abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 maart 2004 @ 22:23:55 #26
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_17812881
Ik ben heel sceptisch... aan de ene kant kijk ik er best naar uit en ik geloof ook best dat het een mooie film wordt. Aan de andere kant vraag ik me af hoeveel ze van het verhaal hebben overgelaten. "a young, sexy Phantom" staat er in dat interview met Schumacher. Zo langzamerhand is de Phantom verworden tot een icoon en is zijn mismaaktheid geen gruwel meer, maar iets interessants... net zoals een litteken een ruige man extra flair geeft. Alles moet maar jong en sexy zijn, tegenwoordig, zelfs Erik.

Maar ik kijk toch uit naar de film. Je weet maar nooit. Misschien kan Butler wel een hele goeie krankzinnige genius spelen, ook al is ie jong en sexy.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 4 juli 2004 @ 11:16:50 #27
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_20402815
De eerste trailer is te vinden op http://phantomthemovie.warnerbros.com/
Ik vind het er al goed uitzien. Alleen heb ik een klein beetje het idee dat de muziek zoals 'ie gespeeld wordt zo uit het theater komt ipv de film.... Misschien dat dat bij de definitieve film toch beter zal klinken?
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 12:47:05 #28
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_22329018

* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 15:00:37 #29
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_22331942
quote:
Op zondag 4 juli 2004 11:16 schreef Twoflower het volgende:
De eerste trailer is te vinden op http://phantomthemovie.warnerbros.com/
Ik vind het er al goed uitzien. Alleen heb ik een klein beetje het idee dat de muziek zoals 'ie gespeeld wordt zo uit het theater komt ipv de film.... Misschien dat dat bij de definitieve film toch beter zal klinken?
De site is uitgebreid! Nu 17 foto's, desktops, AIM icons, binnenkort een screensaver, etc.
pi_22344530
6 januari komt in Nederland uit.
In de trailer lijkt beeld nogal breed... breder dan normaal. Is dat nog iemand anders opgevallen of ligt 't aan mij?
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 12:49:39 #31
22457 Patch
pi_22349367
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  dinsdag 30 november 2004 @ 20:41:24 #32
15869 gr8w8
Better by design.
pi_23677950
Ik ben er vandaag speciaal voor jullie geweest. In het Filmmuseum, wat heb ik toch allemaal voor jullie over he. Inderdaad, 6 januari komt ie uit, die dag staat ook de review geplanned voor op de FP.

Ja, het is een goede film geworden. Nog steeds dezelfde sfeer. Zang is meer dan goed te noemen en de muziek is uiteraard hetzelfde gebleven. Tja, op film kun je net wat meer doen met de beelden en de drama met effecten versterken, de musical zelf is natuurlijk leuker omdat het live muziek is en geen plat doek. Minnie Driver is helemaal geweldig trouwens! Maar ik moet natuurlijk niet te veel verklappen, anders leest niemand de review straks!
Welkom bij de V&D der webfora.
  dinsdag 7 december 2004 @ 00:28:23 #33
71919 wonderer
pi_23811583
Z'n masker is te klein... Ik vond het in de musical al irritant dat het een half masker was, maar het wordt steeds kleiner! In het boek bedekt het tenminste zijn hele gezicht en hals... ok, dat zingt moeilijk, maar die stukje is amper de moeite meer

Ben wel erg benieuwd naar de film verder hoor. Maar dit komt zo "hij moet toch mooi zijn" achtig over, wat voorbij gaat aan de hele essentie.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  dinsdag 7 december 2004 @ 08:57:19 #34
15869 gr8w8
Better by design.
pi_23815425
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 00:28 schreef wonderer het volgende:
Z'n masker is te klein... Ik vond het in de musical al irritant dat het een half masker was, maar het wordt steeds kleiner! In het boek bedekt het tenminste zijn hele gezicht en hals... ok, dat zingt moeilijk, maar die stukje is amper de moeite meer

Ben wel erg benieuwd naar de film verder hoor. Maar dit komt zo "hij moet toch mooi zijn" achtig over, wat voorbij gaat aan de hele essentie.
Wacht maar totdat het af gaat.... Moehahahhahaaaa
Zie het gewoon echt als een filmversie van hets tuk. Bij een film kun je nu eenmaal effecten doen die op het toneel niet kunnen en de afstand tussen toeschouwer en actueris kleiner. Toneel heeft daarintegen nog steeds de magie van live, inclusief live muziek. Maar door ie muziek is de film juist heel krachtig. Door de acteurs van dichtbij te kunnen zien, worden emotie sop het gezicht ook heel duidelijk, misschien is dat ook wel een reden dat het masker kleiner is. Anders zie je immers geen glimlach of traan.
  maandag 27 december 2004 @ 17:32:45 #35
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_24238274
Phantom of the opera is toch al bijna een legendarisch verhaal. Ik heb het boek gelezen maar ik vond het wat saai en dit lijkt niet veel beter, om wat Wonderer o.a. al over het masker opmerkt. Toch even de reviews afwachten en daarmee is dit een verkapte tvp.
  maandag 27 december 2004 @ 18:07:40 #36
71919 wonderer
pi_24238894
quote:
Op maandag 27 december 2004 17:32 schreef Djaser het volgende:
Phantom of the opera is toch al bijna een legendarisch verhaal. Ik heb het boek gelezen maar ik vond het wat saai en dit lijkt niet veel beter, om wat Wonderer o.a. al over het masker opmerkt. Toch even de reviews afwachten en daarmee is dit een verkapte tvp.
Ik ben ontzettend bang dat het oorspronkelijke verhaal nog meer veramerikaniseert. Als je nagaat dat het oorspronkelijke verhaal een gothic novel was,... Gelukkig heeft Webber dat nog gedeeltelijk weten te behouden dus ik hoop dat de film dat ook heeft.
pi_24253475
Slechter dan de Italiaanse versie (Dario Argento) van Phantom of the opera kan 'ie niet worden, dunkt me.
Wat een crap was dat!

Verder heb ik geen andere versies van de Phantom gezien, ben wel benieuwd naar het origineel uit 1925.
  dinsdag 28 december 2004 @ 19:58:05 #38
71919 wonderer
pi_24260769
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 12:20 schreef Kolkus het volgende:
Slechter dan de Italiaanse versie (Dario Argento) van Phantom of the opera kan 'ie niet worden, dunkt me.
Wat een crap was dat!

Verder heb ik geen andere versies van de Phantom gezien, ben wel benieuwd naar het origineel uit 1925.
Die is goed. Trouw aan het origineel in ieder geval. Behalve het einde... dat zuigt.
pi_24417390
Ik ga zaterdag naar de film. Ben ontzettend benieuwd! Voorstukjes waren veelbelovend!!!
pi_24427610
Ik ben eigenlijk ook wel heel erg benieuwd.
Eens kijken of we tijd vrij kunnen maken om er heen te gaan!
  donderdag 6 januari 2005 @ 22:47:33 #41
36912 jp_f1
Fokker on the wing
pi_24441284
Sjezes wat een coooole film is dit toch

Ben net terug van de bios. Wil morgen weer

Maar dat zal nog wel langer duren, maar ga zeker nog een keer
"Als je altijd maar vooruit wilt, dan verlies je vanzelf de weg terug" - Stef Bos
  vrijdag 7 januari 2005 @ 20:47:54 #42
15869 gr8w8
Better by design.
pi_24454666
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 22:47 schreef jp_f1 het volgende:
Sjezes wat een coooole film is dit toch

Ben net terug van de bios. Wil morgen weer

Maar dat zal nog wel langer duren, maar ga zeker nog een keer
Yup, ik ga ook nog een keer. De PV was in het Filmmuseum, eigenlijk wel een perfecte locatie voor zoiets. Tuschinski zou er ook wel bij passen niet?
  vrijdag 7 januari 2005 @ 23:44:44 #43
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_24456110
De film begon met slecht (of soms helemaal niet zichtbare) tekst (pathé groningen, première op 6 jan om 21:15), maar nadat dat akkefietje was opgelost, kon de pret beginnen.
Dachten we, hoopten we.
Maar helaas. De beelden waren mooi, het einde was goed, maar de liedjes waren langdradig en zo nu en dan wegdutten kon niet vermeden worden.
Jammer, het had iets moois kunnen worden.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 8 januari 2005 @ 10:11:56 #44
22457 Patch
pi_24460325
Geweldig mooi gemaakt. Natuurlijk blijft het originele stuk beter, maar van mij mogen ze van elke respectabele musical een filmversie maken.
Kom maar op met Miss Saigon.

The Phantom of the Opera is een schitterende film. En nogmaals: Natuurlijk is de echte musical beter. Hopelijk heb je die ooit gezien en dan is de film een mooie aanvulling. Het enige nadeel inderdaad, waar ik al bang voor was, is de ondertiteling. Ze hebben exact vertaald wat ze zingen, dus rijmt de tekst nergens en staat het vreemd als de Phantom maar 2 woorden zingt, en dan staan er 5 woorden in de ondertiteling. Ze hebben dus helaas niet de originele Nederlandse vertaling gebruikt.... vreemd, want die ligt gewoon voor handen.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 11:56:59 #45
71919 wonderer
pi_24461434
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 10:11 schreef Patch het volgende:
Ze hebben dus helaas niet de originele Nederlandse vertaling gebruikt.... vreemd, want die ligt gewoon voor handen.
Maar daar moeten ze auteursrecht over betalen, wat waarschijnlijk meer is dan een nieuwe vertaling

Ik kan niet wachten, waarom draait ie maar in zo weinig plaatsen?
  zaterdag 8 januari 2005 @ 13:24:55 #46
77646 Satchmo
Ge hebt t of ge hebt t nie he!
pi_24462886
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 10:11 schreef Patch het volgende:
Geweldig mooi gemaakt. Natuurlijk blijft het originele stuk beter, maar van mij mogen ze van elke respectabele musical een filmversie maken.
Kom maar op met Miss Saigon.

The Phantom of the Opera is een schitterende film. En nogmaals: Natuurlijk is de echte musical beter. Hopelijk heb je die ooit gezien en dan is de film een mooie aanvulling. Het enige nadeel inderdaad, waar ik al bang voor was, is de ondertiteling. Ze hebben exact vertaald wat ze zingen, dus rijmt de tekst nergens en staat het vreemd als de Phantom maar 2 woorden zingt, en dan staan er 5 woorden in de ondertiteling. Ze hebben dus helaas niet de originele Nederlandse vertaling gebruikt.... vreemd, want die ligt gewoon voor handen.
ben ik t mee eens

ze hadden beter de nederlandse vertaling van de musical destijds kunnen gebruiken..
Zit nog net wat meer in de gedachte van de meeste bezoekers denk ik..
MAAR EEN KOE IS GEEN.............
  zaterdag 8 januari 2005 @ 14:08:18 #47
15869 gr8w8
Better by design.
pi_24463598
Hmz, bij de persvoorstelling was er nog niet eens een ondertiteling. Blijkbaar een haastklus dus, waarbij het mis is gegaan al sik het zo lees. Jammer. Ondertiteling is trouwens echt niet nodig, voor iedereen die een beetje Engels kan.

[ Bericht 0% gewijzigd door gr8w8 op 08-01-2005 14:26:17 ]
pi_24463718
Ik heb de musical in NL nooit gezien dus daar kan ik me vast niet aan storen!
We gaan vanavond!!!
  zaterdag 8 januari 2005 @ 19:23:41 #49
22457 Patch
pi_24469088
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 11:56 schreef wonderer het volgende:

[..]

Maar daar moeten ze auteursrecht over betalen, wat waarschijnlijk meer is dan een nieuwe vertaling
Geloof me, ik zit o.a. in de "vertalings-sector" (als je het zo mag noemen...), deze nieuwe vertaling is veel en veel duurder...
pi_24473013
BACK! En ik vond hem fenomenaal! Wat is het een geweldige film geworden! Je moet er wel van houden, want ik kan me voorstellen dat mensen die niet veel om musicals geven op den duur in slaap vallen.

Vooral het begin bezorgde me echt kippenvel toen het zwart wit beeld over ging in het gewone beeld zeg maar. En Christines eerste kennismaking met het spook en dan in dat bootje, jeetje mina ik zat gewoon met ingehouden adem te kijken!

Ik ben in elk geval enthousiast.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')