abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12038710
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 22:57 schreef thabit het volgende:
Ik kan je nou alvast mededelen dat onderzoek behoorlijk frustrerend kan zijn. Zelfs de meest briljante wetenschappers zitten regelmatig vast en kunnen daardoor zwaar gefrusteerd raken. Dezelfde briljante wetenschappers krijgen vaak pas na 20 jaar het idee dat ze er iets van beginnen te begrijpen.

Dat zijn wel dingen waar je tegen moet kunnen. Er zijn een hoop genieen die dat niet meer trokken en er mee gestopt zijn.

Het is dus niet alleen slim zijn, maar ook groot doorzettingsvermogen hebben? Ik heb wel vaak dat als ik iets heel interessants vind, dat ik er helemaal geobsedeerd door raak. Maargoed, om dat dan zoveel jaar vol te houden is ook weer een ander verhaal
Maar ik kijk weer eens te ver vooruit. Ik moet eerst nog beginnen met mijn studie
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_12039059
Je moet heel veel doorzettingsvermogen hebben en teleurstellingen goed kunnen incasseren.

Voor m'n studie heb ik de meeste vakken neusvretend met hoge cijfers gehaald. Op een gegeven moment besloot ik me met wat volwassenere wiskunde bezig te gaan houden. Daar schrok ik wel even van. Dat niveau ligt zo veel hoger dan wat je bij je studie krijgt. Dat was echt een behoorlijke klap voor me.

Je moet je lat niet te hoog leggen, al heb ik daar zelf nog weleens de neiging toe. Het is heel belangrijk dat je weet waar je grenzen liggen.

pi_12039454
Ik heb eigenlijk totaal geen idee wat voor niveau ik aankomend jaar kan verwachten op de universiteit. Op het vwo kon ik iig wel alle wiskunde en natuurkunde best goed volgen, en snapte alles vrij snel. Alleen de punten die ik haalde waren meestasl rond de 7 en 8 omdat ik altijd slordigheidsfoutjes maakte
En voor mijn profielwerkstuk over komeetbanen had ik ook best wel wat mechanica gebruikt wat je tijdens eerste jaar natuurkunde krijgt. En ook wat nieuwe wiskundige dingen zoals leren rekenen met vectoren en dergelijke.
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_12039663
Het niveau zal een stuk hoger liggen dan wat je op de middelbare school gewend bent. De hoeveelheid stof die je daar in 6 jaar gekregen hebt, krijg je op de universiteit in een paar weekjes plus dat het ook nog eens een stuk theoretischer is. Op school werk je met reeele getallen en limieten enzo alsof het pindakaas is. Op de universiteit geven ze echte definities van dit soort begrippen en moet je dingen ook echt gaan bewijzen. Dat is allemaal een stuk abstracter en formeler dan wat je op school moest doen.

Met dat nieuwe bachelor/master-systeem is het geloof ik de eerste paar jaar toch wel weer net wat softer dan toen ik begon met studeren, dus misschien dat het meevalt.

zondag 27 juli 2003 @ 09:53:28 #155
3038 Emel
realist
pi_12042751
IK BEN KLAAR MET SCRIPTIE!!!!!!!
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
  zondag 27 juli 2003 @ 10:06:39 #156
19840 Libris
Live from Singapore
pi_12042809
quote:
Op zondag 27 juli 2003 09:53 schreef Emel het volgende:
Gefeliciteerd! Zeker wel een opluchting?

Ik was zelf in oktober 2002 klaar, na ruim anderhalf jaar schrijven, programmeren, testen en frustreren. De scriptie zwerft nog op internet rond. Google: A parallel extendible architecture for robot learning

Na hem ingeleverd en verdedigd te hebben, heb ik hem nooit meer ingekeken....

pi_12042950
quote:
Op zondag 27 juli 2003 10:06 schreef Libris het volgende:
Waarom niet, als ik vragen mag?
  zondag 27 juli 2003 @ 10:40:25 #158
19840 Libris
Live from Singapore
pi_12042977
quote:
Op zondag 27 juli 2003 10:32 schreef thabit het volgende:

[..]

Waarom niet, als ik vragen mag?

Tja, ik denk dat het nog steeds de frustratie was. Mijn planning was om hem september 2001 af te hebben. Mijn begeleid(st)ers vonden opeens dat ik wat anders moest proberen. De laatste weken waren zeer hectisch en uiteindelijk heb ik hem 2 oktober 2002 om 10:00 verdedigd, dezelfde dag als de (jaarlijkse) diploma-uitreiking. Ik ben daar mijn professor nog steeds dankbaar voor. Maar het cijfer dat ik gekregen heb (6,5) vond ik zo lullig. De scriptie is in het Engels, ik heb er een simulatieprogramma voor neurale netwerken en een manier om neurale netwerken te representeren voor geschreven. Ik vond dat de scriptie minimaal een punt hoger had moeten zijn. Mijn insziens zijn politieke factoren de oorzaak geweest van het cijfer (verschillende bestuursfuncties gehad, en het niet altijd eens geweest met de betreffende vakgroep en een promotieplaats bij een andere professor). Cijfer kan me nu niets meer schelen (misschien nog wel iets), ben blij dat ik klaar ben, maar die scriptie heeft me gewoon te lang achtervolgd, maar als je geinteresseerd bent in parallelle uitbreidbare architecturen voor robot leren.. Op zich is het best interessant en kan er op het onderzoek voortgebouwd worden.
  zondag 27 juli 2003 @ 11:08:08 #159
3038 Emel
realist
pi_12043133
quote:
Op zondag 27 juli 2003 10:06 schreef Libris het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Zeker wel een opluchting?

Ik was zelf in oktober 2002 klaar, na ruim anderhalf jaar schrijven, programmeren, testen en frustreren. De scriptie zwerft nog op internet rond. Google: A parallel extendible architecture for robot learning

dankje, ik ben zeker opgelucht. Heerlijk gevoel

jij bent best lang bezig geweest met je scriptie....ook geen pretje lijkt me.

zondag 27 juli 2003 @ 11:10:14 #160
19840 Libris
Live from Singapore
pi_12043156
quote:
Op zondag 27 juli 2003 11:08 schreef Emel het volgende:

[..]

dankje, ik ben zeker opgelucht. Heerlijk gevoel

jij bent best lang bezig geweest met je scriptie....ook geen pretje lijkt me.

Wat ga je nu doen?

Vanaf augustus 2001 had ik een full-time baan, omdat ik ervanuit was gegaan dat ik toen wel klaar zou zijn. Tijdens mijn werk ook aan de scriptie kunnen werken, was wel een voordeel. Ben trouwens weer ondersweg naar de volgende scriptie (PhD)

zondag 27 juli 2003 @ 11:41:25 #161
3038 Emel
realist
pi_12043476
quote:
Op zondag 27 juli 2003 11:10 schreef Libris het volgende:

[..]

Wat ga je nu doen?

Vanaf augustus 2001 had ik een full-time baan, omdat ik ervanuit was gegaan dat ik toen wel klaar zou zijn. Tijdens mijn werk ook aan de scriptie kunnen werken, was wel een voordeel. Ben trouwens weer ondersweg naar de volgende scriptie (PhD)

nu heb ik vakantie!! 11 augustus scriptie inleveren (docent is met vakantie nu), beoordeling, nog een paper schrijven, doctoraal examen en hopelijk ben ik in oktober officieel drs.

alweer een scriptie?

zondag 27 juli 2003 @ 11:50:18 #162
19840 Libris
Live from Singapore
pi_12043565
quote:
Op zondag 27 juli 2003 11:41 schreef Emel het volgende:

[..]

nu heb ik vakantie!! 11 augustus scriptie inleveren (docent is met vakantie nu), beoordeling, nog een paper schrijven, doctoraal examen en hopelijk ben ik in oktober officieel drs.

alweer een scriptie?

De s van drs. wil ik weg hebben, dus officieel ben ik aan het promoveren en moet zomer 2005 ergens klaar zijn. Maar ik heb er voor gekozen om een jaar in Singapore te gaan werken (lesgeven). Kom in de zomer van 2004 terug naar NL en dan in een jaar mijn PhD thesis schrijven... Zal nog een flinke dobber worden, maar ben er al in mijn hoofd mee bezig.
  zondag 27 juli 2003 @ 11:58:01 #163
3038 Emel
realist
pi_12043646
quote:
Op zondag 27 juli 2003 11:50 schreef Libris het volgende:

[..]

De s van drs. wil ik weg hebben, dus officieel ben ik aan het promoveren en moet zomer 2005 ergens klaar zijn. Maar ik heb er voor gekozen om een jaar in Singapore te gaan werken (lesgeven). Kom in de zomer van 2004 terug naar NL en dan in een jaar mijn PhD thesis schrijven... Zal nog een flinke dobber worden, maar ben er al in mijn hoofd mee bezig.

wat gaaf!! waar gaat je proefschrift over? veel succes

ik heb trouwens ook een aanbod gekregen om te gaan promoveren
zie: Wat doen ?

zondag 27 juli 2003 @ 13:32:03 #164
17907 Pietjuh
Namaste!
pi_12044876
quote:
Op zondag 27 juli 2003 00:08 schreef thabit het volgende:
Het niveau zal een stuk hoger liggen dan wat je op de middelbare school gewend bent. De hoeveelheid stof die je daar in 6 jaar gekregen hebt, krijg je op de universiteit in een paar weekjes plus dat het ook nog eens een stuk theoretischer is. Op school werk je met reeele getallen en limieten enzo alsof het pindakaas is. Op de universiteit geven ze echte definities van dit soort begrippen en moet je dingen ook echt gaan bewijzen. Dat is allemaal een stuk abstracter en formeler dan wat je op school moest doen.

Met dat nieuwe bachelor/master-systeem is het geloof ik de eerste paar jaar toch wel weer net wat softer dan toen ik begon met studeren, dus misschien dat het meevalt.

Ik ben iig benieuwd naar hoe het met af zal gaan
Als ik gewoon goed mijn best doe, moet het wel lukken denk ik om de studie af te ronden.
Wandelen in Noorwegen
  zondag 27 juli 2003 @ 15:57:32 #165
19840 Libris
Live from Singapore
pi_12047395
quote:
Op zondag 27 juli 2003 11:58 schreef Emel het volgende:

[..]

wat gaaf!! waar gaat je proefschrift over? veel succes

ik heb trouwens ook een aanbod gekregen om te gaan promoveren
zie: Wat doen ?

Eerste plan was Cultural Differences in (Computer Supported) Collaborative Learning, dus cultuurverschillen in het samenwerken van studenten in verschillende landen (zie een project waar ik aan mee hebt gedaan: http://www.client-learning.org
Het huidige plan is een systeem op te zetten om het op afstand samen laten werken mbv Internet, automatisch te laten begeleiden en evalueren. Past wel in mijn straatje. Zowel internationaal (zie ook dat project en mijn ondertitel) als het automatische (MSc Artificial Intelligence). Ik jump even naar je andere topic..
pi_12063044
quote:
Op zondag 27 juli 2003 09:53 schreef Emel het volgende:
GeFeliciFlapstaart!

Zie je wel dat er een einde aan komt!

Goed van je. Op zeker dat je nu een goede vakantie tegemoet zal gaan.

Mazzeltov;

Ralph

*Meeting (still) is sometimes Disconnecting...*
  maandag 28 juli 2003 @ 11:53:19 #167
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_12063766
ikke ook bezig, al veels te lang maar goed, half aug. lever ik het definitieve kreng in en een weekje later het cijfer en dan eindelijk m'n bul aanvragen..
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
pi_12072438
Vraagje aan alle andere afstudeerders hier: vinden jullie het ook al zo'n vreemd idee dat je over enkele maanden geen student meer bent?
  maandag 28 juli 2003 @ 18:19:41 #169
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_12072900
quote:
Op maandag 28 juli 2003 17:54 schreef thabit het volgende:
Vraagje aan alle andere afstudeerders hier: vinden jullie het ook al zo'n vreemd idee dat je over enkele maanden geen student meer bent?
Een vreemd idee wel, maar ik heb er ook wel weer zin in. Ik heb er straks zes jaar over gedaan (inc. een bestuursjaar waarin ik wel ingeschreven was, maar geen punten heb gehaald) dus ik vind het ook wel mooi geweest, zo op m'n 25ste. Wat ik echt zal missen (althans, wat ik nu kan bedenken) is de flexibiliteit; vrij wanneer je wil etc., en de lange periodes vrij achter elkaar- als je het goed plant, that is. Dat wordt trouwens nu met de ba/ma alleen maar beter, ik las een mailtje van mijn studiecoordinator waarin stond dat tussen de twee semesters die een jaar nog maar gaat tellen iets van twee maanden zit Dat lijkt me fijn zeg, beetje je tentamens goed plannen en dan lekker op reis ofzo...
Maar verder, de dingen die ik niet zal missen:
- de zooi & overlast van huisgenoten (na 6 jaar studentenhuis eindelijk straks op mezelf, al staat dat natuurlijk los van afstuderen)
- uitzichtloos dikke studieboeken en een steeds dichterbij komende tentamendatum

verder...eigenlijk niks...ben benieuwd hoe ik straks piep...

We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_12078105
Het idee om een baan te moeten zoeken waar je dan een groot deel van je tijd aan kwijt bent benauwt me nogal. Ik denk dat ik eerst een paar maanden tot een jaar ofzo wat bijbaantjes ga doen ipv meteen een vaste baan als AIO zoeken. Misschien wil ik nog wat reizen en dat lukt natuurlijk niet met een vaste baan.
  maandag 28 juli 2003 @ 22:40:59 #171
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_12078679
Het voordeel van zo'n assistentsschap is dat het volgens mij vrij flexibel werk is; het zal per uni verschillen, maar de AOI's die ik ken delen hun eigen tijden in, kunnen veel thuiswerken (als het onderzoek zich daarvoor leent), gaan veel naar congressen en symposia over jhun vak, veel cursussen...volgens mij een prima baan. En mocht je inderdaad het gevoel hebben dat je te vast zit, dan weet je dat je binnen een jaar of vier wel klaar bent.
Check mijn band Glorybox
pi_12078738
quote:
Op maandag 28 juli 2003 22:20 schreef thabit het volgende:
Het idee om een baan te moeten zoeken waar je dan een groot deel van je tijd aan kwijt bent benauwt me nogal. Ik denk dat ik eerst een paar maanden tot een jaar ofzo wat bijbaantjes ga doen ipv meteen een vaste baan als AIO zoeken. Misschien wil ik nog wat reizen en dat lukt natuurlijk niet met een vaste baan.
Waarom probeer je niet in het buitenland een PhD te gaan halen?
Dat lijkt me ook best leuk
Wandelen in Noorwegen
  maandag 28 juli 2003 @ 22:46:53 #173
62182 Georges
That's the shit
pi_12078807
Interessant topic, ik ben bijna klaar met mijn scriptie, mag ook wel na een paar jaar.
Ik zal de studententijd zeker missen. Het is met afstand de mooiste tijd denk ik, in het leven. Maar goed, dat is mijn mening.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_12078819
quote:
Op maandag 28 juli 2003 22:43 schreef Pietjuh het volgende:

[..]

Waarom probeer je niet in het buitenland een PhD te gaan halen?
Dat lijkt me ook best leuk

Is een optie die ik inderdaad nog openhoud. Probleem is wel dat je er 4 jaar aan vastzit. Dus als het niet bevalt dan is dat wel kut.
  maandag 28 juli 2003 @ 22:51:15 #175
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_12078922
quote:
Op maandag 28 juli 2003 22:46 schreef Georges het volgende:
Interessant topic, ik ben bijna klaar met mijn scriptie, mag ook wel na een paar jaar.
Ik zal de studententijd zeker missen. Het is met afstand de mooiste tijd denk ik, in het leven. Maar goed, dat is mijn mening.
Dat kun je toch nog niet weten?
Check mijn band Glorybox
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')