abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9674989
tjah wat is er niet opgenomen?! Er is ontzettend veel te vinden, en van iedere periode is er wel wat in goede kwaliteit.
In begin 70 hebben ze veel experimentele nummers die ze alleen live deden enzo, echt super. Atom Heart Mother die ze zelf zongen zonder orkest klinkt zooo mooi. Gilmour en Wright die het dan "zingen"

Daarna in 1972 natuurlijk de Dark Side of the moon (toen Eclipse) die ze eerst live uitprobeerden voordat ze het op album gooiden. Hele andere versies, On The Run ws bijv. een stukkie jammen. Great gig in the sky was keyboards met veel tapes. Zelfs de aller eerste keer dat ze Eclipse deden is opgenomen, tijdens Money waren er alleen technische proberen en zijn ze niet verder gegaan

In 1974 begonnen ze al met Raving and Drooling (later Sheep), en Youve gotta be crazy (Dogs) en Shine on. Live speelden ze die nog in 1 stuk. Dus da's dik 20 minuten lang. Nog heel anders dan voordat ie op het album kwam. Best leuk om die vroegere versies te horen. Dogs had in het midden een vocalen stukje als in Atom Heart Mother.

Zo had Atom Heart Mother in begin 70 nog een drumsolo
Echoes heeft nog andere teksten gehad, net als Raving en Drooling en You've Gotta be crazy.

In 77 tijdens de Animals tour is het wel 'leuk' om te horen hoe Roger steeds meer begint te flippen tijdens die concerten, en af en toe behoorlijk loopt te schelden op het publiek die vuurwerk afsteekt.
"you stupid mother fucker", "shitbag", "..there are a few arseholes in front of the stage". "You people in yellow shirts (stewards) stop fucking wondering arround the stage and leave the people alone.."

etc etc..ik kan nog wel uren doorgaan..In mijn sig staat me lijstje bootlegs, staan ook geluidskwaliteit bij.

pi_9675059
quote:
Op woensdag 9 april 2003 12:38 schreef Nuoro het volgende:
Er is ook nog een 'ruwe' versie van The Wall in omloop. Zonder orkestraties e.d.
inderdaad de demo-tapes van The Wall. Zitten zelfs 2 liedjes in die nooit op het album zijn verschenen.

Live hadden ze trouwens nog een extra jam stukje voor als er iets mis ging, hadden the wall builders de tijd om die muur op te bouwen.
Ze hebben per ongeluk een keer een stuk Wall omgegooid waardoor je dus een hele lang jam stuk hebt aan het eind na ABITW pt3. Klinkt nog best lekker ook..

pi_9684382
quote:
Op woensdag 9 april 2003 12:44 schreef Echoes het volgende:

etc etc..ik kan nog wel uren doorgaan..In mijn sig staat me lijstje bootlegs, staan ook geluidskwaliteit bij.

nou daar kan ik echt niet aan tippen. goeiendag. ik heb een paar bootlegs van floyd. een paar pre darkside opnames. opnames uit het concertgebouw. nog een paar verzamel bootleg lps. maar het meest wel op vinyl. ik heb ook nog een bootleg-video van een kuip-concert van de divisionbell tour. opgenomen met twee camera's.
pi_9688049
die video is wel interessant. Overigens is bijna elk 94 concert ook op (amateur) video opgenomen.

Waarom dat toch niet met 72-73-74-75-77 concerten is gebeurd is echt het grootste raadsel. Dat niemand op het idee is gekomen om dat professioneel te filmen. Van iedere band zijn er wel leuke goede opnames te vinden uit die tijd. Pink Floyd stond er live toch om bekend om een spetterende show neer te zetten. Vooral de Animal concerten.

Enige wat rest is een aantal amateur videobeelden, alle incompleet, bijna geheel alleen zwart met hier en daar een vaag beeld van 1 van de Pink Floyd leden.
De video's die er zijn zitten wel geinig dingen in.
72 -Hollywood Bowl: onwijs veel vuurwerk, echt niet tegeloven (openlucht concert onder een volle maan)

75 - Shot van Mirror tijdens Shine on, een shot van iets wat over het podium zweeft, weet nog steeds niet wat het is. En een shot van Roger die op iets drukt en vervolgens schieten er 2 vuurpijlen over het publiek.

77 - Shot van het varken tijdens Pigs 3 DO

Maar nogmaals, waarom er geen goede opname zijn..snap het echt niet, zelfs van Syd Barret periode zijn meer en betere opnames

pi_9688653
Ik had zo graag eens een concert van PF bijgewoond, maar helaas. Ik was volgens mij 13 toen ze hun laatste live optreden hadden.
Ik heb een aantal beelden gedownload van de Pulse tour en dat had me zo'n mooie ervaring geleken!
Het is echt een mooi beeld zoals er tijdens High Hopes opeens op dat scherm een beeld van het hoofd van Syd Barrett voorbij komt.... kippenvel!
En ook die verwijzingen naar Barrett tijdens Shine On You Crazy Diamond (uiteraard, dat nummer gaat natuurlijk over SB). Het mooiste vond ik dat die verwijzingen niet zo overduidelijk waren, maar juist een beetje subtiel. Op een gegeven moment zie je een man/jongen bij een deur staan waar ie in zijn hand een sinaasappel, een luciferdoosje en nog iets heeft. Dat lijkt op zich niks, maar als je bedenkt dat Syd tijdens een van zijn trips een sinaasappel, een luciferdoosje en nog iets als het heelal met de sterren beschouwde, en daarvanuit Astronomy Domine heeft geschreven, dan krijgt zoiets toch een extra dimensie.
Ik kan niet wachten tot die concerten op DVD komen!
pi_9688714
Ik heb trouwens een zwak voor het nummer Pow R Toc H, met dat a capella intro... eerst Syd's ritmegedoe, dan Rogers aparte gegil, en dan weer Syd met z'n Wooowhoooooo! en dan 't mooiste... tojdoj! En dat zo'n 5 keer achter elkaar.
Zo'n apart iets... ik weet niet. Maar ik vond 't wel grappig.

Bovendien vind ik Bike ook van Monty Python-achtige kwaliteit!

pi_9689339
i've got a bike you van ride it if you like.

volgens mij gaat nummer over niks anders dan de eerste lsd ervaring van dr albert hoffmann. de man die lsd perongeluk uit heeft gevonden. hij morst wat over zijn hand in zijn laboratorium en rijd op de fiets naar huis. tijdens die fietstocht huiswaarts rijd hij zo een heldere trip binnen. het einde van bike zou dat mogelijk verbeelden, je hoort de kettingen van een fiets en er vliegen de meest vreemde vogels voorbij. wonderlijk

overigens heeft motorpsycho op de plaat baracuda een nummer over diezelfde fiets; dr. hoffmann's bicycle.

daar gaat hij:

goeie tripjes trouwens ;-)

pi_9689859
Ik had zelf nooit zoveel achter 't nummer gezocht, maar dit geeft 't idd wel een extra dimensie! Grappig....
pi_9692223
Ik wilde Piper At The Gates of Dawn bestellen, maar nu zag ik op Amazon dat er ook een ge-remasterde versie van is, uit '97.

.

Echter, deze is 30 pond en niet meer nieuw te krijgen! Is deze de moeite waard? Heeft iemand hem?

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9692263
quote:
Op woensdag 9 april 2003 09:27 schreef Jarno het volgende:

Misschien mag dit het centrale PF topic worden? *liefkijkt*

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_9692345
Ach waarom ook niet.
pi_9692363
Ik heb alleen nog maar Atom Heart Mother, vandaag even kijken voor het debuut.
pi_9692448
Dank, Seborik. Voor een metal-head ben je best okay. Soms.
pi_9692537
quote:
Op donderdag 10 april 2003 09:01 schreef Jarno het volgende:
Ik wilde Piper At The Gates of Dawn bestellen, maar nu zag ik op Amazon dat er ook een ge-remasterde versie van is, uit '97.

[afbeelding].

Echter, deze is 30 pond en niet meer nieuw te krijgen! Is deze de moeite waard? Heeft iemand hem?

dat hoesje ken ik wel ja. mijn broer heeft deze versie staan geloof ik. tja wat is de meerwaarde van de remaster. hij zal wel beter klinken. maar om daar nou 30 pond voor neer te tellen. koop hem op vinyl. dan ben je waarschijnlijk minder dan de helft kwijt. en als je 'a nice pair' koopt heb je er a saucerfull of secrets bij. koop alleen niet de amerikaanse persing want daar staat astronomy domine van ummagumma op als opener ipv de normale studioversie. en dat is dan weer jammer.
pi_9692569
Ik heb net besloten om de normale winkel versies te kopen, en dan volgende keer in de Jaarbeurs te gaan kijken voor leuke speciaaltjes. . 30 pond voor een remaster wordt idd wel erg gortig.
pi_9692622
Op www.rogerwatersonline.com staat trouwens 2 (kleine) updates. Een officieel releasebericht van DSOTM SACD en een releasebericht van de Syd Barret docu op DVD.
pi_9692657
die docu op dvd??? dat vind ik dan weer een enigzins overbodige uitgave.
pi_9692671
wat denk je hier dan van?????

ROGER WATERS
AGREES DEAL ON
WALL MOULDED FIGURES
_____Roger Waters has agreed a deal with Stevenson Entertainment Group, to produce seven character models from 'The Wall animated sequences. Its first series of 7-inch "highly detailed" figures will consist of the eagle warplane, marching hammers, the school teacher, the judge, and the scorpion and Pink. Each action figure will be sold with a piece of wall so collectors can start building their own wall as they collect the figures. Company founder Hugo Stevenson is quoted as saying , "We've just finished our deal with Roger Waters on this project. We won't actually have the figures until this fall." No price has been set for the product and the company web site is as yet unactive.

pi_9692695
Hm, men probeert nu dus kennelijk na een jaar of wat weer eens een slaatje uit The Wall te slaan, ditmaal dmv poppetjes. Beetje jammer...
pi_9692721
Ik wil geen poppetjes. Ik wil muziek. Een tour. Een reunie. Een geremasterde versie van alle CD's. .

Nouja.

pi_9692995
Okay dan! Snippet uit het Rolling Stone interview met Waters:
quote:
When asked if perhaps David Gilmour was more the musical member of the band at that time, Roger replies. "That's crap. There's no question that Dave needs a vehicle to bring out the best of his guitar playing. And he is a great guitar player. But the idea, which he's tried to propagate over the years, that he's somehow more musical than I am, is absolute fucking nonsense. It's an absurd notion, but people seem quite happy to believe it."
.
pi_9693292
ik had eens gehoord dat ze aan Pow R Toc kwamen doordat iemand voor het podium stond "Baboem tji tji" te zeggen.
Overigens is nog steeds niet bekend wat die titel betekend.

Roger Waters is volgens mij ontzettend arrogant en helemaal niet zo leuk om mee samen te werken. Hij schreef en bedacht natuurlijk wel vrijwel alles..maar toch.

Laat ze maar eens stoppen met ruzieen en gewoon eens samen een biertje pakken, met z'n 4'n

pi_9693358
Er wordt vaak gezegd dat -ie een arrogante lul is, maar zo op het podium komt -ie echt heel leuk over. . Maarja, da's moeilijk beoordelen natuurlijk.

Ach, en mag iemand met die geschiedenis (the wall, dsotm, atd) ook een beetje arro zijn. .

pi_9693451
ik denk niet dat hij arrogant is, hij wil gewoon het beste en dat word waarschijnlijk ervaren als arrogantie. maar laat ze inderdaad maar eens een biertje gaan drinken.

hee de titel van de topic is aangepast??????

pi_9693497
quote:
Op donderdag 10 april 2003 10:41 schreef rheingold het volgende:

hee de titel van de topic is aangepast??????

We mogen het nu legaal over alles wat met Pink Floyd te maken heeft hebben, niet alleen over DSOTM. .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')