Een vraagje, zie subject. En is er ook onderscheid als het voor een stage of een echte baan geldt?
L8terz
Als je een CV stuurt voor je stage, kan je er meer schoolzaken in vermelden die relevant zijn.
Karaktereigenschappen bijvoorbeeld, als je dat bedoelt met persoonlijk, zet je in je sollicitatiebrief, niet in een cv.
quote:Lengte ligt aan 't aantal gehaalde diplomas en werkervaring.
Op woensdag 2 april 2003 17:18 schreef Greyfox het volgende:
Een CV is kort (1 A4-tje) en zakelijk.
quote:Dit klinkt een beetje stom natuurlijk. Na een cursus heeft ze haar CV uitgebreid van 1 naar 3 A4'tjes. Als er niet meer dan die eerste A4 te melden valt staat een CV van 3 A4'tjes alleen maar een stuk lomper.
Op woensdag 2 april 2003 17:58 schreef red-dragon het volgende:
Lengte ligt aan 't aantal gehaalde diplomas en werkervaring.
Iemand die ik ken heeft zo'n curses gedaan bij randstad en van haar
oorspronkelijke cv van 1 A4tje heeft ze er eentje van 3 A4tjes gemaakt.
Je moet jezelf gewoon goed verkopen.
Mensen tot de 25 moeten het afkunnen met een cv van 1 A4, tenzij ze echt al veel relevante werkervaring hebben.
quote:Het scheelt nog al hoe je 't opschrijft wat je gedaan hebt.
Op woensdag 2 april 2003 18:28 schreef TripleM het volgende:[..]
Dit klinkt een beetje stom natuurlijk. Na een cursus heeft ze haar CV uitgebreid van 1 naar 3 A4'tjes. Als er niet meer dan die eerste A4 te melden valt staat een CV van 3 A4'tjes alleen maar een stuk lomper.
Mensen tot de 25 moeten het afkunnen met een cv van 1 A4, tenzij ze echt al veel relevante werkervaring hebben.
quote:Toen ik anderhalf jaar geleden solliciteerde (ben nu 22) had ik al bijna 2 kantjes.
Op woensdag 2 april 2003 18:28 schreef TripleM het volgende:Mensen tot de 25 moeten het afkunnen met een cv van 1 A4, tenzij ze echt al veel relevante werkervaring hebben.
Het verschilt gewoon per functie. Wat ik voor de ene functie wel in m'n cv zet, is voor de andere niet relevant. Als ik zou solliciteren bij een festivalorganisator, dan zet ik er zeker bij dat ik van muziek houd, dat ik jaren heb gezongen dat dat ik van muziek maken houd. Maar voor m'n huidige baan was dat weer niet nodig.
Overigens belanden onverzorgde cv's, cv's met duidelijke spelfouten, cv's met slecht taalgebruik, cv's die verfrommeld zijn tot een a6je en arriveren in een klein goedkoop envelopje, ook allemaal in de prullenbak.
Advies van iemand die het kan weten: besteed TIJD en MOEITE aan je cv en stuur het behoorlijk op. Dat maakt indruk op je nieuwe werkgever die daardoor eerder geneigd zal zijn je uit te nodigen voor een goed gesprek.
Als je een gewone baan zoekt kun je je het beste bij tennis laten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |