abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10416787
Ja i know, niet opgeven Mijn wanhoopstoestand is alweer een beetje afgezwakt.

Ik moet nu weer drie dagen werken (8.30-17 uur), niet echt tijd om eraan te werken

(wat ook weer zuigt, want za heb ik weekendgevoel, zondag geen zin, maandag gaat het meestal een beetje, dinsdag ook, en dan moet ik woensdag weer werken en dan ligt alles dus weer stil).

Mijn probleem is waarschijnlijk ook dat ik geen goeie probleemstelling heb, mijn scriptie zou gaan over computerspellen als facilitator binnen het museum, maar daar zit dus geen vraag ofzo achter. En verder ben ik nu al zo lang bezig (en het moet nu voor 31-8 af zijn) dat ik ook niet meer kan beginnen met een onderzoek IN een museum.
Idee van mijn begeleider: zoek dan een artikel dat als case-study kan dienen....
Maar er zijn dus vrijwel geen artikelen die zich voor of tegen computerspellen in het museum uitspreken, alleen artikelen die een spelreview houden (oa. uit de Spits van november 2002 geplukt).

Ik heb nu wel alle hoofdstukken en dingen die ik tot nu toe geschreven hebt uitgeprint, om te kijken of ik daar nog wat van kan hergebruiken.

*sigh*

Ik ga maar es werken anders schoppen ze me hier nog eruit.

"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_10421980
Goedemiddag Forno,
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 22:59 schreef Forno het volgende:
Ik ben nu ruim een jaar bezig aan dat kreng, en ik heb zowaar de overtuiging dat het af gaat komen.

Nooit gedacht dat ik op dit punt zou belanden, maar het voelt zeker nu al verdomde goed. Nog drie weken om alles af te schrijven, dus de spanning neemt langzaam toe. De onzekerheid: accepteren ze de inhoud, is de hoofdstuk indeling goed, ben ik diep genoeg in de stof gedoken, ben ik niet gaan afdwalen. Maak ik het bedrijf waarover de scriptie gaat, niet ten onrechte zwart.

Eerlijk gezegd kan dat laatste me niet zoveel schelen, als ik dat punt (minimaal 6 min) maar haal. Natuurlijk moet ik alles wel kunnen verdedigen tijdens mijn presentatie, maar dat gaat lukken.

Nou ik laat het over een paar weekjes wel horen.

Heel herkenbaar allemaal. Heb net ook weer comments ontvangen.
Vanochtend om 4 uur op om te schrijven. Ik heb globaal nog maar de tijd tot vrijdag. Heb besloten om bepaalde zaken te wijzigen en voor 't overige is 't mijn werk he. Nadeel is dat die Engelsen soms zo...tja hoe zal ik 't netjes zeggen. Je begrijpt me wel.

Hoe vol de komende weken, kijk uit naar je nieuwe posting.

Mazzeltov;

Ralph

*Meeting (still) is sometimes Disconnecting...*
pi_10422066
Hi Syrena,

Goed om te horen dat je weer 'onder' ons bent enzo.

Misschien een idee om is in buitenlande literatuur te kijken.

Of de stelling aan te gaan, weet niet of je daar ruimte voor hebt:

Verkennend onderzoek inzake de terugloop van musembezoek v.s. de toegenomen aandacht, incl. het gebruik, voor computerspellen/spelcomputers?

Zoiets?

Poneer anders een stelling in here, kunnen we met zijn allen er over door filosoferen.

Id?

Su6.

Mazzeltov;

Ralph

pi_10443853
High Ralph

Ja, ik ben weer "bij", bij het schrijven van mijn pré-scriptie heb ik ook een zeer zware dip-aanval gehad, mijn ouders nog behoorlijk schrik mee aangejaagd. Maar dat kwam uiteindelijk wel goed.

Gisteren heb ik nog even op het net gesurfd, ik ben helemaal gefocused op twee teksten die ik absoluut nodig denk te hebben, maar die nergens te vinden zijn. Ik werk in een bieb, en heb dus toegang tot de NCC (alle biebcatalogi van NL) en de Online Contents (inhoudsopgaven van een heleboel tijdschriften). En Google, uiteraard... Maar niks dus. Wel een hoop verwijzingen naar die teksten, en daar vond ik weer wat nieuw materiaal.

Wat op zich ook weer fout is, want mijn research is in principe af, de teksten die ik vind daar staat eigenlijk niets nieuws in (gelukkig..), maar ja, wel weer tijd kwijt met lezen.

Ik ben nu van plan om in mijn eerste hoofdstuk de intro te vervangen (gaat nu over het ontstaan van musea), en te beginnen met het verwijzen naar de opkomst van computerspellen als educatief middel. De rest van het hoofdstuk gaat nl. grotendeels wel over de geschiedenis van educatie in het museum. Hoofdstuk twee gaat dan over educatieve theorieen ?? maar dan loopt het niet lekker, ik moet voor mijn gevoel meer focussen op de spellen, die nu pas in het derde hoofdstuk aan bod komen.

(schiet me nu te binnen dat aan het eind van hoofdstuk 1 een hoop geleuter staat over bezoekersstudies, misschien moet ik dat meer als kapstok nemen om in twee de theorie uit te werken).

ARGH. Ik had het mezelf veel makkelijker kunnen maken door die musea eruit te laten en alleen te kijken naar computerspellen als educatief middel. Maar dan gaat het weer niet diep genoeg denk ik.

Frustrerende is dat ik het gevoel heb dat ik niet ver ben van de "gouden vondst", van DE schakel die spellen, educatie en musea met elkaar verbindt.

Maar ik ga weer es werken (nou ja, eerst pauze)

"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_10468177
Goedesmorgens Syrena,
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 10:49 schreef Syrena het volgende:
High Ralph
Just sober
quote:
Ja, ik ben weer "bij", bij het schrijven van mijn pré-scriptie heb ik ook een zeer zware dip-aanval gehad, mijn ouders nog behoorlijk schrik mee aangejaagd. Maar dat kwam uiteindelijk wel goed.
Ben blij, met name dat laatste dan, om dat te horen.

Overigens en ik kan dat volledig beamen hoort dit dus bij het hele scriptie schrijven proces. Leuk he die 'academische' volwassen wording...

quote:
Gisteren heb ik nog even op het net gesurfd, ik ben helemaal gefocused op twee teksten die ik absoluut nodig denk te hebben, maar die nergens te vinden zijn. Ik werk in een bieb, en heb dus toegang tot de NCC (alle biebcatalogi van NL) en de Online Contents (inhoudsopgaven van een heleboel tijdschriften). En Google, uiteraard... Maar niks dus. Wel een hoop verwijzingen naar die teksten, en daar vond ik weer wat nieuw materiaal.
Het allerbelangrijkst heb ik in ieder geval onderkend. Toegang tot de bronnen. Nu is het misschien zaak om die bronnen af te bkenen. Narrow it down zeggen ze dan in Engeland.
quote:
Wat op zich ook weer fout is, want mijn research is in principe af, de teksten die ik vind daar staat eigenlijk niets nieuws in (gelukkig..), maar ja, wel weer tijd kwijt met lezen.
Ach wat is 'fout' je moet is weten wat ik aan het tobben ben en ben geweest. Hoort d'r gewoon allemaal bij hoor. Inzake dat extra lezen, wie weet dat je toch weer wat extra's had gevonden he. Als onderzoeker moet je altijd, IMHO, streven naar het optimale.
quote:
Ik ben nu van plan om in mijn eerste hoofdstuk de intro te vervangen (gaat nu over het ontstaan van musea), en te beginnen met het verwijzen naar de opkomst van computerspellen als educatief middel.
Dat klinkt heel erg goed. Volgens mij is dat een van de kernvragen die je verder dient uit te zoeken.
quote:
De rest van het hoofdstuk gaat nl. grotendeels wel over de geschiedenis van educatie in het museum.
We hebben het hier over je Introductie toch?

In je introductie geef je aan de reden/motivatie(s) voor je onderzoek, vertel je kort wat over je onderzoeksvraag(en) en geef je een overzicht van hoe je scriptie is opgebouwd.

quote:
Hoofdstuk twee gaat dan over educatieve theorieen ?? maar dan loopt het niet lekker, ik moet voor mijn gevoel meer focussen op de spellen, die nu pas in het derde hoofdstuk aan bod komen.
Waarom niet eerst alles hoofdstuk gewijs?
Zal ff een vb geven zoals ze dat graag zien op mijn Engelse unie

1) Introductie
2) Literatuur overzicht/studie
3) Methodologie
4) Musea
4) Computerspellen
5) Educatie(ve waarden)
6) Conclusie
7) Literatuurlijst
8) Bijlagen.

Zo ongeveer.
Overigens dat overkomt mij nu met een aantal zaken, moet ik nieuwe hoofdstukken gaan maken, mijn methodology is te lang. Deel met bewijs van zaken die niet kloppen, fotografisch onderbouwd, moet apart.
En de resultaten van mijn interviews i.c.m. mogelijk andere samengevatte data.

quote:
(schiet me nu te binnen dat aan het eind van hoofdstuk 1 een hoop geleuter staat over bezoekersstudies, misschien moet ik dat meer als kapstok nemen om in twee de theorie uit te werken).
Ken de structuur niet die ze in Maasstricht hanteren. Heb je daar geen handleiding voor? Indien ja post die samengevat is hier, kan ik met je meekijken. Elke unie heeft meestal zo zijn/haar standaards, sterker nog per faculteit wil dat nog wel is verschillen.

Overigens inzake de methodologie, heb ik begrepen dat je hier enkel en alleen de gebruikte zaken om/beschrijft. V.B. voor de interviews gebruikte ik een laptop met de software MS Word, bandrecorder, aantekeningen et cetera. De verwerkte gegevens koppelde ik per e-mail terug aan de geinterviewde/respondent, waarbij ik voor het correct uitwerken van de data de opgenomen gesprekken via mijn bandrecorder terugluisterder.
De groep van geinterviewden heb ik geselecteerd at random op basis van een vooronderzoek waarbij bleek dat, argument, deze personen tot mijn doelgroep behoorde.
Zo ongeveer dus.

quote:
ARGH. Ik had het mezelf veel makkelijker kunnen maken door die musea eruit te laten en alleen te kijken naar computerspellen als educatief middel. Maar dan gaat het weer niet diep genoeg denk ik.
Hehe heel herkenbaar. De meesten onder ons maken het zich veels te moeilijk he.
Denk overigens dat het goed is om musea erbij te houden. Op die manier word het wat breder getrokken. Maar da's een persoonlijk iets he.
quote:
Frustrerende is dat ik het gevoel heb dat ik niet ver ben van de "gouden vondst", van DE schakel die spellen, educatie en musea met elkaar verbindt.
Da's de synergie waar 't nu allemaal om draait. Zo te horen ben je inderdaad op de goede weg. Nog ff doorzetten en je hebt 't!
Daarna kun je je verder uitleven op het uitvoeren van 't een en ander.

Als je dacht dat dit al lastig was...be aware..maar onthoud ook dat het je zal gaan lukken!

quote:
Maar ik ga weer es werken (nou ja, eerst pauze)
Niet teveel pauze he!

Take care en su6!

Mazzeltov;

Ralph

pi_10474321
Ha die Ralph!

Collega's zitten in vergadering, dus ik ben al anderhalf uur aan het Fokken!

Probleem met de opbouw is dat we geen methodologie hoeven aan te geven.... of in elk geval alleen maar kort in de inleiding uitleggen wat je gedaan hebt en waarom.

Ik baal gewoon dat ik geen duidelijk vraag of stelling heb, ik kom niet verder dan "het computerspel als facilitator voor museumeducatie". Maar hoe/wat etc etc. ??? Facilitator is eigenlijk een term uit het constructivisme, het kan een iets of een iemand (leraar, gids) zijn die het leren begeleidt, maar het niet voorkauwt.

En voor onderzoek IN het museum is het dus ook te laat, dus blijft alleen theorie over *meut*meut*meut*.

Ik ga straks de hele stapel blaadjes nog eens doorscannen, misschien kom ik nog wat tegen. Eigenlijk hoopte ik dat ik wel ergens een krantenartikel zou vinden dat flink van leer zou trekken tegen "domme spelletjes in het museum" en dat ik dat dan mooi kon weerleggen. Maar heel Nederland schijnt het er wel mee eens te zijn (en dat zuigt, want ik ben 't er ook mee eens)

vrijdag 16 mei 2003 @ 17:03:58 #57
55235 Sneeuwwitje79
zonder de 7 dwergen
pi_10477189
[quote]Op zondag 13 april 2003 12:52 schreef Captain-America het volgende:
Vervoeg me dan ook maar ff in here. Alhoewel het bij mij, Engelse Master opleiding te Loughborough, een dissertation heeft.
Komt zo heb ik begrepen echter wel grotendeels op hetzelfde neer als een NL scriptie met dien verstande dat het in Engeland meer werk is en er echt punten af gaan als er een ., ; o.i.d. verkeerd staan.
Ook de hoeveel werk is zo heb ik begrepen groter, moet zelf een werk opleveren van ongeveer 20.000 woorden minus 10% d'r onder en d'r boven.

......moet volgende maand toch wel keertje beginnen aan m'n dissertation voor master-opleiding in Greenwich.. en die moet ik binnen 2,5 maanden afhebben, wil ik in januari bij de diploma uitreiking zijn
maar m'n proposal heb ik wel af (jaja, al 15 blz.!), 'k denk dat ik m'n begeleider maar es een mailtje moet sturen ofzo........

pi_10483429
Navond Syrena,
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 15:09 schreef Syrena het volgende:
Ha die Ralph!

Collega's zitten in vergadering, dus ik ben al anderhalf uur aan het Fokken!

Addict
quote:
Probleem met de opbouw is dat we geen methodologie hoeven aan te geven.... of in elk geval alleen maar kort in de inleiding uitleggen wat je gedaan hebt en waarom.
Vaag en ik maar denken dat dit het belangrijkste deel is van de scriptie.
Enfin scheelt je dus wel heel wat werk, denk ik, alhoewel een goede uitleg ook erg veel energie kost.
quote:
Ik baal gewoon dat ik geen duidelijk vraag of stelling heb, ik kom niet verder dan "het computerspel als facilitator voor museumeducatie". Maar hoe/wat etc etc. ???
Da's iets, het hoe en wat, wat als het goed is vanzelf moet gaan komen.
Waarom niet is ala, ff 't de vrije hand/pols:

Vind de digitalisering van educatie in de Nederlandse musea spelenderwijs plaats?

Is dat misschien wat?
Heb je duidelijke vraag met genoeg mogelijkheden.

quote:
Facilitator is eigenlijk een term uit het constructivisme, het kan een iets of een iemand (leraar, gids) zijn die het leren begeleidt, maar het niet voorkauwt.
Dank voor de toelichting, het woord zelf kende ik wel maar in een wat andere toepassing, die van initiator, wat zo te zien toch aardig overeenkomt.
Constructivisme, zalig die CMV wetenschappen

BTW; had ik je eigenlijk al gevraagd of je toevalligerwijs Steffie de Vaan kent?

quote:
En voor onderzoek IN het museum is het dus ook te laat, dus blijft alleen theorie over *meut*meut*meut*.
Oh? Je hebt toch nog tot en met (half) augustus?
Da's mei uitgezonderd dan toch nog juni en juli?
Neem je 1 maand da's denk ik wel genoeg.
quote:
Ik ga straks de hele stapel blaadjes nog eens doorscannen, misschien kom ik nog wat tegen. Eigenlijk hoopte ik dat ik wel ergens een krantenartikel zou vinden dat flink van leer zou trekken tegen "domme spelletjes in het museum" en dat ik dat dan mooi kon weerleggen. Maar heel Nederland schijnt het er wel mee eens te zijn (en dat zuigt, want ik ben 't er ook mee eens)
Hehe ach ja en toch nog wat nieuws/anders gevonden?

Goed weekend.

Mazzeltov;

Ralph

pi_10483550
Navond Sneeuwitjuh,
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 17:03 schreef Sneeuwwitje79 het volgende:
[quote]Op zondag 13 april 2003 12:52 schreef Captain-America het volgende:
Vervoeg me dan ook maar ff in here. Alhoewel het bij mij, Engelse Master opleiding te Loughborough, een dissertation heeft.
Komt zo heb ik begrepen echter wel grotendeels op hetzelfde neer als een NL scriptie met dien verstande dat het in Engeland meer werk is en er echt punten af gaan als er een ., ; o.i.d. verkeerd staan.
Ook de hoeveel werk is zo heb ik begrepen groter, moet zelf een werk opleveren van ongeveer 20.000 woorden minus 10% d'r onder en d'r boven.
*Denkt dat was heel errug slecht Neerlandsch.. *
quote:
......moet volgende maand toch wel keertje beginnen aan m'n dissertation voor master-opleiding in Greenwich.. en die moet ik binnen 2,5 maanden afhebben, wil ik in januari bij de diploma uitreiking zijn
Leuk om te horen dat jij ook in Engeland een master course doet.
Doe je dat vanuit hier of zit je in Engeland?
Hoelang ben je daar al mee bezig en vanwaar Greenwich?

Apart dat die semesters daar toch niet synchroon lopen.
Zag dat al toen ik in Leicester studeerde, terwijl Loughborough er bijna naast ligt.

Verbaas me er overigens over dat je daar 2,5 maanden voor hebt.
Bij ons heb je een jaar de tijd en dan moet het af zijn.

quote:
maar m'n proposal heb ik wel af (jaja, al 15 blz.!), 'k denk dat ik m'n begeleider maar es een mailtje moet sturen ofzo........
Als ik zo vrij mag zijn, denk d'r niet te licht over he.
De eisen liggen daar een stuk hoger, over het algemeen ken Greenwich niet. Wat ik wel weet is dat de Engelsen 't niet zo hebben op onze, soms eigenzinnig/eigenwijze, manier van doen.
M.a.w. conformeer je aan hun eisen e.d. en alles komt goed.

Waar gaat je onderzoek over?

Goed weekend.

Mazzeltov;

Ralph

zondag 18 mei 2003 @ 13:55:03 #60
55235 Sneeuwwitje79
zonder de 7 dwergen
pi_10509597
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 22:16 schreef Captain-America het volgende:
Navond Sneeuwitjuh,
[..]

*Denkt dat was heel errug slecht Neerlandsch.. *
[..]

Leuk om te horen dat jij ook in Engeland een master course doet.
Doe je dat vanuit hier of zit je in Engeland?
Hoelang ben je daar al mee bezig en vanwaar Greenwich?

Apart dat die semesters daar toch niet synchroon lopen.
Zag dat al toen ik in Leicester studeerde, terwijl Loughborough er bijna naast ligt.

Verbaas me er overigens over dat je daar 2,5 maanden voor hebt.
Bij ons heb je een jaar de tijd en dan moet het af zijn.
[..]

Als ik zo vrij mag zijn, denk d'r niet te licht over he.
De eisen liggen daar een stuk hoger, over het algemeen ken Greenwich niet. Wat ik wel weet is dat de Engelsen 't niet zo hebben op onze, soms eigenzinnig/eigenwijze, manier van doen.
M.a.w. conformeer je aan hun eisen e.d. en alles komt goed.

Waar gaat je onderzoek over?

Goed weekend.

Mazzeltov;

Ralph

Ha Ralph,
ik doe een 1-jarige (sept.'02-sept '03) masteropleiding MBA (Master of Business Administration) aan University van Greenwich, maar ik volg het gewoon vanuit Nederland (Enschede), 't was nl. btje erg duur om daar masteropleiding te doen, dus dan was dit 't alternatief
Wel heel anders dan hogeschool, in vergelijking met dit kon ik de HEAO op de sloffen af, dit is echt wel wat meer aanpoten..... , dus ja, kan wel zeggen dat die eisen behoorlijk wat hoger liggen
Wat doe jij eigenlijk voor master course in UK? En duurt die langer dan 1 jaar?
Omdat 't dus maar 12 maanden is, heb ik ook maar 2,5 à 3 mnd. voor m'n scriptie, tenminste, als ik dus ook bij die diploma uitreiking in Jan. '04 in Greenwich wil zijn (en dat wil ik ) M'n scriptie onderwerp gaat over HRM en hoe bedrijven daar 'competitive advantage' mee kunnen behalen, theorie gecombineerd met btje praktijk (ga stuk of 5 à 10 grote bedrijven in NL langs voor onderzoekjes e.d.)
Maar ach, dat komt vast allemaal wel goed, tot nu toe heb ik alle vakken gewoon gehaald, dus hopelijk zal dat ook wel lukken

Groetjes,
Esther

zondag 18 mei 2003 @ 13:57:07 #61
55235 Sneeuwwitje79
zonder de 7 dwergen
pi_10509640
ow sorry Ralph, je studierichting staat in je profiel, nog niet gezien
pi_10521155
Goedenavond Esther,
quote:
Op zondag 18 mei 2003 13:55 schreef Sneeuwwitje79 het volgende:

ik doe een 1-jarige (sept.'02-sept '03) masteropleiding MBA (Master of Business Administration) aan University van Greenwich, maar ik volg het gewoon vanuit Nederland (Enschede), 't was nl. btje erg duur om daar masteropleiding te doen, dus dan was dit 't alternatief

Klinkt bekend jah. Wat ben je overigens voor deze opleiding kwijt?
Heb je dat nog via stufi ofzo kunnen regelen?
Waarom heb je voor een Engelse studie gekozen?
quote:
Wel heel anders dan hogeschool, in vergelijking met dit kon ik de HEAO op de sloffen af, dit is echt wel wat meer aanpoten..... , dus ja, kan wel zeggen dat die eisen behoorlijk wat hoger liggen
Maar dan heb je zometeen wel wat he. Iets waar ze in Nederland echt niet aan kunnen tippen, al denkt men dat wel!
quote:
Wat doe jij eigenlijk voor master course in UK? En duurt die langer dan 1 jaar?
Je had mijn info al gelezen.
Heb hiervoor al te Leicester, ook via Distance Learning, mijn PgDip. behaald. Ben daar o.a. door persoonlijk omstandigheden 4 jaar mee bezig geweest.

