quote:Shit.
Op donderdag 17 april 2003 22:01 schreef TheMarco het volgende:
Wellicht (behalve close contact met mensen die het hebben) geen lucht, geen water maar.... STRONT!
- Beijing universities have canceled activities and some classes to prevent the spread of SARS.
- Southeast Asian leaders plan to meet in Bangkok, Thailand on April 29 to discuss ways to prevent SARS from ruining the region's travel and tourism industries.
- Australia, Mongolia and India report their first suspected cases of SARS.
- The WHO says the virus which causes SARS comes from the same group that causes the common cold but it has never before been seen in humans. Confirming this knowledge is regarded as a key step in the hunt for a cure and possible vaccine against the disease.
quote:
Riool besmet honderden inwoners Honkkong
Gepubliceerd op vrijdag 18 april 2003
Een SARS-patiënt met diarree heeft honderden bewoners van een appartementencomplex in Hongkong besmet. China heeft heeft zich voor het eerst openlijk uitgesproken over de moeizame aanpak van de dodelijke longziekte SARS. De Chinese premier Hu Jintao verplichtte overheidsfunctionarissen tijdens een vergadering met leiders van de communistische partij tot openheid. .
De uitbraak van SARS in het appartementencomplex Amoy Gardens in Hongkong is de meest dramatische tot nu toe. Hier werden maar liefst 324 gevallen vastgesteld. Na onderzoek bleek dat 40 procent van de patiënten van Amoy Gardens in dezelfde flat woonde.Razendsnel
De ziekte was overgebracht door een geïnfecteerde man die in maart twee keer zijn broer had bezocht. Toen steeds meer mensen in het appartementencomplex de ziekte opliepen en ook diarree kregen, verspreidde het SARS-virus zich razendsnel door de riolering en drong vervolgens badkamers binnen via uitgedroogde zwanenhalzen. Het virus kon zich volgens een rapport van de gezondheidsautoriteiten in Hongkong ook verspreiden van persoon tot persoon, en in openbare ruimten als liften, lobby's en gangen.
Verder: http://www.planet.nl/planet/show/id=67777/contentid=373647/sc=4b5ced
[Dit bericht is gewijzigd door -Mk- op 18-04-2003 14:24]
![]()
ik durf bijna me appartement niet meer uit
http://www.nu.nl/news.jsp?n=137232&c=20
Ligt het aan mij of is het verloop vrij lineair? Er lijken er tussen de 100 en de 200 bij te komen iedere dag. Vooralsnog zie ik nog geen explosie in het aantal gevallen maar een redelijk lineair verloop in het cumulatieve aantal gevallen. In China gaat het volgens mij wel echt een ramp worden. Ik hoop dat er binnenkort een volledig reisverbod naar China en Hong Kong komt want volgens mij is dat toch echt de meest effectieve manier om deze ellende buiten de deur te houden. Nu kan het nog ...
Verscheidene wetenschappers zijn bang dat het SARS-virus snel aan het muteren is. Volgens een microbioloog van de universiteit van Hongkong, Malik Peiris, tast het virus bij nieuwe gevallen steeds vaker het maagdarmkanaal aan. Patiënten krijgen daardoor hevige diarree.
Tot voor kort werd alleen de ademhalingsfunctie bij mensen aangetast en waren koorts en hoesten de belangrijkste verschijnselen bij een SARS-besmetting.
Ook andere wetenschappers vrezen dat steeds meer lichaamsfuncties zullen worden aangetast door het veranderende SARS-virus. De Britse onderzoeker Adrian Mockett zei dinsdag voor de BBC-radio dat het nieuwe corona-virus alle eigenschappen in zich heeft om snel van gedaante te veranderen. Bij de reproductie van het virus ontstaan nogal eens 'fouten'. Door deze vergissingen kan er op den duur een geheel nieuw virus ontstaan. Dit bemoeilijkt de ontwikkeling van een vaccin.
Telegraaf.nl
Dit soort outbreaks zijn een groter gevaar voor de mensheid dan bijvoorbeeld oorlog of AIDS. Dat ze er komen is ontegenzeggelijk, de vraag is alleen wanneer....
quote:In principe eng maar aan de andere kant kan het net zo goed de andere kant op gaan bij mutaties. Het virus kan net zo goet muteren naar iets onschuldigers dan iets ernstigers. In de VS bijvoorbeeld valt op dat het een "minder erge" strain van SARS lijkt te zijn dan in Hong Kong. Het kan twee kanten op. Laten we hopen dat het de goede kant op muteert.
Op dinsdag 22 april 2003 16:08 schreef -Mk- het volgende:
Vrees voor snelle mutatie SARS-virusVerscheidene wetenschappers zijn bang dat het SARS-virus snel aan het muteren is. Volgens een microbioloog van de universiteit van Hongkong, Malik Peiris, tast het virus bij nieuwe gevallen steeds vaker het maagdarmkanaal aan. Patiënten krijgen daardoor hevige diarree.
Tot voor kort werd alleen de ademhalingsfunctie bij mensen aangetast en waren koorts en hoesten de belangrijkste verschijnselen bij een SARS-besmetting.
Ook andere wetenschappers vrezen dat steeds meer lichaamsfuncties zullen worden aangetast door het veranderende SARS-virus. De Britse onderzoeker Adrian Mockett zei dinsdag voor de BBC-radio dat het nieuwe corona-virus alle eigenschappen in zich heeft om snel van gedaante te veranderen. Bij de reproductie van het virus ontstaan nogal eens 'fouten'. Door deze vergissingen kan er op den duur een geheel nieuw virus ontstaan. Dit bemoeilijkt de ontwikkeling van een vaccin.
Telegraaf.nl
quote:Zeker als er nu ECHT aan de noodrem getrokken gaat worden met het reizen naar die gebieden. Dicht die deur, wat mij betreft, tot ze enigszins een oplossing hebben. Ik denk dat een reisverbod er wel aan zit te komen.
Op dinsdag 22 april 2003 16:23 schreef -Mk- het volgende:
Ik toch dat de meeste besmettingen in China e.d. zullen blijven, hier en daar nog een enkel geval in Europa, maar in niet zulke aantallen als in China.
quote:Ik zag op een site staan:
Op dinsdag 22 april 2003 16:26 schreef TheMarco het volgende:[..]
Zeker als er nu ECHT aan de noodrem getrokken gaat worden met het reizen naar die gebieden. Dicht die deur, wat mij betreft, tot ze enigszins een oplossing hebben. Ik denk dat een reisverbod er wel aan zit te komen.
quote:Men gaat gewoon op vakantie naar China. Zolang het niet in een besmet gebied is zou ik ook gewoon gaan hoor.
Vraagje:Een collega van mij gaat binnenkort op vakantie naar China, is het verstandig dat deze collega meteen aan het werk gaat bij terugkomst? I.v.m. SARS!!!!
Gaarne z.s.m. reactie.
quote:Nou we hebben gezien hoe "betrouwbaar" de reports uit China zijn. Ik zou dus echt NIET gaan. Zeker niet.
Op dinsdag 22 april 2003 16:28 schreef -Mk- het volgende:[..]
Ik zag op een site staan:
[..]Men gaat gewoon op vakantie naar China. Zolang het niet in een besmet gebied is zou ik ook gewoon gaan hoor.
quote:Dat is waar, maar China is groot hoor
Op dinsdag 22 april 2003 16:31 schreef TheMarco het volgende:[..]
Nou we hebben gezien hoe "betrouwbaar" de reports uit China zijn. Ik zou dus echt NIET gaan. Zeker niet.
China heeft toegegeven dat het aantal slachtoffers beduidend hoger ligt dan de officieel bekendgemaakte cijfers en die zijn onlangs al ver tienvoudigt
Een Vaccin is niet mogelijk omdat het Virus snel muteerd ( instabiel ) wat er wederom op wijst dat het een nieuw en dus gefrabiceerd virus is..
het virus valt gezonde jonge mensen aan en lijkt ouderen en baby's ongedeerd te laten..
DATUM CASES +NEW * FATAL
FATALITIES
NEW CASES
SURVIVORS
2003_03_20 0306 +306 * 010 ![]()
excl. China
2003_03_21 0350 +044 * 010 ![]()
![]()
excl. China
2003_03_22 0386 +036 * 011 ![]()
![]()
excl. China
2003_03_23
2003_03_24 0456 +070 * 017 ![]()
![]()
excl. China
2003_03_25 0487 +031 * 017 ![]()
![]()
excl. China
2003_03_26 1323 +836 * 049 ![]()
![]()
![]()
2003_03_27 1408 +085 * 053 ![]()
![]()
![]()
2003_03_28 1485 +077 * 053 ![]()
![]()
![]()
2003_03_29 1550 +065 * 054 ![]()
![]()
![]()
2003_03_30
2003_03_31 1622 +072 * 058 ![]()
![]()
![]()
2003_04_01 1804 +182 * 062 ![]()
![]()
![]()
2003_04_02 2223 +419 * 078 ![]()
![]()
![]()
2003_04_03 2270 +047 * 079 ![]()
![]()
![]()
2003_04_04 2353 +083 * 084 ![]()
![]()
![]()
2003_04_05 2416 +063 * 089 ![]()
![]()
![]()
2003_04_06
2003_04_07 2601 +185 * 098 ![]()
![]()
![]()
2003_04_08 2671 +070 * 103 ![]()
![]()
![]()
2003_04_09 2722 +051 * 106 ![]()
![]()
![]()
2003_04_10 2781 +059 * 111 ![]()
![]()
![]()
2003_04_11 2890 +109 * 116 ![]()
![]()
![]()
2003_04_12 2960 +070 * 119 ![]()
![]()
![]()
2003_04_13
2003_04_14 3169 +209 * 144 ![]()
![]()
![]()
2003_04_15 3235 +066 * 154 ![]()
![]()
![]()
2003_04_16 3293 +058 * 159 ![]()
![]()
![]()
2003_04_17 3389 +096 * 165 ![]()
![]()
![]()
2003_04_18 3461 +072 * 170 ![]()
![]()
![]()
2003_04_19 3547 +086 * 182 ![]()
![]()
quote:Sorry maar wat is dit nou weer voor crap??
Op dinsdag 22 april 2003 18:34 schreef Fonkmeistah het volgende:
Sars is een Biowapen
http://www.news24.com/News24/World/News/0,,2-10-1462_1346560,00.html
en dat China/Azië getroffen is , is zeker geen toeval in het licht van de komende oorlog van de VS tegen Noord Korea..China heeft toegegeven dat het aantal slachtoffers beduidend hoger ligt dan de officieel bekendgemaakte cijfers en die zijn onlangs al ver tienvoudigt
Een Vaccin is niet mogelijk omdat het Virus snel muteerd ( instabiel ) wat er wederom op wijst dat het een nieuw en dus gefrabiceerd virus is..
het virus valt gezonde jonge mensen aan en lijkt ouderen en baby's ongedeerd te laten..
quote:Sorry maar wat is dit nou weer voor crap??
Op dinsdag 22 april 2003 19:23 schreef Taurus het volgende:[..]
Sorry maar wat is dit nou weer voor crap??
quote:Beste Fonkmeistah,
Op dinsdag 22 april 2003 18:34 schreef Fonkmeistah het volgende:
Sars is een Biowapen
http://www.news24.com/News24/World/News/0,,2-10-1462_1346560,00.html
en dat China/Azië getroffen is , is zeker geen toeval in het licht van de komende oorlog van de VS tegen Noord Korea..China heeft toegegeven dat het aantal slachtoffers beduidend hoger ligt dan de officieel bekendgemaakte cijfers en die zijn onlangs al ver tienvoudigt
Wat weet jij wat wij niet weten ?
Ik dacht dat SARS een Farce was om een reden te hebben om mensen
met gif te vaccineren, of de komende micro-chip vaccinaties "meer acceptabel" te maken.
Dat over Noord Korea erbij , is dat niet een beetje snel ?
En micropchip-vaccinatie en inentingen met "gif" klinkt zo mogelijk nog idioter. Waarom heb ik nog geen geluiden gehoord dat dat maar eens ingevoerd moest gaan worden om SARS het hoofd te bieden dan?
Misschien is dit soort praat beter thuis in "The Truth is Out There" in plaats van in dit nieuwsforum?
quote:De GGD Nederland heeft dit 1 maand geleden bekrachtigd voor 20 miljoen vaccinaties binnen 5 dagen.
Op dinsdag 22 april 2003 21:11 schreef TheMarco het volgende: Waarom heb ik nog geen geluiden gehoord dat dat maar eens ingevoerd moest gaan worden om SARS het hoofd te bieden dan?
quote:Waar staat dit?
Op dinsdag 22 april 2003 21:15 schreef M.ALTA het volgende:[..]
De GGD Nederland heeft dit 1 maand geleden bekrachtigd voor 20 miljoen vaccinaties binnen 5 dagen.
quote:Lees.
Op dinsdag 22 april 2003 21:27 schreef TheMarco het volgende:[..]
Waar staat dit?
en bovendien: er IS helemaal geen werkend vaccin tegen SARS dus wat heeft die chip van je voor zin dan?
http://www.infectieziekten.info/index.php3
Maar eens goed door.
Dan kun je alvast wennen wat ze binnenkort met je gaan doen.
En dan heb ik het nu even nog niet eens over die micro-chips.
Als je hierna niet meer kan slapen, dan moet je mij niet de schuld geven, want ik heb slechts verwezen naar (nu nog) openbare info.
quote:Waar staan de enge dingen? Ik heb net even het protocol voor SARS doorgelezen en ik zie niets staan dat ik niet al wist. Waar staat dat ik "gechipped" ga worden of dat ze me gaan inspuiten met gif? Overigens, als dat nu dan zo zou zijn, wat is dan precies het nut daarvan en voor wie? Met andere woorden: wie is dan de evil genius daarachter en wat is zijn doel precies volgens jou? Staat dat er ook bij?
Op dinsdag 22 april 2003 21:45 schreef M.ALTA het volgende:[..]
Lees.
http://www.infectieziekten.info/index.php3
Maar eens goed door.
Dan kun je alvast wennen wat ze binnenkort met je gaan doen.
En dan heb ik het nu even nog niet eens over die micro-chips.Als je hierna niet meer kan slapen, dan moet je mij niet de schuld geven, want ik heb slechts verwezen naar (nu nog) openbare info.
quote:a Er is geen vaccin tegen SARS
Op dinsdag 22 april 2003 21:15 schreef M.ALTA het volgende:[..]
De GGD Nederland heeft dit 1 maand geleden bekrachtigd voor 20 miljoen vaccinaties binnen 5 dagen.
Verder ook : SARS-virus aan het muteren ( van nu.nl ).
[edit]
Zag al meerdere links hiervan ondertussen.
[/edit]
quote:Dat zeg ik! Crap!
Op dinsdag 22 april 2003 21:50 schreef TheMarco het volgende:[..]
Waar staan de enge dingen? Ik heb net even het protocol voor SARS doorgelezen en ik zie niets staan dat ik niet al wist. Waar staat dat ik "gechipped" ga worden of dat ze me gaan inspuiten met gif? Overigens, als dat nu dan zo zou zijn, wat is dan precies het nut daarvan en voor wie? Met andere woorden: wie is dan de evil genius daarachter en wat is zijn doel precies volgens jou? Staat dat er ook bij?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |