abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9606360

Album nr 6 van Live ligt over ruim een maand. Met de kerst was er al een akoestische een van de tracks te downloaden.

Het album kan waarschijnlijk niet tippen aan hun eerste twee albums, maar waarschijnlijk is het wel de moeite waard!

Vandaag werd iig de tracklisting bekend:

1. Heaven (1e single - release 7 april)
2. She
3. The Sanctity of Dreams
4. Runaway
5. Life Marches On
6. Like I Do
7. Sweet Release
8. Every Time I See Your Face
9. Lighthouse
10. River Town
11. Out To Dry
12. Bring The People Together
13. What Are We Fighting For?

Bij de eerste persing van de cd zit er ook een DVD met een deel van hun optreden op Pinkpop 2002 (Selling The Drama, White Discussion, Nobody Knows en Voodoo Lady) bij!!!

http://www.friendsoflive.com/

zaterdag 5 april 2003 @ 21:21:12 #2
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_9606895
waarom weet ik dit nu pas?

iig fat! Zal kazaa eens aanslingeren

Bij tijd en wijle aanwezig...
  zondag 6 april 2003 @ 00:31:54 #3
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_9610287
nieuwe single gaat maandag op 3fm in premiere
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_9610752
Ik vind het wel een verschrikkelijke albumtitel in ieder geval.
Hmmzz....
pi_9613368
quote:
Op zondag 6 april 2003 00:59 schreef -Wepeel2- het volgende:
waarom dat? ik vind het wel mooi eerlijkgegezegd.
  zondag 6 april 2003 @ 15:10:18 #6
22259 Fogerty
slapende account
pi_9616705
quote:
Op zondag 6 april 2003 00:59 schreef -Wepeel2- het volgende:
Ik vraag me af of 'birds of pray' een grapje is van Live met een of andere diepere betekenis, of dat de topicopener gewoon verkeerd heeft overgetypt?

[edit]En daarnaast vraag ik me af waarom ik niet even wat beter op de albumhoes heb gekeken
Grapje van Live dus, met ongetwijfeld een diepere betekenis zoals alles bij Live altijd een diepere betekenis moet hebben.
(Nee, ik mag ze niet zo )

Hieperdepiep hoera!
pi_9617853
quote:
Op zondag 6 april 2003 15:10 schreef Fogerty het volgende:

of dat de topicopener gewoon verkeerd heeft overgetypt?

Verkeerd gecopy en past dan
  zondag 6 april 2003 @ 16:17:49 #8
34079 dantes_inferno86
ik heb altijd gelijk
pi_9618032
Ik ken inmiddels al 3 nummers:

runaway
what are we fighting for
heaven

Het klinkt wel goed.Natuurlijk niet het oude niveau maar alweer een stuk beter dan V gelukkig.

Last night I saw a man walkin' toward a club in Harlem
He had a black case in his hands
Went through the back door and pulled out his gold companion
He closed his eyes and played all night like a self-taught spiritual man
pi_9619650
Grr de Kazaa-versie heeft allemaal dezelfde ver##&$*te nummers...
pi_9619870
Hee, wist ik nog helemaal niks van dat er alweer een nieuw album zou komen!

Ben benieuwd...

maandag 7 april 2003 @ 13:32:18 #11
9613 Seborik
I, Voyager
pi_9634162
Die single daarstraks gehoord op radio 3 en ik vind hem helemaal niet leuk.

Hoeveel huillie-nummers genaamd "Heaven" komen er dit jaar nog...

pi_9634210
Goed nummer.
Ligt in de lijn van V(die ik wel erg goed vond)
You only live once
pi_9635140
Ik hoop dat ze weer in de richting van Mental Jewelry enThrowing Copper gaan, want die zijn erg prettig om te horen, wat daarna kwam sprak met toch een stuk minder aan.
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_9635209
quote:
Op maandag 7 april 2003 13:32 schreef Seborik het volgende:
Die single daarstraks gehoord op radio 3 en ik vind hem helemaal niet leuk.

Hoeveel huillie-nummers genaamd "Heaven" komen er dit jaar nog...

Ik weet het niet. Maar van deze titels van het nieuwe album krijg ik ook enigzins de kriebels:

Ik zou liever zien dat ze weer wat meer subtiele muziek maken. Die pathetische-bombastistische-amerikaanse-spirituele-rock heb ik nou wel genoeg gehoord.

Hmmzz....
pi_9635345
Ik moet me ook aansluiten bij de mensen die zeggen dat de eerste twee albums gewoon het vetst waren. Ik vind het een beetje jammer dat ze nodig moesten bewijzen dat ze ook pop-rock kunnen maken. Nummers van de eerst albums hoorde je ook al op MTV en de radio, dus werd er nog voor een beetje orginaliteit gezorgd. Van dit album weet ik het natuurlijk niet, maar de laatste jaren waren ze alleen nog maar een beetje orgineel in de pop-rock, dus altijd nog beter dan wat je verder hoort. Mijn zusje zal em wel gaan luisteren denk ik.
Wat ik hier doe?
Uit me nek lullen!
pi_9635423
Ik vind Live echt zoooooo gigantisch afgegleden he. Het boeit me gewoon niet meer, terwijl ik Throwing Copper echt heeeeelemaal grijsgedraaid heb. En nog!

Jammer, wel.

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  maandag 7 april 2003 @ 15:03:15 #17
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_9636139
De eerste vier albums behoren tot mijn favorieten (vooral Secret Samadhi ), op V waren ze waardeloos, ik vind het erg simpel klinken en overcome is helemaal om verdrietig van te worden. Als ik de songtitels van Bird of prey lees ga ik hem niet direkt kopen. Lijkt me meer een V+1 oftewel VI. Live maken ze hun naam ook niet meer waar. Lowlands was ook waardeloos (ja het was daar warm, maar andere bands trokken zich daar niks van aan). Fan ben ik dus niet meer, maar de eerste vier zullen regelmatig in de cd-speler verdwijnen...
De Narcis van Gabon
pi_9701760
Die single vind ik niet zo leuk.
pi_9703274
quote:
Op maandag 7 april 2003 14:29 schreef Jarno het volgende:
Ik vind Live echt zoooooo gigantisch afgegleden he. Het boeit me gewoon niet meer, terwijl ik Throwing Copper echt heeeeelemaal grijsgedraaid heb. En nog!

Jammer, wel.

Je haalt me de woorden uit de mond...
zowel over het afgegleden zijn als de briljantheid van Throwing Copper...
a.k.a. Sikko
  donderdag 10 april 2003 @ 18:53:11 #20
16534 grmbl
grmbl...grrrr....
pi_9704001
Throwing Copper & Secret Samadhi zijn gewoon goed, Mental Jewelry een uitstekend debuut (qua cd dan), daarna matig.. en de laatste was zelfs slecht. Ben benieuwd..
If you could be my punk rock princess I could be your garage band king.
pi_9859619
Mwoah. Ik vind Heaven geen slecht nummer hoor. akkoord, het haalt het niet bij de nummers van Throwing Copper en Secret Samadhi, maar ik kan me indenken dat je niet altijd zulke sombere albums wilt maken.
pi_9859774
Die single vind ik vies tegenvallen.

Live's eerste single die me totaal niks doet. Het geluid is hetzelfde gebleven maar ik mis er wat aan.

Jammer.

Misschien moet ik het nog wat vaker horen.

dinsdag 29 april 2003 @ 21:00:21 #23
5324 SHARKYKING
 More than you think you are
pi_10101136
Heb hem binnen en zal even vertellen wat ik er van vind:
1. Heaven (1e single - release 7 april)
2. She
3. The Sanctity of Dreams
4. Runaway
5. Life Marches On
6. Like I Do
7. Sweet Release
8. Every Time I See Your Face
9. Lighthouse
10. River Town
11. Out To Dry

De cd begint met de huidige single, die de meeste wel kennen, dus hier wijd ik niet al teveel woorden aan, behalve dat het veel goeds voorspelt voor de resterende nummers. Hierna volgt She..een nummer dat rustig begint...dan bij het refrein harder gaat en weer zachter alvorens weer hard met uitrazende gitaren te eindigen,nummer ala the dolphins cry
Hierna the sancitity of dreams (wat een titel :S) Een nummer wat begint rockende gitaren en de hele tijd de vaart er lekker in heeft...Ed rockt met ze stem als vanouds en het enthouiasme straalt er van af..Bij het vierde nummer is het tijd voor een wat rustiger nummer..Runaway..Een nummer, wat wel aardig is en een welkome aanvullig tussen de wat haardere nummers, maar vaker geskipt zal worden, dan gerepeated.Albumversie verschilt niet veel van de akoestische die de meeste al kennen. Hierna li(v?)fe marches on...Nummer is lekker en lijkt op Sun van TDTH.Hierna Like I Do...nummer begint met rustige gitaren en ed rustig zingend..bij het refrein gaat het weer harder en dan weer zachter..nummer is voorspelbaar maar ligt erg lekker in het gehoor..vind eds stem tijdens dit nummer erg goed over komen.Bij het refrein zie ik wel een beeld voor me van allemaal mensen die hun handen in de lucht stekek als een soort vereringsgroet, moeilijk uit te leggen, maar luister zelf maar, het heeft gewoon iets spiritueels..En of dat een compliment is valt te betwijfelen. Hierna gaat de cd verder volgens de standaard formule...de laatste 2 nummers vallen op door hun te sentimentele en spirituele teksten... Ed in de rol van vredesambassadeur ligt hem niet.

Algehele conclusie:
live gaat terug naar de basis van vier leden en dat is te horen. De pianootjes zijn verdwenen en het is lekker rocken tot ze er bij neervallen.
BOP is van een kwalitatief goed niveau en heeft invloeden van de TDTH en TC. Al haalt ie zeker niet het niveau van TC. De nummers zijn daarvoor te voorspelbaar en teveel hetzelfde en missen de sublieme kracht van nummers als i alone en selling the drama. De nummers zullen het live goed doen. Lekker rocken met ze allen in het goffertpark.
Op een schaal van vijf sterren krijgt deze cd er van mij 3 1/2 en in de live top 6 komt ie binnen op plaats drie na TC en SS.

-=( Take the way home that leads back to Sullivan Street)=-
pi_10101644
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 21:00 schreef SHARKYKING het volgende:

Recensie

Met welke van de vorige 5 albums kun je dit album het beste vergelijken?
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_10104582
Net neergeladen
En klinkt veeeeeeeeeeeeeeeel beter als V Terwijl ik nu pas bij nr 3 ben Ik luister verder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')