quote:idd. De eerste hoofdstukken zijn niet om doorheen te komen, maar daarna worden ze echt superspannend. Ik vind ze een stuk beter dan bijvoorbeeld de eerste 2 delen van de riftwar saga.
Op woensdag 25 juni 2003 22:24 schreef sunnyboy2001 het volgende:[..]
Tsjah, je slaat niet echt een belangrijk stuk over, maar het is wel de afsluiting van het verhaal, en er gebeuren nogal wat grote dingen in, maar ik zal niet gaan spoilen.
Ik zou hem dus wel lezen.
quote:ik vind hem idd ook wel tof, gebeurt lekker veel enzo!
Op woensdag 25 juni 2003 20:37 schreef ToBe het volgende:[..]
Zekers. Ik ben net geeindigd op pagina 400 van Shards of a Broken Crown. Nog 200 pagina's en deze serie is ook uit.
Wat een gave serie is het, the serpent war saga!
In een tweedehandsboekenwinkel hadden ze alleen Faerie Tale in het Engels, maar ik vond daar niet veel aan. Uit de bovenstaande reacties begrijp ik nu dat dit niet echt representatief is voor zijn werk.
In oktober ga ik voor een maandje naar NZ, ik zoek dus nog een stapel leesvoer om de lange avonden alleen (mijn man blijft hier
) door te komen. Welke boeken van Feist zouden jullie me aanbevelen? Ik ga ze waarschijnlijk pas in NZ kopen dan, in het dorp waar ik woon hebben ze helemaal geen Engelstalige boeken en in de stad 10 km verderop 1 plankje (geen SF/F).
quote:Gewoon beginnen met Magician en de reeks chronologisch verder lezen. Eerder in dit topic staat een link naar de juiste volgorde.
Op donderdag 26 juni 2003 08:24 schreef lizardtattoo het volgende:
Jaren geleden het spel Betrayal at Krondor gespeeld, vond ik geweldig.In een tweedehandsboekenwinkel hadden ze alleen Faerie Tale in het Engels, maar ik vond daar niet veel aan. Uit de bovenstaande reacties begrijp ik nu dat dit niet echt representatief is voor zijn werk.
In oktober ga ik voor een maandje naar NZ, ik zoek dus nog een stapel leesvoer om de lange avonden alleen (mijn man blijft hier
) door te komen. Welke boeken van Feist zouden jullie me aanbevelen? Ik ga ze waarschijnlijk pas in NZ kopen dan, in het dorp waar ik woon hebben ze helemaal geen Engelstalige boeken en in de stad 10 km verderop 1 plankje (geen SF/F).
quote:zoals al gezegt,
Op donderdag 26 juni 2003 08:24 schreef lizardtattoo het volgende:
Jaren geleden het spel Betrayal at Krondor gespeeld, vond ik geweldig.In een tweedehandsboekenwinkel hadden ze alleen Faerie Tale in het Engels, maar ik vond daar niet veel aan. Uit de bovenstaande reacties begrijp ik nu dat dit niet echt representatief is voor zijn werk.
en daarna The Serpentwar Saga
maar dat is niet helemaal in chronologische volgorde... maar dit zijn wel 2 erg leuke series...
en als al gezegt, zie ff die link voor de echte chronologische volgorde..
quote:Ik heb die serie dus per ongeluk overgeslagen (niet goed op de lijst gekeken van chronologische lees volgorde) en heb niets, maar dan ook niets gemist om "the serpent war saga" niet te kunnen volgen. Dus als je er echt niet door komt, je kan het lekker laten zitten, geen probleem.
Op woensdag 25 juni 2003 20:45 schreef Maerycke het volgende:
Ik moet nog steeds beginnen aan Vrouwe van het Keizerrijk.. maar hoe goed de vorige boeken ook waren, hier kom ik echt niet doorheen.. na 5 pagina's heb ik altijd het bouquetreeksgevoel.De volgende reeks staat al klaar, alleen vraag ik me af of ik niet iets mis als ik "Vrouwe v/h keizerrijk" gewoon oversla..
(Volgende reeks begint met "De schaduw van een duistere koningin")
Het valt me trouwens op er veel mensen hier het hebben over de Nederlandse titels. Ik zou deze boeken namelijk absoluut niet in het Nederlands willen lezen. Het is denk ik iets persoonlijke, maar fantasy boeken in het Nederlands lopen imho gewoon niet lekker.
quote:Ligt eraan hoe goed ze vertaald zijn. De boeken van Feist, Gemmell en Hobb zijn in het Nederlands best goed te lezen.
Op donderdag 26 juni 2003 18:58 schreef ToBe het volgende:[..]
Ik heb die serie dus per ongeluk overgeslagen (niet goed op de lijst gekeken van chronologische lees volgorde) en heb niets, maar dan ook niets gemist om "the serpent war saga" niet te kunnen volgen. Dus als je er echt niet door komt, je kan het lekker laten zitten, geen probleem.
Het valt me trouwens op er veel mensen hier het hebben over de Nederlandse titels. Ik zou deze boeken namelijk absoluut niet in het Nederlands willen lezen. Het is denk ik iets persoonlijke, maar fantasy boeken in het Nederlands lopen imho gewoon niet lekker.
quote:idd.. die boeken van feist wel...
Op vrijdag 27 juni 2003 07:59 schreef Werik het volgende:[..]
Ligt eraan hoe goed ze vertaald zijn. De boeken van Feist, Gemmell en Hobb zijn in het Nederlands best goed te lezen.
Ik zou het geweldig vinden als er een nieuwe game zou komen a la Betrayal at Krondor. Zelf zit ik te denken dat Princes of the Blood een goede zou zijn om te vertalen naar een game.
Ik zou bij die game graag zien dat ze de interface hetzelfde houden als in de originele game. Die was ronduit geweldig (imho). Ik vond de interface van Tyr of the Gods (hoe heette de game ook alweer... Return to Krondor?) echt een ramp.
Verder moet ik hier in Finland "Daughter of the Empire" proberen te regelen, zodat ik verder kan met lezen (misschien straks even gelijk bestellen).
quote:weet al wie er in dat spel dan mij favo char wordt
Op woensdag 2 juli 2003 10:25 schreef ToBe het volgende:
Om topic nog eens wat leven in te blazen:Ik zou het geweldig vinden als er een nieuwe game zou komen a la Betrayal at Krondor. Zelf zit ik te denken dat Princes of the Blood een goede zou zijn om te vertalen naar een game.
Ik zou bij die game graag zien dat ze de interface hetzelfde houden als in de originele game. Die was ronduit geweldig (imho). Ik vond de interface van Tyr of the Gods (hoe heette de game ook alweer... Return to Krondor?) echt een ramp.
Verder moet ik hier in Finland "Daughter of the Empire" proberen te regelen, zodat ik verder kan met lezen (misschien straks even gelijk bestellen).
fantastisch ventje, heb me vaak rot gelachen om hem...
hebben ze in finland niet iets als "the american bookstore" ?
of internet? of zit je niet zo lang dat je hem kan bestellen?
quote:Nakor (Engelse spelling) zou ook mijn favo zijn. Wat een geweldig karakter! Echt super. Hij blijft super boeiend en het mooie van hem, hij blijft mysterieus. Heb nu the serpent war saga uit en het blijft een mysterie wat ie allemaal kan en wie ie is.
Op woensdag 2 juli 2003 19:51 schreef Xilantof het volgende:[..]
weet al wie er in dat spel dan mij favo char wordt
(als het Princes of the Blood zou worden)
Nakurfantastisch ventje, heb me vaak rot gelachen om hem...
hebben ze in finland niet iets als "the american bookstore" ?
of internet? of zit je niet zo lang dat je hem kan bestellen?
Ik woon permanent in Finland en moet hier gewoon even naar de boekenwinkel en hopen dat ze hem daar voor me kunnen bestellen, maar komt ongetwijfeld wel goed. Anders komt mijn vriendin over een paar weken hierheen en kijk ik haar lief aan om hem mee te nemen uit nld vandaan.
quote:Ik meen dat er al 2 nieuwe uitzijn, talon of the silverhawk en murder in LaMut.
Op woensdag 2 juli 2003 20:16 schreef Seborik het volgende:
Weet iemand wanneer er weer een nieuwe uitkomt?
quote:owh dat boek komt er dus wel,......
Op woensdag 2 juli 2003 20:06 schreef ToBe het volgende:[..]
Nakor (Engelse spelling) zou ook mijn favo zijn. Wat een geweldig karakter! Echt super. Hij blijft super boeiend en het mooie van hem, hij blijft mysterieus. Heb nu the serpent war saga uit en het blijft een mysterie wat ie allemaal kan en wie ie is.
Ik woon permanent in Finland en moet hier gewoon even naar de boekenwinkel en hopen dat ze hem daar voor me kunnen bestellen, maar komt ongetwijfeld wel goed. Anders komt mijn vriendin over een paar weken hierheen en kijk ik haar lief aan om hem mee te nemen uit nld vandaan.
die Nakor is echt gaaf..
idd erg mysterieus.. das wel tof ...
en zijn eeuwige sinasappels
.........
quote:Ik lees ze in het Nederlands.
Op woensdag 2 juli 2003 20:18 schreef ToBe het volgende:[..]
Ik meen dat er al 2 nieuwe uitzijn, talon of the silverhawk en murder in LaMut.
Beide boeken heb ik maanden geleden al gelezen.
quote:Ah wist niet dat ze er al zo lang waren, maar goed, eerst the empire trilogie maar eens lezen.
Op woensdag 2 juli 2003 20:23 schreef Seborik het volgende:[..]
Ik lees ze in het Nederlands.
Beide boeken heb ik maanden geleden al gelezen.
quote:en die serie is zeker de "moeite" waard ...
Op woensdag 2 juli 2003 20:26 schreef ToBe het volgende:[..]
Ah wist niet dat ze er al zo lang waren, maar goed, eerst the empire trilogie maar eens lezen.
Het laatste deel van de legends of the Riftwar serie komt dus 7 JULI en dat is vandeweek in het engels uit.
Deel 2 van van de serie Conclave of shadows komt in september of oktober uit. Titel is bekend, ik moet vandaag toch nog wat op amazon.co.uk doen, dus ik zal wel even kijken naar de precieze datum en titel
De vertalingen van Feist liggen volgens mij binnen de twee weken al in de winkel, maar daar heb ik voorderest niet op gezocht omdat ik ze in het engels lees
[Dit bericht is gewijzigd door Werik op 03-07-2003 14:40]
quote:Graag gedaan.
Op donderdag 3 juli 2003 14:16 schreef Seborik het volgende:
Cool, bedankt Werik.
Boek wat binnenkort uitkomt heet trouwens Jimmy the hand.
Die in september uitkomt zal ik morgen neerzetten. Ben even te druk nu
issie goed?
quote:Heel goed, vooral het laatste deel.
Op zondag 6 juli 2003 12:00 schreef Xilantof het volgende:
heb gister op mijn verjaardag deel 1 van de Krondor trilogie gekregen....
ben benieuwd.....issie goed?
Heel pakkend einde
* Xilantof is zeer benieuwd
Bij deel 1 beleefde ik het hele spel weer. Flashbacks are good ![]()
Was puur genieten!
zit op pagina 70 ofzo...
en er is gelijk al weer zo veel gebeurt..
je zit er gelijk weer midden in
HEERLIJK!
ga uit school gewoon weer lekker verder lezen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |