Het gaat goed, de sfeer is informeel en het project verloopt vlot. Dan geeft iemand van het creatieve team de stagaire een schouderklopje dat ze het goed doet en masseert zonder er bij na te denken haar schouders voor een seconde of 3. Hij bedoelt er niets mee.
De stagaire voelt zich er niet prettig bij, maar meldt dat niet aan de man en ook niet aan degene die voor het bedrijf het project leidt maar aan haar afdelingchef die niet bij het project is betrokken. Deze man roept degene van het trainingsbureau tot de orde. Die zegt niets tegen de man, om het verloop van het project niet in gevaar te brengen, maar zegt dat pas na afloop onder vier ogen. Ondertussen snapt het hele team niet dat de stagaire ineens niet meer bij het project is betrokken en toept zo nu en dan nog onwetend, Hey, waarom doe je niet meer mee
De man voelt zich gekwetst omdat hij het niet kwaad bedoelde. Hij geeft toe de situatie verkeerd te hebben ingeschat, biedt zijn excuses aan de stagaire aan, maar wil niets meer met de opdrachtgever te maken hebben. Hij is er klaar mee.
Wat vind jij, overdrijft ze of heeft ze gelijk?
quote:Ze overdrijft en maakt in mijn opinie misbruik van de hedendaagse overspannen houding tov sexuele intimidatie.
Op donderdag 3 april 2003 22:23 schreef Nachtschade het volgende:Wat vind jij, overdrijft ze of heeft ze gelijk?
quote:
Op donderdag 3 april 2003 22:26 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Ze overdrijft en maakt in mijn opinie misbruik van de hedendaagse overspannen houding tov sexuele intimidatie.
quote:Deze man heeft t in de peiling!
Ze overdrijft en maakt in mijn opinie misbruik van de hedendaagse overspannen houding tov sexuele intimidatie.
quote:En zo is het.
quote:agree
Op donderdag 3 april 2003 22:28 schreef Tjingtjangtjong het volgende:
Ik krijg de indruk dat jij zelf de masseur was... trek je er vooral niets van aan zou ik zeggen! Belachelijk overspannen gedoe van die stagemuts.
Zoals ik het hier lees, is vooral de communicatie een probleem. Alles achter ieders rug om.
Dat de stagiaire naar haar chef is gegaan, kan ik begrijpen. Je kunt niet oordelen over haar gevoel. En als stagiaire heb je nu eenmaal een ondergeschikte positie. Wellicht durfde zij daarom niet direct tegen de masseur te zijn.
Maar bij de weg, je masseert trouwens niet zomaar iemand zonder er bij na te denken?
Maar wat meer de vraag is? Hoe zag ze eruit?
quote:Echt gelul.
Op donderdag 3 april 2003 22:32 schreef Moonah het volgende:
Nou, eerlijk gezegd zou ik er ook niet zo van gediend zijn als een willekeurige collega ongevraagd mijn schouders zou masseren.Zoals ik het hier lees, is vooral de communicatie een probleem. Alles achter ieders rug om.
Dat de stagiaire naar haar chef is gegaan, kan ik begrijpen. Je kunt niet oordelen over haar gevoel. En als stagiaire heb je nu eenmaal een ondergeschikte positie. Wellicht durfde zij daarom niet direct tegen de masseur te zijn.
Meer is niet nodig.
quote:ben ik het totaal niet met je eens, zeg dan gelijk kappen met die handel
Op donderdag 3 april 2003 22:32 schreef Moonah het volgende:
Nou, eerlijk gezegd zou ik er ook niet zo van gediend zijn als een willekeurige collega ongevraagd mijn schouders zou masseren.Zoals ik het hier lees, is vooral de communicatie een probleem. Alles achter ieders rug om.
quote:Dus dan maar de persoon achter zijn rug om zwart maken.
Op donderdag 3 april 2003 22:35 schreef Moonah het volgende:
Niet iedereen is even assertief.
quote:Stel je niet aan.
Op donderdag 3 april 2003 22:33 schreef RedHead het volgende:
Ik zou als ik haar was die gast aanklagen, echt belachtelijk dat hij dit zomaar doet en er met een waarschuwing vanaf komt! Echt belacheliujk dat we leven in een maatschappij waar dit zomaar mag!
quote:Zwart maken? Tikkeltje overdreven uitgedrukt.
Op donderdag 3 april 2003 22:37 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Dus dan maar de persoon achter zijn rug om zwart maken.
That's the spirit
quote:Nee, maar op zo'n manier escaleert het onnodig, het kan de man zijn baan wel kosten.. als het balletje eenmaal rolt , is dan wel zo assertief om het te doen stoppen?
Op donderdag 3 april 2003 22:35 schreef Moonah het volgende:
Niet iedereen is even assertief.
Je spreekt eerst de masseur aan, durf je dat niet praat er dan eerst met een collega over of zo, of beter stap naar de vertrouwenspersoon.
Blijft de masseur gewoon doorgaan dán ga je naar de baas toe.
Niet iedereen is even assertief, maar net zo goed bedoelt niet iedere vent met een aanraking het een sexuele lading mee te geven.
[Dit bericht is gewijzigd door milagro op 03-04-2003 22:41]
Ieder zijn beleving van intimidatie is anders! De een vind een simpel schouderklopje al intimiderend terwijl een ander het pas intimidatie vind als ze daadwerkelijk over haar kont geaaid wordt ofzo. Wie zijn wij dan om te zeggen dat ze een aanstelster is!?
De grens is voor iedereen verschillend en niemand kan dus zeggen wat precies de grens moet zijn!
Ik vind het goed dat ze naar haar baas is gestapt, want het gebeurt veel te vaak dat er niet over gepraat wordt, waarna de persoon in kwestie vaak meer kans heeft op ziekteverzuim en psychische belasting. Sorry hoor maar ik zou als baas willen dat een medewerker/ster naar me toe zou stappen. Dan maar zaken met een ander bureau maar van mijn medewerkers blijf je af. Ja ok goed dat je een excuus aanbied, dat was netjes van die persoon en hij zal het ook ongetwijfeld niet zo bedoeld hebben, maar daar moet je dus erg voorzichtig mee zijn!
zei moet niet zo moeilijk doen in de trent van ik wil niet meer met dat team samen werken, gewoon ff melden(of direct of indirect) dat ze het niet wil en gewoon verder gaan.
Hij moet er niet zo zwaar aantillen in de trent van "ik voel me gekwetst", stel je niet aan, het is een beetje lullig gelopen(dat ze eht niet direct zei) maar verder vind ik er nou ook niks schokkends aan de hand.
Tip van de dag. gewoon volwassen doen en je niet aanstellen
quote:denk het niet, beetje de reputatie van die man proberen kapot te maken omdat zij het lef niet heeft om te zeggen "dat heb ik liever niet" ?
Op donderdag 3 april 2003 22:38 schreef hyperfuzz het volgende:[..]
Zwart maken? Tikkeltje overdreven uitgedrukt.
quote:Hij staat even met zijn handen op haar schouders een peptalk te houden en onnadenkend geeft hij een een paar kneepjes in haar schouders.
Op donderdag 3 april 2003 22:39 schreef Halinalle het volgende:
Ik vind het wel raar dat iemand een stagaire van andere afdeling/bedrijf een schoudermassage geeft. Of geeft die persoon aan zijn mannelijke collega's ook regelmatig schoudermassages?
Ja, dat kan ik me heel goed voorstellen.
En ja, wanneer een van mijn 'jongens' iets goed afgehandeld heb knijp ik ze ook wel eens in hun schouders.
maar ze kan wel zeggen dat hij moet stoppen, direct als hij bezig is, of haar schouders wegtrekken.
Maar je gaat me niet vertellen dat dit perongeluk zonder opzet gebeurden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |