quote:Ik weet het niet. Kijk ff op www.tandarts.nl is ook een forum en plaatjes van ontstoken tandvlees e.d.
Op zaterdag 3 januari 2004 22:46 schreef Taurus1978 het volgende:[..]
Verkleuring of niet, ik vind het er in ieder geval raar uitzien die puntjes tussen en boven m'n tanden. Heb een foto bijgevoegd waarop het te zien is tussen m'n voortanden en bij m'n linker hoektand. Heb wel gemerkt dat het makkelijk bloedt. Dood weefsel of vuil dat tussen tand en tandvlees inzit?
[afbeelding]
Zelf heb ik in totaal 8 kiezen laten trekken voor mn beugel :S. Een daarvan had een soort van gespleten wortel, maar daar kwam de tandarts pas achter toen ie de kies aan het trekken was. Dat was niet zo fijn. Gelukkig zijn we nu een jaar of 5/6 verder en staan mn tandjes mooi recht!
quote:Laat me raden: Eindhoven?
Op donderdag 3 april 2003 18:58 schreef Barb het volgende:
Ik fietsen door de regen met flinke tegenwind.
quote:Welnee,
Op maandag 5 januari 2004 23:03 schreef Arcee het volgende:
Laat me raden: Eindhoven?
quote:Dat ligt aan je tandarts
Op woensdag 2 april 2003 18:29 schreef Barb het volgende:
Doet een tandarts dat maar gewoon, of kun je ook uitstellen?
quote:Die twee tanden die overelkaar heen zitten lijkt mij een groter probleem. Daar zou ik me echt aan ergeren.
Op zaterdag 3 januari 2004 22:46 schreef Taurus1978 het volgende:[..]
Verkleuring of niet, ik vind het er in ieder geval raar uitzien die puntjes tussen en boven m'n tanden. Heb een foto bijgevoegd waarop het te zien is tussen m'n voortanden en bij m'n linker hoektand. Heb wel gemerkt dat het makkelijk bloedt. Dood weefsel of vuil dat tussen tand en tandvlees inzit?
[afbeelding]
[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 13-01-2004 23:58]
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 23:56 schreef SEMTEX het volgende:Bovendien wil ik een nieuwe tandarts zoeken in Helmond en dat kan niet als ik niet gesaneerd ben.
quote:Barb moest ook gesaneerd worden om een nieuwe tandarts te kunnen zoeken, toch?
Op woensdag 14 januari 2004 00:00 schreef Furby het volgende:[..]
Ik was iets van 7 jaar niet geweest toen m'n tandarts met pensioen ging (de complete praktijk stopte trouwens, 4 artsen ineens) maar ik kon gewoon overstappen naar een andere tandarts
(beetje tandsteen verwijderen en Furby was weer weg
)
quote:Er wordt tegenwoordig een stuk minder vergoed. Maar goed, je zal sowieso alles moeten laten doen wat nodig is voor dat het helemaal een kostbare gebeurtenis wordt. Het is iig slim om aanvullende verzekering te hebben.
Op dinsdag 13 januari 2004 23:56 schreef SEMTEX het volgende:
Grappig is dat: ik zocht op Google naar tandarts en saneren en kwam bij dit topic uit.
Ik ben net als Barb ook al 5 jaar niet geweest en de laatste tijd zijn er 2 brokjes uit 2 tanden geslagen (gelukkig niet zichtbaar). De laatste vandaag terwijl ik weer 's op een nagel aan het bijten was
Ik kan het wel blijven uitstellen, maar het moet er gewoon maar van komen: ik moet van aan mijn tanden laten doen. Bovendien wil ik een nieuwe tandarts zoeken in Helmond en dat kan niet als ik niet gesaneerd ben.
Kortom: ik moet gesaneerd worden, 200km verderop. Maar het moet maar.
Ik heb een zeikerd van een tandarts, een enorm precies mannetje, dus ik verwacht een waslijst aan reparatiesen eigenlijk weinig medewerking van zijn kant.
Moet ik die reparaties allemaal zelf gaan betalen?
Ik ben overigens aanvullend verzekerd via CZ.
Het vinden van een nieuwe tandarts was een groter probleem!
quote:Ik ben ook al een paar jaar niet geweest.
