abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9672090
Maar die Shine On box mist hier dus bijvoorbeeld in, terwijl je die wel gewoon in de winkel kunt kopen. Of is die in eigen beheer uitgebracht ofzo?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9672145
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 19:10 schreef rheingold het volgende:
oorspronkelijk waren veel platen van floyd verkrijgbaar in een quadrofonische uitvoering. dat hifisysteem is toen jammerlijk geflopt maar nu heb je dvd en dolby suround etc wat vergelijkbare systemen zijn. ik zag al een dvd met eskimo van the residents in een suround versie maar nu zag ik gisteren een nieuwe versie van darkside of the moon van pink floyd voor sacd en dolbysuround. heeft iemand die versie al gehoord, is hij vergelijkbaar met de toenmalig quadro uitvoering en dus de moeite waard om aan te schaffen. (wat in mijn geval betekend dat ik toch een keer zo'n suround set moet gaan kopen)
Ten eerste je icoon, battersea power station - london, schitterend!
Maar goed, ik heb de q8 track van dark side of the moon in DTS op cd.
Echt mooi, mooier dan het normale album, er staan geluidjes en stemmen op die op het normale album missen. Alleen de qualiteit is ietsjes minder, omdat deze van originele 8track naar wav is omgezet. Dit merk je in sommige passages in de hogere frequenties.
pi_9672161
Ik zie het al Zander, was zelf al gaan zoeken op allmusic.

Ik zie een 'Oude Ahoy Hallen' opname er tussen staan! .

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  woensdag 9 april 2003 @ 10:22:25 #54
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_9672174
quote:
Op woensdag 9 april 2003 10:16 schreef Jarno het volgende:
Maar die Shine On box mist hier dus bijvoorbeeld in, terwijl je die wel gewoon in de winkel kunt kopen.
Maar das toch geen nieuw album, das gewoon een soort "Best Of"-verzameling.
pi_9672181
quote:
Op woensdag 9 april 2003 10:22 schreef Tijn het volgende:

[..]

Maar das toch geen nieuw album, das gewoon een soort "Best Of"-verzameling.

Dat zeg ik. .

Verzamelen is okay, Tijn.

woensdag 9 april 2003 @ 10:24:12 #56
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_9672198
quote:
Op woensdag 9 april 2003 10:22 schreef Jarno het volgende:

[..]

Dat zeg ik. .

Oh. Okay
quote:
Verzamelen is okay, Tijn.
Wat jij wil
pi_9672224
Ja, alle 'best of's behalve Relics heb ik weggelaten uit de lijst. Als je alle albums in de lijst hebt, dan heb je praktisch alle Floyd-muziek die legaal is uitgebracht (op een aantal singles na). "Relics" is trouwens een erg leuke lp met vroege singles, ook niet echt een veelgenoemde plaat.

Hmm.. ik zie dat de live-versie van The Wall ('Is there anybody out there') ook nog ontbreekt in de lijst.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_9672314
Op de verzamelaar Echoes: The Best of Pink Floyd staat nog het nummer When the Tigers Broke Free.
Dit nummer kwam alleen in de film The Wall voor en is verder nooit op een ander album verschenen...
pi_9672336
En dan is er van elk PF album nog een versie of 3, 4 te krijgen, Japanse import met extra stuff, etc, etc. Dat wordt weer leuk uitzoek werk!
pi_9672443
Er is ook nog een cd genaamd In London: 1966-67. Hierop staan 2 psychedelische "freak-out" nummers uit hun begintijd met Syd Barrett: het bekende Interstellar Overdrive in een veel langere versie dan op TPATGOD en Nick's Boogie (verder nergens verschenen).

Het is de "soundtrack" van een soort documentaire over de UFO club in London waar PF in hun begindagen veel optrad. Wat wel grappig is aan deze film, is dat je ook beelden van het publiek ziet. Onder dat publiek bevinden zich tegelijkertijd John Lennon en Yoko Ono, die elkaar op dat moment nog niet ontmoet hadden...

pi_9672460
Dat zijn de leuke weetjes, crazy_diamond! .
pi_9672473
quote:
Op woensdag 9 april 2003 10:20 schreef spaceben het volgende:

[..]

Ten eerste je icoon, battersea power station - london, schitterend!
Maar goed, ik heb de q8 track van dark side of the moon in DTS op cd.
Echt mooi, mooier dan het normale album, er staan geluidjes en stemmen op die op het normale album missen. Alleen de qualiteit is ietsjes minder, omdat deze van originele 8track naar wav is omgezet. Dit merk je in sommige passages in de hogere frequenties.

de foto in het icoon heb ik zelf gemaakt. was wel ff zoeken in london (er stopt geen metro in de buurt, wel een trein en je moet dan nog flink zoeken) maar dan heb je ook wat. in het echt is battersea powerstation nog indrukwekkender dan op welke foto dan ook. die 8track tapes ja, dat is weer een verhaal apart. had tandy of realistic niet van die players, ook voor in de auto. zo is er van animals ook een quad versie op tape waarbij pigs on the wing deel 1 en 2 in elkaar overlopen met een gitaarsolo extra omdat die quadtapes eindeloos draaien, een loop dus. ook wel een hebbeding. die lange versie van pig on the wing heb ik toendertijd van napster afgehaald maar ik heb hem nooit in quadrofonie gehoord helaas.
pi_9672583
quote:
Op woensdag 9 april 2003 10:39 schreef Crazy_Diamond het volgende:
Er is ook nog een cd genaamd In London: 1966-67. Hierop staan 2 psychedelische "freak-out" nummers uit hun begintijd met Syd Barrett: het bekende Interstellar Overdrive in een veel langere versie dan op TPATGOD en Nick's Boogie (verder nergens verschenen).

Het is de "soundtrack" van een soort documentaire over de UFO club in London waar PF in hun begindagen veel optrad. Wat wel grappig is aan deze film, is dat je ook beelden van het publiek ziet. Onder dat publiek bevinden zich tegelijkertijd John Lennon en Yoko Ono, die elkaar op dat moment nog niet ontmoet hadden...

deze video heb ik. ook op cd trouwens. of dit op dvd is uitgeven weet ik niet. beide versies zijn in mono trouwens. de film is leuk, je komt het gebouw binnen via een glijbaan en volgens mij kreeg je bij binnenkomst een glas ranja uit uit een bowl. goed te zien is hoe ze met doek rondom het gebouw projectieschermen gemaakt hebben. de film is trouwens zonder geluid, de muziek die je hoort is van een studiosessie van floyd waarvan de beelden gemixed worden met die van dat feest in de ufoclub. ik heb ook een geluidloze film van tien minuten liggen die heet first trip en gaat over syb barrett die op de paddo's uit zijn dak gaat. beelden uit beide opnames waren weer te zien in de docu over barrett laatst bij het uur van de wolf.
pi_9672639
Ja, die first trip heb ik ook stukjes van gezien. Legendarisch materiaal natuurlijk, aangezien hij hier uiteindelijk aan onderdoor gegaan is!

Voor liefhebbers van Syd Barrett filmmateriaal, ga naar www.syd-barrett.it, daar staan live opnames van Jugband Blues, Astronomy Domine, de "clips" van Arnold Layne en See Emily Play en ook de documentaire die van de week op de televisie was. Het staat onder Stuff > Video Archive

pi_9672707
quote:
Op woensdag 9 april 2003 10:50 schreef Crazy_Diamond het volgende:

Voor liefhebbers van Syd Barrett filmmateriaal, ga naar www.syd-barrett.it, daar staan live opnames van Jugband Blues, Astronomy Domine, de "clips" van Arnold Layne en See Emily Play en ook de documentaire die van de week op de televisie was. Het staat onder Stuff > Video Archive

!

Thanks!!

pi_9672784
hee daar staat een hoop leuk spul tussen. bedankt.
  woensdag 9 april 2003 @ 11:45:56 #67
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_9673806
ik had op de jaarbeurs Animals gekocht maar dat bleek dus een special edition, ik kreeg a saucerful of secrets er gratis bij (op 1 cd)...

erg leuk

De Narcis van Gabon
pi_9674690
ik mis Works en A Collection of Great Dance songs (beide verzamelaars)
pi_9674700
Volgende keer als ik naar de Jaarbeurs ga voor die platenbeurs, neem ik een maandsalaris mee. Er was gewoon TE veel leuks.
pi_9674730
ook mensen met live concerten van Pink Floyd hier?
Als je Pink Floyd nooit live heb gehoord (vooral het eerdere werk 70-77) is absoluut zooooo anders dan op het album. Nog energieker, nog meer emotie etc...Echt nog 10 keer beter dan op het album
pi_9674773
quote:
Op woensdag 9 april 2003 12:29 schreef Echoes het volgende:
ook mensen met live concerten van Pink Floyd hier?
Als je Pink Floyd nooit live heb gehoord (vooral het eerdere werk 70-77) is absoluut zooooo anders dan op het album. Nog energieker, nog meer emotie etc...Echt nog 10 keer beter dan op het album
Ik heb alleen een zilver-kleurige (qua hoesje dan he) live cd, die ik eerlijk gezegd nog niet vaak geluisterd heb. London ofzo? Hele oude periode? Zal thuis eens kijken.
pi_9674781
Oh, en Pulse en In The Flesh en Is There Anybody Out There, natuurlijk.
  woensdag 9 april 2003 @ 12:32:29 #73
2710 Lafayette
Wat ben jij ziek bezig!
pi_9674789
Gisteren toch maar weer even Animals opgezet.
Sheep blijft een waanzinnig nummer.

Er zijn maar weinig bands die door de jaren heen zich zo hebben geevolueerd als Floyd.

The Final Cut zie ik als een soort vervolg op de Wall. Grappig dat in film The Wall teksten uit The Final Cut worden citeerd. - de scene dat Pinkie over het toilet hangt en een tekst mompelt, bijna eind van de film, ben ff het nummer op The Final Cut vergeten. Geloof "the fletcher memorial home".

Leukste en heftigste deel van de CD: Een raket die langs vliegt. Zou alleen dit deel graag via soundsurround willen horen

"get your filthy hands off my desert

brezhnev took afghanistan
begin took beirut
galtieri took the union jack
and maggie over lunch one day
took a cruiser will all hands
apparently to make him give it back"

pi_9674805
Ja, ik heb ook nog zo'n bootleg met BBC sessies uit het begin van de jaren 70, met goede versies van o.a. Atom Heart Mother en nog een radio-opname van een concert in Nederland ergens aan het eind van de sixties. Is er verder nog veel in redelijke kwaliteit (lees: geen audience-recordings, die hoef ik niet) verkrijgbaar?
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_9674871
Er is ook nog een 'ruwe' versie van The Wall in omloop. Zonder orkestraties e.d.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')