Dat snap ik juist niet.
Bij mij is het dus zo dat ik nog nooit in de zomer depressief ben geweest. De laatste 3 jaar kwam dat altijd in de winter. In de zomer had ik overal zin in en in de winter lag ik het liefste in bed.
Ik haat winters.
Je hebt gelijk als je zegt dat het herstel na een depressie anders kan zijn. Voorheen was het bij mij zo dat ik na een depressie een gevoel had dat ik de hele wereld aan kon. Van depressief werd het overdreven druk enzo. Ik wilde de politiek in en van alles.
Nu is het zo dat ik het redelijk onder controle heb allemaal. Ik weet nu best goed wat ik kan en niet kan. Het is nu niet zo dat ik teveel zelfvertrouwen heb.
Dat topic over zelfvertrouwen dat is iets dat bij mij erin gegroeid is nu. Heeft dus ook weinig te maken met manie.
De laatste tijd heb ik zowiezo het idee dat ik toch wel beter weet hoe ik moet leven.
Nog steeds ga ik licht therapy volgen. Alleen al om te kijken of het werkt.
quote:Klopt
Op zaterdag 14 juni 2003 17:03 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Doelde ook niet op dat topic hoor. Het was meer iets wat me opviel bij een contact met een ander. Ik denk zowieso dat iedereen al anders mee omgaat met depressies . Klinkt trouwens ook wel goed van die lichttherapie baat dan schaadt het niet . Heb je ondertussen ook een lekker zomers kleurtje erbij
Bij licht therapy moet je de ogen ff open houden en daarna weer dicht doen heb ik gehoord. Je mag niet continu in het licht kijken.
Ik kan natuurlijk ook onder de zonnebank gaan liggen maar dan loop ik als een Spanjaard rond in de winter. En of dat helpt weet ik ook niet.
Dan blijf ik liever een bleekscheet ![]()
Ik heb veel daglicht nodig om me goed te voelen. Dat is hier best van invloed op hoe ik me voel.
quote:[/quote]
Op dinsdag 17 juni 2003 13:46 schreef NemesisDivina het volgende:
Ik las vandaag in de Metro een stukje over manische depressie, en ik vond het wel wat om even hier neer te zetten. Qua informatie ofzo. Misschien dat sommige mensen er wat aan hebben.
Gen gevonden voor manische depressieZiekten Wetenschappers hebben een defect in een gen ontdekt dat manische depressiviteit veroorzaakt. Het gen, GRK3, speelt een grote rol bij de reactie van de hersenen op stoffen als dopamine, die verantwoordelijk zijn voor de stemmingswisselingen. Dat heeft de Britse krant The Times gisteren gemeld.
Manische depressiviteit (of bipolaire stoornis) is een van de meest voorkomende en zeer ingrijpende psychische ziektes. Een op de tweehonderd mensen lijdt eraan. Patiënten ervaren afwisselende periodes van enorme euforie en zware depressie.bron: Metro, dinsdag 17 juni 2003
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 13:48 schreef -Artemis- het volgende:
Helaas is het zo dat dit defecte gen bij slechts 1 op de 10 patienten een oorzaak kan zijn werd er gisteren vermeld.
quote:Dankjewel Ripley
Op dinsdag 17 juni 2003 13:49 schreef Ripley het volgende:
Even een quote uit een ander topic:
[..]
Het gekke is dat je daar na 1 of 2 keer genoeg aan hebt en dan gaat het gesprek over bolletjes in de vla of over digitale fotografie ![]()
Ik kijk nu vooruit en ben minder bang voor een terugval. En mocht dat toch gebeuren weet ik dat ik er weer bovenop kom
quote:Scherpe woordkeuze in dit topic.
Op zaterdag 21 juni 2003 12:54 schreef Yuki het volgende:
ff een schopje... we zakken een beetje weg
quote:ja nou je t zegt... maar dacht: tis wel handig, mensen kijken toch meestal bovenaan in een forum, en we stonden bijna onderaan omdat er lang niet gepost was, dus ff een schopje tegen t wegzakken he
Op zaterdag 21 juni 2003 13:34 schreef Moonah het volgende:[..]
Scherpe woordkeuze in dit topic.
quote:Mmm.... dat is fijn nieuws, ook hoopgevend nieuws
Op zaterdag 21 juni 2003 13:28 schreef Tony_Montana67 het volgende:
De afgelopen 1,5 week gaat het fantastisch, eigenlijk beter dan ooit. De groepstherapie zie ik nu eerder als een uurtje gezellig kletsen dan dat ik het als iets negatiefs ervaar. Ik heb er een aanta; mensen leren kennen die ongeveer hetzelfde voelen als ik en met hen kan ik erover praten.Het gekke is dat je daar na 1 of 2 keer genoeg aan hebt en dan gaat het gesprek over bolletjes in de vla of over digitale fotografie
Ik kijk nu vooruit en ben minder bang voor een terugval. En mocht dat toch gebeuren weet ik dat ik er weer bovenop kom
Pfew... hier gaat het wat minder, vorige week een ontzettend dip gehad, 2 dagen compleet van de wereld geweest.... zo'n verschrikkelijk gevoel...
Bijna ondragelijk, maar ben er nu weer bovenop ![]()
En hoewel ik weet dat het er bang voor zijn het alleen maar erger maakt, de angt zit er weer goed in
Ik hóóp van wel iig
-edit
weet je wat ik zo kut vind:
Het ene moment voel ik me ontzettend goed, bijna de oude, maar na een paar dagen zwak zijn (dwz te veel drinken, niet sporten, laat op bed, laat uit bed) voel ik me weer zoooo down dat echt ALLES voor niets lijkt geweest wat is dat een KLOTE gevoel zeg, weer die totale leegte, die moedeloosheid, etc.. en het waait allemaal wel weer weg en s avonds voel ik me weer prima, maar het verpest je bui gewoon ontzettend: Je kan je gewoon niet voorstellen dat je je ooit goed gevoelt hebt.
[Dit bericht is gewijzigd door Kingofsorrow op 22-06-2003 19:46]
quote:Maar als je weet dat het deels aan je leefpatroon ligt, dan kun je daar toch rekening mee houden? (op tijd naar bed, niet teveeldrinken, etc.)Zolang er factoren zijn waar je zelf invloed op hebt, zou ik daar altijd voor gaan.
Op zondag 22 juni 2003 19:43 schreef Kingofsorrow het volgende:
wat een heerlijk vooruitzicht.Ik hóóp van wel iig
-edit
weet je wat ik zo kut vind:
Het ene moment voel ik me ontzettend goed, bijna de oude, maar na een paar dagen zwak zijn (dwz te veel drinken, niet sporten, laat op bed, laat uit bed) voel ik me weer zoooo down dat echt ALLES voor niets lijkt geweest wat is dat een KLOTE gevoel zeg, weer die totale leegte, die moedeloosheid, etc.. en het waait allemaal wel weer weg en s avonds voel ik me weer prima, maar het verpest je bui gewoon ontzettend: Je kan je gewoon niet voorstellen dat je je ooit goed gevoelt hebt.
gelukkig is t bijna vakantie voor mij (vrijdag vliegen (
) ff rustig worden, en mn leefritmes weer op de rails krijgen... tgaat nie goed daarmee
[edit]Excuus, compleet verkeerd topic. Haal eventueel deze hele posting maar weg, heren moderators
LEEF!! Maak het jezelf waard.
quote:Tsja.... hier kan ik met m'n depressieve hoofd even niks mee hoor....
Op maandag 30 juni 2003 22:23 schreef Gevederde_Vlerk het volgende:
Probeer eens Knoflook tabletten om je bloed te zuiveren, neem ijzertabletten voor energie, neem Zink voor extra sex-drive, neem extra
shakes voor voeding, ga naar de osteopeaat of helderziende, spring in een blubberbad, ga naar de sauna, ga zwemmen. Stop met koffiedrinken. Jaag de spookkaboutertjes uit je TV, lees wat meer garfield pockets, bel iemand op en zeg "gek mens".LEEF!! Maak het jezelf waard.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |