Ik moet nu weer drie dagen werken (8.30-17 uur), niet echt tijd om eraan te werken
(wat ook weer zuigt, want za heb ik weekendgevoel, zondag geen zin, maandag gaat het meestal een beetje, dinsdag ook, en dan moet ik woensdag weer werken en dan ligt alles dus weer stil).
Mijn probleem is waarschijnlijk ook dat ik geen goeie probleemstelling heb, mijn scriptie zou gaan over computerspellen als facilitator binnen het museum, maar daar zit dus geen vraag ofzo achter. En verder ben ik nu al zo lang bezig (en het moet nu voor 31-8 af zijn) dat ik ook niet meer kan beginnen met een onderzoek IN een museum.
Idee van mijn begeleider: zoek dan een artikel dat als case-study kan dienen....
Maar er zijn dus vrijwel geen artikelen die zich voor of tegen computerspellen in het museum uitspreken, alleen artikelen die een spelreview houden (oa. uit de Spits van november 2002 geplukt).
Ik heb nu wel alle hoofdstukken en dingen die ik tot nu toe geschreven hebt uitgeprint, om te kijken of ik daar nog wat van kan hergebruiken.
*sigh*
Ik ga maar es werken anders schoppen ze me hier nog eruit.
quote:Heel herkenbaar allemaal. Heb net ook weer comments ontvangen.
Op dinsdag 13 mei 2003 22:59 schreef Forno het volgende:
Ik ben nu ruim een jaar bezig aan dat kreng, en ik heb zowaar de overtuiging dat het af gaat komen.Nooit gedacht dat ik op dit punt zou belanden, maar het voelt zeker nu al verdomde goed. Nog drie weken om alles af te schrijven, dus de spanning neemt langzaam toe. De onzekerheid: accepteren ze de inhoud, is de hoofdstuk indeling goed, ben ik diep genoeg in de stof gedoken, ben ik niet gaan afdwalen. Maak ik het bedrijf waarover de scriptie gaat, niet ten onrechte zwart.
Eerlijk gezegd kan dat laatste me niet zoveel schelen, als ik dat punt (minimaal 6 min) maar haal. Natuurlijk moet ik alles wel kunnen verdedigen tijdens mijn presentatie, maar dat gaat lukken.
Nou ik laat het over een paar weekjes wel horen.
Hoe vol de komende weken, kijk uit naar je nieuwe posting.
Mazzeltov;
Ralph
Goed om te horen dat je weer 'onder' ons bent enzo.
Misschien een idee om is in buitenlande literatuur te kijken.
Of de stelling aan te gaan, weet niet of je daar ruimte voor hebt:
Verkennend onderzoek inzake de terugloop van musembezoek v.s. de toegenomen aandacht, incl. het gebruik, voor computerspellen/spelcomputers?
Zoiets?
Poneer anders een stelling in here, kunnen we met zijn allen er over door filosoferen.
Id?
Su6.
Mazzeltov;
Ralph
Ja, ik ben weer "bij", bij het schrijven van mijn pré-scriptie heb ik ook een zeer zware dip-aanval gehad, mijn ouders nog behoorlijk schrik mee aangejaagd. Maar dat kwam uiteindelijk wel goed.
Gisteren heb ik nog even op het net gesurfd, ik ben helemaal gefocused op twee teksten die ik absoluut nodig denk te hebben, maar die nergens te vinden zijn. Ik werk in een bieb, en heb dus toegang tot de NCC (alle biebcatalogi van NL) en de Online Contents (inhoudsopgaven van een heleboel tijdschriften). En Google, uiteraard... Maar niks dus. Wel een hoop verwijzingen naar die teksten, en daar vond ik weer wat nieuw materiaal.
Wat op zich ook weer fout is, want mijn research is in principe af, de teksten die ik vind daar staat eigenlijk niets nieuws in (gelukkig..), maar ja, wel weer tijd kwijt met lezen.
Ik ben nu van plan om in mijn eerste hoofdstuk de intro te vervangen (gaat nu over het ontstaan van musea), en te beginnen met het verwijzen naar de opkomst van computerspellen als educatief middel. De rest van het hoofdstuk gaat nl. grotendeels wel over de geschiedenis van educatie in het museum. Hoofdstuk twee gaat dan over educatieve theorieen ?? maar dan loopt het niet lekker, ik moet voor mijn gevoel meer focussen op de spellen, die nu pas in het derde hoofdstuk aan bod komen.
(schiet me nu te binnen dat aan het eind van hoofdstuk 1 een hoop geleuter staat over bezoekersstudies, misschien moet ik dat meer als kapstok nemen om in twee de theorie uit te werken).
ARGH. Ik had het mezelf veel makkelijker kunnen maken door die musea eruit te laten en alleen te kijken naar computerspellen als educatief middel. Maar dan gaat het weer niet diep genoeg denk ik.
Frustrerende is dat ik het gevoel heb dat ik niet ver ben van de "gouden vondst", van DE schakel die spellen, educatie en musea met elkaar verbindt.
Maar ik ga weer es werken (nou ja, eerst pauze)
quote:Just sober
Op donderdag 15 mei 2003 10:49 schreef Syrena het volgende:
High Ralph
quote:Ben blij, met name dat laatste dan, om dat te horen.
Ja, ik ben weer "bij", bij het schrijven van mijn pré-scriptie heb ik ook een zeer zware dip-aanval gehad, mijn ouders nog behoorlijk schrik mee aangejaagd. Maar dat kwam uiteindelijk wel goed.
Overigens en ik kan dat volledig beamen hoort dit dus bij het hele scriptie schrijven proces. Leuk he die 'academische' volwassen wording...
quote:Het allerbelangrijkst heb ik in ieder geval onderkend. Toegang tot de bronnen. Nu is het misschien zaak om die bronnen af te bkenen. Narrow it down zeggen ze dan in Engeland.
Gisteren heb ik nog even op het net gesurfd, ik ben helemaal gefocused op twee teksten die ik absoluut nodig denk te hebben, maar die nergens te vinden zijn. Ik werk in een bieb, en heb dus toegang tot de NCC (alle biebcatalogi van NL) en de Online Contents (inhoudsopgaven van een heleboel tijdschriften). En Google, uiteraard... Maar niks dus. Wel een hoop verwijzingen naar die teksten, en daar vond ik weer wat nieuw materiaal.
quote:Ach wat is 'fout' je moet is weten wat ik aan het tobben ben en ben geweest. Hoort d'r gewoon allemaal bij hoor. Inzake dat extra lezen, wie weet dat je toch weer wat extra's had gevonden he. Als onderzoeker moet je altijd, IMHO, streven naar het optimale.
Wat op zich ook weer fout is, want mijn research is in principe af, de teksten die ik vind daar staat eigenlijk niets nieuws in (gelukkig..), maar ja, wel weer tijd kwijt met lezen.
quote:Dat klinkt heel erg goed. Volgens mij is dat een van de kernvragen die je verder dient uit te zoeken.
Ik ben nu van plan om in mijn eerste hoofdstuk de intro te vervangen (gaat nu over het ontstaan van musea), en te beginnen met het verwijzen naar de opkomst van computerspellen als educatief middel.
quote:We hebben het hier over je Introductie toch?
De rest van het hoofdstuk gaat nl. grotendeels wel over de geschiedenis van educatie in het museum.
In je introductie geef je aan de reden/motivatie(s) voor je onderzoek, vertel je kort wat over je onderzoeksvraag(en) en geef je een overzicht van hoe je scriptie is opgebouwd.
quote:Waarom niet eerst alles hoofdstuk gewijs?
Hoofdstuk twee gaat dan over educatieve theorieen ?? maar dan loopt het niet lekker, ik moet voor mijn gevoel meer focussen op de spellen, die nu pas in het derde hoofdstuk aan bod komen.
1) Introductie
2) Literatuur overzicht/studie
3) Methodologie
4) Musea
4) Computerspellen
5) Educatie(ve waarden)
6) Conclusie
7) Literatuurlijst
8) Bijlagen.
Zo ongeveer.
Overigens dat overkomt mij nu met een aantal zaken, moet ik nieuwe hoofdstukken gaan maken, mijn methodology is te lang. Deel met bewijs van zaken die niet kloppen, fotografisch onderbouwd, moet apart.
En de resultaten van mijn interviews i.c.m. mogelijk andere samengevatte data.
quote:Ken de structuur niet die ze in Maasstricht hanteren. Heb je daar geen handleiding voor? Indien ja post die samengevat is hier, kan ik met je meekijken. Elke unie heeft meestal zo zijn/haar standaards, sterker nog per faculteit wil dat nog wel is verschillen.
(schiet me nu te binnen dat aan het eind van hoofdstuk 1 een hoop geleuter staat over bezoekersstudies, misschien moet ik dat meer als kapstok nemen om in twee de theorie uit te werken).
Overigens inzake de methodologie, heb ik begrepen dat je hier enkel en alleen de gebruikte zaken om/beschrijft. V.B. voor de interviews gebruikte ik een laptop met de software MS Word, bandrecorder, aantekeningen et cetera. De verwerkte gegevens koppelde ik per e-mail terug aan de geinterviewde/respondent, waarbij ik voor het correct uitwerken van de data de opgenomen gesprekken via mijn bandrecorder terugluisterder.
De groep van geinterviewden heb ik geselecteerd at random op basis van een vooronderzoek waarbij bleek dat, argument, deze personen tot mijn doelgroep behoorde.
Zo ongeveer dus.
quote:Hehe heel herkenbaar. De meesten onder ons maken het zich veels te moeilijk he.
ARGH. Ik had het mezelf veel makkelijker kunnen maken door die musea eruit te laten en alleen te kijken naar computerspellen als educatief middel. Maar dan gaat het weer niet diep genoeg denk ik.
quote:Da's de synergie waar 't nu allemaal om draait. Zo te horen ben je inderdaad op de goede weg. Nog ff doorzetten en je hebt 't!
Frustrerende is dat ik het gevoel heb dat ik niet ver ben van de "gouden vondst", van DE schakel die spellen, educatie en musea met elkaar verbindt.
Als je dacht dat dit al lastig was...be aware..maar onthoud ook dat het je zal gaan lukken!
quote:Niet teveel pauze he!
Maar ik ga weer es werken (nou ja, eerst pauze)
Take care en su6!
Mazzeltov;
Ralph
Collega's zitten in vergadering, dus ik ben al anderhalf uur aan het Fokken!
Probleem met de opbouw is dat we geen methodologie hoeven aan te geven.... of in elk geval alleen maar kort in de inleiding uitleggen wat je gedaan hebt en waarom.
Ik baal gewoon dat ik geen duidelijk vraag of stelling heb, ik kom niet verder dan "het computerspel als facilitator voor museumeducatie". Maar hoe/wat etc etc. ??? Facilitator is eigenlijk een term uit het constructivisme, het kan een iets of een iemand (leraar, gids) zijn die het leren begeleidt, maar het niet voorkauwt.
En voor onderzoek IN het museum is het dus ook te laat, dus blijft alleen theorie over *meut*meut*meut*.
Ik ga straks de hele stapel blaadjes nog eens doorscannen, misschien kom ik nog wat tegen. Eigenlijk hoopte ik dat ik wel ergens een krantenartikel zou vinden dat flink van leer zou trekken tegen "domme spelletjes in het museum" en dat ik dat dan mooi kon weerleggen. Maar heel Nederland schijnt het er wel mee eens te zijn (en dat zuigt, want ik ben 't er ook mee eens)
......moet volgende maand toch wel keertje beginnen aan m'n dissertation voor master-opleiding in Greenwich.. en die moet ik binnen 2,5 maanden afhebben, wil ik in januari bij de diploma uitreiking zijn
maar m'n proposal heb ik wel af (jaja, al 15 blz.!), 'k denk dat ik m'n begeleider maar es een mailtje moet sturen ofzo........
quote:Addict
Op vrijdag 16 mei 2003 15:09 schreef Syrena het volgende:
Ha die Ralph!Collega's zitten in vergadering, dus ik ben al anderhalf uur aan het Fokken!
![]()
quote:Vaag en ik maar denken dat dit het belangrijkste deel is van de scriptie.
Probleem met de opbouw is dat we geen methodologie hoeven aan te geven.... of in elk geval alleen maar kort in de inleiding uitleggen wat je gedaan hebt en waarom.
quote:Da's iets, het hoe en wat, wat als het goed is vanzelf moet gaan komen.
Ik baal gewoon dat ik geen duidelijk vraag of stelling heb, ik kom niet verder dan "het computerspel als facilitator voor museumeducatie". Maar hoe/wat etc etc. ???
Vind de digitalisering van educatie in de Nederlandse musea spelenderwijs plaats?
Is dat misschien wat?
Heb je duidelijke vraag met genoeg mogelijkheden.
quote:Dank voor de toelichting, het woord zelf kende ik wel maar in een wat andere toepassing, die van initiator, wat zo te zien toch aardig overeenkomt.
Facilitator is eigenlijk een term uit het constructivisme, het kan een iets of een iemand (leraar, gids) zijn die het leren begeleidt, maar het niet voorkauwt.
BTW; had ik je eigenlijk al gevraagd of je toevalligerwijs Steffie de Vaan kent?
quote:Oh? Je hebt toch nog tot en met (half) augustus?
En voor onderzoek IN het museum is het dus ook te laat, dus blijft alleen theorie over *meut*meut*meut*.
quote:Hehe ach ja en toch nog wat nieuws/anders gevonden?
Ik ga straks de hele stapel blaadjes nog eens doorscannen, misschien kom ik nog wat tegen. Eigenlijk hoopte ik dat ik wel ergens een krantenartikel zou vinden dat flink van leer zou trekken tegen "domme spelletjes in het museum" en dat ik dat dan mooi kon weerleggen. Maar heel Nederland schijnt het er wel mee eens te zijn (en dat zuigt, want ik ben 't er ook mee eens)
Goed weekend.
Mazzeltov;
Ralph
quote:*Denkt dat was heel errug slecht Neerlandsch..
Op vrijdag 16 mei 2003 17:03 schreef Sneeuwwitje79 het volgende:
[quote]Op zondag 13 april 2003 12:52 schreef Captain-America het volgende:
Vervoeg me dan ook maar ff in here. Alhoewel het bij mij, Engelse Master opleiding te Loughborough, een dissertation heeft.
Komt zo heb ik begrepen echter wel grotendeels op hetzelfde neer als een NL scriptie met dien verstande dat het in Engeland meer werk is en er echt punten af gaan als er een ., ; o.i.d. verkeerd staan.
Ook de hoeveel werk is zo heb ik begrepen groter, moet zelf een werk opleveren van ongeveer 20.000 woorden minus 10% d'r onder en d'r boven.
quote:Leuk om te horen dat jij ook in Engeland een master course doet.
......moet volgende maand toch wel keertje beginnen aan m'n dissertation voor master-opleiding in Greenwich..en die moet ik binnen 2,5 maanden afhebben, wil ik in januari bij de diploma uitreiking zijn
![]()
Apart dat die semesters daar toch niet synchroon lopen.
Zag dat al toen ik in Leicester studeerde, terwijl Loughborough er bijna naast ligt.
Verbaas me er overigens over dat je daar 2,5 maanden voor hebt.
Bij ons heb je een jaar de tijd en dan moet het af zijn.
quote:Als ik zo vrij mag zijn, denk d'r niet te licht over he.
maar m'n proposal heb ik wel af (jaja, al 15 blz.!), 'k denk dat ik m'n begeleider maar es een mailtje moet sturen ofzo........
Waar gaat je onderzoek over?
Goed weekend.
Mazzeltov;
Ralph
quote:Ha Ralph,
Op vrijdag 16 mei 2003 22:16 schreef Captain-America het volgende:
Navond Sneeuwitjuh,
[..]*Denkt dat was heel errug slecht Neerlandsch..
*
[..]Leuk om te horen dat jij ook in Engeland een master course doet.
Doe je dat vanuit hier of zit je in Engeland?
Hoelang ben je daar al mee bezig en vanwaar Greenwich?Apart dat die semesters daar toch niet synchroon lopen.
Zag dat al toen ik in Leicester studeerde, terwijl Loughborough er bijna naast ligt.Verbaas me er overigens over dat je daar 2,5 maanden voor hebt.