Mijn huidige opleiding ben ik in februari 2002 begonnen en hoop ik deze maand, bul uitreiking en ceremonie medio 14 juli 2003, te beeindigen.

quote:
Omdat 't dus maar 12 maanden is, heb ik ook maar 2,5 à 3 mnd. voor m'n scriptie, tenminste, als ik dus ook bij die diploma uitreiking in Jan. '04 in Greenwich wil zijn (en dat wil ik )
Hehe, klinkt bekend allemaal.
Ga je dan ook naar die ceremonie toe?
quote:
M'n scriptie onderwerp gaat over HRM en hoe bedrijven daar 'competitive advantage' mee kunnen behalen, theorie gecombineerd met btje praktijk (ga stuk of 5 à 10 grote bedrijven in NL langs voor onderzoekjes e.d.)
Maar ach, dat komt vast allemaal wel goed, tot nu toe heb ik alle vakken gewoon gehaald, dus hopelijk zal dat ook wel lukken
Interessant. Hoe doe je examen en voor hoeveel vakken?
Had je nog problemen inzake je toelichting? TOFL test?

Via zowel Leicester als Loughborough doen wij examen middels het schrijven van essays. Deze moeten voor het behalen van je masters in ieder geval boven de 50% zijn. Zit gemiddeld op een 60% wat zo heb ik me laten vertellen netjes is, daar de Engelsen, een uitzondering daargelaten, tussen de 50-60% scoren.

Su6 met je scriptie, heetie bij jullie Thesis of Dissertation?

Mazzeltov;

Ralph

maandag 19 mei 2003 @ 11:38:25 #63
55235 Sneeuwwitje79
zonder de 7 dwergen
pi_10529190
Goedemorgen Ralph,

[..]

Deze studie kost wel aardig wat (¤ 8.600 om precies te zijn), gelukkig heb ik wel wat kunnen regelen met stufi (een lening, want na 4 jaar is de beurs helaas op). Wat ben jij dan kwijt voor zo'n masteropleiding in UK, incl. verblijf enzo)? Ik wilde eens iets anders dan de 'normale' studies in Nederland en ik vond een Engelse opleiding wel iets extra's hebben (ik bedoel, kan nu wel zonder moeite alle boeken in 't Engels lezen en verslagen schrijven)

Maar dan heb je zometeen wel wat he. Iets waar ze in Nederland echt niet aan kunnen tippen, al denkt men dat wel!
[..]

Ja, 't kost een paar cent, maar dan heb je ook wat Alhoewel ik al wel heb gemerkt dat veel mensen dergelijke studies helemaal niet kennen (master-opleiding) en dat ze dan vragen "wat ben je dan als je klaar bent" (ja, uhm......hoe zal ik 't zeggen... )

Je had mijn info al gelezen.
Heb hiervoor al te Leicester, ook via Distance Learning, mijn PgDip. behaald. Ben daar o.a. door persoonlijk omstandigheden 4 jaar mee bezig geweest.
Mijn huidige opleiding ben ik in februari 2002 begonnen en hoop ik deze maand, bul uitreiking en ceremonie medio 14 juli 2003, te beeindigen.
[..]
Hehe, klinkt bekend allemaal.
Ga je dan ook naar die ceremonie toe?
[..]

Maar maakt toch niet uit eigenlijk, als je over je PgDip 4 jaar hebt gedaan, ik bedoel, je hebt 'm nu toch? En, ga jij naar die ceremonie in juli? (Leuk, zo'n toga aan enzo, maar niet heus) Ga zelf zeker naar die ceremonie toe ja, ben nog nooit in Londen geweest, dus maak er gewoon een lang weekend van ofzo, hele familie enzo mee, wel gezellig (toch wel maf, doe je studie aan universiteit in Londen, ben je er nog nooit geweest....)

[..]

Ik hoefde verder geen test ofzo te doen voor toelating (enige eis was een bachelor's degree), wat ik overigens wel vreemd vond, d'r zitten namelijk ontzettend veel Chinezen in de klas (zo'n 60 Aziaten en 10 NL), en hun niveau van Engels is echt belabberd, ik probeer het wel, maar kan ze gewoon echt niet verstaan, zelfs de Engelse leraren begrijpen hun niet, maar goed, zolang ze het dubbele toelatingsgeld als de NL'ers betalen, wordt daar blijkbaar niet moeilijk over gedaan
Ik heb in totaal 15 vakken, die elk met een verslag (essay, telt voor 50%) en een examen worden afgesloten (ook 50% dus). En dan komt natuurlijk de dissertation nog, die telt ook nog voor een aantal punten (30 ofzo) Ik denk dat ik gemiddeld wat cijfers betreft op zo'n 55 à 60% zit, vind wel goed. Maar wel raar cijfersysteem, minimum is 40% bij ons en maximum 70 à 75%.

Via zowel Leicester als Loughborough doen wij examen middels het schrijven van essays. Deze moeten voor het behalen van je masters in ieder geval boven de 50% zijn. Zit gemiddeld op een 60% wat zo heb ik me laten vertellen netjes is, daar de Engelsen, een uitzondering daargelaten, tussen de 50-60% scoren.

Su6 met je scriptie, heetie bij jullie Thesis of Dissertation?

Mazzeltov;

Ralph
[/quote]

Jij ook nog succes met je scriptie, maar als je zo goed gemiddeld staat, zal dat vast wel lukken

Groetjes,
Esther

pi_10531136
Goedemiddag Esther,

Whilst replying leg ik net de laatstehand aan mijn Dissertation. Straks allemaal ff opslaan, nalezen en dan vanaaf ctr-P

Onto your beloving reply.

quote:
Op maandag 19 mei 2003 11:38 schreef Sneeuwwitje79 het volgende:

[..]

Deze studie kost wel aardig wat (¤ 8.600 om precies te zijn), gelukkig heb ik wel wat kunnen regelen met stufi (een lening, want na 4 jaar is de beurs helaas op). Wat ben jij dan kwijt voor zo'n masteropleiding in UK, incl. verblijf enzo)? Ik wilde eens iets anders dan de 'normale' studies in Nederland en ik vond een Engelse opleiding wel iets extra's hebben (ik bedoel, kan nu wel zonder moeite alle boeken in 't Engels lezen en verslagen schrijven)

Beter, heb alles zelf, direct zonder enige vorm van lening moeten bekostigen. Maar ja dat geld voor jou dus ook nadien. Onthoud dat je mogelijkerwijs bepaalde zaken fiscaal kunt opvoeren, incl. je reiskosten van en naar Londen enzo!
quote:
[..]

Ja, 't kost een paar cent, maar dan heb je ook wat Alhoewel ik al wel heb gemerkt dat veel mensen dergelijke studies helemaal niet kennen (master-opleiding) en dat ze dan vragen "wat ben je dan als je klaar bent" (ja, uhm......hoe zal ik 't zeggen... )

Soms is de gemiddelde Nederlander dom.
Enfin verwijs ze dan maar is naar 't niveau van het onderwijs in Nederland en het niveau in Engeland, wereldwijd.
Tijdens het legalistatieproces in Nederland, wat loopt via de IFB, heb ik beroep ingesteld. Lang verhaal. Schoorvoetend komt de IFB op bepaalde delen terug, van wat ze eerder zo hautain stelde. Toch kon men het niet laten door ergens in dit schrijven te vermelden dat het Engelse onderwijs op bepaald vlak voldeed aan het Nederlandse onderwijs...
Heb toen een e-mail geschreven naar een van de Britse overheidsinstellingen op dit gebied, zal hieronder hun reply copy and pasten, zegt genoeg he

Thank you for your e-mail below about the post graduate diploma that you have received from the University of Leicester.

I can confirm that the University of Leicester is a recognised UK university with degree awarding powers and university status conferred by Royal Charter. It, and its programmes, are subject to UK quality assurance mechanisms. Its programmes are therefore well respected and recognised in the UK.

Many universities offer Post Graduate Diplomas but these do not form part of the national higher education qualifications framework.

On the general subject of UK universities. The UK is renowned throughout the world for the quality of its higher education and we believe that UK higher education institutions are amongst the best in the world. However, it would be inappropriate for this Department to compare UK institutions with those of other countries.

Thank you again for your e-mail.

John Luckett
Quality and Employability Division
Higher Education Group
Department for Education and Skills

Zo'n houding zo in Nederland ook niet misstaan inplaats van dat wij ons als top of the bill zien he.

quote:
Maar maakt toch niet uit eigenlijk, als je over je PgDip 4 jaar hebt gedaan, ik bedoel, je hebt 'm nu toch? En, ga jij naar die ceremonie in juli? (Leuk, zo'n toga aan enzo, maar niet heus) Ga zelf zeker naar die ceremonie toe ja, ben nog nooit in Londen geweest, dus maak er gewoon een lang weekend van ofzo, hele familie enzo mee, wel gezellig (toch wel maf, doe je studie aan universiteit in Londen, ben je er nog nooit geweest....)
Daar heb je gelijk in. Mijn bedoeling en planning was echter om dit in 2 jaar te voltooien. Maar ja soms lopen zaken anders en je hebt gelijk het gaat om het einddoel. Was de eerste in Nederland met deze bul, mag nog steeds niet klagen dus.

Leuk toch die ceremonie. Ik, die toch wel bekend staat, ok stond als rebel en tegendraads, blijk toch naarmate de jaren verstrijken, conservatiever te zijn dan gedacht.
Kijk er erg naar uit om in toga met hood on, en de lange haren los, mijn bul uitgereikt te krijgen, dat laatste blijft het opstandige in mij weergeven he

Neem btw de tijd voor Londen, is echt de moeite meer dan waard.

quote:
[..]

Ik hoefde verder geen test ofzo te doen voor toelating (enige eis was een bachelor's degree), wat ik overigens wel vreemd vond, d'r zitten namelijk ontzettend veel Chinezen in de klas (zo'n 60 Aziaten en 10 NL), en hun niveau van Engels is echt belabberd, ik probeer het wel, maar kan ze gewoon echt niet verstaan, zelfs de Engelse leraren begrijpen hun niet, maar goed, zolang ze het dubbele toelatingsgeld als de NL'ers betalen, wordt daar blijkbaar niet moeilijk over gedaan
Ik heb in totaal 15 vakken, die elk met een verslag (essay, telt voor 50%) en een examen worden afgesloten (ook 50% dus). En dan komt natuurlijk de dissertation nog, die telt ook nog voor een aantal punten (30 ofzo) Ik denk dat ik gemiddeld wat cijfers betreft op zo'n 55 à 60% zit, vind wel goed. Maar wel raar cijfersysteem, minimum is 40% bij ons en maximum 70 à 75%.

Soms begrijp je inderdaad niet dat 'bepaalde lieden' toegelaten worden.
Bij mij, te Leicester, werd als eis gesteld het schrijven van een assement, soort colloqium doctum, omdat ik wel vakopleidingen had, edoch deze werden en worden niet regulier erkend. Nu na het behalen van een PgDip. hoef ik nergens meer moeilijk voor te doen en kan ik overal worldwide een universitaire studie gaan volgen. Da's btw ook een van de extra voordelen, na het behalen van je bul zal niemand je nog weigeren mocht je ooit elders een universitaire, Engelstalige opleiding willen gaan volgen.
Inzake het marken da's ook typisch Engels. Men kan dan ook niet 1 op 1 zaken vertalen. 50% = geen 6 maar een 7 o.i.d. 40% is het minimale maar niet goed genoeg voor het masterlevel. Geloof dat pas vanaf een mark 70% je met distinqion oid af kan studeren. Die wens had ik wel, maar geloof niet dat dit erg realistisch is/zal zijn. Ben al tevreden met een 50+, al hoop ik op een 60+ he Overigens is het ook zo dat je vorige behaalde resultaten meetellen. Ach ja laat mij maar 'gewoon' slagen. Zonder voltooide middelbare schooldiploma toch een tweede Engelse internationaal erkende academisch bul behalen is voor mij al resultaat en voldoening genoeg.
quote:
Jij ook nog succes met je scriptie, maar als je zo goed gemiddeld staat, zal dat vast wel lukken
Thx. Ga daar wel vanuit ja, alhoewel ik nog wel wat zaken aan het herschrijven/verbeteren ben. Ben een perfectionist dus dat streven is inherent. Daarnaast leert de ervaring dat dit toch weer wat extra punten kan schelen. Je weet maar nooit of je die nog nodig zult hebben.
Hebben ze jou uitgelegd hoe het systeem van marken e.d. werkt? Dat als je het format goed hebt je eigenlijk al 50% hebt enzo?

Ok beste Esther ik ga mijn laatste loodjes verder invulling geven. Daarna berust ik in het 'eindresultaat'. Mocht het niet goed genoeg zijn, dan volgt er later dit jaar een tweede ronde. Maar zoals gezegd, daar ga ik vooralsnog niet van uit.

Jij ook su6 met het verloop van je studie.

Mazzeltov;

Ralph*Die nog ff doorploetert*

[Dit bericht is gewijzigd door Captain-America op 19-05-2003 13:33]

maandag 19 mei 2003 @ 20:02:25 #65
55235 Sneeuwwitje79
zonder de 7 dwergen
pi_10543522
[quote]Op maandag 19 mei 2003 13:12 schreef Captain-America het volgende:
Goedemiddag Esther,

Whilst replying leg ik net de laatstehand aan mijn Dissertation. Straks allemaal ff opslaan, nalezen en dan vanaaf ctr-P

[..]

Heb toen een e-mail geschreven naar een van de Britse overheidsinstellingen op dit gebied, zal hieronder hun reply copy and pasten, zegt genoeg he

Thank you for your e-mail below about the post graduate diploma that you have received from the University of Leicester.

I can confirm that the University of Leicester is a recognised UK university with degree awarding powers and university status conferred by Royal Charter. It, and its programmes, are subject to UK quality assurance mechanisms. Its programmes are therefore well respected and recognised in the UK.

Many universities offer Post Graduate Diplomas but these do not form part of the national higher education qualifications framework.

On the general subject of UK universities. The UK is renowned throughout the world for the quality of its higher education and we believe that UK higher education institutions are amongst the best in the world. However, it would be inappropriate for this Department to compare UK institutions with those of other countries.

Thank you again for your e-mail.

John Luckett
Quality and Employability Division
Higher Education Group
Department for Education and Skills

Zo'n houding zo in Nederland ook niet misstaan inplaats van dat wij ons als top of the bill zien he.
[..]

Daar heb je gelijk in. Mijn bedoeling en planning was echter om dit in 2 jaar te voltooien. Maar ja soms lopen zaken anders en je hebt gelijk het gaat om het einddoel. Was de eerste in Nederland met deze bul, mag nog steeds niet klagen dus.

Leuk toch die ceremonie. Ik, die toch wel bekend staat, ok stond als rebel en tegendraads, blijk toch naarmate de jaren verstrijken, conservatiever te zijn dan gedacht.
Kijk er erg naar uit om in toga met hood on, en de lange haren los, mijn bul uitgereikt te krijgen, dat laatste blijft het opstandige in mij weergeven he

Neem btw de tijd voor Londen, is echt de moeite meer dan waard.
[..]

Soms begrijp je inderdaad niet dat 'bepaalde lieden' toegelaten worden.
Bij mij, te Leicester, werd als eis gesteld het schrijven van een assement, soort colloqium doctum, omdat ik wel vakopleidingen had, edoch deze werden en worden niet regulier erkend. Nu na het behalen van een PgDip. hoef ik nergens meer moeilijk voor te doen en kan ik overal worldwide een universitaire studie gaan volgen. Da's btw ook een van de extra voordelen, na het behalen van je bul zal niemand je nog weigeren mocht je ooit elders een universitaire, Engelstalige opleiding willen gaan volgen.
Inzake het marken da's ook typisch Engels. Men kan dan ook niet 1 op 1 zaken vertalen. 50% = geen 6 maar een 7 o.i.d. 40% is het minimale maar niet goed genoeg voor het masterlevel. Geloof dat pas vanaf een mark 70% je met distinqion oid af kan studeren. Die wens had ik wel, maar geloof niet dat dit erg realistisch is/zal zijn. Ben al tevreden met een 50+, al hoop ik op een 60+ he Overigens is het ook zo dat je vorige behaalde resultaten meetellen. Ach ja laat mij maar 'gewoon' slagen. Zonder voltooide middelbare schooldiploma toch een tweede Engelse internationaal erkende academisch bul behalen is voor mij al resultaat en voldoening genoeg.
[..]

Thx. Ga daar wel vanuit ja, alhoewel ik nog wel wat zaken aan het herschrijven/verbeteren ben. Ben een perfectionist dus dat streven is inherent. Daarnaast leert de ervaring dat dit toch weer wat extra punten kan schelen. Je weet maar nooit of je die nog nodig zult hebben.
Hebben ze jou uitgelegd hoe het systeem van marken e.d. werkt? Dat als je het format goed hebt je eigenlijk al 50% hebt enzo?

Ok beste Esther ik ga mijn laatste loodjes verder invulling geven. Daarna berust ik in het 'eindresultaat'. Mocht het niet goed genoeg zijn, dan volgt er later dit jaar een tweede ronde. Maar zoals gezegd, daar ga ik vooralsnog niet van uit.

Jij ook su6 met het verloop van je studie.

Mazzeltov;

Ralph*Die nog ff doorploetert*

Ha Ralph,

Ja, die mail zegt inderdaad genoeg...
Maar kan dat, gewoon dat reisje naar Londen voor ceremonie fiscaal opvoeren??? Bij ons kun je ook als je overal 70+ voor hebt met "distinction"afstuderen, maar dat lukt me nu toch al niet meer , maar ach, als ik het allemaal in 1 keer haal met redelijke cijfers vind ik het wel goed, want eigenlijk kunnen er al 20 pers. uit m'n klas de master's degree niet meer behalen, ze zijn nl. voor bepaalde resits van vakken ook gezakt en dan kun je nog wel doorgaan, maar dan alleen voor bepaalde certificaten ofzo. Maar ik kan niet zoals anderen uit m'n klas een essay zo schrijven, dat ik denk, zo, nu heb ik vast wel een pass, en dan dus de essay snel afmaken. Ben van mezelf ook nogal perfectionistisch, stop er niet eerder mee dan dat ik er tevreden over ben (en dat is niet snel ) wat je noemde over als je het format goed hebt, eigenlijk al 50% hebt, is mij nooit verteld nee, dat wist ik niet. (Ze vertellen ons sowieso niet veel, moet overal zelf achter komen)
Zeker wel prettig gevoel, dat je de scriptie nu al zo goed als af hebt, wat is jou onderwerp eigenlijk precies? Wilde dat het al eind september was, ik kijk er wel naar uit om een keer aan 't werk te gaan. (Maar misschien verlang ik straks als ik werk wel terug naar studentenleven..)
Nog succes met je "laatste loodjes''!

Groetjes,
Esther

pi_10544647
Gatverdamme, ben ik nu ziek. Uiteraard weer niet ziek genoeg om lekker in bed te kruipen met m'n brilletje op, en dan wegsuffen bij Discovery.

Nee, rotte keelpijn, koppijn, om de haverklap misselijk (bijna omgekiept in onze openbare bieb toen ik op jacht was naar vers niet-scriptie leesvoer), bleh, maar dus niet ziek genoeg om de schuldgevoelens over niet-aan-de-scriptie-kunnen-werken te onderdrukken. Maar ook weer niet goed genoeg om lekker een behoorlijk aantal pagina's te typen (of om uberhaupt wat te doen behalve teksten lezen).

WEL heb ik een fijne tekst gevonden die Considering Games as Cognitive Tools: In search of effective "Edutainment" heet.

O, zie alleen net dat ik de link waar ik 'm vandaan heb niet heb opgeschreven....nou ja, ff Googlen dalijk.

Maar wat er mooi is aan die tekst is dat ie lekker duidelijk is, goeie structuur. En die ga ik dus mooi overnemen. Dus nu komen de spellen op de voorgrond, in plaats van het museum. Dat was wat ik al de hele tijd wilde, maar wat me dus niet lukte. En als het goed is hoef ik ook niks meer weg te gooien van mijn eerdere werk (alleen dan dat geblaat over het ontstaan van musea, waar ik toch al over twijfelde).

Ondertussen ben ik weer misselijk, koppijn & zweten. Pffff.

Wat is dat trouwens met die Chinezen die ze overal toelaten? Niet dat ik iets op ze tegen heb, maar de meesten snappen inderdaad nog geen *** van wat er tegen ze wordt gezegd in het Engels. Op de Hotelschool (waar ik nu werk) hebben we twee groepen, de uitwisselingsstudenten (die snappen echt helemaal NIKS, kennen absoluut geen Engels, en verprutsen alle computers door Chinese chatsoftware te downloaden, downloaden is verboten bij ons,daar zeg je dan wat van, maar dat snappen ze niet...enz enz). EN dan nog de groep die MBA doet. Die zijn netjes, beleefd, spreken goed Engels, en zelfs nog af en toe een woord Nederlands.

Maar hoe die andere groep de lessen volgt, it beats me. Ik hoorde idd ook al vertellen dat ze drie keer zoveel betalen als een normale student, maar wat heb je eraan als ze niks leren? Volgens mij zitten ze hier een module uit en gaan net zo snugger terug als ze zijn gekomen.

Naja, ik ga in bed liggen, met de tekst van boven, nogmaals lezen. Bah ik voel me alsof mijn hersenen zijn vervangen door een paar kilo lood met snot. Zou dat hersenverweking zijn door de hoogspanning? Of toch een corona-virus

Succes allemaal !

maandag 19 mei 2003 @ 20:45:28 #67
55235 Sneeuwwitje79
zonder de 7 dwergen
pi_10544978
quote:
Op maandag 19 mei 2003 20:36 schreef Syrena het volgende:
Gatverdamme, ben ik nu ziek. Uiteraard weer niet ziek genoeg om lekker in bed te kruipen met m'n brilletje op, en dan wegsuffen bij Discovery.

Nee, rotte keelpijn, koppijn, om de haverklap misselijk (bijna omgekiept in onze openbare bieb toen ik op jacht was naar vers niet-scriptie leesvoer), bleh, maar dus niet ziek genoeg om de schuldgevoelens over niet-aan-de-scriptie-kunnen-werken te onderdrukken. Maar ook weer niet goed genoeg om lekker een behoorlijk aantal pagina's te typen (of om uberhaupt wat te doen behalve teksten lezen).

WEL heb ik een fijne tekst gevonden die Considering Games as Cognitive Tools: In search of effective "Edutainment" heet.

O, zie alleen net dat ik de link waar ik 'm vandaan heb niet heb opgeschreven....nou ja, ff Googlen dalijk.

Maar wat er mooi is aan die tekst is dat ie lekker duidelijk is, goeie structuur. En die ga ik dus mooi overnemen. Dus nu komen de spellen op de voorgrond, in plaats van het museum. Dat was wat ik al de hele tijd wilde, maar wat me dus niet lukte. En als het goed is hoef ik ook niks meer weg te gooien van mijn eerdere werk (alleen dan dat geblaat over het ontstaan van musea, waar ik toch al over twijfelde).

Wat is dat trouwens met die Chinezen die ze overal toelaten? Niet dat ik iets op ze tegen heb, maar de meesten snappen inderdaad nog geen *** van wat er tegen ze wordt gezegd in het Engels. Op de Hotelschool (waar ik nu werk) hebben we twee groepen, de uitwisselingsstudenten (die snappen echt helemaal NIKS, kennen absoluut geen Engels, en verprutsen alle computers door Chinese chatsoftware te downloaden, downloaden is verboten bij ons,daar zeg je dan wat van, maar dat snappen ze niet...enz enz). EN dan nog de groep die MBA doet. Die zijn netjes, beleefd, spreken goed Engels, en zelfs nog af en toe een woord Nederlands.

Maar hoe die andere groep de lessen volgt, it beats me. Ik hoorde idd ook al vertellen dat ze drie keer zoveel betalen als een normale student, maar wat heb je eraan als ze niks leren? Volgens mij zitten ze hier een module uit en gaan net zo snugger terug als ze zijn gekomen.

Naja, ik ga in bed liggen, met de tekst van boven, nogmaals lezen. Bah ik voel me alsof mijn hersenen zijn vervangen door een paar kilo lood met snot. Zou dat hersenverweking zijn door de hoogspanning? Of toch een corona-virus

Succes allemaal !

Niet zo fijn, dat je ziek bent, maar 't wel weer om lekker in bed te gaan liggen, misschien schrale troost.
Wat die Chinezen betreft, ik doe MBA en die Chinezen spreken echt geen fatsoenlijk woord Engels, is echt verschrikkelijk wordt doodmoe van die lui. Hoe ze de examens en verslagen halen is me echt een raadsel, ze zitten de helde tijd tijdens college zo glazig voor zich uit te kijken met zo'n vage smile op hun gezicht, en als ze wat gevraagd wordt, dan schrikken ze zich dood en kunnen ze og net uitbrengen "I don't know, how to say" 9)7 Ze betalen inderdaad het dubbele van wat wij betalen, daarom zullen ze wel toegelaten worden. En allemaal van die rare Chineze zooi wat ze op de computers zetten, mag bij ons ook niet en dan doen ze net alsof ze achterlijk zijn. I:
Zo.......dat lucht op. Succes met je scriptie en beterschap!
pi_10552611
Yezzzzzzzzzz

Eindelijk klaar, vannacht de eerste twee versies van 106 pages each, uitgeprint.Nu staat de printer wat ander werk 't 't spuwen.

Wat een zalig gevoel, zellufs de zon schijnt hier weer naar binnen
Euforie alom. Zometeen naar mijn drukker om de zaken in te binden en dan voor vanmiddag, al maakt dat qua tijd niet uit, de boel aanbieden bij ons locale postagentschap en dan met TNT naar good old England.

Duim maar allemaal voor me dat het goed (genoeg) word ontvangen daaro.

Cheerio;

Ralph*Op weg naar zijn masters'*

pi_10552804
Goedesmorgens Esther,
quote:
Op maandag 19 mei 2003 20:02 schreef Sneeuwwitje79 het volgende:
[quote]Ja, die mail zegt inderdaad genoeg...
quote:
Maar kan dat, gewoon dat reisje naar Londen voor ceremonie fiscaal opvoeren???
Bij mijn weten wel, hangt wel weer af van je positie, maar studiekosten, waar dit een onderdeel van is, zijn tot op een zekere hoogte opvoerbaar.
Check het anders ff via de belastingdienst, die kunnen je dit zo uit leggen.
quote:
Bij ons kun je ook als je overal 70+ voor hebt met "distinction"afstuderen, maar dat lukt me nu toch al niet meer , maar ach, als ik het allemaal in 1 keer haal met redelijke cijfers vind ik het wel goed,
Helemaal mee eens.
Het is sowieso al een prestatie om als Nederlander aan een van de gerennomeerde Engelse universiteiten af te studeren. Zeker ook nog voor je MBA!
quote:
want eigenlijk kunnen er al 20 pers. uit m'n klas de master's degree niet meer behalen, ze zijn nl. voor bepaalde resits van vakken ook gezakt en dan kun je nog wel doorgaan, maar dan alleen voor bepaalde certificaten ofzo.
Lekker slim dan. Zonde om zo om te gaan met de geboden kansen he.
Ach ja, dat scheelt weer op de markt moet je dan maar denken he.
Je zou niet willen dat deze lieden ook een MBA zouden behalen toch, gezien in inspanningen?
quote:
Maar ik kan niet zoals anderen uit m'n klas een essay zo schrijven, dat ik denk, zo, nu heb ik vast wel een pass, en dan dus de essay snel afmaken. Ben van mezelf ook nogal perfectionistisch, stop er niet eerder mee dan dat ik er tevreden over ben (en dat is niet snel )
Klinkt heel herkenbaar
Heb het nu ook, sterker nog net een pagina, 32 opnieuw uitgesprint en ingevoegd. Las het een en ander na en er stond iets ala: but this not correct. Als een speer het woord was ingevoegd.
Nu doe ik er niets meer aan. Zullen best wel fouten inzitten ofzo, maar alles wat er in moet zitten, zit er in. Het is een IMHO goed en logisch geheel, m.a.w. ondanks de nijpende gevoelens van onzekerheid, ga ik er toch vanuit dat dit het is. Mocht het dan (toch) niet zo zijn, dan ga ik na de zomer wel verder hiermee. Maar vooralsnog is dat niet im frage.
quote:
wat je noemde over als je het format goed hebt, eigenlijk al 50% hebt, is mij nooit verteld nee, dat wist ik niet. (Ze vertellen ons sowieso niet veel, moet overal zelf achter komen)
Welkom in de Engelse academische wereld
Alhoewel de voorlichting in Loughborough stukken beter e.d. is als te Leicester.

Ben je btw wel is in Engeland geweest?

quote:
Zeker wel prettig gevoel, dat je de scriptie nu al zo goed als af hebt,
Meer dan, ondanks de korte termijn heb ik voor 't eerst sinds weken zalig geslapen
quote:
wat is jou onderwerp eigenlijk precies?
Is the security management infrastructure for The Port of Rotterdam fit for purpose? A criminological approach.
quote:
Wilde dat het al eind september was, ik kijk er wel naar uit om een keer aan 't werk te gaan. (Maar misschien verlang ik straks als ik werk wel terug naar studentenleven..)
Dat denk ik wel, sprekend vanuit een deels werkend bestaan.
Enne september is het al binnen 4 maanden. Damned dan ben ik net voor mijn verjaar afgestudeert als alles goed gaat *In september jarig enzo*
quote:
Nog succes met je "laatste loodjes''!
Thx!

Mazzeltov;

Ralph

pi_10553011
Goedesmorgen Syrena,

Allereerst een *BeterschapsKnufke* hoop dat 't helpt!

quote:
Op maandag 19 mei 2003 20:36 schreef Syrena het volgende:
Schiet niet op allemaal zo te horen...
quote:
Misschien toch slim zo niet noodzakelijk om ff een break te nemen?
Op deze manier zit je enkel jezelf in de weg en is de kans groot dat je gefrustreerd raakt...
quote:
Da's toch nog iets positiefs dan! Zie je wel dat het je gelukt is!
quote:
Moet traceable zijn toch? Gevonden?
quote:
Maar wat er mooi is aan die tekst is dat ie lekker duidelijk is, goeie structuur. En die ga ik dus mooi overnemen.
Neem aan dat je hier op de structuur doelt?
quote:
Dus nu komen de spellen op de voorgrond, in plaats van het museum. Dat was wat ik al de hele tijd wilde, maar wat me dus niet lukte. En als het goed is hoef ik ook niks meer weg te gooien van mijn eerdere werk (alleen dan dat geblaat over het ontstaan van musea, waar ik toch al over twijfelde).
Zo zie je maar dat je niets voor niets gedaan hebt he
quote:
Klinkt als een opkomende griep.
quote:
Geen idee, denk dat Esther die vraag beter, inhoudelijk, kan beantwoorden. Het enige wat ik weet is dat de hoeveelheid aanwezige Chinezen (deels) veroorzaakt word door het feit dat ze met grote getallen deze aardkloot bevolken, los van hoe men, al dan niet legaal/illigaal, in Nederland is gekomen/verblijft.
quote:
Weinig Chinese lichten dus.
Alhoewel dit wel erg denigrerend klinkt, zo zal je het vast wel niet bedoelen, ik in ieder geval niet.
quote:
Hehe, take a Tequila
quote:
Succes allemaal !
Thx, als het goed is gaat dat voor mij niet meer op, daar ik KLAAR ben
Sorry for shouting, moest d'r ff uit he.

Beterschap en su6 met het zoeken en schrijven!

Mazzeltov;

Ralph

dinsdag 20 mei 2003 @ 14:48:20 #71
55235 Sneeuwwitje79
zonder de 7 dwergen
pi_10561718
[quote]Op dinsdag 20 mei 2003 08:32 schreef Captain-America het volgende:
Goedesmorgens Esther,
[..]

Goedemiddag Ralph,

Zou bijna jaloers op je worden, ik wilde dat ik al zo ver was, lekker geen gestress meer.... en alles achter de rug (zucht..) Interessant scriptie onderwerp trouwens, de haven van Rotterdam is toch een van de grootste ter wereld? Nu maar afwachten he, wat het wordt, maar dat cijfer zal vast wel goed zijn. Wanneer krijg je het cijfer eigenlijk, staat daar bij jullie een termijn voor ofzo? Bij ons moet alles binnen officieel binne 3 tot 5 weken nagekeken zijn,maar dat moet je ook maar met een korrel zout nemen.... Wat ga je nu doen dan straks, aan 't werk of nog iets anders, ben je al aan 't solliciteren? Ik ga maar weer eens iets nuttigs doen, heb ik vandaag nl. nog niet gedaan....

Groetjes,
Esther

pi_10581880
Heee Ralph, wat GOED !! Gefeliciteerd !!

Ik ga weer snel aan m'n werk hier, en duimen dat het indeed fine stuff is dat je gemaakt hebt.

Ik ben zelf geen mm opgeschoten, en zoals altijd op woensdag denk ik: Waarom niet? Het is toch zo simpel, jammergenoeg zit ik op m'n werk, DUS kan ik niet beginnen.... etc.

Zucht.

pi_10588638
Ik heb ondertussen mijn mondeling examen over mijn scriptie gehad (dat was het laatste wat ik voor mijn opleiding moest doen) en ik heb het gewoon gehaald Ik ben gewoon geslaagd en hoef niet meer naar school. Ik heb alleen nog de examenuitreiking
Ga nu dus lekker van mijn vrije tijd genieten en misschien af en toe eens werken. Ik kan mijn hele leven nog werken.
  woensdag 21 mei 2003 @ 19:34:04 #74
55235 Sneeuwwitje79
zonder de 7 dwergen
pi_10592312
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 16:54 schreef Bounty het volgende:
Ik heb ondertussen mijn mondeling examen over mijn scriptie gehad (dat was het laatste wat ik voor mijn opleiding moest doen) en ik heb het gewoon gehaald Ik ben gewoon geslaagd en hoef niet meer naar school. Ik heb alleen nog de examenuitreiking
Ga nu dus lekker van mijn vrije tijd genieten en misschien af en toe eens werken. Ik kan mijn hele leven nog werken.
nou, gefeliciteerd dan!
(zucht) ik wil ook van m'n vrije tijd genieten (die ik nog lang niet heb..)
pi_10595877
Goedenavond Esther,
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 14:48 schreef Sneeuwwitje79 het volgende:

Zou bijna jaloers op je worden, ik wilde dat ik al zo ver was, lekker geen gestress meer.... en alles achter de rug (zucht..)

Denk maar zo, voor je 't weet is 't zover.
Overigens ben ik d'r nog niet helemaal. Maar bijna. Vrijdag, zie onderstaand bericht, weet ik meer...focking spannend he...

Ralph,

The package has just arrived, many thanks for the books and the paper -unfortunately, I am not a dutch speaker! But it is the thought that counts.

I will examine your dissertation over the next day or so and I hope to get
it off to the external examiner this Friday and that is a promise.

I hope to e mail you back on Friday to let you know whether I have graded it a pass or a fail. But I must warn you that my assessment must be agreed by the external examiner.

Regards,

Tom.

quote:
Interessant scriptie onderwerp trouwens, de haven van Rotterdam is toch een van de grootste ter wereld?
En de mooiste enzo ik geef 't toe ben bevooroordeeld. Zoals gemeld in de diss: An extra personal aspect of doing research in the Port of Rotterdam is my relation to the city, I was born in Rotterdam.
quote:
Nu maar afwachten he, wat het wordt, maar dat cijfer zal vast wel goed zijn.
Dat hoop ik wel al slaat de twijfel toe he. Ben en blijft, wat dat betreft, een tobbert...
Gisteren alles verzonden, vond dat het best wel snel is gegaan allemaal.
omstreeks 12:43 verzonden, vanaf omstreeks 11:38 afgelevert.
Goede service overigens van TNT. Via hun site kun je het gehele verloop van je zending, blijven, monitoren.

BTW; mag jij alles ook opsturen en schrijf je vanuit thuis?

quote:
Wanneer krijg je het cijfer eigenlijk, staat daar bij jullie een termijn voor ofzo? Bij ons moet alles binnen officieel binne 3 tot 5 weken nagekeken zijn,maar dat moet je ook maar met een korrel zout nemen....
Zie het bovenstaande. Normaal is men best wel snel, zit nu echter tegen de deadline aan. Daar komt nog bij dat het volgende week bank-holiday is. Maar als het goed is weet ik vrijdag dus of ik wel of niet M.A. ben, met een voorbehoud van de external examiner. Maar ja de laatste x dat die dat zei wijzigde mijn marks ook niet he.
quote:
Wat ga je nu doen dan straks, aan 't werk of nog iets anders, ben je al aan 't solliciteren?
Ben deels werkzoekende en deels aan het werk. Daarnaast heb ik de kans gehad, ben daar nu dus druk doende mee, om aan de Inholland Hogeschool mijn eigen vakgroep: Criminologie & Veiligheid op te zetten. Is nu nog tijdelijk, maar dat komt vast wel goed allemaal.
quote:
Ik ga maar weer eens iets nuttigs doen, heb ik vandaag nl. nog niet gedaan....
Shame on you! Hehe
Je zou is moeten weten hoe ik, veel op het laatste moment enzo, heb gedaan.

Mazzeltov;

Ralph

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')