quote:Vraag dat eens aan een berber die momenteel onder het juk van de Arabieren leeft, ze moesten zelfs moslim worden
Op zaterdag 5 april 2003 19:24 schreef schatje het volgende:
Marokko, en nog wel meer landen waren vroeger ook geen autonome staten.Moest men daarom die landen beroven en de oorspronkelijke mensen vervangen door anderen die niets met die landen te maken hebben??
Marokko is trouwens al heel lang een autonome staat, afgezien van een paar tijdelijke bezettingen.
quote:zouden ze dan nu weer de goede kant op gaan?
Israël wil snel overleg met Abbas***************************************
JERUZALEM De Israëlische regering wil
zo spoedig mogelijk gesprekken beginnen
met de kersverse Palestijnse premier
Mahmoud Abbas.Waarschijnlijk zal Abbas
deze week de samenstelling van zijn
kabinet bekendmaken en beëdigd worden.
"Als Abbas op een positieve manier zijn
werk begint,zal Israël onmiddellijk op
een positieve manier reageren",zo zei
de woordvoerder van premier Sharon.
Tegelijk kan dan het overleg over de
zogeheten 'wegenkaart' beginnen.Dat is
een vredesvoorstel dat is opgesteld
door de VS,de EU,Rusland en de VN.Het
voorziet uiteindelijk in de vorming van
een onafhankelijke Palestijnse staat.
quote:Palestijnen werden wel degelijk gedwongen om te vluchten.
Op zaterdag 5 april 2003 19:50 schreef Watchman het volgende:[..]
Denk jij dat de oorspronkelijke bewoners (Arabieren en Joden) zijn verjaagd door Israel? Dat zijn toch echt niet de feiten hoor.
quote:http://www.cnn.com/SPECIALS/2001/mideast/stories/issues.refugees/index.html
The establishment of the state of Israel and the war that followed resulted in hundreds of thousands of Palestinians fleeing, or being forced out, of their homes in mandate Palestine and what was to be Israel.
quote:Niet allemaal, een deel is gewoon uit zichzelf vertrokken.
Op zaterdag 5 april 2003 23:32 schreef schatje het volgende:
Palestijnen werden wel degelijk gedwongen om te vluchten.http://www.cnn.com/SPECIALS/2001/mideast/stories/issues.refugees/index.html
Degenen die zijn gebleven zijn nu gewoon Israeliers.
quote:CNN, de meest neutrale zender die er is, zeker met zoveel belangenbehartigers in de Arabische wereld. Maar goed. Nog al logisch werden ze gedwongen te vertrekken, door de zware strijd en het gevaar. Je vergeet blijkbaar dat het anders had kunnen zijn als Arafat met de VN ingestemd had.
Op zaterdag 5 april 2003 23:32 schreef schatje het volgende:[..]
Palestijnen werden wel degelijk gedwongen om te vluchten.
[..]http://www.cnn.com/SPECIALS/2001/mideast/stories/issues.refugees/index.html
Ed
quote:Yep, ze waren tijdelijk opgenomen door omringende Arabische landen omdat die wel ff Israel van de kaart zouden vegen, maar dat ging niet door en dus bleven ze daar wonen.
Op zondag 6 april 2003 00:05 schreef BAZZA het volgende:[..]
Niet allemaal, een deel is gewoon uit zichzelf vertrokken.
Degenen die zijn gebleven zijn nu gewoon Israeliers.
quote:Als je CNN niet als bron wil, kijk dan eens naar je eigen bronnen.
Op zondag 6 april 2003 00:08 schreef Watchman het volgende:[..]
CNN, de meest neutrale zender die er is, zeker met zoveel belangenbehartigers in de Arabische wereld. Maar goed. Nog al logisch werden ze gedwongen te vertrekken, door de zware strijd en het gevaar. Je vergeet blijkbaar dat het anders had kunnen zijn als Arafat met de VN ingestemd had.
Ed
CNN is trouwens pas de laatste paar jaar iets neutraler geworden en nog steeds grotendeels pro-israel, maar af en toe sluipt er wel eens wat kritiek door wat de journalistieke waarde ten goede komt.
quote:Ach ja, je laat je wel kennen hoor.
Op zondag 6 april 2003 00:08 schreef Watchman het volgende:[..]
CNN, de meest neutrale zender die er is, zeker met zoveel belangenbehartigers in de Arabische wereld. Maar goed. Nog al logisch werden ze gedwongen te vertrekken, door de zware strijd en het gevaar. Je vergeet blijkbaar dat het anders had kunnen zijn als Arafat met de VN ingestemd had.
Ed
quote:Tja, zo ben ik nu eenmaal he
Op zondag 6 april 2003 00:25 schreef schatje het volgende:[..]
Ach ja, je laat je wel kennen hoor.
quote:
Op zondag 6 april 2003 22:28 schreef SilverSpirit het volgende:
Israel moet gewoon optiefen!
Daar ben ik het niet mee eens, er moet gewoon een gezonde oplossing komen waar beide partijen vrede mee hebben.
quote:Dat zal nooit lukken met zo'n monster als Sharon aan de macht
Op zondag 6 april 2003 22:32 schreef schatje het volgende:[..]
![]()
Daar ben ik het niet mee eens, er moet gewoon een gezonde oplossing komen waar beide partijen vrede mee hebben.
quote:Alsof er een oplossing was zonder hem aan de macht, er is geen vreedzame oplossing.
Op zondag 6 april 2003 22:34 schreef SilverSpirit het volgende:
Dat zal nooit lukken met zo'n monster als Sharon aan de macht
quote:De Palestijnse gebieden ethnisch zuiveren, dus. Interessant om te bedenken wat voor invloed zo'n actie op de wereldopinie zou hebben.
Op zondag 6 april 2003 22:39 schreef BAZZA het volgende:[..]
Alsof er een oplossing was zonder hem aan de macht, er is geen vreedzame oplossing.
Dus zou ik pleiten voor het over de grens zetten van de pallies, ruimte zat in hun thuislanden Jordanie en Egypte.
quote:Gewoon de buitenlanders het land uitzetten, da's heel gewoon.
Op zondag 6 april 2003 23:38 schreef motown het volgende:
De Palestijnse gebieden ethnisch zuiveren, dus. Interessant om te bedenken wat voor invloed zo'n actie op de wereldopinie zou hebben.
quote:Fuck off het is gewoon elke keer weer dat klote geloofsmisbruik door een paar machtsgeile kneuzen van beide kanten. Als dat gebied daar nou eens seculier zou zijn, zoals Nederland, dan zou er één staat mogelijk zijn. Maar in Israël moet je nog op de kabballa zweren en in het Palestijnse gebied op de Koran; Dát is gewoon het probleem. Who cares if you are jew or muslim, you are all civillians, no religious bullshit!!!
Op zondag 6 april 2003 22:39 schreef BAZZA het volgende:[..]
Alsof er een oplossing was zonder hem aan de macht, er is geen vreedzame oplossing.
Dus zou ik pleiten voor het over de grens zetten van de pallies, ruimte zat in hun thuislanden Jordanie en Egypte.
quote:Da's gewoon onzin, een staat waarbij de meerderheid uit Arabieren bestaat kan niet welvarend en eerlijk zijn.
Op zondag 6 april 2003 23:46 schreef thetruth het volgende:Fuck off het is gewoon elke keer weer dat klote geloofsmisbruik door een paar machtsgeile kneuzen van beide kanten. Als dat gebied daar nou eens seculier zou zijn, zoals Nederland, dan zou er één staat mogelijk zijn. Maar in Israël moet je nog op de kabballa zweren en in het Palestijnse gebied op de Koran; Dát is gewoon het probleem. Who cares if you are jew or muslim, you are all civillians, no religious bullshit!!!
quote:Dat is een heldere boodschap.
Op zondag 6 april 2003 23:46 schreef thetruth het volgende:[..]
Fuck off het is gewoon elke keer weer dat klote geloofsmisbruik door een paar machtsgeile kneuzen van beide kanten. Als dat gebied daar nou eens seculier zou zijn, zoals Nederland, dan zou er één staat mogelijk zijn. Maar in Israël moet je nog op de kabballa zweren en in het Palestijnse gebied op de Koran; Dát is gewoon het probleem. Who cares if you are jew or muslim, you are all civillians, no religious bullshit!!!
quote:Dit lijkt me discriminatie. Alsof Joden superieur aan Arabieren zijn, je lijkt Hitler wel!!!
Op zondag 6 april 2003 23:47 schreef BAZZA het volgende:[..]
een staat waarbij de meerderheid uit Arabieren bestaat kan niet welvarend en eerlijk zijn.
Deze staat zou dus nooit kunnen werken.
quote:Nee hoor niet zozeer, Arabieren kunnen niet een Westers systeem opzetten en kunnen dus nooit een eerlijke en welvarende maatschappij hebben naar onze maatstaven zolang ze er zelf invloed op hebben.
Op zondag 6 april 2003 23:49 schreef thetruth het volgende:
Dit lijkt me discriminatie. Alsof Joden superieur aan Arabieren zijn, je lijkt Hitler wel!!!
Cultureel denk ik inderdaad dat Westerlingen in het algemeen superieur zijn aan Arabieren, niet politiek correct maar wel de waarheid.
quote:Jij hebt de assumptie dat Arabieren van nature niet in staat zouden zijn om een democratische en vreedzame gemeenschap te vormen. Over het racistische karakter van een dergelijk standpunt ga ik maar niet verder in, want dit zou leiden tot een zinloze discussie die we al zo vaak hebben gevoerd.
Op zondag 6 april 2003 23:47 schreef BAZZA het volgende:[..]
Da's gewoon onzin, een staat waarbij de meerderheid uit Arabieren bestaat kan niet welvarend en eerlijk zijn.
Deze staat zou dus nooit kunnen werken.
In feite is het gebrek aan democratie in de Arabische wereld het gevolg van westerse bemoeienis door de decennia heen omwille van oliebelangen. Met steun van deze partijen worden corrupte leiders in het zadel geholpen en gehouden die niets anders doen dan met elkaar ruziemaken en de persoonlijke macht klampachtig vasthouden, ten koste van de ontwikkeling van de bevolkingen aldaar. De Europese grootmachten en later de VS hebben de Arabische wereld al die tijd moedwillig verdeeld en zwak gehouden vanwege angst dat men zich in die gebieden zou gaan organiseren en onafhankelijk zou worden met als mogelijk gevolg dat zich dan een Arabische supermacht zou ontwikkelen die beschikking zou hebben over de overgrote meerderheid van de oliereserves op deze planeet.
Persoonlijk kan die olie me overigens gestolen worden. Het heeft (om de bovengenoemde redenen) de Arabieren niets dan ellende gebracht. Er zijn twee toekomstige technologische ontwikkelingen die samen bij elkaar olie waardeloos zouden maken: de ene is de waterstof-gebaseerde brandstofcel, de andere kernfusie. Met dat eerste is de laatste tijd aanzienlijk veelbelovende vooruitgang geboekt. Met dat tweede zal men vrees ik nog wel een tijd bezig zijn. Ik zal de dag dat de mensheid deze beide technologieën heeft geperfectioneerd van harte toejuichen.
[Dit bericht is gewijzigd door motown op 07-04-2003 00:03]
quote:Kijk naar Iran onder de Sjah, kijk naar Irak (qua ontwikkeling), kijk naar Egypte........ Irak met zijn samenkomende Eufraat en Tigris en een van de oudste beschavingen ter wereld. Wanneer de Irakezen een democratie hadden zoals in Nederland was Irak waarschijnlijk al verder ontwikkeld dan wij West-Europeanen. En alsof Joden zo eerlijk waren altijd. Oh wat konden ze goed 'handelen' dwz een touwtje ruilen voor een parel etc. Ik heb er genoeg over gelezen
Op zondag 6 april 2003 23:53 schreef BAZZA het volgende:[..]
