Ik denk dat hiermee mijn mening onherroepelijk is bevestigd! Of heeft iemand er toch nog iets tegenin te brengen?
-edit-
ik denk nml dat de meeste helemaal niet zitten te wachten op het mainstream publiek, de underground is groot zat voor deze DJ's. Jammer genoeg denken bedrijven als ID&T daar anders over.
quote:Maar dat weet je als je in zee gaat met ID&T natuurlijk... Iets heeft haar doen besluiten de underground gedag te zeggen, en ik denk eigenlijk dat dat enkel en alleen om geld gaat! De underground, dat zijn de mooiste feesten, dus als je het daarom doet ga je never naar ID&T lijkt me...
Op donderdag 3 april 2003 23:14 schreef UnleashMitch het volgende:
Is zij commercieel bezig of is ID&T commercieel bezig ?
Als zij een contract heeft bij ID&T kan ze er verder weinig aan doen als ze zo gehyped wordt. Contractbreuk kost gewoon teveel.-edit-
ik denk nml dat de meeste helemaal niet zitten te wachten op het mainstream publiek, de underground is groot zat voor deze DJ's. Jammer genoeg denken bedrijven als ID&T daar anders over.
quote:DJ Lady Dana ja....
Op donderdag 3 april 2003 23:19 schreef Steve-O het volgende:
DJ Lady dana ?
quote:Tja misschien is ze genaaid door ID&T, misschien heeft ze een foute inschatting gemaakt. Maar kom op zeg, zeg nou zelf, als jij opeens 4x zoveel kan verdienen dan zeg jij toch ook niet 'nou ik blijf liever underground' Uiteindelijk moet iedereen z'n brood verdienen ook Dana.
Op donderdag 3 april 2003 23:17 schreef Gerdo het volgende:[..]
Maar dat weet je als je in zee gaat met ID&T natuurlijk... Iets heeft haar doen besluiten de underground gedag te zeggen, en ik denk eigenlijk dat dat enkel en alleen om geld gaat! De underground, dat zijn de mooiste feesten, dus als je het daarom doet ga je never naar ID&T lijkt me...
quote:House ofzo
Op donderdag 3 april 2003 23:20 schreef Gerdo het volgende:[..]
DJ Lady Dana ja....
quote:Jij leeft echt onder een steen he
Op donderdag 3 april 2003 23:22 schreef Steve-O het volgende:[..]
House ofzo
Hardstyle, hardcore etc, in die richting moet je het gaan zoeken.
quote:Als dit je argument is wil ik graag even lachen.
Op donderdag 3 april 2003 23:11 schreef Gerdo het volgende:
In een ander topic ontstond zojuist een kleine discussie of Lady Dana nu wel of niet commercieel bezig was. Mijn mening was van wel, en toevallig kwam ik net het volgende tegen: DJ Lady Dana genomineerd voor een TMF Award!
Ik denk dat hiermee mijn mening onherroepelijk is bevestigd! Of heeft iemand er toch nog iets tegenin te brengen?
Dank u.
Nu even serieus, dat iemand door het publiek genomineerd wordt voor een TMF Award zegt helemaal NIETS over of iemand commercieel bezig is. De intentie is iets heel anders dan de waardering/uitwerking.
quote:Ik veroordeel die keuze ook niet of iets dergelijks... Het is haar leven, haar carrière, etc etc. Maar dat is nu eenmaal wel commercieel. En ik denk niet dat deze Amsterdamse dame zich heeft laten naaien door ID&Thoor: ze is niet helemaal achterlijk, en iedereen weet toch wel dat ID&T zowat synoniem staat voor commercieel, het grote geld, veel publiek, of niet dan?
Op donderdag 3 april 2003 23:21 schreef UnleashMitch het volgende:[..]
Tja misschien is ze genaaid door ID&T, misschien heeft ze een foute inschatting gemaakt. Maar kom op zeg, zeg nou zelf, als jij opeens 4x zoveel kan verdienen dan zeg jij toch ook niet 'nou ik blijf liever underground' Uiteindelijk moet iedereen z'n brood verdienen ook Dana.
Oplossing is gewoon naar de B2S party's ofzo, dan is er meer richting hardcore en komen al die BrEeZaHlOsErS niet
quote:Jij hebt lang in een kast opgesloten gezeten he?!
Op donderdag 3 april 2003 23:22 schreef Steve-O het volgende:[..]
House ofzo
[Dit bericht is gewijzigd door Gerdo op 03-04-2003 23:27]
quote:Nou, dat was niet echt m'n steekhoudende argument eigenlijk, maar ik vond het erg frapant dat ik juist nu dit tegen moest komen... Idd, waardering heeft niets met al dan niet commercieel zijn te maken, en hetn doet ook niets af aan het feit dat Dana gewoon erg goed is, maar dat ze duidelijk voor het grote geld/publiek gaat lijkt me duidelijk: Dana Solo, ID&T... dat noem ik commercieel....
Op donderdag 3 april 2003 23:23 schreef TripleM het volgende:[..]
Als dit je argument is wil ik graag even lachen.
Dank u.
Nu even serieus, dat iemand door het publiek genomineerd wordt voor een TMF Award zegt helemaal NIETS over of iemand commercieel bezig is. De intentie is iets heel anders dan de waardering/uitwerking.
quote:
Op donderdag 3 april 2003 23:24 schreef Gerdo het volgende:[..]
Jij hebt lang in een kast opgesloten gezeten he?! :S
quote:Sorry ben niet in deze muziek thuis
Op donderdag 3 april 2003 23:22 schreef UnleashMitch het volgende:[..]
Jij leeft echt onder een steen he
![]()
Hardstyle, hardcore etc, in die richting moet je het gaan zoeken.
quote:www.lady-dana.com
Op donderdag 3 april 2003 23:26 schreef Steve-O het volgende:[..]
[..]Sorry ben niet in deze muziek thuis
doe eens gek, kijk eens rond.... is wel een aardige site over de betreffende dame!
quote:Dus alle DJ's moeten hobbyist blijven en moeten niet op grote schaal gaan draaien en geld verdienen met plaatjes draaien?
Op donderdag 3 april 2003 23:26 schreef Gerdo het volgende:
Dana Solo, ID&T... dat noem ik commercieel....
Je draait goed -> Mensen vinden je goed -> Veel mensen vinden je goed -> Veel mensen willen je zien -> Je draait op grotere feesten en/of brengt cd's uit -> Je verdient (meer) geld
Gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Als je zegt dat ze voor de commercie gaat klinkt dat juist of ze haar populariteit wil uitmelken en dat denk ik niet, sterker nog dat weet ik wel zeker van niet.
quote:Ik moet zeggen dat dat pas de laatste tijd pas echt extreem ernstig doorslaat. Eerder waren er wel signalen maar de laatste tijd is het pas echt extreem. Maar je kan het haar toch niet kwalijk nemen ? Als we jou 4x keer je huidige salaris betalen om iets te doen waar je eigenlijk niet 100% achter staat (het commerciele) maar de essentie ervan ben je wel blij mee (plaatjes aan elkaar draaien, om het simpel te benamen uiteraard) dan negeer jij dat toch ook niet ? je moet ergens van leven.
Op donderdag 3 april 2003 23:23 schreef Gerdo het volgende:
en iedereen weet toch wel dat ID&T zowat synoniem staat voor commercieel, het grote geld, veel publiek, of niet dan?
Bovendien draait ze nog steeds ook hardcore en dat is nog steeds minder commercieel.
quote:Voor mij staat commercie niet gelijk aan "populariteit uitmelken"... Tuurlijk mag ze veel geld verdienen met waar ze goed in is, tuurlijk mag ze een breed publiek bedienen met haar kunsten... Maar dát is voor mij commercie... Ik zeg niet dat het verkeerd is oid, maar al die DJ's die roepen dat ze vooral niet commercieel zijn, ik weet niet wat ik daar mee moet hoor....
Op donderdag 3 april 2003 23:29 schreef TripleM het volgende:[..]
Dus alle DJ's moeten hobbyist blijven en moeten niet op grote schaal gaan draaien en geld verdienen met plaatjes draaien?
Je draait goed -> Mensen vinden je goed -> Veel mensen vinden je goed -> Veel mensen willen je zien -> Je draait op grotere feesten en/of brengt cd's uit -> Je verdient (meer) geld
Gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Als je zegt dat ze voor de commercie gaat klinkt dat juist of ze haar populariteit wil uitmelken en dat denk ik niet, sterker nog dat weet ik wel zeker van niet.
quote:Wat doet ze dan waar ze het volgens jou niet 100% achter staat? Da's namelijk de grootste lulkoek van de avond, volgens mij.
Op donderdag 3 april 2003 23:30 schreef UnleashMitch het volgende:
Als we jou 4x keer je huidige salaris betalen om iets te doen waar je eigenlijk niet 100% achter staat (het commerciele) maar de essentie ervan ben je wel blij mee (plaatjes aan elkaar draaien, om het simpel te benamen uiteraard) dan negeer jij dat toch ook niet ? je moet ergens van leven.Bovendien draait ze nog steeds ook hardcore en dat is nog steeds minder commercieel.
Dana draait muziek, dat doet ze al heel lang. Ook al heel lang was ze gewoon bekend. Niks raars aan, want zoals eerder gezegd is: ze is gewoon goed in wat ze doet.
Nu is er meer aandacht voor de muziek die ze draait (hardstyle is hot, voor de mensen onder de steen), en nu is ze ineens commercieel?! Er is een heel verschil tussen meer bekendheid/evenementen/cd's als de muziek die je draait populair is (al dan niet tijdelijk) en commercieel bezig zijn. Sjongejonge.
1 betr. hebbend op de handel, het zakenleven => zakelijk
2 gebaseerd op het maken van winst
En dat is waar het ook bij Dana om draait... Groot gelijk natuurlijk, maar wees dan ook niet te beroerd om het toe te geven....
quote:Ik vind dat je commercieel bezig bent als je draait omdat je er geld voor wilt. In tegenstelling tot muziek draaien omdat je dat leuk vindt en er veel geld mee te verdienen als je muziek toevallig (op het moment) populair is.
Op donderdag 3 april 2003 23:31 schreef Gerdo het volgende:
Voor mij staat commercie niet gelijk aan "populariteit uitmelken"... Tuurlijk mag ze veel geld verdienen met waar ze goed in is, tuurlijk mag ze een breed publiek bedienen met haar kunsten... Maar dát is voor mij commercie... Ik zeg niet dat het verkeerd is oid, maar al die DJ's die roepen dat ze vooral niet commercieel zijn, ik weet niet wat ik daar mee moet hoor....
Bij Dana is de inslag niet commercieel (ze draait immers al jaaaaaren) en dus vind ik niet dat ze commercieel bezig is.
Commercieel bezig zijn de mensen die nu "ineens" hardstyle gaan draaien omdat het zo populair is. Maar gelukkig komen die mensen op een uitzondering na niet aan de bak, omdat we in Nederland nu eenmaal over heel veel goede DJ's beschikken.
quote:Zie hierboven. Ze deed het ook al toen hardstyle/hardcore niet zo in de picture stond, daaruit blijkt alleen al dat winstbejag niet haar drijfveer is.
Op donderdag 3 april 2003 23:34 schreef Gerdo het volgende:
com·mer·ci·´eel (bn.)1 betr. hebbend op de handel, het zakenleven => zakelijk
2 gebaseerd op het maken van winstEn dat is waar het ook bij Dana om draait... Groot gelijk natuurlijk, maar wees dan ook niet te beroerd om het toe te geven....
Wat mij betreft 3 meter onder de zoden
quote:Ik snap je punt, en je hebt gelijk. Dana is idd al jaren goed, en doet nu gewoon wat ze al jaren doet: plaatjes draaien. Met als enige verschil dat ze er nu bij ID&T ontzettend veel geld voor vangt...
Op donderdag 3 april 2003 23:34 schreef TripleM het volgende:[..]
Ik vind dat je commercieel bezig bent als je draait omdat je er geld voor wilt. In tegenstelling tot muziek draaien omdat je dat leuk vindt en er veel geld mee te verdienen als je muziek toevallig (op het moment) populair is.
Bij Dana is de inslag niet commercieel (ze draait immers al jaaaaaren) en dus vind ik niet dat ze commercieel bezig is.
Commercieel bezig zijn de mensen die nu "ineens" hardstyle gaan draaien omdat het zo populair is. Maar gelukkig komen die mensen op een uitzondering na niet aan de bak, omdat we in Nederland nu eenmaal over heel veel goede DJ's beschikken.
Loopt deze discussie nu alleen nog op wat wij onder "commercieel" verstaan? Want dat ze lekker plaatjes kan draaien staat wel vast lijkt me...
quote:In mijn ogen is het toch een algemeen feit dat underground publiek vele malen beter, trouwer etc etc is dan het mainstream gedeelte. Als je dat dan doortrekt dan is het logisch dat je liever voor underground draait dan voor mainstream en dat je dus 100% achter draaien voor underground staat en iets minder voor mainstream, dus niet helemaal 100%
Op donderdag 3 april 2003 23:32 schreef TripleM het volgende:[..]
Wat doet ze dan waar ze het volgens jou niet 100% achter staat? Da's namelijk de grootste lulkoek van de avond, volgens mij.
Dana draait muziek, dat doet ze al heel lang. Ook al heel lang was ze gewoon bekend. Niks raars aan, want zoals eerder gezegd is: ze is gewoon goed in wat ze doet.
Dit is uiteraard wel een gissing maar ja daar draait het hele topic om, niemand weet precies waarom Dana het gedaan heeft, of zij het als commercieel ziet, of zij het minder leuk vind om voor mainstream te draaien.
quote:Daar ben ik het nu ook weer niet mee eens... Ze is in mijn visie dan wel commercieel, maar ook errug goed! Deze kunsten-maakster mag best nog een poosje door gaan hoor!
Op donderdag 3 april 2003 23:35 schreef thaduck het volgende:
Vroeger in de goede oude hardcore tijd vonk ut al niets dat mens.. Nu loopt ze net als een paar andere hardcore dj's mee in de stroom om zoveel mogelijk te verdienen..Wat mij betreft 3 meter onder de zoden
quote:Gelukkig verschillen meningen
Op donderdag 3 april 2003 23:37 schreef Gerdo het volgende:[..]
Daar ben ik het nu ook weer niet mee eens... Ze is in mijn visie dan wel commercieel, maar ook errug goed! Deze kunsten-maakster mag best nog een poosje door gaan hoor!
Kweet ook nie wrom, eigenlijk is het bij mij (van vroeger dan, poeh wat lijk ik oud ) is meer de 'air' die ze bij zich heeft. Kan ut niet echt uitleggen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |