abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9617137
Ik ben van plan om de komende maanden elke ochtend te gaan zwemmen.

Dus elke ochtend 7:30 tot 8:00 even wat baantjes trekken...
opbouwen van 400 meter naar een kilometer ofzo... (per keer)

Ik heb verder weinig ervaring met zwemmen (behalve diploma A) maar zijn er nog rek en strek oefeningen die je van te voren kunt doen?
Ik dans veel dus wat dat betreft heb ik wel goeie warmup oefeningentjes
Maar zoals ik vandaag merkte gebruik je toch ook wel spiergroepen die ik normaal niet zo intensief hoef te gebruiken... (na 200 meter was ik bijna dood )

Bij komend voordeel, als per mei het buitenbad open gaat, wordt ik super snel Bruin

Wie doet dit ook, en wat voor rek/strek oefeningen zijn goed...
wellicht gebruiken sommige van jullie ook zwemschema's om gestructureerd conditie op te bouwen.....?

Noot: Deze post is origineel en uniek. De kleine variaties in spelling en grammatica vergroten haar individueele karakter en schoonheid en kunnen in geen geval beschouwd worden als onvolmaaktheden of fouten.
pi_9617348
Ik zwem al jaren baantjes.
Heb echter nog nooit rek of strek oefeningen gedaan. Ik spring erin en zwem. Ben ooit begonnen met 10 baantjes en dat zijn er nu al 80 binnen een uur. dus 2 kilometer. Het is aan te bevelen en heerlijk!
mrp
pi_9618077
quote:
Op zondag 6 april 2003 15:42 schreef miriamrp het volgende:
Ik zwem al jaren baantjes.
Heb echter nog nooit rek of strek oefeningen gedaan. Ik spring erin en zwem. Ben ooit begonnen met 10 baantjes en dat zijn er nu al 80 binnen een uur. dus 2 kilometer. Het is aan te bevelen en heerlijk!
juist, dat ben ik dus ook van plan....
Maar ik rek en strek wel.. tijdens het dansen heb ik ook weleens dat ik iets verkramp dat doe ik liever niet in het water
Noot: Deze post is origineel en uniek. De kleine variaties in spelling en grammatica vergroten haar individueele karakter en schoonheid en kunnen in geen geval beschouwd worden als onvolmaaktheden of fouten.
pi_9626431
kikkerdekick

iemand nog iets toe te voegen?

pi_9626465
Wat ga je vroeg zwemmen...
pi_9626481
Ik dans én zwem maar je hoeft verder niet echt warm te lopen hoor. Je moet alleen niet de eerste keer heel snel zwemmen.
  zondag 6 april 2003 @ 23:18:33 #7
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_9626694
Wat ik vroeger deed voor m'n warming-up bij het zwemmen was

armen en benen goed strekken. Dus je armen ff rond draaien in 2 richtingen, zodat je schouders los zijn. Ook ff je arm van bovenaf op je rug leggen leggen en dan ff aandrukken. Benen ook goed bewegen, dan ff strekken enzo. Alles goed losmaken.

Volgens mij kun je de eerste keer ff aanzien hoeveel baantjes je kunt zwemmen en dan proberen elke dag een baantje meer te zwemmen. Niet te veel willen in 1 keer. Succes!

pi_9626780
voor het zwemmen ff lekker onder de douche een beetje alles losschudden
onder
pi_20623028
Ik zwem elke ochtend om 5:45 tot 7:00, en wat je echt niet moet doen is douchen voor afgaand, (wel als je 65+ er bent), je moet gewoon zoals hier als ik genoemd je een beetje losdraaien.

Verder moet je de eerste banen niet te hard gaan .

Groeten van een Wedstrijd zwemmer
  woensdag 14 juli 2004 @ 19:43:32 #10
91380 Farr40
Wheels are for whimps!
pi_20625192
ik gebruik het zwemmen in de vroege ochtend juist als warming up...
pi_20626597
's Ochtends zwemmen.... klinkt als best een gezond idee..... maar eens informeren bij het zwembad hier of het daar 's ochtends een beetje rustig is...
Vrijwillig gebanned
pi_20627234
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 20:57 schreef MartinusMagnus het volgende:
's Ochtends zwemmen.... klinkt als best een gezond idee..... maar eens informeren bij het zwembad hier of het daar 's ochtends een beetje rustig is...
Uit ervaring kan ik je vertellen dat het over het algemeen ernstig druk is in zwembaden. 's Ochtends hebben voornamelijk de ouderen namelijk met z'n allen zo'n sociale bezigheid in 't water. Per zwembad kan het wel behoorlijk verschillen hoe het geregeld is met indeling van de banen, dus wie weet heb je geluk

Zwemmen is heerlijk, en als je een redelijk trainingsschema opstelt dan wordt je conditie echt goed!
pi_20634841
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 17:31 schreef DRenCC het volgende:
Ik zwem elke ochtend om 5:45 tot 7:00,
-
Groeten van een Wedstrijd zwemmer
Hoe doe je dat met ontbijten? Héél vroeg opstaan om ruim van tevoren te ontbijten, niet ontbijten? Of kort van tevoren een klein beetje eten?
Vrijwillig gebanned
pi_20634922
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 07:26 schreef MartinusMagnus het volgende:

[..]

Hoe doe je dat met ontbijten? Héél vroeg opstaan om ruim van tevoren te ontbijten, niet ontbijten? Of kort van tevoren een klein beetje eten?
Als ik mag antwoorden

Als ik zo vroeg ga zwemmen dan eet ik meestal slechts een dubbele boterham en géén melk slechts een beetje water. Melk komt bij mij vrij snel omhoog zetten als ik ga sporten, daarbij maakt het ook nog eens een hoop slijm aan wat niet echt handig is. Na het sporten eet ik dan de rest van m'n ontbijt. Zoals je als wielrenner ongetwijfeld wel zal weten staat juist dan je lichaam open voor opname van voedingsstoffen.
pi_20718261
Ik sta om 5:00 op, zodat ik alles redelijk rustig kan doen. Ik Eet 2 plakjes brood voor het zwemmen (meestal zonder beleg), en ik drink water, want van de rest ga je boeren, of kan je krampen krijgen.

Na de training eet ik 2 à 3 plakjes brood, en die wel goed belegd, en veel drinken is ook handig, wat ook goed is is om tijdens het zwemmen al te drinken, want je verliest zo een halfe tot een hele liter vocht met zwemmen.
pi_20767451
Zwem ook iedere dag (maar niet zo vroeg!!) en ik ontbijt na het zwemmen. het is een heerlijke sport vind ik!!
geniet nooit met mate
  woensdag 21 juli 2004 @ 15:59:41 #17
98965 marc16
"Schnapp!"
pi_20767864
ik ben het ook van plan... heb tot m'n 12e (4 jaar terug dus) veel gezwommen (diploma's A,B,C en dan nog 3 andere waarvan ik zo de naam niet weet... volgens mij iets van zwemvaardigheid 1/2/3). Maar je gebruikt met zwemmen al je spieren... veel effectiever dan ze 1 voor 1 trainen..
...niets aan toe te voegen...
pi_20834879
Vanochtend weer heerlijk in de buitenlucht een kilometerje gezwommen.....echt goed voor een mens!! Kan het iedereen aanraden! Gewoon doen!
geniet nooit met mate
  vrijdag 30 juli 2004 @ 11:06:07 #19
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_20949864
Ik ben nu redelijk fanatiek aan het skeeleren/ skaten, maar dit zal met de winter niet zo makkelijk gaan. Ik denk dat ik dan 1 a 2 keer per week eens ga zwemmen 's avonds ofzo...
pi_20949999
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 07:47 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Als ik mag antwoorden

Als ik zo vroeg ga zwemmen dan eet ik meestal slechts een dubbele boterham en géén melk slechts een beetje water. Melk komt bij mij vrij snel omhoog zetten als ik ga sporten, daarbij maakt het ook nog eens een hoop slijm aan wat niet echt handig is. Na het sporten eet ik dan de rest van m'n ontbijt. Zoals je als wielrenner ongetwijfeld wel zal weten staat juist dan je lichaam open voor opname van voedingsstoffen.
Ik heb altijd last van dat ik voor het sporten veel kan eten en na het sporten krijg ik juist geen hap meer door mijn keel. eet daarom altijd voor de wedstrijd. Weet niet of ik een uitzondering ben.

OT: Volgens mij hoef je niet warm te draaien voor zwemmen. Je gaat toch niet meteen 100 meter sprint ofzo doen? Gewoon rustig beginnen. Dan draait je lichaam van zelf warm.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 11:24:11 #21
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_20950253
het lijkt me heerlijk!
En ze leefden nog lang en gelukkig
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 23:02:42 #22
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_21042208
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 21:55 schreef gimme.shelter het volgende:
Vanochtend weer heerlijk in de buitenlucht een kilometerje gezwommen.....echt goed voor een mens!! Kan het iedereen aanraden! Gewoon doen!
Maar hoe zwem je dan, vraag ik me af? Volle bak borstcrawl de hele tijd, of schoolslag?

Gewoon nieuwsgierigheid... het lijkt mij ook wel lekker, zo 's ochtends zwemmen.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 09:34:20 #23
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_21048024
ik zwem meestal 1-3x per week 3000(60 50m baantjes)-6000m (120 50m baantjes) . begin dan om 7:00 tot 8:00 of 9:00.

momenteel nog in schoolslag; maar zal binnekort over stappen naar borstcrwal (economischer en sneller)

zorg dat je goed opgewarmd bent van tevoren dus niet te zomers kelden op weg naar het zwembad) en rustig inzwemmen.
nadien alle spieren strekken (schouders; borst; rug en beenspieren vooral)
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
pi_21050352
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 23:02 schreef BrauN het volgende:

[..]

Maar hoe zwem je dan, vraag ik me af? Volle bak borstcrawl de hele tijd, of schoolslag?

Gewoon nieuwsgierigheid... het lijkt mij ook wel lekker, zo 's ochtends zwemmen.
nee, ik zwem redelijk rustig..schoolslag dus. Vanmorgen es niet gegaan on mijn huid een dagje "chloorvrij" te geven, morgen ga ik weer!
geniet nooit met mate
  donderdag 5 augustus 2004 @ 13:45:05 #25
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_21075206
Ik ben ook weer begonnen met zwemmen. Dag 1 25 baantjes, Dag 2 30 en Dag 3 50 baantjes.

Maar wie weet welke spieren (spiergroepen) het meeste wordt getraind qua uiterlijk?????? Bijv schouders en kuiten enzoo. Vroeger had ik door alleen maar te zwemmen al een lichtelijk 4/6-pack.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_21075425
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 13:45 schreef sir_Tachyon het volgende:
Ik ben ook weer begonnen met zwemmen. Dag 1 25 baantjes, Dag 2 30 en Dag 3 50 baantjes.

Maar wie weet welke spieren (spiergroepen) het meeste wordt getraind qua uiterlijk?????? Bijv schouders en kuiten enzoo. Vroeger had ik door alleen maar te zwemmen al een lichtelijk 4/6-pack.
Als je borstcrawl zwemt voornamelijk je triceps (die vorm geven aan je arm). Buiten dat schouderspieren, buikspieren, borstspieren en beenspieren.
  donderdag 5 augustus 2004 @ 14:05:48 #27
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_21075722
En de standaard schoolslag dan??? En wanneer ga je verschil zien dan?? Als je drie dagen in de week 60 baantjes zemt.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_21078551
Echt hard gespierde benen krijg je niet van zwemmen lijkt mij.... maar heeft iemand eergisteren dat programma over Inge de Bruin gezien? Wat een schouders heeft die zeg
Vrijwillig gebanned
pi_21078706
Bij mij is het altijd zo druk in het zwembad. Erg irritant. Je kunt niet eens ff lekker 25 meter borstcrawlen zonder op te letten.
pi_21078724
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 14:05 schreef sir_Tachyon het volgende:
En de standaard schoolslag dan??? En wanneer ga je verschil zien dan?? Als je drie dagen in de week 60 baantjes zemt.
Vooral borstspieren (gespierde tietjes dus ) Voordat je werkelijk verschil gaat zien ben je wel even verder hoor Ik zie na een jaar 4 dagen in de week zo'n 2-2,5km zwemmen (borstcrawl) weinig verschil. Misschien ietsies meer buikspieren maar dat kan ook van andere training zijn

Dat het gezond is staat buiten kijf! En het ligt er natuurlijk ook aan in wat voor een toestand je lichaam begint. Ik was al redelijk droog gespierd gebouwd (ik zeg hier niet onwijs gespierd!) dus misschien is er daardoor minder verschil te zien.
pi_21078818
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 15:59 schreef skiczukie het volgende:
Bij mij is het altijd zo druk in het zwembad. Erg irritant. Je kunt niet eens ff lekker 25 meter borstcrawlen zonder op te letten.
Dan moet je eerder opstaan
Vrijwillig gebanned
pi_21078994
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 16:02 schreef MartinusMagnus het volgende:
Waarom support jij Armstrong...? De vraag is hoe zuiver z'n overwinning is. Ik heb veel meer respect voor Ullrich Reageer maar niet want dan gaat het topic eraan, ik moest het even kwijt .
pi_21079093
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 16:02 schreef MartinusMagnus het volgende:

[..]

Dan moet je eerder opstaan
School (stage) enzo heh. En werk 's avonds. Misschien als ik met mijn nieuwe opleiding begin. Ff mijn rooster afwachten.
pi_21079123
Armstrong traint zich van september tm begin juli hélemaal de tyfus voor de Tour, Ullrich traint 3 maanden hard en doet er 8 minuutjes langer over. Zou Armstrong daarom vol zitten met dope en Ullrich het helemaal clean doen?
Vrijwillig gebanned
pi_21079248
Wie er wel of niet clean rijden zal helaas nooit te zeggen zijn helaas. Ullrich geniet in ieder geval buiten het sporten ook nog van andere dingen wat me heel (mentaal) gezond lijkt. Armstrong doet mee aan één wedstrijd en kan zich daar ook op richten. Absoluut een goede rijder maar er kan geen eerlijke vergelijking meer gemaakt worden richting andere rijders door slechts aan één tour deel te nemen.
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 10:19:27 #36
1092 Nilis
Här kommer Pippi Långstrump
pi_21418628
Zo, ik heb net m'n eerste ochtendbaantjes erop zitten...Dat valt nog niet mee zeg...ik voel spieren waarvan ik niet wist dat ik ze had!!
Eens kijken hoe lang ik dit ga volhouden (voorlopig denk ik ff 3x per week, plus 2 dagen anderhalf uur hardlopen)
tjolahopp, tjolahej, tjolahoppsan sa
---> FootoowBoek! <---
pi_21420746
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 16:20 schreef 205_Lacoste het volgende:
Wie er wel of niet clean rijden zal helaas nooit te zeggen zijn helaas. Ullrich geniet in ieder geval buiten het sporten ook nog van andere dingen wat me heel (mentaal) gezond lijkt. Armstrong doet mee aan één wedstrijd en kan zich daar ook op richten. Absoluut een goede rijder maar er kan geen eerlijke vergelijking meer gemaakt worden richting andere rijders door slechts aan één tour deel te nemen.
Als die andere renners ook de Tour willen winnen, moeten ze zich net als Armstrong alleen daar op focussen.
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_21424739
Mensen, het gaat hier niet over Armstrong.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 17:22:19 #39
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_21427685
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 16:08 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Waarom support jij Armstrong...? De vraag is hoe zuiver z'n overwinning is. Ik heb veel meer respect voor Ullrich Reageer maar niet want dan gaat het topic eraan, ik moest het even kwijt .
Jij hebt respect voor Ulrich omdat hij wel betrapt is ofso !!!
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 17:30:51 #40
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_21427851
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 14:05 schreef sir_Tachyon het volgende:
Wat bedoel je met verschil zien? Wil je breder worden dan heeft heel veel baantjes zwemmen niet veel zin. Ga je focussen op sprintjes van 25-100m met daartussen aardig wat rust...
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_21576879
Wij zijn nu net weer 2 weekjes begonnen met trainen (elke ochtend van kwart voor zes tot zeven), de eerste keren zijn weer zeer pijnlijk, dan merk je wel dat je het een tijdje niet hebt gedaan.

Maar nog even reagerend op dat je je niet zou hoeven in te draaien, dat is toch echt wel verstandig, omdat je anders tijdens het zwemmen bewegingen gaat maken waar je spieren niet blij van worden.

En dat je geen beenspieren krijgt van zwemmen.... ben ik het niet helemaal mee eens, ik heb toch redelijke beenspieren, maar ik lig dan ook elke dag te spartelen, en loop/zaal/krachttraining

Iedereen succes met het zwemmen
pi_21636957
Ik zwem zelf al jaren. Je kunt als warming up wel je armen losdraaien. (ga staan draai je arm zoals bij de borstcrawl 10x rond en 10x zoals bij de rugcrawl) Vergeet je benen niet, die kan je een beetje losjes heen en weer bewegen, zoals je ook de borstcrawl benen doet. Vergeet je nekspieren ook niet. Rol je hoofd 5 keer rond.
Succes
Er is een tijd van knuffelen en er is een tijd van... WILD SEXEN
  zondag 12 september 2004 @ 20:51:42 #43
79531 Vince_ven
Spitter Spetter Spater
pi_21910144
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 13:02 schreef DRenCC het volgende:
Wij zijn nu net weer 2 weekjes begonnen met trainen (elke ochtend van kwart voor zes tot zeven), de eerste keren zijn weer zeer pijnlijk, dan merk je wel dat je het een tijdje niet hebt gedaan.

Maar nog even reagerend op dat je je niet zou hoeven in te draaien, dat is toch echt wel verstandig, omdat je anders tijdens het zwemmen bewegingen gaat maken waar je spieren niet blij van worden.

En dat je geen beenspieren krijgt van zwemmen.... ben ik het niet helemaal mee eens, ik heb toch redelijke beenspieren, maar ik lig dan ook elke dag te spartelen, en loop/zaal/krachttraining

Iedereen succes met het zwemmen
Haha valt weer tegen he . Met dat beenspieren ben ik het eens, en als je wat specifieker wilt zwemmen op je benen dan doe je een benensetje met een plankje. Schoolslagbenen is goed voor de liezen en borst, vlinder - en rugcrawl benen is goed voor je bovenbenen en kuiten.
Als het bad een beetje in de buurt ligt, zorg dan vooral dat je zolang het nog te doen is op de fiets stapt, want dan wordt je alvast lekker warm.
Verder zorg ik 's ochtends altijd dat ik als eerste even een beker warme melk drink, omdat mijn (en die van sommige andere mensen ook) maag er niet goed tegen kan meteen wat kouds of een boterham binnen te krijgen. Zorg dat je er lekker op tijd bent en zwaai lekker los. Probeer vooral ook tegendraads te zwaaien (linkerarm met de klok mee en rechterarm tegen of andersom), dan voel ik in ieder geval wel van alles kraken en loskomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')