Nee hoor niet zozeer, Arabieren kunnen niet een Westers systeem opzetten en kunnen dus nooit een eerlijke en welvarende maatschappij hebben naar onze maatstaven zolang ze er zelf invloed op hebben.
Cultureel denk ik inderdaad dat Westerlingen in het algemeen superieur zijn aan Arabieren, niet politiek correct maar wel de waarheid.
quote:Precies, het heeft immers niks met racisme van doen.
Op maandag 7 april 2003 00:01 schreef motown het volgende:
Jij hebt de assumptie dat Arabieren van nature niet in staat zouden zijn om een democratische en vreedzame gemeenschap te vormen. Over het racistische karakter van een dergelijk standpunt ga ik maar niet verder in, want dit zou leiden tot een zinloze discussie die we al zo vaak hebben gevoerd.
quote:Laten we de bemoeienis van de Sovjet-Unie inderdaad maar gewoon vergeten, de VS is immers veel intressanter
In feite is het gebrek aan democratie in de Arabische wereld het gevolg van westerse bemoeienis door de decennia heen omwille van oliebelangen. De Europese grootmachten en later de VS hebben de Arabische wereld al die tijd moedwillig verdeeld en zwak gehouden vanwege angst dat men zich in die gebieden zou gaan organiseren en onafhankelijk zou worden met als mogelijk gevolg dat zich dan een Arabische supermacht zou ontwikkelen die beschikking zou hebben over de overgrote meerderheid van de oliereserves op deze planeet.
quote:Dat zal ook wel gebeuren.
Persoonlijk kan die olie me overigens gestolen worden.
quote:Laten we het hopen, het is immers gunstiger voor het milieu.
Er zijn twee toekomstige technologische ontwikkelingen die samen bij elkaar olie waardeloos zouden maken: de ene is de waterstof-gebaseerde brandstofcel, de andere kernfusie. Met dat eerste is de laatste tijd aanzienlijk veelbelovende vooruitgang geboekt. Met dat tweede zal men vrees ik nog wel een tijd bezig zijn. Ik zal de dag dat de mensheid deze beide technologieën heeft geperfectioneerd van harte toejuichen.
quote:En nu stellen ze geen moer voor.
Op maandag 7 april 2003 00:03 schreef thetruth het volgende:Kijk naar Iran onder de Sjah, kijk naar Irak (qua ontwikkeling), kijk naar Egypte........ Irak met zijn samenkomende Eufraat en Tigris en een van de oudste beschavingen ter wereld.
quote:En die hebben ze niet omdat ze dat niet aankunnen.
Wanneer de Irakezen een democratie hadden zoals in Nederland was Irak waarschijnlijk al verder ontwikkeld dan wij West-Europeanen.
quote:Joden zijn gewoon Westerlingen, er is 1 Joodse staat en dat is een democratie en alle andere Westerse staten zijn democratien en er zijn tig Arabische staten waarvan er geen een een democratie is.
En alsof Joden zo eerlijk waren altijd. Oh wat konden ze goed 'handelen' dwz een touwtje ruilen voor een parel etc. Ik heb er genoeg over gelezen
quote:Joden zijn geen Westerlingen; Het Westen is seculier, Israël is dat niet
Op maandag 7 april 2003 00:08 schreef BAZZA het volgende:[..]
En nu stellen ze geen moer voor.
[..]
De Irakezen staan bekend als zeer intellectueel. Kijk alleen al naar de (meeste) Irakezen in Nederland. Ze spreken opvallend snel Nederlands, zijn in ons land voor een groot deel hoog opgeleid en denken ook Westers.
En die hebben ze niet omdat ze dat niet aankunnen.
[..]
Irak heeft nog nooit een democratie gehadJoden zijn gewoon Westerlingen, er is 1 Joodse staat en dat is een democratie en alle andere Westerse staten zijn democratien en er zijn tig Arabische staten waarvan er geen een een democratie is.
Je kunt blaten wat je wil, maar de Arabieren zijn een achterlijk volk over het algemeen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |