abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9608225
Ongeveer twee jaar terug zag, of beter gezegd hoorde, ik op Omroep Brabant twee dames die geweldige engelstalige muziek maakte, een prachtige en apparte combinatie van saxofoon, gitaar en zang.

Drie dagen later had het debuut album Kirke's Island een vaste plek in m'n CD-speler gekregen, maar zoals dat gaat met goede CD's leen je ze uit en ben je ze na verloop van tijd voor altijd kwijt.

Een paar dagen geleden, met het aanbreken van de lente, kwam de muziek weer in m'n hoofd opzetten en besloot daarom vandaag te kijken of de CD nog ergens te koop was. Na een aantal winkels gehad te hebben kon Sounds hem gelukkig bestellen, ik kan dus niet wachten tot hij binnen is!

Ik vrees dat er jammer genoeg niet veel mensen zijn die van dit bandje hebben gehoord, klopt dit, of zijn er stiekem meer bewonderaars? Als je nieuwsgierig en onbekend bent met Kirke kan je op hun (nogal dode) website luisteren naar de Real Audio versie van het nummer Dare Me, het is zeker de moeite waard!

dinsdag 8 april 2003 @ 23:00:37 #2
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_9668193
Hoi Craze! Ik vond via een omweg dit berichtje van jou en heb een leuke mededeling: onze site is vernieuwd! Ga ff kijken en je kan meteen een paar nummers van onze nieuwe EP beluisteren! We waren vorige week 'Talent van de Week' bij www.ongekendtalent.nl, daar hebben we ook een eigen pagina met info en mp3s. Je kan dus weer ff vooruit! Veel luisterplezier!
Groetjes,
Marjoleine
~Kirke~
'T best bewaarde geheim van Nederland
  woensdag 9 april 2003 @ 13:27:02 #3
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_9675941
Hoi Fokforumbezoekers,
Ik ben net nieuw hier, ben hier via een omweg beland en heb gemerkt dat er heel wat besproken wordt.
Ik speel al wat jaren met mijn beste vriendin Lotte, we schrijven zelf onze nummers en hebben in 1997 de Grote Prijs van Nederland gewonnen. We maken geen commerciele muziek - dus ook geen hitjes - daarom kent ook niemand ons . Maar ik zou het tof vinden als jullie ff gaan luisteren en me vertellen wat je er van vindt! Je kan gaan naar www.kirke.nl, waar je ook mp3tjes kan downloaden. Ik ben benieuwd!
Groetjes,
Marjoleine ~Kirke~

[Dit bericht is gewijzigd door Kirke op 09-04-2003 13:41]

pi_9675970
Wat DOE je?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 9 april 2003 @ 13:50:08 #5
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_9676463
quote:
Op woensdag 9 april 2003 13:28 schreef Jarno het volgende:
Wat DOE je?
Kspeel sopraansax, tenorsax, gitaar en 2e stem
pi_9676633
Ik heb de mp3tjes van jullie laatste cd beluisterd, en het klinkt helemaal niet verkeerd, moet ik zeggen. Joni Mitchell is wel een duidelijk hoorbare invloed, zoals ook al op de site vermeld staat, maar da's niet erg natuurlijk..

Misschien nog een klein beetje werken aan het Nederlandse accent (met name de uitspraak van de 's'), maar verder klinkt het erg goed.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  woensdag 9 april 2003 @ 14:02:41 #7
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_9676723
quote:
Op woensdag 9 april 2003 13:58 schreef Zander het volgende:
Ik heb de mp3tjes van jullie laatste cd beluisterd, en het klinkt helemaal niet verkeerd, moet ik zeggen. Joni Mitchell is wel een duidelijk hoorbare invloed, zoals ook al op de site vermeld staat, maar da's niet erg natuurlijk..

Misschien nog een klein beetje werken aan het Nederlandse accent (met name de uitspraak van de 's'), maar verder klinkt het erg goed.

Motorpsycho, Wannadies en andere niet-engelse bandjes hebben ook accenten, maar zijn toch erg charmant! hihih
Dank voor de feedback!
pi_9676733
quote:
Op woensdag 9 april 2003 14:02 schreef Kirke het volgende:

[..]

Motorpsycho

.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  woensdag 9 april 2003 @ 14:04:30 #9
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_9676774
quote:
Op woensdag 9 april 2003 14:03 schreef Jarno het volgende:

[..]

.

toffe band! Live wel errug vermoeiend maar de platen zijn prachtig (ik ben liefhebber van de laatste 2 platen)
pi_9676824
quote:
Op woensdag 9 april 2003 14:04 schreef Kirke het volgende:

[..]

toffe band! Live wel errug vermoeiend maar de platen zijn prachtig (ik ben liefhebber van de laatste 2 platen)

Zo'n beetje het meest interessante wat er nu gemaakt wordt, op muzikaal gebied, zeker in het vlakke muzikale landschap van nu!

Maar we gaan off-topic.

woensdag 9 april 2003 @ 14:08:50 #11
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_9676862
quote:
Op woensdag 9 april 2003 14:06 schreef Jarno het volgende:

[..]

Zo'n beetje het meest interessante wat er nu gemaakt wordt, op muzikaal gebied, zeker in het vlakke muzikale landschap van nu!

Maar we gaan off-topic.

Zeg dan ff wat over wat je van Kirke vindt! Ook al vind je het he-le-maal niets!
pi_9677034
Ik zal vanavond even luisteren, thuis dus.
  woensdag 9 april 2003 @ 14:19:37 #13
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_9677135
quote:
Op woensdag 9 april 2003 14:15 schreef Jarno het volgende:
Ik zal vanavond even luisteren, thuis dus.
Ook een goeie plek, wijntje dr bij, koptelefoontje, ff rust om je heen. Ben benieuwd wat je vindt!
Grtz
  woensdag 9 april 2003 @ 15:04:34 #14
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_9678141
Ik heb tot nu toe nog maar 1 reactie op de muziek, ik hoop dat er nog wel wat meer komen...
  woensdag 9 april 2003 @ 15:58:06 #15
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_9679606
quote:
Op woensdag 9 april 2003 15:04 schreef Kirke het volgende:
Ik heb tot nu toe nog maar 1 reactie op de muziek, ik hoop dat er nog wel wat meer komen...
Misschien vanavond...?
  woensdag 9 april 2003 @ 17:14:47 #16
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_9681479
quote:
Op woensdag 9 april 2003 15:58 schreef Kirke het volgende:

[..]

Misschien vanavond...?

Of morgen?
  woensdag 9 april 2003 @ 17:16:12 #17
43715 Plantenbak
bosjes dude!
pi_9681513
waarom eis je je oude niet terug
[i][b]'Tis maar fok!'[/b][/i]
  woensdag 9 april 2003 @ 17:19:01 #18
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_9681557
quote:
Op woensdag 9 april 2003 17:16 schreef Plantenbak het volgende:
waarom eis je je oude niet terug
Craze kan van mij wel een nieuwe krijgen (wel gebrand weliswaar), maar ze zijn maar in oplage van 1000 stuks gedrukt. Kheb er zelf niet eens meer over! Er is moeilijk aan te komen. Ik ga Sounds ff bellen waar ze ze bestellen. Waar zit Sounds?
pi_9685917
Dit is echt super!! Een nieuwe site en ook nog eens een nieuw album, de lente wordt aldoor mooier. "No Change" klinkt echt weer 100% Kirke, een nummer om verlieft op te worden

Ik weet niet of Sounds tot een bepaalde keten behoort, maar de winkel waar ik hem heb besteld zit op de Arena in Den Bosch. Als je wil kan ik je het telefoonnummer wel even mailen, ok?

Waarom ik de CD niet terug eis?? Ach, het is een lang verhaal, maar ik denk dat ze af-en-toe nog in een ander werelddeel wordt beluisterd..

Erg tof dat je hier gepost hebt Marjoleine, als Sounds de CD alsnog niet kan leveren houd ik je aan je belofte!

pi_9686094
Net even geluisterd, erg mooi. Als ik zeg, Dolores van de Cranberries, ben je dan beledigd? . 't Is mij net wat te rustig om echt *prachtig* te vinden, ik hou meestal toch wat meer van iets met een wat hoger tempo enzo, maar het is wel erg mooi hoor!

.

woensdag 9 april 2003 @ 22:28:12 #21
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_9688019
Ik word er bijna verlegen van!
Ik zing trouwens alleen tweede stem, maar ik geloof dat Lotte (leadzangeres en schrijfster van de nummers) al vaker die vergelijking heeft gehad. En Joni Mitchell. Beiden prima stemmen (beter dan dat ze met Tom Waits vergeleken wordt!)
Dank voor de reacties!!
  woensdag 9 april 2003 @ 22:56:42 #22
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_9688657
Mooi zeg! Als ik zo iemand was die kippevel kreeg van muziek, dan zou het van dit type muziek zijn....

* Abbadon onder de indruk is!

mooie luisterliedjes....probeer iets te bedenken waar ik het mee kan vergelijken, maar het lukt niet echt....doet me, qua sfeer, een beetje denken aan 'august and everything after' van de Counting Crows, of aan de laatse cd van David Gray........beetje 'herfstige' sfeer (als je begrijpt wat ik bedoel)......mooie zang (vooral die 2de stem ).....

zeg het maar als ik overdreven aan het slijmen ben hoor......

[Dit bericht is gewijzigd door Abbadon op 09-04-2003 23:22]

Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  woensdag 9 april 2003 @ 23:22:04 #23
9613 Seborik
I, Voyager
pi_9689236
Het nummer No Change vind ik erg mooi, lekker tempo, speelse zomerse stem.

Erg goed.

donderdag 10 april 2003 @ 07:25:45 #24
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_9691762
Kwas gisteravond ff afwezig en lees de reacties in de vroege ochtend... WAT A WAY TO WAKE UP! Had ik hier nou van gedroomd vannacht?
Ben blij dat de muziek die we maken mensen wat doet. Dank!
  donderdag 10 april 2003 @ 12:54:06 #25
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_9696284
Is er nog iemand die wil reageren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')