Bij ons heb je een jaar de tijd en dan moet het af zijn.
[..]Als ik zo vrij mag zijn, denk d'r niet te licht over he.
De eisen liggen daar een stuk hoger, over het algemeen ken Greenwich niet. Wat ik wel weet is dat de Engelsen 't niet zo hebben op onze, soms eigenzinnig/eigenwijze, manier van doen.
M.a.w. conformeer je aan hun eisen e.d. en alles komt goed.Waar gaat je onderzoek over?
Goed weekend.
Mazzeltov;
Ralph
Groetjes,
Esther
quote:Klinkt bekend jah. Wat ben je overigens voor deze opleiding kwijt?
Op zondag 18 mei 2003 13:55 schreef Sneeuwwitje79 het volgende:ik doe een 1-jarige (sept.'02-sept '03) masteropleiding MBA (Master of Business Administration) aan University van Greenwich, maar ik volg het gewoon vanuit Nederland (Enschede), 't was nl. btje erg duur om daar masteropleiding te doen, dus dan was dit 't alternatief
quote:Maar dan heb je zometeen wel wat he. Iets waar ze in Nederland echt niet aan kunnen tippen, al denkt men dat wel!
Wel heel anders dan hogeschool, in vergelijking met dit kon ik de HEAO op de sloffen af, dit is echt wel wat meer aanpoten....., dus ja, kan wel zeggen dat die eisen behoorlijk wat hoger liggen
quote:Je had mijn info al gelezen.
Wat doe jij eigenlijk voor master course in UK? En duurt die langer dan 1 jaar?
Mijn huidige opleiding ben ik in februari 2002 begonnen en hoop ik deze maand, bul uitreiking en ceremonie medio 14 juli 2003, te beeindigen.
quote:Hehe, klinkt bekend allemaal.
Omdat 't dus maar 12 maanden is, heb ik ook maar 2,5 à 3 mnd. voor m'n scriptie, tenminste, als ik dus ook bij die diploma uitreiking in Jan. '04 in Greenwich wil zijn (en dat wil ik)
quote:Interessant. Hoe doe je examen en voor hoeveel vakken?
M'n scriptie onderwerp gaat over HRM en hoe bedrijven daar 'competitive advantage' mee kunnen behalen, theorie gecombineerd met btje praktijk (ga stuk of 5 à 10 grote bedrijven in NL langs voor onderzoekjes e.d.)
Maar ach, dat komt vast allemaal wel goed, tot nu toe heb ik alle vakken gewoon gehaald, dus hopelijk zal dat ook wel lukken
Via zowel Leicester als Loughborough doen wij examen middels het schrijven van essays. Deze moeten voor het behalen van je masters in ieder geval boven de 50% zijn. Zit gemiddeld op een 60% wat zo heb ik me laten vertellen netjes is, daar de Engelsen, een uitzondering daargelaten, tussen de 50-60% scoren.
Su6 met je scriptie, heetie bij jullie Thesis of Dissertation?
Mazzeltov;
Ralph
Klinkt bekend jah. Wat ben je overigens voor deze opleiding kwijt?
Heb je dat nog via stufi ofzo kunnen regelen?
Waarom heb je voor een Engelse studie gekozen?
[..]
Deze studie kost wel aardig wat (¤ 8.600 om precies te zijn), gelukkig heb ik wel wat kunnen regelen met stufi (een lening, want na 4 jaar is de beurs helaas op). Wat ben jij dan kwijt voor zo'n masteropleiding in UK, incl. verblijf enzo)? Ik wilde eens iets anders dan de 'normale' studies in Nederland en ik vond een Engelse opleiding wel iets extra's hebben (ik bedoel, kan nu wel zonder moeite alle boeken in 't Engels lezen en verslagen schrijven)
Maar dan heb je zometeen wel wat he. Iets waar ze in Nederland echt niet aan kunnen tippen, al denkt men dat wel!
[..]
Ja, 't kost een paar cent, maar dan heb je ook wat Alhoewel ik al wel heb gemerkt dat veel mensen dergelijke studies helemaal niet kennen (master-opleiding) en dat ze dan vragen "wat ben je dan als je klaar bent" (ja, uhm......hoe zal ik 't zeggen...
)
Je had mijn info al gelezen.
Heb hiervoor al te Leicester, ook via Distance Learning, mijn PgDip. behaald. Ben daar o.a. door persoonlijk omstandigheden 4 jaar mee bezig geweest.
Mijn huidige opleiding ben ik in februari 2002 begonnen en hoop ik deze maand, bul uitreiking en ceremonie medio 14 juli 2003, te beeindigen.
[..]
Hehe, klinkt bekend allemaal.
Ga je dan ook naar die ceremonie toe?
[..]
Maar maakt toch niet uit eigenlijk, als je over je PgDip 4 jaar hebt gedaan, ik bedoel, je hebt 'm nu toch? En, ga jij naar die ceremonie in juli? (Leuk, zo'n toga aan enzo, maar niet heus) Ga zelf zeker naar die ceremonie toe ja, ben nog nooit in Londen geweest, dus maak er gewoon een lang weekend van ofzo, hele familie enzo mee, wel gezellig (toch wel maf, doe je studie aan universiteit in Londen, ben je er nog nooit geweest....)
Interessant. Hoe doe je examen en voor hoeveel vakken?
Had je nog problemen inzake je toelichting? TOFL test?
[..]
Ik hoefde verder geen test ofzo te doen voor toelating (enige eis was een bachelor's degree), wat ik overigens wel vreemd vond, d'r zitten namelijk ontzettend veel Chinezen in de klas (zo'n 60 Aziaten en 10 NL), en hun niveau van Engels is echt belabberd, ik probeer het wel, maar kan ze gewoon echt niet verstaan, zelfs de Engelse leraren begrijpen hun niet, maar goed, zolang ze het dubbele toelatingsgeld als de NL'ers betalen, wordt daar blijkbaar niet moeilijk over gedaan
Ik heb in totaal 15 vakken, die elk met een verslag (essay, telt voor 50%) en een examen worden afgesloten (ook 50% dus). En dan komt natuurlijk de dissertation nog, die telt ook nog voor een aantal punten (30 ofzo) Ik denk dat ik gemiddeld wat cijfers betreft op zo'n 55 à 60% zit, vind wel goed. Maar wel raar cijfersysteem, minimum is 40% bij ons en maximum 70 à 75%.
Via zowel Leicester als Loughborough doen wij examen middels het schrijven van essays. Deze moeten voor het behalen van je masters in ieder geval boven de 50% zijn. Zit gemiddeld op een 60% wat zo heb ik me laten vertellen netjes is, daar de Engelsen, een uitzondering daargelaten, tussen de 50-60% scoren.
Su6 met je scriptie, heetie bij jullie Thesis of Dissertation?
Mazzeltov;
Ralph
[/quote]
Jij ook nog succes met je scriptie, maar als je zo goed gemiddeld staat, zal dat vast wel lukken
Groetjes,
Esther
Whilst replying leg ik net de laatstehand aan mijn Dissertation. Straks allemaal ff opslaan, nalezen en dan vanaaf ctr-P
Onto your beloving reply.
quote:Beter, heb alles zelf, direct zonder enige vorm van lening moeten bekostigen. Maar ja dat geld voor jou dus ook nadien. Onthoud dat je mogelijkerwijs bepaalde zaken fiscaal kunt opvoeren, incl. je reiskosten van en naar Londen enzo!
Op maandag 19 mei 2003 11:38 schreef Sneeuwwitje79 het volgende:Klinkt bekend jah. Wat ben je overigens voor deze opleiding kwijt?
Heb je dat nog via stufi ofzo kunnen regelen?
Waarom heb je voor een Engelse studie gekozen?
[..]Deze studie kost wel aardig wat (¤ 8.600 om precies te zijn), gelukkig heb ik wel wat kunnen regelen met stufi (een lening, want na 4 jaar is de beurs helaas op). Wat ben jij dan kwijt voor zo'n masteropleiding in UK, incl. verblijf enzo)? Ik wilde eens iets anders dan de 'normale' studies in Nederland en ik vond een Engelse opleiding wel iets extra's hebben (ik bedoel, kan nu wel zonder moeite alle boeken in 't Engels lezen en verslagen schrijven)
quote:Soms is de gemiddelde Nederlander dom.
Maar dan heb je zometeen wel wat he. Iets waar ze in Nederland echt niet aan kunnen tippen, al denkt men dat wel!
[..]Ja, 't kost een paar cent, maar dan heb je ook wat
Alhoewel ik al wel heb gemerkt dat veel mensen dergelijke studies helemaal niet kennen (master-opleiding) en dat ze dan vragen "wat ben je dan als je klaar bent" (ja, uhm......hoe zal ik 't zeggen...
)
Thank you for your e-mail below about the post graduate diploma that you have received from the University of Leicester.
I can confirm that the University of Leicester is a recognised UK university with degree awarding powers and university status conferred by Royal Charter. It, and its programmes, are subject to UK quality assurance mechanisms. Its programmes are therefore well respected and recognised in the UK.
Many universities offer Post Graduate Diplomas but these do not form part of the national higher education qualifications framework.
On the general subject of UK universities. The UK is renowned throughout the world for the quality of its higher education and we believe that UK higher education institutions are amongst the best in the world. However, it would be inappropriate for this Department to compare UK institutions with those of other countries.
Thank you again for your e-mail.
John Luckett
Quality and Employability Division
Higher Education Group
Department for Education and Skills
Zo'n houding zo in Nederland ook niet misstaan inplaats van dat wij ons als top of the bill zien he.
quote:Daar heb je gelijk in. Mijn bedoeling en planning was echter om dit in 2 jaar te voltooien. Maar ja soms lopen zaken anders en je hebt gelijk het gaat om het einddoel. Was de eerste in Nederland met deze bul, mag nog steeds niet klagen dus.
Maar maakt toch niet uit eigenlijk, als je over je PgDip 4 jaar hebt gedaan, ik bedoel, je hebt 'm nu toch? En, ga jij naar die ceremonie in juli? (Leuk, zo'n toga aan enzo, maar niet heus) Ga zelf zeker naar die ceremonie toe ja, ben nog nooit in Londen geweest, dus maak er gewoon een lang weekend van ofzo, hele familie enzo mee, wel gezellig (toch wel maf, doe je studie aan universiteit in Londen, ben je er nog nooit geweest....)
Leuk toch die ceremonie. Ik, die toch wel bekend staat, ok stond als rebel en tegendraads, blijk toch naarmate de jaren verstrijken, conservatiever te zijn dan gedacht.
Kijk er erg naar uit om in toga met hood on, en de lange haren los, mijn bul uitgereikt te krijgen, dat laatste blijft het opstandige in mij weergeven he
Neem btw de tijd voor Londen, is echt de moeite meer dan waard.
quote:Soms begrijp je inderdaad niet dat 'bepaalde lieden' toegelaten worden.
Interessant. Hoe doe je examen en voor hoeveel vakken?
Had je nog problemen inzake je toelichting? TOFL test?
[..]Ik hoefde verder geen test ofzo te doen voor toelating (enige eis was een bachelor's degree), wat ik overigens wel vreemd vond, d'r zitten namelijk ontzettend veel Chinezen in de klas (zo'n 60 Aziaten en 10 NL), en hun niveau van Engels is echt belabberd, ik probeer het wel, maar kan ze gewoon echt niet verstaan, zelfs de Engelse leraren begrijpen hun niet, maar goed, zolang ze het dubbele toelatingsgeld als de NL'ers betalen, wordt daar blijkbaar niet moeilijk over gedaan
Ik heb in totaal 15 vakken, die elk met een verslag (essay, telt voor 50%) en een examen worden afgesloten (ook 50% dus). En dan komt natuurlijk de dissertation nog, die telt ook nog voor een aantal punten (30 ofzo) Ik denk dat ik gemiddeld wat cijfers betreft op zo'n 55 à 60% zit, vind wel goed. Maar wel raar cijfersysteem, minimum is 40% bij ons en maximum 70 à 75%.
quote:Thx. Ga daar wel vanuit ja, alhoewel ik nog wel wat zaken aan het herschrijven/verbeteren ben. Ben een perfectionist dus dat streven is inherent. Daarnaast leert de ervaring dat dit toch weer wat extra punten kan schelen. Je weet maar nooit of je die nog nodig zult hebben.
Jij ook nog succes met je scriptie, maar als je zo goed gemiddeld staat, zal dat vast wel lukken![]()
Ok beste Esther ik ga mijn laatste loodjes verder invulling geven. Daarna berust ik in het 'eindresultaat'. Mocht het niet goed genoeg zijn, dan volgt er later dit jaar een tweede ronde. Maar zoals gezegd, daar ga ik vooralsnog niet van uit.
Jij ook su6 met het verloop van je studie.
Mazzeltov;
Ralph*Die nog ff doorploetert*
[Dit bericht is gewijzigd door Captain-America op 19-05-2003 13:33]
Whilst replying leg ik net de laatstehand aan mijn Dissertation. Straks allemaal ff opslaan, nalezen en dan vanaaf ctr-P
Onto your beloving reply.
[..]
Heb toen een e-mail geschreven naar een van de Britse overheidsinstellingen op dit gebied, zal hieronder hun reply copy and pasten, zegt genoeg he
Thank you for your e-mail below about the post graduate diploma that you have received from the University of Leicester.
I can confirm that the University of Leicester is a recognised UK university with degree awarding powers and university status conferred by Royal Charter. It, and its programmes, are subject to UK quality assurance mechanisms. Its programmes are therefore well respected and recognised in the UK.
Many universities offer Post Graduate Diplomas but these do not form part of the national higher education qualifications framework.
On the general subject of UK universities. The UK is renowned throughout the world for the quality of its higher education and we believe that UK higher education institutions are amongst the best in the world. However, it would be inappropriate for this Department to compare UK institutions with those of other countries.
Thank you again for your e-mail.
John Luckett
Quality and Employability Division
Higher Education Group
Department for Education and Skills
Zo'n houding zo in Nederland ook niet misstaan inplaats van dat wij ons als top of the bill zien he.
[..]
Daar heb je gelijk in. Mijn bedoeling en planning was echter om dit in 2 jaar te voltooien. Maar ja soms lopen zaken anders en je hebt gelijk het gaat om het einddoel. Was de eerste in Nederland met deze bul, mag nog steeds niet klagen dus.
Leuk toch die ceremonie. Ik, die toch wel bekend staat, ok stond als rebel en tegendraads, blijk toch naarmate de jaren verstrijken, conservatiever te zijn dan gedacht.
Kijk er erg naar uit om in toga met hood on, en de lange haren los, mijn bul uitgereikt te krijgen, dat laatste blijft het opstandige in mij weergeven he
Neem btw de tijd voor Londen, is echt de moeite meer dan waard.
[..]
Soms begrijp je inderdaad niet dat 'bepaalde lieden' toegelaten worden.
Bij mij, te Leicester, werd als eis gesteld het schrijven van een assement, soort colloqium doctum, omdat ik wel vakopleidingen had, edoch deze werden en worden niet regulier erkend. Nu na het behalen van een PgDip. hoef ik nergens meer moeilijk voor te doen en kan ik overal worldwide een universitaire studie gaan volgen. Da's btw ook een van de extra voordelen, na het behalen van je bul zal niemand je nog weigeren mocht je ooit elders een universitaire, Engelstalige opleiding willen gaan volgen.
Inzake het marken da's ook typisch Engels. Men kan dan ook niet 1 op 1 zaken vertalen. 50% = geen 6 maar een 7 o.i.d. 40% is het minimale maar niet goed genoeg voor het masterlevel. Geloof dat pas vanaf een mark 70% je met distinqion oid af kan studeren. Die wens had ik wel, maar geloof niet dat dit erg realistisch is/zal zijn. Ben al tevreden met een 50+, al hoop ik op een 60+ he Overigens is het ook zo dat je vorige behaalde resultaten meetellen. Ach ja laat mij maar 'gewoon' slagen. Zonder voltooide middelbare schooldiploma toch een tweede Engelse internationaal erkende academisch bul behalen is voor mij al resultaat en voldoening genoeg.
[..]
Thx. Ga daar wel vanuit ja, alhoewel ik nog wel wat zaken aan het herschrijven/verbeteren ben. Ben een perfectionist dus dat streven is inherent. Daarnaast leert de ervaring dat dit toch weer wat extra punten kan schelen. Je weet maar nooit of je die nog nodig zult hebben.
Hebben ze jou uitgelegd hoe het systeem van marken e.d. werkt? Dat als je het format goed hebt je eigenlijk al 50% hebt enzo?
Ok beste Esther ik ga mijn laatste loodjes verder invulling geven. Daarna berust ik in het 'eindresultaat'. Mocht het niet goed genoeg zijn, dan volgt er later dit jaar een tweede ronde. Maar zoals gezegd, daar ga ik vooralsnog niet van uit.
Jij ook su6 met het verloop van je studie.
Mazzeltov;
Ralph*Die nog ff doorploetert*
Ha Ralph,
Ja, die mail zegt inderdaad genoeg...
Maar kan dat, gewoon dat reisje naar Londen voor ceremonie fiscaal opvoeren??? Bij ons kun je ook als je overal 70+ voor hebt met "distinction"afstuderen, maar dat lukt me nu toch al niet meer , maar ach, als ik het allemaal in 1 keer haal met redelijke cijfers vind ik het wel goed, want eigenlijk kunnen er al 20 pers. uit m'n klas de master's degree niet meer behalen, ze zijn nl. voor bepaalde resits van vakken ook gezakt en dan kun je nog wel doorgaan, maar dan alleen voor bepaalde certificaten ofzo. Maar ik kan niet zoals anderen uit m'n klas een essay zo schrijven, dat ik denk, zo, nu heb ik vast wel een pass, en dan dus de essay snel afmaken. Ben van mezelf ook nogal perfectionistisch, stop er niet eerder mee dan dat ik er tevreden over ben (en dat is niet snel
) wat je noemde over als je het format goed hebt, eigenlijk al 50% hebt, is mij nooit verteld nee, dat wist ik niet. (Ze vertellen ons sowieso niet veel, moet overal zelf achter komen)
Zeker wel prettig gevoel, dat je de scriptie nu al zo goed als af hebt, wat is jou onderwerp eigenlijk precies? Wilde dat het al eind september was, ik kijk er wel naar uit om een keer aan 't werk te gaan. (Maar misschien verlang ik straks als ik werk wel terug naar studentenleven..)
Nog succes met je "laatste loodjes''!
Groetjes,
Esther
Nee, rotte keelpijn, koppijn, om de haverklap misselijk (bijna omgekiept in onze openbare bieb toen ik op jacht was naar vers niet-scriptie leesvoer), bleh, maar dus niet ziek genoeg om de schuldgevoelens over niet-aan-de-scriptie-kunnen-werken te onderdrukken. Maar ook weer niet goed genoeg om lekker een behoorlijk aantal pagina's te typen (of om uberhaupt wat te doen behalve teksten lezen).
WEL heb ik een fijne tekst gevonden die Considering Games as Cognitive Tools: In search of effective "Edutainment" heet.
O, zie alleen net dat ik de link waar ik 'm vandaan heb niet heb opgeschreven....nou ja, ff Googlen dalijk.
Maar wat er mooi is aan die tekst is dat ie lekker duidelijk is, goeie structuur. En die ga ik dus mooi overnemen. Dus nu komen de spellen op de voorgrond, in plaats van het museum. Dat was wat ik al de hele tijd wilde, maar wat me dus niet lukte. En als het goed is hoef ik ook niks meer weg te gooien van mijn eerdere werk (alleen dan dat geblaat over het ontstaan van musea, waar ik toch al over twijfelde).
Ondertussen ben ik weer misselijk, koppijn & zweten. Pffff.
Wat is dat trouwens met die Chinezen die ze overal toelaten? Niet dat ik iets op ze tegen heb, maar de meesten snappen inderdaad nog geen *** van wat er tegen ze wordt gezegd in het Engels. Op de Hotelschool (waar ik nu werk) hebben we twee groepen, de uitwisselingsstudenten (die snappen echt helemaal NIKS, kennen absoluut geen Engels, en verprutsen alle computers door Chinese chatsoftware te downloaden, downloaden is verboten bij ons,daar zeg je dan wat van, maar dat snappen ze niet...enz enz). EN dan nog de groep die MBA doet. Die zijn netjes, beleefd, spreken goed Engels, en zelfs nog af en toe een woord Nederlands.
Maar hoe die andere groep de lessen volgt, it beats me. Ik hoorde idd ook al vertellen dat ze drie keer zoveel betalen als een normale student, maar wat heb je eraan als ze niks leren? Volgens mij zitten ze hier een module uit en gaan net zo snugger terug als ze zijn gekomen.
Naja, ik ga in bed liggen, met de tekst van boven, nogmaals lezen. Bah ik voel me alsof mijn hersenen zijn vervangen door een paar kilo lood met snot. Zou dat hersenverweking zijn door de hoogspanning? Of toch een corona-virus
Succes allemaal !
quote:Niet zo fijn, dat je ziek bent, maar 't wel weer om lekker in bed te gaan liggen, misschien schrale troost.
