abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 december 2003 @ 17:19:22 #151
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_15363032
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 15:16 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Of je vraagt om verdoving? Is maar ideetje hoor.

als je doodsbang bent is dat heus niet makkelijk
pi_15420519
Vage shit...

Iedereen die regelmatig naar de tandarts gaat (in dit topic) heeft regelmatig gaatjes...

Het gross die al jaren niet zijn geweest hebben dan na tig jaar maar 3 gaatjes ofzo?

Ergo: Tandarts naait de mensen dus

Ik ga morgen ook maar even zoeken naar een tandarts...
* Lopat is ook al 2 a 3 jaar niet meer geweest

Noot: Deze post is origineel en uniek. De kleine variaties in spelling en grammatica vergroten haar individueele karakter en schoonheid en kunnen in geen geval beschouwd worden als onvolmaaktheden of fouten.
  maandag 15 december 2003 @ 07:17:15 #153
19840 Libris
Live from Singapore
pi_15420618
Ik mag aanstaande vrijdag weer. De aardige man weet altijd een plaatsje voor me te vinden. Met als gevolg dat ik met een megajetlag na een 14 urige vlucht bij de tandarts zit
  maandag 15 december 2003 @ 08:58:49 #154
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_15421130
ik moet om 12 uur weer heen.
dan word die kies getrokken waar ik zo een last van heb,vrijdag kon het niet want het iser zo mega druk,dus met een doos brufen 600 ben ik naar huis gegaan en heb het aardig kunnen vol houden met 2 zakjes brufen per dag
  maandag 15 december 2003 @ 09:02:27 #155
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_15421170
quote:
Op maandag 15 december 2003 06:13 schreef Lopat het volgende:

Ik ga morgen ook maar even zoeken naar een tandarts...
* Lopat is ook al 2 a 3 jaar niet meer geweest

hier in denhelder kon ik alleen nog bij flexdent terecht,me vriend zit daar ook sinds pas (die ging eerst altijd naar amsterdam),en ik heb al veel goede dingen over flexdent gehoord,ze stellen je daar erg op je gemak.Als het ff niet meer gaat kan je gewoon je hand opsteken en dan stoppen ze ff,dat was wel anders bij mijn vorige tandarts jaren geleden,die zei gewoon niet zo jammeren anders stuur ik je zo naar huis.
  maandag 15 december 2003 @ 17:00:59 #156
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_15432056
nou vanmiddag heen geweest,de kies is er bijna uit alleen de wortel zit er nog in ,ze kreeg hem er niet uit,ik heb een stevige kaak zei ze dus nu moet ik naar de kaak chirurg,ze geeft er iets in gedaan zodat ik geen pijn heb en het dicht gesmeert
  dinsdag 16 december 2003 @ 11:02:14 #157
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_15450277
kaak chirurg is gebeld kan er pas 4 februari heen
  woensdag 17 december 2003 @ 15:14:53 #158
77441 Salv
Gemene kraai
pi_15484281
Ik moest 2 jaar geleden naar de tandarts voor gewoon een controle. Bleek dat ik 2 gaatjes had. tandarts boren natuurlijk. Volgende keer dat ik moest was ik als de dood dat ik weer gemarteld moest worden. Maar nee:"ziet er uit als een zonnetje" zei de man. Maar sinds het bezoekje met het boren blijft het toch wel spannend.

Het was namelijk niet zo'n leuke behandeling. Ik ben geen zielepiet maar onze tandarts is echt een bikkel. Hij ragt die boor er gewoon in en jij zit daar maar tegen zijn felle lamp aan te kijken terwijl de boor dieper en dieper doordringt totaan je zenuw om daar vervolgens een pijn te veroorzaken..

Maar veel succes voor iedereen die naar de tandarts moet binnenkort. Je kan beter gewoon 2x per jaar gaan, dat scheelt meer dan dat je 1x in de 5 jaar gaat.

Ps: mijn gebit is

anti politiek-correct
  woensdag 17 december 2003 @ 15:21:58 #159
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_15484477
dat scheelt ook wel maar als je als de dood er voor bent dan ga je gewoon niet (Net als ik).
mijn vorige tandarts was net een slager,vreselijke vent.
nu ben ik bij een ander sinds vrijdag en heb nu geen kiespijn meer omdat hij er bijna er totaal er uit is maar ben wel erg ziek van de anti biotica die ik heb gekregen
pi_15485790
Morgenochtend word mijn bovenste verstandskies getrokken Mijn tandarts zei dat het 5 minuutjes werk is. Iemand ervaring ?
“When will I learn? The answer to life's problems aren't at the bottom of a bottle, they're on TV!”
-H.J. Simpson-
  woensdag 17 december 2003 @ 16:25:12 #161
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_15486369
quote:
Op woensdag 17 december 2003 16:06 schreef MrCrowley het volgende:
Morgenochtend word mijn bovenste verstandskies getrokken Mijn tandarts zei dat het 5 minuutjes werk is. Iemand ervaring ?
kan als je niet een te sterke kaak hebt mijn vorige tandarts had hem pas na een uur er uit en de kaak chirurg had de andere binnen 10 minuten er uit.
ik heb nog al een sterk bot want een gewone kies krijgt de tand arts er al niet eens uit
pi_15505583
Nou ik ben weer terug. 3 verdovingen gehad en trekken maar. Mijn verstandskies zat er krom in maar mijn tandarts zette nog ff flink wat kracht (mijn kaak ) maar het is gebeurd. Zit hier nu met een pijnlijke mond en een meters diep gat.
“When will I learn? The answer to life's problems aren't at the bottom of a bottle, they're on TV!”
-H.J. Simpson-
  donderdag 18 december 2003 @ 10:21:43 #163
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_15505801
quote:
Op donderdag 18 december 2003 10:10 schreef MrCrowley het volgende:
Nou ik ben weer terug. 3 verdovingen gehad en trekken maar. Mijn verstandskies zat er krom in maar mijn tandarts zette nog ff flink wat kracht (mijn kaak ) maar het is gebeurd. Zit hier nu met een pijnlijke mond en een meters diep gat.
dat heb ik ook ,bij mij is me kies maandag getrokken (half),door mijn sterke kaakbot kreeg ze hem er niet uit,ik zit nu ook met een gat tot aan me wortel die is zo in gepakt met vulling zooi dat er niks bij kan,en ik heb nu ook nog last van me kaak,word wel iets minder maar niet veel,kheb ook een anti biotica kuur mee gekregen en ben er goed ziek van geworden,hopelijk ben ik niet zo ziek als de kaak chirurg de wortel er uit gaat halen

MrCrowley sterkte met de na pijn

donderdag 18 december 2003 @ 10:34:24 #164
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_15506080
Ik heb echt met stijgende verbazing zitten lezen hoeveel mensen er zijn die al jaren niet naar de tandarts zijn geweest.

Sinds ik tanden heb ga ik twee keer per jaar naar de tandarts, en ik heb nog nooit gaatjes gehad.

Laatst zei ik nog tegen de tandarts "Sorry, je verdient niet veel aan me zo "
Zei hij: "Het is ook wel eens een keer prettig om een gaaf gebit te zien hoor."

Over de vraag van de topicstarter... (Ookal is de vraag maaaanden oud) Een paar posts verder vraag je over onderhandelen met de tandarts over tandplak en -steen verwijderen.
Daar moet je niet over willen onderhandelen. Dat moet je gewoon weg laten halen. Je weet niet wat je voelt als je tanden weer écht helemaal schoon zijn. (En dan bedoel ik dus niet "poets-schoon")

Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
pi_15506145
In mijn jeugd ben ik altijd netjes naar de tandarts geweest. Geen vuiltje aan de lucht.. nergens bang voor.. interesseerde me niets. Totdat ik eens een keer 2 gaatjes moest laten boren..

Een ware bouwvakker die vent.. hij behandelde me ruw.. en toen ik even recht op wilde gaan zitten om van de schrik bij te komen duwde die lul me weer terug in de stoel "blijf liggen!!".. Vreselijke ervaring.

Hierna ben ik bang geworden voor de tandarts.. vele jaren niet meer gegaan. Ik rookte nogal veel en dronk veel smerige koffie op werk. Met als gevolg dat mijn tanden zwarte aanslag kregen. Dat werd steeds erger.. maar ik durfde nog steeds niet naar de tandarts.. Op een gegeven moment werd het zelfs zo erg dat als ik enkel aan een tandarts dacht mijn voorhoofd kwam vol te zitten met zweetdruppels en ik bijna een zenuwinzinking kreeg. Eerlijk waar. Ik ben in een regelrechte depressie geraakt.. Vaak heb ik overwogen om een einde te maken aan mijn leven.. Zodat ik van de ellendige tandarts verlost was.

Maar op een gegeven moment wordt je wat ouder en komt er een tijd dat je op sommige punten actie moet ondernemen.. voordat het te laat is.

Dat moment is voor mij afgelopen April geweest.. op vakantie. Op vakantie kan ik altijd beter naar mezelf kijken.. Ik heb toen besloten om actie te ondernemen. Ik verbleef op dat moment in Bangkok en wist door lezen/informatie inwinnen dat daar de beste tandtechnische zorg verkrijgbaar was.

Toen ik voor de eerste intake daar kwam schaamde ik me dood om als 1e wereldlandburger daar met een slecht onderhouden gebit aan te komen. Eerst een foto maken.. en dan vervolgens cleanen.. verspreid over 3 sessies.. Daarna gaatjes vullen. stuk of 8. Verspreid over 10 dagen.

Ze nemen daar echt de tijd voor je.. en de kosten vallen erg mee.. in totaal was ik rond de 300 euro kwijt. Dat terwijl ik op mindere dagen soms wel 1 uur voor een enkele vulling in de stoel/naast de stoel zat/stond. Maar geld kon me gestolen worden.. al hadden ze het vijfvoudige gerekend.. mijn probleem moest opgelost worden.

We zijn klein begonnen.. en groot geeindigd.. Op dit moment ben ik compleet van mijn angst af.. de depressie is verdwenen.. en het leven lacht me weer iets meer tegemoet. Roken doe ik nog steeds.. koffie bijna niet meer.

Ik weet zeker dat er ook mensen zijn die met een dergelijk probleem rond lopen.. Tegen hen wil ik zeggen.. "every problem can be solved" zoals mijn vriendin daar tegen mij zij toen ik haar eindelijk mijn grootste angst durfde te vertellen.

Hier hebben ze me geholpen, geweldige gebouw.. en erg veel lieve begrijpende vrouwelijke tandartsen..

http://www.dentalhospitalbangkok.com/

[Dit bericht is gewijzigd door Omkron op 18-12-2003 10:56]

donderdag 18 december 2003 @ 10:53:58 #166
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_15506613
jij kan makkelijk praten sjaakman als je nooit wat hebt (gehad) en ook niet bang bent ga je er ook makkelijker heen,maar als je niet durft na wat er bv in het verleden is gebeurd is het echt niet makkelijk om heen te gaan,en dan stel je het zolang mogelijk uit (ik 6 jaar)
  donderdag 18 december 2003 @ 13:04:25 #167
38297 Estranged_Dream
Fear is the mindkiller
pi_15510404
De vorige tandarts die ik had was echt een kamp-beul om het maar grof te zeggen.
Heeft me nog geen 1x verdoofd geloof ik.
En heft dus ook zonder verdoving een wortelkanaal behandeling uitgevoerd

Die tandarts die ik nu heb is echt vent.

Ben nu een groot aantal keren teruggeweest om te saneren,
veel vullen en boren en een verstandskies trekken.
Bij alles heeftie me spuitjes gezet en ik heb van de hele operatie eigelijk nix gevoeld
Vandaag was mn laatste keer en dan over een half jaar weer.

De hele operatie heeft me 375¤ gekost.
Ikdacht dat ik die niet zou terugkrijgen aangezien ik niet gesaneert was en al x aantal jaren niet meer geweest.
Nu blijkt dat ik de rekeningen gewoon kan opsturen en alles vergoed krijg.

Nogmaals vent

Spend a lifetime working for these people, to make what they earn in one day,
there are options to choose, i call it social progress, progress to not be abused! -Anti flag
pi_15511474
Inderdaad.. met verdoving voel je er helemaal niets van. Die kreeg ik dus bij mijn eerste tandarts niet. Amateur die vent.. Voortaan enkel maar vrouwen die iets mogen doen bij mij..
  donderdag 18 december 2003 @ 16:20:33 #169
77441 Salv
Gemene kraai
pi_15516492
quote:
Op donderdag 18 december 2003 10:36 schreef Omkron het volgende:
Dat moment is voor mij afgelopen April geweest.. op vakantie. Op vakantie kan ik altijd beter naar mezelf kijken.. Ik heb toen besloten om actie te ondernemen. Ik verbleef op dat moment in Bangkok en wist door lezen/informatie inwinnen dat daar de beste tandtechnische zorg verkrijgbaar was.

Toen ik voor de eerste intake daar kwam schaamde ik me dood om als 1e wereldlandburger daar met een slecht onderhouden gebit aan te komen. Eerst een foto maken.. en dan vervolgens cleanen.. verspreid over 3 sessies.. Daarna gaatjes vullen. stuk of 8. Verspreid over 10 dagen.

Gaatjes vullen? Daar los je het probleem echt niet mee op volgensmij. Gewoon de boor erin zetten dan weet je zeker dat die rotzooi eruit is. Vullen is voor mietjes.

Mijn tandarts gebruikt ook geen verdovingen voor gaatjes. En opzich is dat wel cool.

anti politiek-correct
  donderdag 18 december 2003 @ 17:28:53 #170
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_15518576
quote:
Op donderdag 18 december 2003 16:20 schreef Salv het volgende:

[..]

Gaatjes vullen? Daar los je het probleem echt niet mee op volgensmij. Gewoon de boor erin zetten dan weet je zeker dat die rotzooi eruit is. Vullen is voor mietjes.

Mijn tandarts gebruikt ook geen verdovingen voor gaatjes. En opzich is dat wel cool.

is maar net wat je cool vind
pi_15909174
Na lange tijd niet meer naar de tandarts te zijn geweest sta ik nu ook op het punt om weer een afspraak te maken. Aanleiding is dat mijn tandvlees vermoedelijk is gaan irriteren door een maanzaadpit die precies tussen twee kiezen in is gaan zitten. Heeft er een paar dagen gezeten. Verder zal er ook flink wat tandsteen moeten worden verwijderd en ik heb het idee dat daardoor mijn tandvlees toch al gevoelig was. Ook sluit ik enkele gaatjes niet uit.

Verder zitten er een donker plekjes aan het uiteinde van het tandvlees tussen de voortanden. Volgens mij zit het zelfs meer tussen tand en tandvlees in. Zou dit ook een ontsteking zijn of is het tandsteen wat donker is geworden doordat het tandvlees er omheen heeft gebloedt?

pi_15912598
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 20:34 schreef Taurus1978 het volgende:

Verder zitten er een donker plekjes aan het uiteinde van het tandvlees tussen de voortanden. Volgens mij zit het zelfs meer tussen tand en tandvlees in. Zou dit ook een ontsteking zijn of is het tandsteen wat donker is geworden doordat het tandvlees er omheen heeft gebloedt?

Had ik ook. Vreesde het ergste maar mijn tandarts noemde het slechts verkleuring en meer niet. Nou prima dan.
-H.J. Simpson-
pi_15912654
Ik moet maandag weer
de laatste paar keer was er niks aan de hand....maar ja dat kon ook bijna niet meeer
ik heb al zovaak wat gehad...verschrikkelijk
pi_15923295
Ik zal in ieder geval komende week bellen voor een afspraak want mijn gebit is in ieder geval aan 'groot onderhoud' toe

De ontsteking wordt gelukkig minder, maar het gaat wel erg langzaam. Heb gisteravond nog even in de spiegel gekeken en het viel me mee hoe de plek van de onsteking eruit ziet. Het tandvlees ziet er al wel weer redelijk roze uit maar het is er nog wel erg gevoelig. Heeft iemand enig idee hoelang het duurt voordat zoiets geneest?

En dan heb ik nog een andere vraag. Is er een middel om het tandsteen alvast een beetje 'week' te maken zodat het straks makkelijker door de tandarts kan worden verwijderd?

[Dit bericht is gewijzigd door Taurus1978 op 03-01-2004 11:44]

pi_15940887
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 22:27 schreef MrCrowley het volgende:

[..]

Had ik ook. Vreesde het ergste maar mijn tandarts noemde het slechts verkleuring en meer niet. Nou prima dan.

Verkleuring of niet, ik vind het er in ieder geval raar uitzien die puntjes tussen en boven m'n tanden. Heb een foto bijgevoegd waarop het te zien is tussen m'n voortanden en bij m'n linker hoektand. Heb wel gemerkt dat het makkelijk bloedt. Dood weefsel of vuil dat tussen tand en tandvlees inzit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')