Op woensdag 14 januari 2004 00:13 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Barb moest ook gesaneerd worden om een nieuwe tandarts te kunnen zoeken, toch?
Als je een tandarts in je buurt zoekt die geen inschrijvings-stop heeft, kan je je waarschijnlijk gewoon inschrijven.
Je hebt dan niets meer met je oude te maken.
De tandarts die ik gevonden heb saneert me ook.
Vrijdagochtend kan ik komen, worden er 2 fotootjes gemaakt en gekeken wat er gedaan moet worden.
Bel gewoon een tandarts op, zeg dat je een paar jaar niet meer geweest bent en dat je op zoek bent naar een tandarts.
Wat ik begrepen heb is dat je alles tot je gesaneerd bent zelf meot betalen.
Het is naar wat ik begrepen heb wel mogelijk om daar enebeetje mee te sjoemelen.
Alleen het hoognodige eerst
( waarschijnlijk zijn dat 1 of twee consulten) , dan en sanerings briefje...
en bij je volgende normale controle de rest bespreken.
Ik kan het niet zo snel terug vinden, maar er is een lijst op internet te vinden met de maximale tandarttarieven van 2004.
Zo kan je alvast een beetje oriënteren wat je ongeveer kwijt bent.
Heel veel succes Semtex !
mag ik weten waarom jij zo lang niet geweest bent ?
quote:Semtec vind haar tandarts niet fijn meen ik uit haar verhaal op te maken.
Op woensdag 14 januari 2004 17:06 schreef Taurus1978 het volgende:
De tandarts waar ik vroeger naartoe ging heb ik nog steeds op mijn polis staan. Is een prima tandarts dus waarom zou ik nu ineens naar een andere gaan? Opnieuw een afspraak maken was geen enkel probleem.
Over jou heb ik niets gezegd.
En over je vorige post.
Je moet eerst gesaneerd worden op eigen kosten als je zo lang niet geweest bent.
Ben zo'n 2 jaar niet meer geweest, had nergens last van, breekt er gisteren een stuk kies af
Kan nu dus een nieuwe tandarts zoeken, en me scheel betalen waarschijnlijk...
quote:Mirage, ik moet gewoon een nieuwe tandarts omdat ik anders voor elke controle/bezoek 200km moet reizen. Dat vind ik niet te doen. Ik wil hier in Helmond een tandarts.
Op woensdag 14 januari 2004 12:35 schreef MrCrowley het volgende:[..]
Er wordt tegenwoordig een stuk minder vergoed. Maar goed, je zal sowieso alles moeten laten doen wat nodig is voor dat het helemaal een kostbare gebeurtenis wordt. Het is iig slim om aanvullende verzekering te hebben.
Verder heb ik gisteren een aanvraag voor een extra tandartsverzekering op de bus gedaan (10 of 16 euro per maand extra, maar 't moet maar ) en ik hoop dat ik daar een eind mee kom, want ik geloof dat alleen mijn aanvullende verzekering niet eens meer genoeg was.
Wat ik me wel afvraag is: wanneer kan ik eindelijk veilig naar de tandarts zonder dat de CZ zegt: "ja dahaag dat vergoeden we niet, je hebt net pas die aanv. verzkering afgesloten!"
quote:Ohhh dat zou fijn zijn zeg! Dat scheelt een hoop gereis en geld!
Op woensdag 14 januari 2004 16:55 schreef Mirage het volgende:[..]
Ik ben ook al een paar jaar niet geweest.
Vanochtend heb ik wat tandartsen opgezocht.
De tandarts die ik gebeld heb wilde mij gewoon aannemen.
Ik hoef niet eens mijn oude tandarts op te geven " omdat het toch al eenpaar jaar geleden was dat ik gegaan ben ".Als je een tandarts in je buurt zoekt die geen inschrijvings-stop heeft, kan je je waarschijnlijk gewoon inschrijven.
Je hebt dan niets meer met je oude te maken.De tandarts die ik gevonden heb saneert me ook.
Vrijdagochtend kan ik komen, worden er 2 fotootjes gemaakt en gekeken wat er gedaan moet worden.
Bel gewoon een tandarts op, zeg dat je een paar jaar niet meer geweest bent en dat je op zoek bent naar een tandarts.Wat ik begrepen heb is dat je alles tot je gesaneerd bent zelf meot betalen.
Het is naar wat ik begrepen heb wel mogelijk om daar enebeetje mee te sjoemelen.
Alleen het hoognodige eerst
( waarschijnlijk zijn dat 1 of twee consulten) , dan en sanerings briefje...
en bij je volgende normale controle de rest bespreken.Ik kan het niet zo snel terug vinden, maar er is een lijst op internet te vinden met de maximale tandarttarieven van 2004.
Zo kan je alvast een beetje oriënteren wat je ongeveer kwijt bent.
Heel veel succes Semtex !mag ik weten waarom jij zo lang niet geweest bent ?
quote:Dat wist ik dus oa ook, en dat is eigk de grootste angst die ik al heb sinds er ongeveer ineens 2 jaar verstreken was na m'n vorige controle.
Wat ik begrepen heb is dat je alles tot je gesaneerd bent zelf meot betalen.
Ik ga eens uitzoeken wat voor tandartsen er hier zitten (door m'n werk als postbode heb ik gelukkig al wat tandartsen zien zitten her en der) en of ik er terecht kan. (en dan maar wachten op m'n aanvullende verzekering)
Hardstikke bedankt, Mirage!
quote:Tja, ik ben ook een tijd niet geweest (8 jaar). Ik durfde niet. Toen ik weer ging (tandpijn) was er behoorlijk wat aan de hand. De afgelopen 6 jaar ga ik weer 1a2 keer per jaar. De laatste 4 jaar heb ik behalve een beetje tandsteen gelukkig niks meer gehad.
Op woensdag 2 april 2003 18:29 schreef Barb het volgende:
Morgen dus.
Niet omdat ik ergens last van heb, maar ik wil graag het 1 à 2 keer per jaar gaan weer oppakken.
Nou kan ik me bijna niet voorstellen dat er iets met mijn gebit is, maar je weet maar nooit. De eerste keer moet ik zelf betalen (maar dat kan ik wel declareren bij mijn verzekeraar) en daar gaat mijn vraag een beetje over.Als ik een gaatje o.i.d. heb, kan ik dan tegen mijn tandarts zeggen dat hij er niks aan hoeft te doen, omdat ik wil wachten tot een volgende keer? Ik heb echt geen idee hoe dat gaat, heb nl. nog nooit iets met mijn gebit gehad. Maar ik hoor wel aan alle kanten verhalen van mensen die voor controle gingen en met een mond vol euh, weet ik veel hoe dat heet, opvulspul
terugkwamen. Doet een tandarts dat maar gewoon, of kun je ook uitstellen?
En nog een vraag: ben ik echt de enige idioot die jaren achter elkaar niet naar de tandarts is geweest? En zo nee: viel het je tegen? Had je meer aan je gebit, dan dat je had verwacht?
Over onverzorgd gesproken.
quote:Ja, klopt. Het is óf saneren bij mijn oude tandarts waarvan ik de naam niet eens meer weet, óf anders de kosten van het eerste consult (sanering) bij een nieuwe tandarts zelf betalen en later declaren bij mijn verzekering.
Op woensdag 14 januari 2004 00:13 schreef SEMTEX het volgende:
Barb moest ook gesaneerd worden om een nieuwe tandarts te kunnen zoeken, toch?
Ondertussen zijn we al weer ruim een half jaar verder en begin ik langzaamaan weer te zoeken naar een nieuwe tandarts. Eentje in de omgeving van mijn nieuwe woning waar ik over 2 weken intrek. Met een beetje geluk is er én niks aan de hand met mijn tanden én stel ik het niet weer een eeuwigheid uit. Het wordt ondertussen toch wel te gek, zeker omdat ik geen angst voor de tandarts heb.
quote:Ik weet nog wel een goede en aardige op de stratumsedijk!
Op woensdag 14 januari 2004 22:26 schreef Barb het volgende:Ondertussen zijn we al weer ruim een half jaar verder en begin ik langzaamaan weer te zoeken naar een nieuwe tandarts. Eentje in de omgeving van mijn nieuwe woning waar ik over 2 weken intrek. Met een beetje geluk is er én niks aan de hand met mijn tanden én stel ik het niet weer een eeuwigheid uit. Het wordt ondertussen toch wel te gek, zeker omdat ik geen angst voor de tandarts heb.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |