abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9737240
Het verbaast mij ook dat ze voor SACD ipv DVD-Audio hebben gekozen eigenlijk. DVD-Audio (ik heb er 1 van de Doors, LA Woman) is veel breder inzetbaar, iedereen met een DVD speler kan 't spelen. Voor SACD moet je speler EN versterker geschikt zijn. Naja.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9739728
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 17:23 schreef Jarno het volgende:
Het verbaast mij ook dat ze voor SACD ipv DVD-Audio hebben gekozen eigenlijk. DVD-Audio (ik heb er 1 van de Doors, LA Woman) is veel breder inzetbaar, iedereen met een DVD speler kan 't spelen. Voor SACD moet je speler EN versterker geschikt zijn. Naja.
Fout: DVD-Audio kan niet door iedere DVD speler worden afgespeeld, het is een apart formaat. wat de meeste DVD-spelers dan zullen doen is dat deze dan op de default geluidstracks terugvallen en deze hebben niet de kwaliteit van DVD-Audio. Voor DVD-Audio heb je ook een geschikte versterker nodig. Namelijk een surround versterker, net als bij SACD.
Verder heb ik interviews met Guthrie gelezen waarin hij de keuze voor SACD goed beargumenteerd. Een van de argumenten was dat de resolutie van SACD hoger was dan DVD-Audio. En neem maar van mij aan dat als Guthrie zegt dat SACD beter is voor het eindresultaat, dan is dat ook zo _O__O_
  zaterdag 12 april 2003 @ 20:07:50 #128
16701 scanman01
Today's a good day
pi_9739822
Ik hoor veel mensen zeggen dat ze toch het wat oudere werk van PF het mooist vinden. Nou, voor mij gelden The Wall en The Final Cut als verreweg de beste PF albums. Daarna komen DSotM en WYWH. De rest vind ik eigenlijk een behoorlijk stuk minder goed. Dan kom ik al snel op de Roger Water albums "Pro's and Cons of Hitchhiking" en vooral "Amused to death" als meesterwerkjes. Sinds Waters uit PF is kan hun muziek me niet meer boeien eigenlijk.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_9739857
quote:
Op donderdag 10 april 2003 17:08 schreef madcap het volgende:

[..]
nog een leuk weetje is dat het eerste optreden in Nederland van "The Pink Floyd" in Vlissingen was
in jongeren centrum de Piek

Klopt niet helemaal, het allereerste optreden was in Zaandam in de Fan Club popmuziek show. De opnames waren op 29-april-1967 en ze werden uitgezonden op 5 mei 1967 op Nederland 1.
Verder was Terneuzen ook nog eerder, dat was 20.00u. Vlissingen kwam om 23.00u.

[Dit bericht is gewijzigd door servaas op 12-04-2003 20:16]

pi_9743641
29-april-1967 en ze werden uitgezonden op 5 mei 1967 op Nederland 1.

Radio of tv? zijn daar opnames van bewaard? Dat zou absoluut uniek zijn! Uit 67 bestaan maar 2 opnames en die zijn in ontzettend beroerde kwaliteit.

als je meer info hebt..

pi_9743691
verdomd: 29 april - Fan Club, Dutch TV, Amsterdam, Holland, unknown venue, Amsterdam, Holland, and Alexandra Palace, London, England (14 Hour Technicolour Dream, International Times Free Speech benefit) (Pink Floyd played the morning of the 30th)

maar zijn er opnames van, en zoja..waar? En wat speelden ze?

pi_9746287
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 20:07 schreef scanman01 het volgende:
Ik hoor veel mensen zeggen dat ze toch het wat oudere werk van PF het mooist vinden. Nou, voor mij gelden The Wall en The Final Cut als verreweg de beste PF albums. Daarna komen DSotM en WYWH. De rest vind ik eigenlijk een behoorlijk stuk minder goed. Dan kom ik al snel op de Roger Water albums "Pro's and Cons of Hitchhiking" en vooral "Amused to death" als meesterwerkjes. Sinds Waters uit PF is kan hun muziek me niet meer boeien eigenlijk.
The Final Cut ook een van de beste? Dat is vaak een twistpunt. Dit album wordt vaak gezien als een Waters solo-album, voornamelijk ook omdat Gilmour en Mason (voor zover ik heb begrepen) afstand hebben gedaan van dit album. Het is in principe een vervolg op The Wall, maar het mist toch naar mijn idee het typische Pink Floyd gevoel. Gilmour speelt wel goed, maar niet zoals op de andere albums. Als ik de discussies op de nieuwsgroepen mag geloven, haat je dit album of vind je het een van hun beste. Ik vind het geen vervelende plaat, maar toch heb ik soms het gevoel dat ze zichzelf aan 't herhalen zijn (er is een nummer waarvan de titel me op 't moment even ontschoten is, wat me sterk deed denken aan Comfortably Numb).

Ik vind de begintijd intrigerend met name door het hele Syd Barrett-verhaal eromheen. Ik vind dit zeker niet de mooiste muziek die ze hebben gemaakt. Als ik zou moeten kiezen zou ik gaan voor Wish You Were Here (met name Welcome to the Machine en Have a Cigar) en Dark Side of the Moon en Meddle (maar dan alleen One of these days en Echoes). The Wall is uiteraard ook briljant, met name nummers als Goodbye Blue Sky, Comfortably Numb en Hey You en de overgang van The Happiest Days of Our Lives en Another Brick in the Wall II, maar het typische Floydwerk ligt wat mij betreft toch bij eerdere albums.

A Saucerful of Secrets of Ummagumma kunnen mij eigenlijk helemaal niet zo erg boeien. De twee laatste Gilmour-album vind ik ook prima. Division Bell heeft misschien meer een algeheel thema zoals we van Floyd gewend zijn en bevat een aantal zeer goede nummers (Marooned, High Hopes), maar A Momentary Lapse of Reason vind ik ook prima, met name het instrumentale openingsnummer, Sorrow en Terminal Frost.

pi_9747198
dan heb je vast Saucer live nog niet gehoord, 20 minuten aan herrie en geweld..echt tegek.
Probeer live at pompeii versie eens, die komt aardig in de buurt.
pi_9748231
quote:
Op zondag 13 april 2003 05:20 schreef Crazy_Diamond het volgende:

[..]

The Final Cut ook een van de beste? Dat is vaak een twistpunt. Dit album wordt vaak gezien als een Waters solo-album, voornamelijk ook omdat Gilmour en Mason (voor zover ik heb begrepen) afstand hebben gedaan van dit album. Het is in principe een vervolg op The Wall, maar het mist toch naar mijn idee het typische Pink Floyd gevoel. Gilmour speelt wel goed, maar niet zoals op de andere albums. Als ik de discussies op de nieuwsgroepen mag geloven, haat je dit album of vind je het een van hun beste. Ik vind het geen vervelende plaat, maar toch heb ik soms het gevoel dat ze zichzelf aan 't herhalen zijn (er is een nummer waarvan de titel me op 't moment even ontschoten is, wat me sterk deed denken aan Comfortably Numb).

Ik vind de begintijd intrigerend met name door het hele Syd Barrett-verhaal eromheen. Ik vind dit zeker niet de mooiste muziek die ze hebben gemaakt. Als ik zou moeten kiezen zou ik gaan voor Wish You Were Here (met name Welcome to the Machine en Have a Cigar) en Dark Side of the Moon en Meddle (maar dan alleen One of these days en Echoes). The Wall is uiteraard ook briljant, met name nummers als Goodbye Blue Sky, Comfortably Numb en Hey You en de overgang van The Happiest Days of Our Lives en Another Brick in the Wall II, maar het typische Floydwerk ligt wat mij betreft toch bij eerdere albums.

A Saucerful of Secrets of Ummagumma kunnen mij eigenlijk helemaal niet zo erg boeien. De twee laatste Gilmour-album vind ik ook prima. Division Bell heeft misschien meer een algeheel thema zoals we van Floyd gewend zijn en bevat een aantal zeer goede nummers (Marooned, High Hopes), maar A Momentary Lapse of Reason vind ik ook prima, met name het instrumentale openingsnummer, Sorrow en Terminal Frost.

sorrow is inderdaad een goed nummer van gilmour's floyd. maar dan prefereer ik wel de live versie van delicate sound of thunder. die versie knalt veel meer en heeft veel minder dat jaren 80 geluid wat zo overheerst op momentary lapse of reason.
pi_9748402
quote:
Op zondag 13 april 2003 11:22 schreef Echoes het volgende:
dan heb je vast Saucer live nog niet gehoord, 20 minuten aan herrie en geweld..echt tegek.
Probeer live at pompeii versie eens, die komt aardig in de buurt.
die versie ken ik ook niet maar klinkt wel goed. 20 minuten saucerfull of secrets damn.

ik heb trouwens twee vinylversies van ummagumma. eentje met een gigi plaat die tegen de muur staat op de hoesfoto. en eentje waarbij die hoes wit is. op die laatste hoes word a saucerful of secrets onderverdeeld in 4 subtitels

a saucerful of secrets,
1 something else
2 syncopated pandemonium
3 storm signal
4 celestial voices

volgens mij komen die titels verder helemaal nergens anders voor als alleen op deze hoes.

grappig is dat op de ummagumma hoes, als je goed kijkt, het vijfde en laatste beeld in de spiegel de hoes van a sauceful of secrets is. dat was me op cd nooit opgevallen want een cd hoes is te klein.

zondag 13 april 2003 @ 13:14:06 #136
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_9748738
Op de grens van off-topic:

Kent iemand het pas uitgekomen album van de Eazy Star All-Stars, "Dub Side Of The Moon". Een reggea-uitvoering van Dark Side Of The Moon. Absoluut de moeite waard!

In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_9748768
quote:
Op zondag 13 april 2003 13:14 schreef MuadDib het volgende:

Kent iemand het pas uitgekomen album van de Eazy Star All-Stars, "Dub Side Of The Moon". Een reggea-uitvoering van Dark Side Of The Moon. Absoluut de moeite waard!

nee ken ik niet, wel over gelezen. ik kan me niet voorstellen dat ik het wat vind eerlijk gezegd. doet me denken aan dread zeppelin dit soort acties.
pi_9748851
quote:
Op zondag 13 april 2003 13:15 schreef rheingold het volgende:

[..]

nee ken ik niet, wel over gelezen. ik kan me niet voorstellen dat ik het wat vind eerlijk gezegd. doet me denken aan dread zeppelin dit soort acties.

ik zit nu even te luisteren naar een paar nummers uit dit dubalbum. intro van money met ritmisch borrelende waterpijp ipv kassa's is wel grappig......
pi_9748883
mmmmm op het moment dat de gitaarsolo zou moeten komen in money blijft er niet veel over. beetje vaag reggae gebrabbel. ik had op zijn minst een dik dubstuk verwacht. gemiste kans.
pi_9748934
great gig in the sky is wel weer lachen om zo te horen.
pi_9749177
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 20:02 schreef servaas het volgende:

[..]

Fout: DVD-Audio kan niet door iedere DVD speler worden afgespeeld, het is een apart formaat. wat de meeste DVD-spelers dan zullen doen is dat deze dan op de default geluidstracks terugvallen en deze hebben niet de kwaliteit van DVD-Audio. Voor DVD-Audio heb je ook een geschikte versterker nodig. Namelijk een surround versterker, net als bij SACD.
Verder heb ik interviews met Guthrie gelezen waarin hij de keuze voor SACD goed beargumenteerd. Een van de argumenten was dat de resolutie van SACD hoger was dan DVD-Audio. En neem maar van mij aan dat als Guthrie zegt dat SACD beter is voor het eindresultaat, dan is dat ook zo _O__O_

wat ik ook een erg fijn formaat vind is DTS op cd, kun je alleen met cdspeler met digitaal uit/versterker met DTS decoder, DVD-speler met digitaal uit/versterker met DTS decoder of dvd speler met dts decoder afspelen.

Heb nu ook 'wish you were here' in DTS op cd, heerlijk.

zondag 13 april 2003 @ 13:43:08 #142
2889 Zander
He's gone
pi_9749206
Haha, ik vind die dubreggae-versie van DSOTM voorlopig wel erg leuk, aan de geluidsfragmenten op de site te horen. Money begint ineens niet meer met een rinkelende kassa, maar met een borrelende waterpijp.

(hmm.. wat zegt het over mij dat ik die geluiden ook meteen herken.. )

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_9749280
* calvobbes zit voor de zoveelste keer naar Pulse te luisteren (dubbel live cd)

En wat blijft het toch een mooi album

zondag 13 april 2003 @ 13:56:39 #144
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_9749456
quote:
Op zondag 13 april 2003 13:47 schreef calvobbes het volgende:
* calvobbes zit voor de zoveelste keer naar Pulse te luisteren (dubbel live cd)

En wat blijft het toch een mooi album

Doet je lampje het nog?
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_9749746
quote:
Op zondag 13 april 2003 13:56 schreef MuadDib het volgende:

Doet je lampje het nog?

Nee

Maar die heeft wel langer volgehouden dan ik dacht!

Samen met dat fotoboekje toch wel de mooist verpakte cd die ik heb

pi_9753259
quote:
Op zondag 13 april 2003 12:51 schreef rheingold het volgende:

[..]

die versie ken ik ook niet maar klinkt wel goed. 20 minuten saucerfull of secrets damn.

ik heb trouwens twee vinylversies van ummagumma. eentje met een gigi plaat die tegen de muur staat op de hoesfoto. en eentje waarbij die hoes wit is. op die laatste hoes word a saucerful of secrets onderverdeeld in 4 subtitels

a saucerful of secrets,
1 something else
2 syncopated pandemonium
3 storm signal
4 celestial voices

volgens mij komen die titels verder helemaal nergens anders voor als alleen op deze hoes.

grappig is dat op de ummagumma hoes, als je goed kijkt, het vijfde en laatste beeld in de spiegel de hoes van a sauceful of secrets is. dat was me op cd nooit opgevallen want een cd hoes is te klein.

Klopt jah, mooie namen allemaal..Celestial Voices (Hemelse Geluiden). En zo klinkt het ook wel zoals Gilmour het zingt.
Pink Floyd is zelf ook altijd nog ontzettend tevreden over dat nummer.

Ummagumma (weer zo'n naam..) vind ik op zich wel aardige plaat, alleen jammer dat die live tracks overdubbed zijn. Althans de stemmen zijn later opgenomen. Dit kwam alleen omdat ze toen niet genoeg opname capaciteit hadden en dus de zang hebben weggelaten.

Die nummers van de 2e plaat hebben ze nog vaak live gedaan, zelfs Sysyphus is enkele malen gedaan! Ook Several Spiecies of animals etc is een opname van..Roger is in een onwijs grappige bui die avond en doet wel meer gekke dingen op het podium. Vooral als iemand vraagt of ze The Nile Song willen doen haha

Hier nog een plaatje uit ik denk 1973 en ik denk dat ze hier Echoes spelen. Check vooral al die bollen en die grote ballon die boven het podium hangen. En de rook..wat een sfeer.

pi_9753434
quote:
Op zondag 13 april 2003 13:14 schreef MuadDib het volgende:

Ja! Die heb ik ook pas gekocht! Lachen man!

Ow, trouwens, de echte heavy dubs staan pas aan het einde van de cd, in de vorm van bonus tracks.

The Orb heeft een paar jaar geleden Wish You Where Here ook al eens onder handen genomen. Is ook wel grappig.

[Dit bericht is gewijzigd door Nuoro op 13-04-2003 18:25]

pi_9753907
quote:
Op zondag 13 april 2003 18:06 schreef Nuoro het volgende:

[..]

Ja! Die heb ik ook pas gekocht! Lachen man!

Ow, trouwens, de echte heavy dubs staan pas aan het einde van de cd, in de vorm van bonus tracks.

The Orb heeft een paar jaar geleden Wish You Where Here ook al eens onder handen genomen. Is ook wel grappig.

dat is dus niet juist. die dubversie die je van pinkfloyd tegenkomt zijn van dezelfde makers die ook andere floydplaten onderhanden hebben genomen. ik meen dat er zelfs ledzeppelin remixen van deze gast(en) afkomen. erg slecht allemaal. de enige overeenkomsten tussen the orb en pink floyd zijn het gebruik van vliegende dieren op hoezen met fabrieken als achtergrond (the orb live). een in het universum spinnende battersea powerstation (orb aubrey remixes, op die hoes is mijn avatar ook enigzins terug te vinden) een bromvlieg die van links naar rechts vliegt (star 6 & 7 8 9, eerste plaat van the orb) . en de vier toontjes die shine on your crazy diamond feitelijk aankondigen, die komen terug in twee versie van the ever growing pulsating brain that rules from the centre of the ultraworld. eentje op een peelsessie en eentje van de orb-live plaat. voor de rest ken ik geen pinkfloyd/orb overeenkomsten. maar al die ambient remixen van pink floyd zijn zeker weten niet door the orb gemaakt.

pi_9754008
quote:
Op zondag 13 april 2003 18:34 schreef rheingold het volgende:

[..]

dat is dus niet juist. die dubversie die je van pinkfloyd tegenkomt zijn van dezelfde makers die ook andere floydplaten onderhanden hebben genomen. ik meen dat er zelfs ledzeppelin remixen van deze gast(en) afkomen. erg slecht allemaal. de enige overeenkomsten tussen the orb en pink floyd zijn het gebruik van vliegende dieren op hoezen met fabrieken als achtergrond (the orb live). een in het universum spinnende battersea powerstation (orb aubrey remixes, op die hoes is mijn avatar ook enigzins terug te vinden) een bromvlieg die van links naar rechts vliegt (star 6 & 7 8 9, eerste plaat van the orb) . en de vier toontjes die shine on your crazy diamond feitelijk aankondigen, die komen terug in twee versie van the ever growing pulsating brain that rules from the centre of the ultraworld. eentje op een peelsessie en eentje van de orb-live plaat. voor de rest ken ik geen pinkfloyd/orb overeenkomsten. maar al die ambient remixen van pink floyd zijn zeker weten niet door the orb gemaakt.

[afbeelding]

[afbeelding]

Jawel. Wat jij bedoeld is namelijk gedaan door de voormalige frontman van de jaren '80 band 'Killing Joke' ('A Love Like Blood' dat nummer zegt je misschien wel iets...?). Die cd heet 'Us and Them', en daar is i.d.d. niets aan. Dat van Led Zeppelin klopt ook, en dat is ook van hem.

Waar ik het over heb zijn mixen van nummers van 'Wish you were Here' en die klinken wel degelijk als iets van de Orb. Moet wel bekennen dat ik ze zelf ook alleen maar als .mp3 heb, dus of ze ooit officieel uitgebracht zijn..? Anyway, ik weet dus ook welke cd jij bedoeld, maar die is het pertinent NIET!

[edit] Heb hem al! http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=12:48:45|PM&sql=Aj9dfylmoxpvb

Da's dus echt niet de muziek die ik bedoel.

Hmm, bedenk me ineens dat het ook best wel eens van K&D kan zijn i.p.v. The Orb. Anyway, ik zal van de week wel even zoeken. Heb ze op een cd gebrand. Je hoort het nog wel.

[Dit bericht is gewijzigd door Nuoro op 13-04-2003 18:53]

zondag 13 april 2003 @ 18:53:56 #150
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_9754150
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 19:10 schreef rheingold het volgende:
oorspronkelijk waren veel platen van floyd verkrijgbaar in een quadrofonische uitvoering.
Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')