wees gegroet
quote:Je moet me even helpen, hoor, want Crawler figuur? Ik ben pas de laatste 2 saga's in het engels gaan lezen. Als je even aangeeft, wie dat ook weer is in het Nederlands kan ik je vraag misschien beantwoorden.
Op zaterdag 12 april 2003 10:06 schreef ToBe het volgende:[..]
Hmmm zonde...
Misschien daar maar eens niet lezen.
Ik heb nu de "riftwar saga", "riftwar legacy" en de overbrugging naar de "serpentwar saga" (Kings Buccaneer en Princes of the Blood) gelezen, klopt het dat de Crawler figuur nog steeds heel vaag is? Dat is een nog steeds niet afgesloten iets toch?
Of bedoel je hier die zwarte magier soms mee? De vader van Miranda. (.... de Zwarte, ik weet even zijn voornaam niet meer)
quote:Crawler = De kruiper in het nederlands. Komt voor in de Krondor Trilogie, en ja aan het eind daarvan is het allemaal nog onduidelijk.
Op donderdag 17 april 2003 13:35 schreef Werik het volgende:[..]
Je moet me even helpen, hoor, want Crawler figuur? Als je even aangeeft, wie dat ook weer is in het Nederlands kan ik je vraag misschien beantwoorden.
Of bedoel je hier die zwarte magier soms mee? De vader van Miranda. (.... de Zwarte, ik weet even zijn voornaam niet meer)
quote:Yep, en je mag gelukkig in Talon of the silverhawk ook weer een rolletje vervullen.
Op vrijdag 18 april 2003 12:24 schreef Nakur het volgende:
Eigenlijk vind ik mezelf wel leuk als karakter van feist.
quote:Helemaal juist, al had de klauw van de zilverhavik wel wat dikker gemogen er zijn het is nu beetje dunnig.
Op vrijdag 18 april 2003 12:28 schreef Werik het volgende:[..]
Yep, en je mag gelukkig in Talon of the silverhawk ook weer een rolletje vervullen.
quote:Er komen nog 2 delen, dus voorlopig kunnen we voort. Kan eigenlijk niet wachten tot deel 2 uitkomt (September of in die richting)
Op vrijdag 18 april 2003 13:00 schreef Nakur het volgende:[..]
Helemaal juist, al had de klauw van de zilverhavik wel wat dikker gemogen er zijn het is nu beetje dunnig.
+ vraag:
heb de keizerrijk-trilogie uit...
heb tussen door wat boeken gelezen enzo..
maar welk moet moet ik nu lezen dan (gezien qua volg orde)
heb de oorlog van de grote scheuring al gehad, en de slangen oorlog, en daarna de keizerrijk-trilogie..
de krondor-trilogie nu?
zou een mod misschien de titel van dit topic kunnen van anderen? naar iets als [centraal] Raymond E. Feist topic. Alvast bedankt!
zijn alle feist lezers ineens vertrokken? overgestapt op andere boeken? andere schrijvers? of misschien zelfs een ander genre
?
maar goed.. welk boek is het best op te lezen na de keizerrijk trilogie?
quote:Tja, ik heb ze nu allemaal gelezen, behalve Eervolle Vijand, en die boeit me niet zoveel eigenlijk. Ik ben nu dus begonnen met Terry Pratchett, en die kerel heeft echt goede humor
Op dinsdag 17 juni 2003 21:18 schreef Xilantof het volgende:
schopje:zijn alle feist lezers ineens vertrokken? overgestapt op andere boeken? andere schrijvers? of misschien zelfs een ander genre
?
maar goed.. welk boek is het best op te lezen na de keizerrijk trilogie?
quote:ook een aanrader dus?
Op donderdag 19 juni 2003 18:22 schreef sunnyboy2001 het volgende:[..]
Tja, ik heb ze nu allemaal gelezen, behalve Eervolle Vijand, en die boeit me niet zoveel eigenlijk. Ik ben nu dus begonnen met Terry Pratchett, en die kerel heeft echt goede humor
maar welke serie kan ik nu het beste lezen van Feist?
(na keizerrijk trilogie?)
quote:Eervolle vijand is juist best aardig
Op donderdag 19 juni 2003 18:22 schreef sunnyboy2001 het volgende:[..]
Tja, ik heb ze nu allemaal gelezen, behalve Eervolle Vijand, en die boeit me niet zoveel eigenlijk. Ik ben nu dus begonnen met Terry Pratchett, en die kerel heeft echt goede humor
De drie huurlingen daarentegen
Wat een baggerboek was dat..
[Dit bericht is gewijzigd door Maerycke op 20-06-2003 13:05]
quote:Tsja, ik ben niet verder gekomen dan dat ze in dat verborgen dorp komen, met die oude bekende.
Op vrijdag 20 juni 2003 12:49 schreef Maerycke het volgende:[..]
Eervolle vijand is juist best aardig
De drie huurlingen daarentegen
Wat een baggerboek was staat..
quote:In principe heb je dan alle boeken uit die je hiervoor moest lezen. De krondor trilogie is een nieuwe trilogie en volgt op de slangenoorlog. De boeken de riftwar zijn in principe aanvullingen van de serie en De nieuwe serie (Talon of the Silverhawk is boek 1) speelt zich een stuk later af dan de overige boeken.
Op woensdag 11 juni 2003 21:49 schreef Xilantof het volgende:
schopje+ vraag:
heb de keizerrijk-trilogie uit...
heb tussen door wat boeken gelezen enzo..
maar welk moet moet ik nu lezen dan (gezien qua volg orde)
heb de oorlog van de grote scheuring al gehad, en de slangen oorlog, en daarna de keizerrijk-trilogie..de krondor-trilogie nu?
zou een mod misschien de titel van dit topic kunnen van anderen? naar iets als [centraal] Raymond E. Feist topic. Alvast bedankt!
quote:Ik kan je zeker David Gemmell aanraden. Die komt kwa spanning in zijn boeken heel dicht bij Feist.
Op zaterdag 21 juni 2003 18:53 schreef Xilantof het volgende:
dan ga ik maar een op zoek naar deel 1 van de krondor trilogie, heb wel weer zin in Feist....
ben nog geen betere schrijver tegengekomen...
Op 7 juli komt de engels versie van Jimmy the Hand trouwens uit. Voor de liefhebbers van engels dan. Dit is de laatste in de serie van de riftwar.
quote:ik zal die naam wel ff onthouden...
Op maandag 23 juni 2003 13:55 schreef Werik het volgende:[..]
Ik kan je zeker David Gemmell aanraden. Die komt kwa spanning in zijn boeken heel dicht bij Feist.
Op 7 juli komt de engels versie van Jimmy the Hand trouwens uit. Voor de liefhebbers van engels dan. Dit is de laatste in de serie van de riftwar.
engelse versie... serie Riftwar?
welke serie is dat ookal weer dan? ik bedoel, in de oorlog van de grote scheuring is ie er toch al?
verbeter, en verhelder aub, als ik het fout heb (ben net wakker
quote:Nee, in de oorlog van de grote scheuring zit geen boek genaamd Jimmy the hand.
Op dinsdag 24 juni 2003 08:00 schreef Xilantof het volgende:[..]
ik zal die naam wel ff onthouden...
engelse versie... serie Riftwar?
welke serie is dat ookal weer dan? ik bedoel, in de oorlog van de grote scheuring is ie er toch al?verbeter, en verhelder aub, als ik het fout heb (ben net wakker
Het is het laatste boek die hij met die drie andere schrijvers heeft geschreven (Rosenberg, Forschten en ......). Volgens mij wel van de Riftwar serie. Duidelijker?
Is de serie met als eerste boek eerzame vijand (Geloof ik) en als tweede boek de drie huurlingen.
Hier kan je de gepubliseerde reeks zien en de chronologische reeks (ik kom er net achter dat ik "the serpent war saga" nog niet had moeten lezen, maar eerst the Empire)
quote:Maakt op zich niet veel uit hoor. Ik vind the Empire een op zich staande serie. Wordt weinig in terugverwezen naar de andere boeken, op het vernietigen van de arena door Puc na dan.
Op dinsdag 24 juni 2003 10:11 schreef ToBe het volgende:
http://www.crydee.com/extras/order.htmHier kan je de gepubliseerde reeks zien en de chronologische reeks (ik kom er net achter dat ik "the serpent war saga" nog niet had moeten lezen, maar eerst the Empire)
quote:Thanx....
Op dinsdag 24 juni 2003 11:13 schreef ToBe het volgende:
In overleg met de KUL modjes (kunst und literatuur) de titel van dit topic aangepast naar "[Centraal] Raymond E. Feist topic".
quote:Zekers. Ik ben net geeindigd op pagina 400 van Shards of a Broken Crown. Nog 200 pagina's en deze serie is ook uit.
Op dinsdag 24 juni 2003 14:03 schreef Xilantof het volgende:[..]
Thanx....
hopelijk nu nog meer bezoekers..
Wat een gave serie is het, the serpent war saga!
De volgende reeks staat al klaar, alleen vraag ik me af of ik niet iets mis als ik "Vrouwe v/h keizerrijk" gewoon oversla..
(Volgende reeks begint met "De schaduw van een duistere koningin")
quote:Tsjah, je slaat niet echt een belangrijk stuk over, maar het is wel de afsluiting van het verhaal, en er gebeuren nogal wat grote dingen in, maar ik zal niet gaan spoilen.
Op woensdag 25 juni 2003 20:45 schreef Maerycke het volgende:
Ik moet nog steeds beginnen aan Vrouwe van het Keizerrijk.. maar hoe goed de vorige boeken ook waren, hier kom ik echt niet doorheen.. na 5 pagina's heb ik altijd het bouquetreeksgevoel.De volgende reeks staat al klaar, alleen vraag ik me af of ik niet iets mis als ik "Vrouwe v/h keizerrijk" gewoon oversla..
(Volgende reeks begint met "De schaduw van een duistere koningin")
Ik zou hem dus wel lezen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |