quote:zullen we maar ophhouden dan?
Op donderdag 10 april 2003 15:01 schreef Kirke het volgende:
Als ik nog meer compimenten krijg ga ik naast mijn schoenen lopen!
je zegt het maar hoor.......
"Ik zal na mijn werk eens gaan luisteren... Kirke.. Is de naam van de Oddysee?
Alecks "
Yep, Alecks, Kirke komt van Circe, de mysterieuze tovenares die Odysseus betoverde en zijn mannen in zwijnen veranderde... de muziek heeft er niks mee te maken maar we moesten een naam hebben. kort maar krachtig. Helaas spreken velen het uit als 'kurk' terwijl het gewoon Kirke (lekker op z'n Hollands) is.
Wat vond je r van?
dit is toch verreweg het meest interessante topic! of niet soms?
is gewoon de stilte voor de storm! ( )
[Dit bericht is gewijzigd door Kirke op 10-04-2003 21:06]
silence doet me een beetje aan Norah Jones denken....beetje jazzy sfeer, zal wel door de 'donkere' sax-tonen komen..
in die andere zitten trouwens bij mij een paar glitches op het einde....
(de storm laat trouwens nog even op zich wachten, vrees ik....)
[Dit bericht is gewijzigd door Kirke op 11-04-2003 08:01]
[Dit bericht is gewijzigd door Kirke op 11-04-2003 11:31]
de site ziet er, imho, goed uit....de concert-agenda is wel een beetje leeg maar de vormgeving is netjes gedaan (ook zelf gedaan?)..sluit goed aan bij jullie muziek....
is het zo moeilijk om optredens te krijgen, dan?
ach, uiteindelijk speel je toch hoofdzakelijk voor jezelf lijkt me, dus wat dat betreft.....toen ik nog in een bandje speelde vond ik het samen repeteren en spelen en nummers uitzoeken vaak leuker dan het uiteindelijke optreden....alhoewel een 'doel' ook wel weer nodig is om je scherp te houden....
quote:a girl thing?...ik vermoed van wel ja....
Op zaterdag 12 april 2003 00:27 schreef Kirke het volgende:
Luisteren naar anderen houdt je ook scherp. Kheb vanavond net een voordracht bijgewoond van Ramsey Nasr over het leven van Sjostakovic met zijn muziek erbij...Lot en ik zaten gewoon te huilen van ontroering! Hebben we wel vaker, It's a girl thing zullen we maar zeggen.
quote:ik heb al een jaar of 10 piano-/keyboardles op de lokale muziekschool...was een paar jaar terug met een paar mensen die ik daarvan kende een bandje begonnen....gezellig repeteren, vooral covers spelen..meer voor de lol dan iets anders...zelfs nog een paar keer opgetreden, maar er zat mij te weinig vooruitgang in....het niveau bleef te veel hangen en daarom is 't uit elkaar gevallen...kan gelukkig wel zeggen dat ik het gevoel van een geslaagd optreden gekend heb, en dat is veel waard; zo'n moment dat het even allemaal op z'n plek valt.
Genieten van mooie muziek van anderen kan je zelf veel inspiratie geven...
Wie weet brouwen we weer een nieuw Kirke nummer van deze ervaring!
Ik lees dat je zelf ook in een band speelde, wat en waarom gestopt?
- Requiem van Duruflé
- Supergrass (eigenlijk alles wel)
- Ed Harcourt
- John Mayer
- Chet Baker
- Stan Getz
- Billie Holiday
- Nina Simone
- Beatles
- Reich's Electric Counterpoint
- Jeff Buckley
- Motorpsycho.
etc etc..
Sommige dingen hoor je terug in de nummers van Kirke, akkoordenwisselingen en verwijzingen in de melodie. Maar we proberen wel echt onze eigen sound te krijgen en ik denk dat dat inmiddels wel goed zit...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |