Ik vraag mij af; waarom rijden er toch zo veel ouwe dieselbakken rond in Brabant? En dan vooral het Type MB190D... Deze bakken zie je zowat nergens, maar in Brabant lijkt het wel de burgerwagen nr.1! Waarom is dat toch.... Het valt mij voornamelijk op in de regio Stampersgat en St. Willebrord!
quote:Omdat hier de multiculturele samenleving nog niet zo lang overheerst. En blijkbaar is het nogal populair bij onze allochtone medebewoners om met een ster rond te rijden, hoe lelijk, oud en vies maakt niet uit, als er maar een ster opzit. De mercedes 190d is dan wel de goedkoopste die je kan vinden...
Op vrijdag 4 april 2003 13:01 schreef Zeeuwigan het volgende:
Mensen,Ik vraag mij af; waarom rijden er toch zo veel ouwe dieselbakken rond in Brabant? En dan vooral het Type MB190D... Deze bakken zie je zowat nergens, maar in Brabant lijkt het wel de burgerwagen nr.1! Waarom is dat toch.... Het valt mij voornamelijk op in de regio Stampersgat en St. Willebrord!
quote:wat moet jij dan in stampersgat?!
Op vrijdag 4 april 2003 13:01 schreef Zeeuwigan het volgende:
Mensen,Ik vraag mij af; waarom rijden er toch zo veel ouwe dieselbakken rond in Brabant? En dan vooral het Type MB190D... Deze bakken zie je zowat nergens, maar in Brabant lijkt het wel de burgerwagen nr.1! Waarom is dat toch.... Het valt mij voornamelijk op in de regio Stampersgat en St. Willebrord!
quote:Ik vind de 190 een mooie auto, zeker de 190 2.3-16
Op vrijdag 4 april 2003 13:06 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
Omdat hier de multiculturele samenleving nog niet zo lang overheerst. En blijkbaar is het nogal populair bij onze allochtone medebewoners om met een ster rond te rijden, hoe lelijk, oud en vies maakt niet uit, als er maar een ster opzit. De mercedes 190d
[Dit bericht is gewijzigd door slashme op 04-04-2003 13:10]
quote:Hier zit wat in, maar nog veel Brabanders rijden erin, niet alleen snordragende getinte mensen. Graag antwoord hierop.
Op vrijdag 4 april 2003 13:06 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
Omdat hier de multiculturele samenleving nog niet zo lang overheerst. En blijkbaar is het nogal populair bij onze allochtone medebewoners om met een ster rond te rijden, hoe lelijk, oud en vies maakt niet uit, als er maar een ster opzit. De mercedes 190d is dan wel de goedkoopste die je kan vinden...
quote:niet alle getinte vrouwen hebben een snor hoor!
Op vrijdag 4 april 2003 13:11 schreef Zeeuwigan het volgende:[..]
Hier zit wat in, maar nog veel Brabanders rijden erin, niet alleen snordragende getinte mensen. Graag antwoord hierop.
Alecks ('t Heike is... anders)
Diesel motoren maken meer herrie (zeker die diesels uit 1990 of nog ouder)
En diesel zorgt voor veel roet in de lucht
Flying_Vee heeft een schurfthekel aan diesel bah bah bah
oh en verder is de 190 populair bij opa's die vroeger schillenboer waren en nog nooit iets fatsoenlijks konden rijden.. daarom hun hele leven voor een 190d met 4 bak gespaart (of 3 traps automaat)
quote:*pling!* tuurlijk! je kan er in driften!!!!
Op vrijdag 4 april 2003 13:36 schreef Zeeuwigan het volgende:
Oke oke, bedankt voor de meningen. Maar waarom kiest een `jonger´ iemand, in deze bak te rijden, en waarom is het zo geconcentreerd in Brabant...!
(kut t ging over diesels)
quote:Daarom, die zijn zo sloom als wat, en die gasten rijden niet verder dan het café, waarom dan een diesel 190!
Op vrijdag 4 april 2003 13:37 schreef Ultimora het volgende:[..]
*pling!* tuurlijk! je kan er in driften!!!!
(kut t ging over diesels)
ook marokanen en woonwagenbewoners....
en MB190D is gewoon een stabiele wagen.
quote:ik ook maar ik rijd gewoon lekker bmw
Op vrijdag 4 april 2003 13:43 schreef mister-ious het volgende:
ik kom ook uit brabant en ik rijd dus NIET MB190D....
...
ok het scheelt dat ik mijn rijbewijs misschien niet heb...maar ik zou wel zoiets willen rijden als ik een rijbewijs heb.
quote:Diesels zijn tegenwoordig juweeltjes die niet verdienen dat ze zo ongelooflijk duur worden gemaakt door de klote overheid. Zuiniger, minder schadelijke stoffen (CO2 akkoord is er goed mee te halen).
Op vrijdag 4 april 2003 13:21 schreef Flying_Vee het volgende:
Diesel stinkt![]()
![]()
Diesel motoren maken meer herrie (zeker die diesels uit 1990 of nog ouder)
En diesel zorgt voor veel roet in de lucht
![]()
![]()
Flying_Vee heeft een schurfthekel aan diesel
bah bah bah
Maar ja, dat levert minder poen op dus dan maar duurder maken want ja, je staat toch minder vaak aan de pomp en tank goedkoper ---> scheelt inkomsten voor de staat. Want ja, een opel omega 2.5 dt (BMW motor) en voor dezelfde prijs een 3,2 liter v6.... wat klopt hier niet??
Ohh, een BMW 3 liter 6 cylinder diesel
quote:Hoho, zo bedoelde ik het ook niet. Bedoelde alleen te zeggen dat het veelal agrariërs zijn die in zo'n 190d rijden. Kampo's jatten voor zover ik weet geen 190d meer, die hebben tegenwoordig de lat wat hoger liggen. En marrokanen... tja
Op vrijdag 4 april 2003 13:41 schreef mister-ious het volgende:
in Brabant wonen echt niet alleen boeren hoor!
....ook marokanen en woonwagenbewoners....
en MB190D is gewoon een stabiele wagen.
quote:Kunne ze aanhangwagentje beter mee trekken
Op vrijdag 4 april 2003 13:40 schreef Coelho het volgende:
Het zijn vooral de boeren die in een 190d rijden. Waarom? Geen idee! Misschien dat ze die bij hun Rottweiler kregen (nog zo'n overeenkomst tussen boeren...)
quote:Meestal hebben marktlui een Partrol, paardenboeren hebben vaak een 200D tot 300D
Op vrijdag 4 april 2003 14:23 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
Kunne ze aanhangwagentje beter mee trekken
![]()
Waarom denk je dat iedere boer een Nissan Patrol op de oprit plak heeft staan, kenne ze paardentrailer erachter hangen![]()
quote:Ahum. 190 2.3-16 = 235 Nm/4800tpm
Die ouwe benzines hebben 0,0 koppel op laag toertal.
Die viercilinder 2 liter zijn te traag ja.
quote:Zo een hebben wij in onze mercedes liggen
Op vrijdag 4 april 2003 14:28 schreef slashme het volgende:Die viercilinder 2 liter zijn te traag ja.
Hier in cuijk(noord) rijden trouwens veel jongeren en gekleurde mensen in een 190D...
Meeste zo standaard als wat....
quote:Ten eerste zijn de bovengenoemde toch te duur voor die boeren en ten tweede hebben ze het koppel op hoog toertal, en zoals ik al zei..
Op vrijdag 4 april 2003 14:28 schreef slashme het volgende:[..]
Meestal hebben marktlui een Partrol, paardenboeren hebben vaak een 200D tot 300D
met een hoefijzer op de gril.
[..]Ahum. 190 2.3-16 = 235 Nm/4800tpm
190 2.6 = 228 Nm/4600tpmDie viercilinder 2 liter zijn te traag ja.
En de boeren rijden hier allemaal in Patrol's hoor De 300D's zijn gedegradeerd tot de beginnende allochtone automobilist. De gevorderde rijden tegenwoordig BMW's (gelukkig...
)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |