abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 april 2003 @ 21:59:35 #1
9613 Seborik
I, Voyager
pi_9624887

1. Invaders (Harris) - 3:25
2. Children of the Damned (Harris) - 4:35
3. The Prisoner (Harris/Smith) - 6:04
4. 22 Acacia Avenue (Harris/Smith) - 6:37
5. The Number of the Beast (Harris) - 4:52
6. Run to the Hills (Harris) - 3:54
7. Gangland (Burr/Harris/Smith) - 3:48
8. Total Eclipse (Burr/Di'Anno/Harris/Murray) - 4:26
9. Hallowed Be Thy Name (Burr/Harris/Murray) - 7:14

The Number of The Beast was de derde plaat van Iron Maiden uit het jaar 1982. De eerste plaat nadat zanger Paul Di'Anno Maiden verlaten had en vervangen werd door Bruce Dickinson, die hiervoor de band Samson verliet en tevens de laatste plaat met daarop Clive Burr achter de drums.

Het album opent sterk met het snelle Invaders om daarna te vervolgen met het wat rustigere Children of The Damned, dat toch ook weer hard eindigt. Daarna een van de beste nummers van de cd, "The Prisoner", geïnspireerd door een tv-serie. "22 Acacia Avenue" is het vervolg op "Charlotte the Harlot" van het album "Iron Maiden" uit 1980, wederom over het hoertje Charlotte.

Dan nummer vijf, de absolute Iron Maiden alltimer en tevens titeltrack "The Number of The Beast" met de legendarische schreeuw van Bruce Dickinson waar een erg grappig verhaal over te vinden is op de DVD The Number of The Beast waar een 'making of' opstaat.

Nummer 6 is "Run to The Hills", een nummer over de indianen in Noord-Amerika. Vorig jaar nog als single heruitgegeven. Hierna nog de nummers "Gangland" en "Total Eclipse" om af te sluiten met festivalklassieker "Hallowed be Thy Name" met de klokken aan het begin van de tocht naar het schavot.

The Number of The Beast mag eigenlijk in geen enkele metalverzameling ontbreken en vormt samen met bijvoorbeeld een Master of Puppets, hoewel ik MoP behoorlijk overschat vind , een serie van legendarische metalalbums uit de jaren 80.

Woe to you, oh earth and sea,
for the devil sends the beast with wrath
for he knows his time is short.
Let him who hath understanding reckon the number of the beast,
for it is a human number,
it's number is six hundred and sixty six

FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 april 2003 @ 22:01:49 #2
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_9624963
absofuckinglutely.

ff de goeie smiley erbij:

[Dit bericht is gewijzigd door Tokus op 06-04-2003 22:03]

Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_9624979
Iron maiden

tenks toe yvonne

zondag 6 april 2003 @ 22:02:49 #4
38530 Shedfire
Zwaar Metaal
pi_9624992
Dit is inderdaad een album dat ik nog eens moet gaan kopen.
Alleen jammer dat ik de bekendste nummer al 3x op CD heb staan.
Het is wel een tijdloos album.

PS: dubbel cd rock in rio ligt bij veel minder bekende platen zaken voor 11.50 (euro)

Bertje en Henk
pi_9625011
555 number of the giro!!

Maiden was ooit wel goed maar nu vind ik het niets meer.

** www.devildoll.nl ** Op 8 juli 2003 14:48 zei K-Ne het idee maakt me wel wild , maar ik weet niet hoe ik zou reageren op zo'n moment, en jij butt-plug _O_ butt-plug is god
  zondag 6 april 2003 @ 22:03:56 #6
23780 Templ4r
Spiritual Warrior
pi_9625022
Iron Maiden blijft voor mij de beste band aller tijden...

Persoonlijk vind ik Somewhere in Time en Seventh Son of a Seventh Son de beste albums van Iron Maiden.

[Dit bericht is gewijzigd door Templ4r op 06-04-2003 22:06]

pi_9625053
zelfs toen ik ooit een metalman in hart en nieren was heb ik me nooit druk gemaakt over Iron Maiden. Vond het allemaal te gedateerd. Toen ik ze in 2000 live zag kreeg toch wel respect voor deze gasten. Een van de weinige band die weten hoe je een optreden moet geven naar mijn mening. Op deze plaat staan enkele nummers die ik alleen als cover ken. (Pantera,Cradle of Filth,Therion)
pi_9625149
Alhoewel ik uiteraard niets af wil doen aan Number of the Beast, wil ik graag nog even toevoegen aan Seborik's review dat de originele LP en CD-persing niet Total Eclipse bevatten. Dit nummer verscheen in eerste instantie als b-kantje van de Run to the Hills single. Diverse bandleden hebben in de loop der tijd in interviews toegegeven dat eigenlijk Gangland en TE omgewisseld hadden moeten worden.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zondag 6 april 2003 @ 22:10:11 #9
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_9625191
ik dacht ook al: dat Total Eclipse staat niet op mijn grijsgedraaide lp
  zondag 6 april 2003 @ 22:10:36 #10
9613 Seborik
I, Voyager
pi_9625201
quote:
Op zondag 6 april 2003 22:08 schreef Litpho het volgende:
Alhoewel ik uiteraard niets af wil doen aan Number of the Beast, wil ik graag nog even toevoegen aan Seborik's review dat de originele LP en CD-persing niet Total Eclipse bevatten. Dit nummer verscheen in eerste instantie als b-kantje van de Run to the Hills single. Diverse bandleden hebben in de loop der tijd in interviews toegegeven dat eigenlijk Gangland en TE omgewisseld hadden moeten worden.
Dat vertelt Bruce tijdens het concert voor de TNoTB-tour ook in Hammersmith wanneer ze het nummer zingen.
Dubbel-cd zit in de Eddie's Archive box, erg goed concert overigens.
pi_9625307
quote:
Op zondag 6 april 2003 22:10 schreef Seborik het volgende:
Dat vertelt Bruce tijdens het concert voor de TNoTB-tour ook in Hammersmith wanneer ze het nummer zingen.
Dubbel-cd zit in de Eddie's Archive box, erg goed concert overigens.
Die box heb ik dus niet bij NLStore besteld, maar bij een concurrent en die heeft 'em vervolgens na twee maanden "onbestelbaar" verklaard. Grumble.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 april 2003 @ 22:17:15 #12
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_9625373
hier om de hoek (ok, 2 hoeken eigenlijk) hebben ze 'm nog. 105 euro geloof ik.
pi_9625397
quote:
Op zondag 6 april 2003 22:17 schreef Tokus het volgende:
hier om de hoek (ok, 2 hoeken eigenlijk) hebben ze 'm nog. 105 euro geloof ik.
Hij is ook nog wel op andere plaatsen te vinden. Ik was alleen op dat moment enigszins pissig over de hele gang van zaken en ben er nog niet aan toegekomen om weer op zoek te gaan.
pi_9626466
quote:
Op zondag 6 april 2003 22:05 schreef Toffe_Ellende het volgende:
zelfs toen ik ooit een metalman in hart en nieren was heb ik me nooit druk gemaakt over Iron Maiden.
Hey een paradox.
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
  maandag 7 april 2003 @ 00:06:13 #15
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_9627582
"Run to the Hills", "Invaders", "The Prisoner"... enkele van mijn favoriete Maiden tracks.

Fantastisch album gewoon, ik weet niet wat ik er verder nog aan toe kan voegen.

maandag 7 april 2003 @ 10:14:27 #16
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_9630460
Ja goede cd maar we hebben al een topic over ze.

Weet iemand trouwens de site van Eh Hunter te vindne.
Ik heb problemen met het geluid en krijg ze niet opgelost.

FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 april 2003 @ 11:19:26 #17
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_9631475
quote:
Op maandag 7 april 2003 10:14 schreef Djaser het volgende:
so? Het gaat om de beste band ter wereld (ok, na Spinal Tap), daar mogen best meer topics over.
quote:
http://www.ironmaiden.com/ironmaiden/mayhem/edhunter/index.asp

misschien dat hier wat staat...

maandag 7 april 2003 @ 13:22:12 #18
9613 Seborik
I, Voyager
pi_9633932
quote:
Op maandag 7 april 2003 10:14 schreef Djaser het volgende:
Gelukkig staat daar iets over in de FAQ.
  maandag 7 april 2003 @ 14:24:49 #19
47144 Royalty
IJs- en ijskoud
pi_9635311
Van de concerten die ik van ze heb gezien vind ik het concert uit de Number of the Beast-tour het beste. Met Blackfoot en the Scorpions in het voorprogramma als opwarmers, niet verkeerd.

Maar goed ik heb ze denk ik al vijftien jaar niet meer life gezien, dus misschien zijn er inmiddels wel betere concerten geweest

Misschien dat ik ze maar weer eens een keertje moet gaan zien

pi_9635435
quote:
Op maandag 7 april 2003 14:24 schreef Royalty het volgende:
Van de concerten die ik van ze heb gezien vind ik het concert uit de Number of the Beast-tour het beste. Met Blackfoot en the Scorpions in het voorprogramma als opwarmers, niet verkeerd.

Maar goed ik heb ze denk ik al vijftien jaar niet meer life gezien, dus misschien zijn er inmiddels wel betere concerten geweest

Misschien dat ik ze maar weer eens een keertje moet gaan zien

Tlijkt me dat die tijd niet meer te toppen is

Deze plaat samen met killers en in mindere mate piece of mind grijsgedraaid. Maar daarna begon maiden toch meer van hetzelfde te worden.. Heb de rest niet meer gekocht en mijn interesse in hardrock was toen eigenlijk sowieso over..

Maar tis hun absolute klassieker natuurlijk!

Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_9635631
-edit: lees de FAQ.-

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 07-04-2003 15:17]

maandag 7 april 2003 @ 15:06:16 #22
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_9636217
quote:
[quote]
http://www.ironmaiden.com/ironmaiden/mayhem/edhunter/index.asp
misschien dat hier wat staat...
[/quote]

Nee die site help niks en de officiel Ed Hunter site is down. Heb al geprobeerd contact te krijgen met de Iron Maiden site maar zonder succes. Porbeerde me te registreren op het forum maar ik kreeg geen mail terugestuurd om account te activeren.

quote:

bedankt voor je interessante bijdrage
quote:
Deze plaat samen met killers en in mindere mate piece of mind grijsgedraaid. Maar daarna begon maiden toch meer van hetzelfde te worden.. Heb de rest niet meer gekocht en mijn interesse in hardrock was toen eigenlijk sowieso over..
Iron Maiden is heavy metal. Whatever ze waren daarna nog steeds even goed tot seventh son of a seventh son.
quote:
The Number of The Beast was de derde plaat van Iron Maiden uit het jaar 1982. De eerste plaat nadat zanger Paul Di'Anno Maiden verlaten had en vervangen werd door Bruce Dickinson, die hiervoor de band Samson verliet en tevens de laatste plaat met daarop Clive Burr achter de drums.
Hadden ze Paul dr niet uit gekikg ?

[Dit bericht is gewijzigd door Djaser op 07-04-2003 15:19]

pi_9636949
quote:
Op maandag 7 april 2003 15:06 schreef Djaser het volgende:

Iron Maiden is heavy metal. Whatever ze waren daarna nog steeds even goed tot seventh son of a seventh son.

Zou kunnen, ik heb ze dus niet meer gevolgd. Vond de rek eruit in het hardrock/ heavy metal genre toendertijd.

Later heb ik de draad weer opgepakt bij metallica en slayer, maar dat was alweer héél wat anders

maandag 7 april 2003 @ 17:12:48 #24
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_9639316
Ja ach smaken kunnen veranderen maar Slayer en Metallica vind ik dan weer niks aan
pi_9639781
quote:
Op maandag 7 april 2003 17:12 schreef Djaser het volgende:
Ja ach smaken kunnen veranderen maar Slayer en Metallica vind ik dan weer niks aan
Ik nu ook niet meer zo, maar eind jaren 80 was dat voor jongetjes met lang haar en teveel testosteron wel de muziek om voor te gaan eigenlijk (zoals maiden dat daarvoor was)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')