abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9600517
Geweldige musical vind ik dit. Ik kan echt uren naar die muziek luisteren heb net de cd ook eindelijk eens gekocht want ik kijk de video toch wel iets te vaak
Leonard Bernstein vind ik een geweldige componist ik ken er alleen niet zo veel muziek van. (als iemand nog leuke nummers aan te raden heeft laat het weten )
Zijn er nog meer mensen hier die de West side story geweldig vinden?
pi_9600621
quote:
Op zaterdag 5 april 2003 14:33 schreef Radiohoofdje het volgende:
Geweldige musical vind ik dit. Ik kan echt uren naar die muziek luisteren heb net de cd ook eindelijk eens gekocht want ik kijk de video toch wel iets te vaak
Leonard Bernstein vind ik een geweldige componist ik ken er alleen niet zo veel muziek van. (als iemand nog leuke nummers aan te raden heeft laat het weten )
Zijn er nog meer mensen hier die de West side story geweldig vinden?
Geweldige film. Ik heb de versie uit 1961 op dvd en de soundtrack op cd. Bernstein was eigenlijk geen componist, maar wel een voortreffelijke dirigent. Hij heeft maar een of twee musicals gecomponeerd. Ik heb van hem op een band (je weet wel ... van een ouderwetse bandrecorder met spoelen) een fantastische uitvoering van "In A Mexican Saloon". Die man was geniaal! Helaas in 1987 te vroeg overleden.
Winnaar Jort Kelder Award 2004
pi_9600677
"America" is een heerlijk nummer en helemaal "up to date" nu...
pi_9600714
quote:
Op zaterdag 5 april 2003 14:44 schreef ilona-scuderia het volgende:
"America" is een heerlijk nummer en helemaal "up to date" nu...
De film klopt gewoon helemaal. Het verhaal, het scenario, de regie, 't camerawerk, de muziek, acteerwerk van Richard Beymer en Natalie Wood (helaas in 1981 op dubieuze wijze verdronken) en de choreografie.
  zaterdag 5 april 2003 @ 14:52:16 #5
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_9600789
Hij is erg goed idd. In mijn musical favorieten rij komt hij echter toch nog na Singing In The Rain, On The Town en Anchors Away, maar ja, wie kan er tegen Gene Kelly op?
Op gebied van puur muziek wint West Side Story het wel makkelijk vind ik.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_9600945
Moet je de versie met Kiri te Kanawa eens proberen.

Vooral het nummer 'A Boy like that' daarin is fenomenaal, niet in de laatste plaats door de Anita vertolking van Tatiana Troyanos.

De muziek is overigens niet van Bernstein alleen. Stephen Sondheim heeft ook veel geschreven. Bernstein is van origine natuurlijk dirigent.

Als je West Side Story goed vind zou je ook eens kunnen luisteren naar 'Into the Woods' of 'a Sunday in the park with George', beiden ook van Sondheim.

Wat mij betreft is Sondheim het muzikale genie achter WSS

-edit- stukje toegevoegd

[Dit bericht is gewijzigd door enchilada op 05-04-2003 15:09]

pi_9601016
quote:
Op zaterdag 5 april 2003 15:02 schreef enchilada het volgende:
Moet je de versie met Kiri te Kanawa eens proberen.

Vooral het nummer 'A Boy like that' daarin is fenomenaal, niet in de laatste plaats door de Anita vertolking van Tatiana Troyanos.

[afbeelding]

Die versie vind ik dus helemaal kut! Te gepolijst en José Karkas kan niet zingen! Hij schreeuwt te hard. Ik houd meer van de rouwe "filmstemmen", hoewel de acteurs niet zelf zingen.
pi_9601053
Carreras is inderdaad het enige (zware) minpuntje op die CD.
pi_9601078
quote:
Op zaterdag 5 april 2003 15:10 schreef enchilada het volgende:
Carreras is inderdaad het enige (zware) minpuntje op die CD.
Lennie B., die voor deze opname zelf dirigeerde, had heel wat moeite met Karkas' gekakel. Er is een documentaire van de repetities voor de cd-opnamen gemaakt.
pi_9601113
Weet ik, heb ik op video

Lawe zo zeggen dat smaken verschillen, en ik ben, zoals al eerder gezegd echt helemaal weg van de Anita vertolking op die CD.

zaterdag 5 april 2003 @ 15:25:12 #11
38638 Purgatorio
WATCH MORE TV
pi_9601275
De West Side Story heeft geweldige muziek!!!

Meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen

Behalve dan dat ik nu via m'n broer een cd leen waarop het Dave Brubeck Quartet de muziek van the West Side Story speelt

Everything you know is wrong
pi_9601464
quote:
Op zaterdag 5 april 2003 15:25 schreef Purgatorio het volgende:
De West Side Story heeft geweldige muziek!!!

Meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen

Behalve dan dat ik nu via m'n broer een cd leen waarop het Dave Brubeck Quartet de muziek van the West Side Story speelt

*Arrrgggh! Rommeldebommel*

(Bernstein draait zich om in zijn graf!)

zaterdag 5 april 2003 @ 15:46:31 #13
38638 Purgatorio
WATCH MORE TV
pi_9601622
quote:
Op zaterdag 5 april 2003 15:36 schreef weet_ik_veel het volgende:

[..]

*Arrrgggh! Rommeldebommel*

(Bernstein draait zich om in zijn graf!)

Nou dat denk ik niet hoor Ze gaan "eerbiedig" met de muziek om
En als ik ooit een grote naam zou zijn in de muziek (alsof dat ooit gaat gebeuren ) dan zou ik het juist enorm cool vinden als mensen op een originele manier met mijn muziek omgingen.
Als Britney Sprears nou liedjes van Bernstein ging verkrachten, tsja... dan zou hij zich omdraaien. Maar nu, nee... hij stelt 't denk ik zo wel op prijs.

Sterker nog: Leonard had 't zo gewild

Everything you know is wrong
pi_9601857
quote:
Op zaterdag 5 april 2003 15:46 schreef Purgatorio het volgende:

[..]

Als Britney Sprears nou liedjes van Bernstein ging verkrachten, tsja... dan zou hij zich omdraaien.

... en er boven op kruipen!
pi_11367995
Prachtige muziek!!
Vooral vorig jaar had ik een periode dat ik alleen maar WSS luisterde.
Heerlijk de stukjes met die trompetten die keihard razen door je boxen, echt mijn muziek.

We hebben 2 cd's:
De originele soundtrack: echt precies alles vanuit de film
en nog een cd met de meest mooie stemmen en ook mooiere muziek.

ik prefereer de laatste toch iets meer boven de filmversie.

Billie Holiday is Lady Day!
pi_11369089
Inderdaad hele mooie muzek!

Lekker koper, lekker slagwerk... heerlijk gewoon

Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
pi_11369129
quote:
Op zaterdag 5 april 2003 14:39 schreef weet_ik_veel het volgende:

[..]

Helaas in 1987 te vroeg overleden.

Volgens mij ging ie pas in 1990 dood...
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
pi_11716605
wss is samen met once upon a time in the west mn favoriete soundtrack. maria is zo'n mooi nummer, zo verschrikkelijk gevoelig en bloot. jammer dat de plaat altijd blijft hangen op dat ene moment.

maar ken je dat stuk uit t eerste nummer? waarop 1 gast zegt "great daddy-o!", daar moet ik altijd om lachen. t lijkt alsof ie t voorleest tijdens de uitvoering. ik zie m dan staan op de set met t blad in zn handen, meelezend met t stuk, dan komt zijn tekst, hij heft zn hoofd iets, ogen gericht op t blad, "great daddy-o", zonder enig gevoel of enthousiasme.
zolang ik er maar om kan lachen.

oh, kan iemand me trouwens uitleggen waarom ze op de plaat bij 'officer krupkee' de laatste zin hebben veranderd? in de film eindigt t met "Gee, officer Krupkee, FUCK you!", op de plaat is t "KRUP you"? waarom dat?

en ben ik de enige die als ik t openingsnummer beluister Peter Griffin genadeloos zie struikelen over een afvalbak?

pi_15683910
De originele film uit 1961 is nu op Yorin te bewonderen
Schitterende muziek en het acteerwerk is voor die tijd ook verdomd goed...
pi_15685565
Nu gaat het echt spannend worden...
  † In Memoriam † donderdag 25 december 2003 @ 00:42:12 #21
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_15685680
en ik ga heerlijk in mijn bed de film liggen afkijken!!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_15697190
Ik heb hem opgenomen en nu gezien, het is echt een heerlijke film, vooral Anita (Rita Moreno) vind ik erg goed acteren, zij heeft dan ook de mooiste rol.
  donderdag 25 december 2003 @ 17:19:18 #23
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_15697262
Geweldige film! heb m al heel vaak gezien, maar moet m toch een dezer dagen es op dvd kopen. heb de soundtrack al jaren in huis. was een van de eerste cd`s die ik kocht

kheb hier thuis trouwens ook een ingelijste poster hangen van The West Side Story. tis n originele poster die k van me broer n paar jaar terug voor me verjaardag heb gekregen. had ie gevonden op n filmbeurs

pi_15697837
quote:
Op vrijdag 11 juli 2003 21:00 schreef Astronaut_Jones het volgende:
oh, kan iemand me trouwens uitleggen waarom ze op de plaat bij 'officer krupkee' de laatste zin hebben veranderd? in de film eindigt t met "Gee, officer Krupkee, FUCK you!", op de plaat is t "KRUP you"? waarom dat?
Volgens mij zeggen ze in de film helemaal geen FU.

West Side Story is toch wel mijn meest favoriete musical.
Schitterende muziek, dansscenes (vooral van de Portoricanen) heel cool.Ik zag gisteren trouwens voor het eerst dat Michael Jackson sommige danspassen van het nummer Cool ook heeft gebruikt voor de clip van Bad. (Wist wel dat Bad erop moest lijken)

Ik was trouwens voor de Sharks en juichtte toen Chino Tony neerknalde.

Ik heb btw eens opgezocht wat ze nu doen:
Vrijwel de hele cast zit nog in de film/theater-wereld waar ze acteren/regiseren/choreographeren (Baby John heeft 115 balletten gechoreographeerd en dans en balletscholen in New York geopend), behalve Bernardo die in 1997 stopte met acteren en juwelen is gaan maken.
Natalie Wood is dus (onder hele dubieuze omstandigheden) overleden net als Ice (degene die met Bernardo zou gaan vechten en van het nummer Cool), die overleed aan aids net als Chino....

-------Practice Mindfulness-------
pi_15725543
quote:
Op donderdag 25 december 2003 17:45 schreef Hawk het volgende:

[..]

Volgens mij zeggen ze in de film helemaal geen FU.

West Side Story is toch wel mijn meest favoriete musical.
Schitterende muziek, dansscenes (vooral van de Portoricanen) heel cool.Ik zag gisteren trouwens voor het eerst dat Michael Jackson sommige danspassen van het nummer Cool ook heeft gebruikt voor de clip van Bad. (Wist wel dat Bad erop moest lijken)

Ik was trouwens voor de Sharks en juichtte toen Chino Tony neerknalde.

Ik heb btw eens opgezocht wat ze nu doen:
Vrijwel de hele cast zit nog in de film/theater-wereld waar ze acteren/regiseren/choreographeren (Baby John heeft 115 balletten gechoreographeerd en dans en balletscholen in New York geopend), behalve Bernardo die in 1997 stopte met acteren en juwelen is gaan maken.
Natalie Wood is dus (onder hele dubieuze omstandigheden) overleden net als Ice (degene die met Bernardo zou gaan vechten en van het nummer Cool), die overleed aan aids net als Chino....

en Rita Moreno?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')