenken: Fantastisch.

Weer een echte ouderwetse Feist

I don't need a bath. I just bathed a year ago (Battlerager Phewt in The Legacy of the drow van R.A. Salvatore)[br][url]http://www.fantasycave.nl[/url]
  FOK!fotograaf woensdag 16 juli 2003 @ 18:37:01 #106
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_11815273
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 17:53 schreef Werik het volgende:

[..]

Persoonlijk vindt ik de legendes van de Riftwar tegenvallen. (Dat zijn dus de drie huurlingen en moord in Lamut)

Maar van talon of the Silverhawk kan ik maar 1 woord bedenken: Fantastisch.

Weer een echte ouderwetse Feist

ik moet ze toch zowiezo lezen om een eigen mening te vormen .....
gaa ik ook zeker doen,,
maar wel na de krondor serie......
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_11838382
Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em!

Niet meer storen, ik ben aan het lezen

FOK!fotograaf donderdag 17 juli 2003 @ 17:26:14 #108
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_11838679
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 17:12 schreef ToBe het volgende:
Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em!

Niet meer storen, ik ben aan het lezen

ok
vanaf nu stoor ik niet meer
dit is de enige keer.........
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!fotograaf donderdag 17 juli 2003 @ 17:26:45 #109
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_11838694
owh
tja nog 1 keertje storen dan

hoe is ie?
is ie goed?

Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!fotograaf donderdag 17 juli 2003 @ 17:27:40 #110
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_11838717
owhja!!!
(dit is echt de laatste keer)

we willen natuurlijk wel een review als je hem uit hebt !!!

Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_11838736
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 17:26 schreef Xilantof het volgende:
owh
tja nog 1 keertje storen dan

hoe is ie?
is ie goed?

grrrrrrrrrr wat zei ik nou? NIET STOREN!

*ban aanvragen gaat*

Hijs leuk! Ben nog helemaal in het begin, maar zit er nu al in

* ToBe is blij dat ie het boek heeft!

FOK!fotograaf donderdag 17 juli 2003 @ 19:13:06 #112
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_11840808
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 17:28 schreef ToBe het volgende:
*ban aanvragen gaat*
ben nog niet offtopic gegaan

ben blij dat ie goed is........!

veel plezier!

Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_11979665
Ff klein leesdipje gehad, maar ben nu hard op weg, gisteren in 1 ruk iets van 100 pagina's gelezen. Tis weer heerlijk smullen.

Ik vind het alleen irri dat ik een paar van die tsurani woorden niet kan onthouden, wat zijn needra's en hmmm weet de rest al niet meer

FOK!fotograaf donderdag 24 juli 2003 @ 14:13:39 #114
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_11985361
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 09:47 schreef ToBe het volgende:
Ff klein leesdipje gehad, maar ben nu hard op weg, gisteren in 1 ruk iets van 100 pagina's gelezen. Tis weer heerlijk smullen.

Ik vind het alleen irri dat ik een paar van die tsurani woorden niet kan onthouden, wat zijn needra's en hmmm weet de rest al niet meer

goed lezen he!!

needra's zijn toch van die 6 potige beesten (net als paarden)?
of waren needra's meer van die beesten die ze in de Arena's gebruiken?

*slik* ik weet het niet zeker meer....

volgens mij het eerste..

Xilantof Flickrt
foto-nerd
  donderdag 24 juli 2003 @ 14:16:15 #115
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_11985447
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 14:13 schreef Xilantof het volgende:

[..]

goed lezen he!!

needra's zijn toch van die 6 potige beesten (net als paarden)?
of waren needra's meer van die beesten die ze in de Arena's gebruiken?

*slik* ik weet het niet zeker meer....

volgens mij het eerste..

Het eerste volgens mij.. ze worden ook als trek"beesten" gebruikt op de landerijen.

Zelf bezig met de boeken van de Slangenoorlog. Inmiddels aangeland in deel 3 alweer "De razernij van een demonenkoning". Hierna nog het laatste deel en dan nog "Talon" en "Elfensprook" en dan zijn alle boeken van Feist weer gelezen.

Overigens was het laatste deel van de Keizerrijk trilogie wel aardig, maar niet briljant. Het verhaal van Mara kon me alleen in het laatste gedeelte van het boek nog enigszins boeien.

donderdag 24 juli 2003 @ 14:21:59 #116
30593 Lex_de_OD-OK-Man
Hoezo klote user-name?
pi_11985623
Dat komt misschien omdat de Keizerrijk-trilogie veel meer te maken heeft m et politiek en intrige dan met magie. Ik vond het zelf wel gaaf, ook omdat het verhaal goed parallel loopt met de verhalen op Midkemia.

Voor de mensen die de Keizerrijk-trilogie gaaf vonden, kan ik ook 'The art of war' van Zan Tzu (ben even kwijt hoe je de naam precies schrijft ) Deze man heeft heel veel strategieën en oorlogsgedachten op papier gezet en heeft daarmee een soort van Bijbel gecreëerd voro oorlogsvoering die tot op de dag van vandaag nog wordt gebruikt

donderdag 24 juli 2003 @ 14:25:10 #117
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_11985712
De eerste twee delen vond ik geweldig eigenlijk. Maar misschien omdat er zo enorm veel tijd zat tussen de eerste twee delen en het laatste deel en ik ook de indruk had dat het allemaal wat vergezocht was op een gegeven moment, vond ik het laatste deel gewoon wat minder leuk om te lezen. De strategieën die in de eerste twee delen werden uitgedacht, waren wat inventiever gevonden.
  donderdag 24 juli 2003 @ 14:30:20 #118
30593 Lex_de_OD-OK-Man
Hoezo klote user-name?
pi_11985873
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 14:25 schreef Maerycke het volgende:
De eerste twee delen vond ik geweldig eigenlijk. Maar misschien omdat er zo enorm veel tijd zat tussen de eerste twee delen en het laatste deel en ik ook de indruk had dat het allemaal wat vergezocht was op een gegeven moment, vond ik het laatste deel gewoon wat minder leuk om te lezen. De strategieën die in de eerste twee delen werden uitgedacht, waren wat inventiever gevonden.

Ik moet wel toegeven dat, alhoewel ik Feist nog steeds errug goed vind, Robert Jordan mijn favoriet is geworden met zijn Wheel of Time epos. Ik kan de vinger niet helemaal op de juiste plek leggen, maar ik het heeft iets 'volwasseners' of zo. Ik weet niet precies moet zeggen, maar het lijkt wel of het voor ee nouder publiek is geschreven.
Toch is ook nog steeds (om niet iedereen hier tegen de schenen te trappen )
  FOK!fotograaf donderdag 24 juli 2003 @ 16:34:32 #119
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_11989725
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 14:30 schreef Lex_de_OD-OK-Man het volgende:

(om niet iedereen hier tegen de schenen te trappen )

pas idd maar op...
veel Feist lieverhebbers (lees: aanbidders) hier
ik hoor daar ook bij...
echt goede boeken zijn het....

toen ik een paar jaar geleden begon in Magier...
wow..
hij was de eerst schrijver die me echt in een boek kon houden... nu kunnen meer schrijvers het (ben sinds dien veel meer gaan lezen)
maar feist blijft favo!

Xilantof Flickrt
foto-nerd
  donderdag 24 juli 2003 @ 17:07:09 #120
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_11990629
Magier vond ik echt zijn slechtste boek (op faery tale na....).....echt een rip-off van Tolkien en AD&D....daarna heeft hij meer een eigen stijl ontwikkeld maar Feist is imho een schrijver van vrij 'lichte' boeken...het leest lekker weg, maar ik heb veel betere boeken gelezen...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  donderdag 24 juli 2003 @ 17:09:00 #121
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_11990668
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 14:21 schreef Lex_de_OD-OK-Man het volgende:

Voor de mensen die de Keizerrijk-trilogie gaaf vonden, kan ik ook 'The art of war' van Zan Tzu (ben even kwijt hoe je de naam precies schrijft ) Deze man heeft heel veel strategieën en oorlogsgedachten op papier gezet en heeft daarmee een soort van Bijbel gecreëerd voro oorlogsvoering die tot op de dag van vandaag nog wordt gebruikt

je bedoelt Sun Tzu....interessant boek idd 'the art of war'
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_12003155
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 17:07 schreef Abbadon het volgende:
Magier vond ik echt zijn slechtste boek (op faery tale na....).....echt een rip-off van Tolkien en AD&D....daarna heeft hij meer een eigen stijl ontwikkeld maar Feist is imho een schrijver van vrij 'lichte' boeken...het leest lekker weg, maar ik heb veel betere boeken gelezen...
Ik vond de beide Magician boeken erg goed, en ik had helemaal niet het gevoel dat ik bezig was met een rip off te lezen. Ik ben met je eens dat de boeken lekker weg lezen en vrij licht zijn, maar de boeken van Feist behoren imho tot de beste boeken die ik gelezen heb.
  vrijdag 25 juli 2003 @ 10:55:20 #123
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_12005192
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 07:25 schreef ToBe het volgende:

[..]

Ik vond de beide Magician boeken erg goed, en ik had helemaal niet het gevoel dat ik bezig was met een rip off te lezen. Ik ben met je eens dat de boeken lekker weg lezen en vrij licht zijn, maar de boeken van Feist behoren imho tot de beste boeken die ik gelezen heb.

vooral het eerste deel van Magician vond ik meer dan een beetje clichematig...pas als hij in de boeken daarna van zijn uber-characters Pug en Tomas afstapt (wat hij wel moet omdat ze veel te machtig zijn geworden om er nog een normaal avontuur over te kunnen schrijven) krijgt zijn wereld wat meer vlees om de botten, en worden de boeken ook meteen een stuk beter imho....
pi_12005245
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 10:55 schreef Abbadon het volgende:

[..]

vooral het eerste deel van Magician vond ik meer dan een beetje clichematig...pas als hij in de boeken daarna van zijn uber-characters Pug en Tomas afstapt (wat hij wel moet omdat ze veel te machtig zijn geworden om er nog een normaal avontuur over te kunnen schrijven) krijgt zijn wereld wat meer vlees om de botten, en worden de boeken ook meteen een stuk beter imho....

Dat Feist zich enorm in de nesten heeft gewerkt met Pug, Tomas, (en Macros) is ongetwijfeld waar. Ze waren zo krachtig dat ze in staat waren heel Midkemia in 1 keer weg te vagen (bij wijze van spreke). In latere boeken zie je dat hier een hele stellage om heen gebouwd wordt, zodat Pug niet als de "deus ex machina" op kan treden en alle problemen even oplost.

Ik vind zelf denk ik de latere boeken ook wel leuker om te lezen. De Krondor serie en de Serpant War Saga (+ de 2 tussenliggende boeken) waren super

vrijdag 25 juli 2003 @ 11:01:31 #125
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_12005313
Eens!

Ik wil ook niet zeggen dat ik Magician slechte boeken vind, maar imho wel zijn slechtste (wat iets anders is )...je kan wel merken dat het zijn eerste boeken zijn, zeg maar...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')