abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13720886
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 18:25 schreef surrealm het volgende:
wij allen wachten...

ok, ik bevind me in een erg bevoorrechte situatie, omdat ik de muziek rechtstreeks van de band krijg; zo heb ik dus al wel "era one" (als je samael tijdens de metalfests hebt gezien.. dit was de muziek die je tijdens de ombouw tussen cathedral's en samael's show hebt kunnen horen) en een soort 'vervolg' daarop "lesson in maginc #1"
en ik heb een stukje gehoord van een van de nog nieuwere werken; terwijl xy dat aan devin townsend liet horen.

ik was er wel, maar er staat me nog weinig bij? is dat era one soms alleen maar sfeermuziek? Ik vind hun exodus EP hun beste werk eigenlijk, gaat het meer richting die kant?
pi_13721389
je kan het inderdaad wel als sfeermuziek zien... duistere keyboards/sounds met vorph's vocalen. geen gitaren op "era one"
ook "lesson in magic #1" is daarmee vergelijkbaar.
pi_13723852
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 18:51 schreef surrealm het volgende:
je kan het inderdaad wel als sfeermuziek zien... duistere keyboards/sounds met vorph's vocalen. geen gitaren op "era one"
ook "lesson in magic #1" is daarmee vergelijkbaar.
hhhmmm, ik hou best wel van Ambient maar bij Samael vind ik juist dat bombatische gaaf.... jammer dat ze dat niet meer doen ...
pi_13729274
dat bombastische komt ook weer terug, maar vind je op deze twee platen terug in ambient vorm.
pi_13729536
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 18:25 schreef surrealm het volgende:
wij allen wachten...

ok, ik bevind me in een erg bevoorrechte situatie, omdat ik de muziek rechtstreeks van de band krijg; zo heb ik dus al wel "era one" (als je samael tijdens de metalfests hebt gezien.. dit was de muziek die je tijdens de ombouw tussen cathedral's en samael's show hebt kunnen horen) en een soort 'vervolg' daarop "lesson in maginc #1"
en ik heb een stukje gehoord van een van de nog nieuwere werken; terwijl xy dat aan devin townsend liet horen.

wat ik begrepen heb, is dat ze 'Era One' alleen maar gemaakt hebben om van hun contract met de platenmaatschappij af te komen, en dat ze dat album ook zelf hebben betiteld als 'this is not a real Samael-record' Ik heb net ff op hun site gekeken, en daar staat 'Era One' ook niet bij de discography...

b.t.w., ik was ook bij dat Metalfest, met 4 man, waarvan één geen 'metalhead' was, en die is intussen ook 'bekeerd'

- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_13729702
Ik vind Eternal het beste album van ze moet zeggen dat de vocals soms een beetje eentonig klinken, maar verder klinkt het goed
[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
pi_13729775
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 23:42 schreef bas-beest het volgende:

[..]

wat ik begrepen heb, is dat ze 'Era One' alleen maar gemaakt hebben om van hun contract met de platenmaatschappij af te komen, en dat ze dat album ook zelf hebben betiteld als 'this is not a real Samael-record' Ik heb net ff op hun site gekeken, en daar staat 'Era One' ook niet bij de discography...

b.t.w., ik was ook bij dat Metalfest, met 4 man, waarvan één geen 'metalhead' was, en die is intussen ook 'bekeerd'

is gedeeltelijk waar... het feit dat he t(nog) niet bij de discografie staat is dat het officieel nog niet uit is; de bal ligt op het ogenblik bij century media; datzelfde geldt voor "lesson..."
metalfests waren wel tof he? welke show(s) heb je bezocht? voor ons was het een leuk (bijna)einde van de tour; daarna hadden we nog een show in london en een in zwitserland, en toen was het over..

we zullen ze allemaal bekeren ik ben er druk mee bezig.

pi_13730095
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 23:50 schreef surrealm het volgende:

[..]

is gedeeltelijk waar... het feit dat he t(nog) niet bij de discografie staat is dat het officieel nog niet uit is; de bal ligt op het ogenblik bij century media; datzelfde geldt voor "lesson..."
metalfests waren wel tof he? welke show(s) heb je bezocht? voor ons was het een leuk (bijna)einde van de tour; daarna hadden we nog een show in london en een in zwitserland, en toen was het over..

we zullen ze allemaal bekeren ik ben er druk mee bezig.

ik heb, mede door tijd/geld-gebrek, Samael alleen tijdens het Metalfest gezien, Was voor mij de eerste keer dat ik ze live zag, echt erg indrukwekkend goed!
Van dat Metalfest staan me verder qua muziek alleen Madder Mortem en Cathedral bij....
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_13730565
ok, dus de show in de 013; er waren 4 metalfest shows . rotterdam, hardenberg, antwerpen en tilburg... ik vond zelf de show in antwerpen een stuk lekkerder gaan, maar het was wel mooi om de 013 zo lekker vol te zien voor samael
pi_13730782
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 00:22 schreef surrealm het volgende:
ok, dus de show in de 013; er waren 4 metalfest shows . rotterdam, hardenberg, antwerpen en tilburg... ik vond zelf de show in antwerpen een stuk lekkerder gaan, maar het was wel mooi om de 013 zo lekker vol te zien voor samael
soz, idd. 013
Dat was idd. wel opvallend dat het bij Samael ineens druk werd...
De grootste afgang vond ik zelf trouwens Paradise Lost. Het mooiste daar (en eigenlijk ook irritantste) vond ik toen ze terugkwamen voor de toegift, nadat er na het 'laatste' nummer nauwelijks geklapt werd, en dat Nick dan iets zei in de trant van 'thanks for the applause, it's much appreciated'...
nee, laat ik maar niet zeggen wat ik daar van vond... is beter voor me...

[edit]
om ff op Samael terug te komen... is er een mogelijkheid dat ik nog aan 'Medieval Prophecy' enz. kan komen??? Anders dan bijv. Soulseek

woensdag 8 oktober 2003 @ 00:40:33 #36
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_13730919
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 00:33 schreef bas-beest het volgende:
om ff op Samael terug te komen... is er een mogelijkheid dat ik nog aan 'Medieval Prophecy' enz. kan komen??? Anders dan bijv. Soulseek
eBay in de gaten houden, op een andere manier is er echt niet meer aan te komen. "Medieval Prophecy" is overigens in '92 nogmaals uitgebracht in de vorm van een split met Beherit.
pi_13731170
op ebay zie ik het weleens staan; de band zelf heeft er misschien ook nog een paar copietjes van; ikzelf heb hem iig niet... ik wacht nog steeds op m'n copietje van worship him.
pi_13731515
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 00:54 schreef surrealm het volgende:
op ebay zie ik het weleens staan; de band zelf heeft er misschien ook nog een paar copietjes van; ikzelf heb hem iig niet... ik wacht nog steeds op m'n copietje van worship him.
Worship Him heb ik op cd...

mijn oogst qua Samael-cd's is:
1987 - 1992 Worship Him + Blood Ritual
Blood Ritual
Ceremony of Opposites
Rebellion
Passage, dubbel-cd met Xytras - Passage
Exodus
Eternal

En verder op mp3-formaat:
Into the Infernal Storm of Evil
Medieval Prophecy

en die koop ik zo als ik ze zie...

pi_13732328
ik wilde nooit die 87-92 dubbelaar kopen, ik heb alles tot nu toe origineel/enkel; ook xytras-passage
pi_20900514
de nieuwe plaat "reign of light" ligt bijna in de winkels, en de tour komt er ook aan. inoktober/november trekt samael weer europa door
op het ogenblik heb ik nog geen bevestigde data voor nederand, maar ze komen eraan
pi_20900736
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 23:46 schreef surrealm het volgende:
de nieuwe plaat "reign of light" ligt bijna in de winkels, en de tour komt er ook aan. inoktober/november trekt samael weer europa door
op het ogenblik heb ik nog geen bevestigde data voor nederand, maar ze komen eraan
wow, over topic-kick gesproken

Ik ben ook zeer benieuwd naar 't nieuwe album en de tour natuurlijk ook
  woensdag 28 juli 2004 @ 00:38:01 #42
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_20901521
Ik ga er zeker heen dan, ik heb ze helaas slechts 1 keer gezien (Dynamo '97 '98 ofzo?), dat moet nog een keer over.
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
pi_20904124
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 23:46 schreef surrealm het volgende:
weet je een datum? staat niks op hun site?

heb wel gehoord dat ze dezelfde producer hebben gebruikt als Rammstein Mutter cd. Ik hoop echt dat net zo'n geluid als Mutter krijgen want dat vind ik een van de beste geproduceerde plaat die ik ooit heb gehoord.
  woensdag 28 juli 2004 @ 12:33:40 #44
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_20907776
Wat moet Samael met een Rammstein geluid??
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
  woensdag 28 juli 2004 @ 13:13:24 #45
18413 Summoner
pi_20908549
Een Samael album met 'een Rammstein geluid' zou niet bepaald geweldig zijn, maar een album met de productiekwaliteit van die Rammstein plaat zou wel een heel indrukwekkend geluid op kunnen leveren. Hopelijk is de producer goed genoeg om de wensen van Samael perfect gestalte te geven.
pi_20908628
ja, die show op dynamo '97 is voor mij nog steeds de meest indrukwekkende show ever.

die data daar zijn ze nog niet over uit, er wordt nog onderhandeld met de zalen, maar onder voorbehoud gaat het rond de laatste week van november gebeuren.

rammstein geluid? hoezo dat? ja, ze gebruiken dezelfde producer. maar dat betekent niet dat elke producer voor iedere band hetzelfde doet, toch?
ik kijk erg uit naar de cd, heb er al een nummer van gehoord, en het stampt lekker.
voor wat betreft de keuze van de producer, ik vind het wel leuk; een producer die goed weet hoe je dit soort muziek goed laat klinken, en dan is rammstein de andere kant op, geinspireerd door samael

wellspoken, summoner

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2004 13:19:00 ]
  woensdag 28 juli 2004 @ 13:53:22 #47
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_20909394
Sommige producers hebben daar wel last van hoor, ik weet niet of jij cd's van Dan Swano makkelijk uit elkaar kan houden
pi_20912329
ja, hij wel.... en in zekere zin, ook de cd's die half/eind 90's uit de woodhouse studios kwamen (waldemar sorychta/siggi bemm); muzikaal gezien best divers, maar productie-technisch gezien elke keer hetzelfde. (waaronder dan ook weer twee maal samael)

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2004 16:17:58 ]
  woensdag 28 juli 2004 @ 23:13:43 #49
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_20921988
Ik ben benieuwd, ik wil ook wel naar dat concert dan.

*geduldig afwacht*
[KNE]-Mod
  donderdag 29 juli 2004 @ 00:16:20 #50
18413 Summoner
pi_20923640
Dat geldt ook wel voor Abyss- en met name Fredmanproducties. Die Fredmanproducties zijn wel erg helder en krachtig, maar op een gegeven moment was ik die sound gewoon zat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')