FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Dieselend Brabant
Zeeuwiganvrijdag 4 april 2003 @ 13:01
Mensen,

Ik vraag mij af; waarom rijden er toch zo veel ouwe dieselbakken rond in Brabant? En dan vooral het Type MB190D... Deze bakken zie je zowat nergens, maar in Brabant lijkt het wel de burgerwagen nr.1! Waarom is dat toch.... Het valt mij voornamelijk op in de regio Stampersgat en St. Willebrord!

generalistvrijdag 4 april 2003 @ 13:06
Daar is het waarschijnlijk altijd mooier weer en roesten die dingen niet onder je kont weg
j22flyingdownwindvrijdag 4 april 2003 @ 13:06
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 13:01 schreef Zeeuwigan het volgende:
Mensen,

Ik vraag mij af; waarom rijden er toch zo veel ouwe dieselbakken rond in Brabant? En dan vooral het Type MB190D... Deze bakken zie je zowat nergens, maar in Brabant lijkt het wel de burgerwagen nr.1! Waarom is dat toch.... Het valt mij voornamelijk op in de regio Stampersgat en St. Willebrord!


Omdat hier de multiculturele samenleving nog niet zo lang overheerst. En blijkbaar is het nogal populair bij onze allochtone medebewoners om met een ster rond te rijden, hoe lelijk, oud en vies maakt niet uit, als er maar een ster opzit. De mercedes 190d is dan wel de goedkoopste die je kan vinden...
mister-iousvrijdag 4 april 2003 @ 13:09
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 13:01 schreef Zeeuwigan het volgende:
Mensen,

Ik vraag mij af; waarom rijden er toch zo veel ouwe dieselbakken rond in Brabant? En dan vooral het Type MB190D... Deze bakken zie je zowat nergens, maar in Brabant lijkt het wel de burgerwagen nr.1! Waarom is dat toch.... Het valt mij voornamelijk op in de regio Stampersgat en St. Willebrord!


wat moet jij dan in stampersgat?!
slashmevrijdag 4 april 2003 @ 13:10
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 13:06 schreef j22flyingdownwind het volgende:

[..]

Omdat hier de multiculturele samenleving nog niet zo lang overheerst. En blijkbaar is het nogal populair bij onze allochtone medebewoners om met een ster rond te rijden, hoe lelijk, oud en vies maakt niet uit, als er maar een ster opzit. De mercedes 190d


Ik vind de 190 een mooie auto, zeker de 190 2.3-16

[Dit bericht is gewijzigd door slashme op 04-04-2003 13:10]

mister-iousvrijdag 4 april 2003 @ 13:10
omdat je die mb 190D's voor een zacht prijsje bij een woonwagenkamp kunt kopen...
Zeeuwiganvrijdag 4 april 2003 @ 13:11
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 13:06 schreef j22flyingdownwind het volgende:

[..]

Omdat hier de multiculturele samenleving nog niet zo lang overheerst. En blijkbaar is het nogal populair bij onze allochtone medebewoners om met een ster rond te rijden, hoe lelijk, oud en vies maakt niet uit, als er maar een ster opzit. De mercedes 190d is dan wel de goedkoopste die je kan vinden...


Hier zit wat in, maar nog veel Brabanders rijden erin, niet alleen snordragende getinte mensen. Graag antwoord hierop.
mister-iousvrijdag 4 april 2003 @ 13:12
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 13:11 schreef Zeeuwigan het volgende:

[..]

Hier zit wat in, maar nog veel Brabanders rijden erin, niet alleen snordragende getinte mensen. Graag antwoord hierop.


niet alle getinte vrouwen hebben een snor hoor!
Alecksvrijdag 4 april 2003 @ 13:13
j22flyingdownwind: Jij komt zeker niet vaak in St. Willebrord... Het is meer de autochtone bevolking die daarmee rondrijdt, hoor...

Alecks ('t Heike is... anders)

Flying_Veevrijdag 4 april 2003 @ 13:21
Diesel stinkt

Diesel motoren maken meer herrie (zeker die diesels uit 1990 of nog ouder)

En diesel zorgt voor veel roet in de lucht

Flying_Vee heeft een schurfthekel aan diesel bah bah bah

Ultimoravrijdag 4 april 2003 @ 13:23
mischien hebben jullie allemaal van die *lage inkomensbuurten* en ook daar zijn er mensen die graag een 190d willen.. (soort van matje in de nek, vossestaart onder de binnenspiegel mensen die zich 1 keer per 4 dagen scheren, een vriendin hebben die anita heet, en die dat met een kleine ketting in de nek graag laten zien.) maar verder generaliseer ik niet hoor... maarjah

oh en verder is de 190 populair bij opa's die vroeger schillenboer waren en nog nooit iets fatsoenlijks konden rijden.. daarom hun hele leven voor een 190d met 4 bak gespaart (of 3 traps automaat)

mister-iousvrijdag 4 april 2003 @ 13:27
109D's zijn inderdaad brakke wagens...geef mij maar zo'n keigave manta!
Zeeuwiganvrijdag 4 april 2003 @ 13:36
Oke oke, bedankt voor de meningen. Maar waarom kiest een `jonger´ iemand, in deze bak te rijden, en waarom is het zo geconcentreerd in Brabant...!
Ultimoravrijdag 4 april 2003 @ 13:37
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 13:36 schreef Zeeuwigan het volgende:
Oke oke, bedankt voor de meningen. Maar waarom kiest een `jonger´ iemand, in deze bak te rijden, en waarom is het zo geconcentreerd in Brabant...!
*pling!* tuurlijk! je kan er in driften!!!!


(kut t ging over diesels)

Zeeuwiganvrijdag 4 april 2003 @ 13:39
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 13:37 schreef Ultimora het volgende:

[..]

*pling!* tuurlijk! je kan er in driften!!!!


(kut t ging over diesels)


Daarom, die zijn zo sloom als wat, en die gasten rijden niet verder dan het café, waarom dan een diesel 190!
Coelhovrijdag 4 april 2003 @ 13:40
Het zijn vooral de boeren die in een 190d rijden. Waarom? Geen idee! Misschien dat ze die bij hun Rottweiler kregen (nog zo'n overeenkomst tussen boeren...)
mister-iousvrijdag 4 april 2003 @ 13:41
in Brabant wonen echt niet alleen boeren hoor!
....

ook marokanen en woonwagenbewoners....
en MB190D is gewoon een stabiele wagen.

mister-iousvrijdag 4 april 2003 @ 13:43
ik kom ook uit brabant en ik rijd dus NIET MB190D....
...
ok het scheelt dat ik mijn rijbewijs misschien niet heb...maar ik zou wel zoiets willen rijden als ik een rijbewijs heb.
bier2k3vrijdag 4 april 2003 @ 13:51
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 13:43 schreef mister-ious het volgende:
ik kom ook uit brabant en ik rijd dus NIET MB190D....
...
ok het scheelt dat ik mijn rijbewijs misschien niet heb...maar ik zou wel zoiets willen rijden als ik een rijbewijs heb.
ik ook maar ik rijd gewoon lekker bmw
BMW_Powervrijdag 4 april 2003 @ 13:56
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 13:21 schreef Flying_Vee het volgende:
Diesel stinkt

Diesel motoren maken meer herrie (zeker die diesels uit 1990 of nog ouder)

En diesel zorgt voor veel roet in de lucht

Flying_Vee heeft een schurfthekel aan diesel bah bah bah


Diesels zijn tegenwoordig juweeltjes die niet verdienen dat ze zo ongelooflijk duur worden gemaakt door de klote overheid. Zuiniger, minder schadelijke stoffen (CO2 akkoord is er goed mee te halen).

Maar ja, dat levert minder poen op dus dan maar duurder maken want ja, je staat toch minder vaak aan de pomp en tank goedkoper ---> scheelt inkomsten voor de staat. Want ja, een opel omega 2.5 dt (BMW motor) en voor dezelfde prijs een 3,2 liter v6.... wat klopt hier niet??

Ohh, een BMW 3 liter 6 cylinder diesel

Coelhovrijdag 4 april 2003 @ 13:56
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 13:41 schreef mister-ious het volgende:
in Brabant wonen echt niet alleen boeren hoor!
....

ook marokanen en woonwagenbewoners....
en MB190D is gewoon een stabiele wagen.


Hoho, zo bedoelde ik het ook niet. Bedoelde alleen te zeggen dat het veelal agrariërs zijn die in zo'n 190d rijden. Kampo's jatten voor zover ik weet geen 190d meer, die hebben tegenwoordig de lat wat hoger liggen. En marrokanen... tja
j22flyingdownwindvrijdag 4 april 2003 @ 14:23
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 13:40 schreef Coelho het volgende:
Het zijn vooral de boeren die in een 190d rijden. Waarom? Geen idee! Misschien dat ze die bij hun Rottweiler kregen (nog zo'n overeenkomst tussen boeren...)
Kunne ze aanhangwagentje beter mee trekken
Waarom denk je dat iedere boer een Nissan Patrol op de oprit plak heeft staan, kenne ze paardentrailer erachter hangen Die ouwe benzines hebben 0,0 koppel op laag toertal.
slashmevrijdag 4 april 2003 @ 14:28
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 14:23 schreef j22flyingdownwind het volgende:

[..]

Kunne ze aanhangwagentje beter mee trekken
Waarom denk je dat iedere boer een Nissan Patrol op de oprit plak heeft staan, kenne ze paardentrailer erachter hangen


Meestal hebben marktlui een Partrol, paardenboeren hebben vaak een 200D tot 300D
met een hoefijzer op de gril.
quote:
Die ouwe benzines hebben 0,0 koppel op laag toertal.
Ahum. 190 2.3-16 = 235 Nm/4800tpm
190 2.6 = 228 Nm/4600tpm

Die viercilinder 2 liter zijn te traag ja.

Darknezzvrijdag 4 april 2003 @ 14:39
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 14:28 schreef slashme het volgende:

Die viercilinder 2 liter zijn te traag ja.


Zo een hebben wij in onze mercedes liggen
C200D is leuk om te zien alleen te traag voor woorden....

Hier in cuijk(noord) rijden trouwens veel jongeren en gekleurde mensen in een 190D...
Meeste zo standaard als wat....

j22flyingdownwindvrijdag 4 april 2003 @ 14:41
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 14:28 schreef slashme het volgende:

[..]

Meestal hebben marktlui een Partrol, paardenboeren hebben vaak een 200D tot 300D
met een hoefijzer op de gril.
[..]

Ahum. 190 2.3-16 = 235 Nm/4800tpm
190 2.6 = 228 Nm/4600tpm

Die viercilinder 2 liter zijn te traag ja.


Ten eerste zijn de bovengenoemde toch te duur voor die boeren en ten tweede hebben ze het koppel op hoog toertal, en zoals ik al zei.. ... benzine heeft weinig koppel op laag toertal....

En de boeren rijden hier allemaal in Patrol's hoor De 300D's zijn gedegradeerd tot de beginnende allochtone automobilist. De gevorderde rijden tegenwoordig BMW's (gelukkig... )

Ultimoravrijdag 4 april 2003 @ 14:43
hier rijden die boeren allemaal met BMW 324td's (e30) en met golfjes TDI, ook veel volvo 850 diesels enzo.. maar opzich vrij weinig mercedes.
j22flyingdownwindvrijdag 4 april 2003 @ 14:45
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 14:43 schreef Ultimora het volgende:
hier rijden die boeren allemaal met BMW 324td's (e30) en met golfjes TDI, ook veel volvo 850 diesels enzo.. maar opzich vrij weinig mercedes.
Offtopic: ik vond je vorige usericon leuker
Flying_Veevrijdag 4 april 2003 @ 15:10
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 13:56 schreef BMW_Power het volgende:

[..]

Diesels zijn tegenwoordig juweeltjes die niet verdienen dat ze zo ongelooflijk duur worden gemaakt door de klote overheid. Zuiniger, minder schadelijke stoffen (CO2 akkoord is er goed mee te halen).

Maar ja, dat levert minder poen op dus dan maar duurder maken want ja, je staat toch minder vaak aan de pomp en tank goedkoper ---> scheelt inkomsten voor de staat. Want ja, een opel omega 2.5 dt (BMW motor) en voor dezelfde prijs een 3,2 liter v6.... wat klopt hier niet??

Ohh, een BMW 3 liter 6 cylinder diesel


Ik had het dus over diesels uit 1990 en nog oudere troep, lezen is moeilijk
2cvvrijdag 4 april 2003 @ 15:12
Boeren mogen rode diesel (= diesel zonder / met minder accijns er op dus goedkoper) in de tank van hun landbouwvoertuigen gooien. Je bent echter wel erg stom als je dan niet ook een diesel-auto aanschaft en ook daar rode diesel in giet (zelfs als je een fikse boete krijgt ben je nog goedkoper uit).

Maar waarom nou die Mercedes 190D ipv een Peugeotje 205 of een ander diesel-consumerende auto ...

j22flyingdownwindvrijdag 4 april 2003 @ 15:15
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 15:12 schreef 2cv het volgende:
Boeren mogen rode diesel (= diesel zonder / met minder accijns er op dus goedkoper) in de tank van hun landbouwvoertuigen gooien. Je bent echter wel erg stom als je dan niet ook een diesel-auto aanschaft en ook daar rode diesel in giet (zelfs als je een fikse boete krijgt ben je nog goedkoper uit).

Maar waarom nou die Mercedes 190D ipv een Peugeotje 205 of een ander diesel-consumerende auto ...


Aanhangers....
slashmevrijdag 4 april 2003 @ 16:02
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 15:15 schreef j22flyingdownwind het volgende:

[..]

Aanhangers....


Juist, een boerderijgolf (golf II in pasadena of manhattan uitvoering) mag veel minder trekken namelijk.
2cvvrijdag 4 april 2003 @ 16:15
Je mag ook niet op rode diesel rijden ...
j22flyingdownwindvrijdag 4 april 2003 @ 16:17
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 16:15 schreef 2cv het volgende:
Je mag ook niet op rode diesel rijden ...
Alles wat niet mag is leuk
BMW_Powervrijdag 4 april 2003 @ 16:33
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 15:10 schreef Flying_Vee het volgende:

[..]

Ik had het dus over diesels uit 1990 en nog oudere troep, lezen is moeilijk


Neehoor, maar ik wilde even een lofzang over huidige diesels beginnen en greep jouw post aan om te beginnen. Dus totaal geen aanval op jou of wat dan ook. Maar vertel eens:

Heb ik je overtuigd met mijn lofzang?

Flying_Veevrijdag 4 april 2003 @ 16:53
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 16:33 schreef BMW_Power het volgende:

[..]

Neehoor, maar ik wilde even een lofzang over huidige diesels beginnen en greep jouw post aan om te beginnen. Dus totaal geen aanval op jou of wat dan ook. Maar vertel eens:

Heb ik je overtuigd met mijn lofzang?


Mmmm een beetje,

De afgelopen jaren zijn er veel verbeteringen toegepast bij diesels dan denk ik met name aan de turbo evt. met intercooler, verbeterde vorm van de verbrandingskamer,
Meerkleppen techniek, Motormanagement,geluidsisolatie,
Verbeterde trillingsdemping cq ballansmethode's etc,
Betere verstuiving van brandstof en last but not least roetfilters in het uitlaatsysteem*

*Flying_Vee is voor verplichting van deze filters op alle dieselmotoren.

Helaas komt het nog steeds voor dat met name in de budget klasse dat er te weining aandacht voor deze nieuwe technieken is

Dus diesel is wel ok onder de voorwaarde dat het dus wel goed wordt toegepast en als het kan met minimaal 5 cilinders zodat het allemaal wat lekkerder loopt#

# ookm bij benzine motoren ben ik een voorstander van meerdere cilinders omdat deze nu eenmaal soepeler lopen


ps mijn eerste auto was een BMW B6 ik moest deze helaas weg doen wegens cash problems

Flying_Veevrijdag 4 april 2003 @ 17:05
offtopic//Ps hier wat gegevens

http://www.users.wineasy.se/aahl/e21b6.html

en zo zag ie eruit alleen had ik andere velgen en nog breedere sloffen

http://www.users.wineasy.se/aahl/b6-14.jpg

En een heeele coole jvc sterio met greenlight, alle binnenverlichting had een groene tint niet standaard maar wel erg

DIJKvrijdag 4 april 2003 @ 17:14
quote:
Boeren mogen rode diesel (= diesel zonder / met minder accijns er op dus goedkoper) in de tank van hun landbouwvoertuigen gooien. Je bent echter wel erg stom als je dan niet ook een diesel-auto aanschaft en ook daar rode diesel in giet (zelfs als je een fikse boete krijgt ben je nog goedkoper uit).
Dat dacht ik dus niet he.. Je moet wel heel stom zijn om met je auto op rooie diesel te gaan rijden.. Je blijft het heel erg lang zien en als je gepakt wordt ben je flink de sjaak. Je krijgt dan een boete (ja een dikke boete) + nog een naheffing. Met die naheffing gaan ze er vanuit dat je alle kilometers die je gereden hebt in die auto op rode diesel gereden hebt, en dan betaal je dus nog alle accijns over die kilometers.

En ja ik zie ze regelmatig controleren op rode diesel.

Ik woon ook in brabant en de enige 190Ds die ik zie rijden zijn van t kamp. Practisch al die boeren rijden inderdaad in patrols.

Flying_Veevrijdag 4 april 2003 @ 17:17
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 17:14 schreef DIJK het volgende:

[..]

Dat dacht ik dus niet he.. Je moet wel heel stom zijn om met je auto op rooie diesel te gaan rijden.. Je blijft het heel erg lang zien en als je gepakt wordt ben je flink de sjaak. Je krijgt dan een boete (ja een dikke boete) + nog een naheffing. Met die naheffing gaan ze er vanuit dat je alle kilometers die je gereden hebt in die auto op rode diesel gereden hebt, en dan betaal je dus nog alle accijns over die kilometers.

En ja ik zie ze regelmatig controleren op rode diesel.

Ik woon ook in brabant en de enige 190Ds die ik zie rijden zijn van t kamp. Practisch al die boeren rijden inderdaad in patrols.


mijn oom heeft meer dan 25 jaar op rode diesel gereden zonder ooit een controle te hebben gehad, hij was binnenschipper zodat hij makkelijk aan die diesel kon komen.
DIJKvrijdag 4 april 2003 @ 17:20
quote:
mijn oom heeft meer dan 25 jaar op rode diesel gereden zonder ooit een controle te hebben gehad, hij was binnenschipper zodat hij makkelijk aan die diesel kon komen.
Nou ja de strenge controle's zijn ook meer van de laatste jaren.. Een jaar of 5 geleden zag je nog zelden wat, maar nu zie ik ze toch zeker eens per maand controleren ofzo. (en zoveel zit ik niet op de weg..)
slashmevrijdag 4 april 2003 @ 18:29
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 17:17 schreef Flying_Vee het volgende:

hij was binnenschipper zodat hij makkelijk aan die diesel kon komen.


Nou daar hoef je geen binneschipper voor te zijn hoor, je kunt het gewoon tanken bij een loonbedrijf of werktuigenvereniging.

Trouwens rijke boeren dan, als ze allemaal in een patrol rijden? Zeker varkensboeren?

jozef444vrijdag 4 april 2003 @ 19:14
Ach al die kampsjako's rijden toch voort G-klasse (kom maar kom maar kom maar ) maar euh misschien leef ik ik int geciviliseerde brabant maar veel mb 190's rijden der hier nie in de buurt
DIJKvrijdag 4 april 2003 @ 19:56
quote:
Trouwens rijke boeren dan, als ze allemaal in een patrol rijden? Zeker varkensboeren?
Tja vertel mij wat.. De meeste boeren boeren hiero vrij goed zeg maar O_o. De laatste jaren zijn misschien wat minder, maar daarvoor viel het voor de meesten niet tegen volgens mij. De Patrols en Pajero's doen het erg goed, en nieuwe E klasse diesels zijn ook populair.
quote:
Ach al die kampsjako's rijden toch voort G-klasse (kom maar kom maar kom maar )
Serieus, ze hebben er hier wel een.. En een mooie ook. Zo'n nieuw groot zwart gevaarte.
quote:
Nou daar hoef je geen binneschipper voor te zijn hoor, je kunt het gewoon tanken bij een loonbedrijf of werktuigenvereniging.
Inderdaad, je kunt ook ff naar t juiste bedrijf bellen en dan komt zo'n tankwagentje gewoon ff wat thuis afleveren (wel minimaal 500 liter dacht ik).
ACT-Fmaandag 7 april 2003 @ 05:08
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 13:21 schreef Flying_Vee het volgende:
Diesel stinkt

Diesel motoren maken meer herrie (zeker die diesels uit 1990 of nog ouder)

En diesel zorgt voor veel roet in de lucht

Flying_Vee heeft een schurfthekel aan diesel bah bah bah


Diesel power!