Op maandag 19 mei 2003 20:36 schreef Syrena het volgende:
Gatverdamme, ben ik nu ziek. Uiteraard weer niet ziek genoeg om lekker in bed te kruipen met m'n brilletje op, en dan wegsuffen bij Discovery.Nee, rotte keelpijn, koppijn, om de haverklap misselijk (bijna omgekiept in onze openbare bieb toen ik op jacht was naar vers niet-scriptie leesvoer), bleh, maar dus niet ziek genoeg om de schuldgevoelens over niet-aan-de-scriptie-kunnen-werken te onderdrukken. Maar ook weer niet goed genoeg om lekker een behoorlijk aantal pagina's te typen (of om uberhaupt wat te doen behalve teksten lezen).
WEL heb ik een fijne tekst gevonden die Considering Games as Cognitive Tools: In search of effective "Edutainment" heet.
O, zie alleen net dat ik de link waar ik 'm vandaan heb niet heb opgeschreven....nou ja, ff Googlen dalijk.
Maar wat er mooi is aan die tekst is dat ie lekker duidelijk is, goeie structuur. En die ga ik dus mooi overnemen. Dus nu komen de spellen op de voorgrond, in plaats van het museum. Dat was wat ik al de hele tijd wilde, maar wat me dus niet lukte. En als het goed is hoef ik ook niks meer weg te gooien van mijn eerdere werk (alleen dan dat geblaat over het ontstaan van musea, waar ik toch al over twijfelde).
Ondertussen ben ik weer misselijk, koppijn & zweten. Pffff.
Wat is dat trouwens met die Chinezen die ze overal toelaten? Niet dat ik iets op ze tegen heb, maar de meesten snappen inderdaad nog geen *** van wat er tegen ze wordt gezegd in het Engels. Op de Hotelschool (waar ik nu werk) hebben we twee groepen, de uitwisselingsstudenten (die snappen echt helemaal NIKS, kennen absoluut geen Engels, en verprutsen alle computers door Chinese chatsoftware te downloaden, downloaden is verboten bij ons,daar zeg je dan wat van, maar dat snappen ze niet...enz enz). EN dan nog de groep die MBA doet. Die zijn netjes, beleefd, spreken goed Engels, en zelfs nog af en toe een woord Nederlands.
Maar hoe die andere groep de lessen volgt, it beats me. Ik hoorde idd ook al vertellen dat ze drie keer zoveel betalen als een normale student, maar wat heb je eraan als ze niks leren? Volgens mij zitten ze hier een module uit en gaan net zo snugger terug als ze zijn gekomen.
Naja, ik ga in bed liggen, met de tekst van boven, nogmaals lezen. Bah ik voel me alsof mijn hersenen zijn vervangen door een paar kilo lood met snot. Zou dat hersenverweking zijn door de hoogspanning? Of toch een corona-virus
![]()
Succes allemaal !
Eindelijk klaar, vannacht de eerste twee versies van 106 pages each, uitgeprint.Nu staat de printer wat ander werk 't 't spuwen.
Wat een zalig gevoel, zellufs de zon schijnt hier weer naar binnen
Euforie alom. Zometeen naar mijn drukker om de zaken in te binden en dan voor vanmiddag, al maakt dat qua tijd niet uit, de boel aanbieden bij ons locale postagentschap en dan met TNT naar good old England.
Duim maar allemaal voor me dat het goed (genoeg) word ontvangen daaro.
Cheerio;
Ralph*Op weg naar zijn masters'*
quote:
Op maandag 19 mei 2003 20:02 schreef Sneeuwwitje79 het volgende:
[quote]Ja, die mail zegt inderdaad genoeg...![]()
quote:Bij mijn weten wel, hangt wel weer af van je positie, maar studiekosten, waar dit een onderdeel van is, zijn tot op een zekere hoogte opvoerbaar.
Maar kan dat, gewoon dat reisje naar Londen voor ceremonie fiscaal opvoeren???
quote:Helemaal mee eens.
Bij ons kun je ook als je overal 70+ voor hebt met "distinction"afstuderen, maar dat lukt me nu toch al niet meer, maar ach, als ik het allemaal in 1 keer haal met redelijke cijfers vind ik het wel goed,
quote:Lekker slim dan. Zonde om zo om te gaan met de geboden kansen he.
want eigenlijk kunnen er al 20 pers. uit m'n klas de master's degree niet meer behalen, ze zijn nl. voor bepaalde resits van vakken ook gezakt en dan kun je nog wel doorgaan, maar dan alleen voor bepaalde certificaten ofzo.
quote:Klinkt heel herkenbaar
Maar ik kan niet zoals anderen uit m'n klas een essay zo schrijven, dat ik denk, zo, nu heb ik vast wel een pass, en dan dus de essay snel afmaken. Ben van mezelf ook nogal perfectionistisch, stop er niet eerder mee dan dat ik er tevreden over ben (en dat is niet snel)
quote:Welkom in de Engelse academische wereld
wat je noemde over als je het format goed hebt, eigenlijk al 50% hebt, is mij nooit verteld nee, dat wist ik niet. (Ze vertellen ons sowieso niet veel, moet overal zelf achter komen)
Ben je btw wel is in Engeland geweest?
quote:Meer dan, ondanks de korte termijn heb ik voor 't eerst sinds weken zalig geslapen
Zeker wel prettig gevoel, dat je de scriptie nu al zo goed als af hebt,
quote:Is the security management infrastructure for The Port of Rotterdam fit for purpose? A criminological approach.
wat is jou onderwerp eigenlijk precies?
quote:Dat denk ik wel, sprekend vanuit een deels werkend bestaan.
Wilde dat het al eind september was, ik kijk er wel naar uit om een keer aan 't werk te gaan. (Maar misschien verlang ik straks als ik werk wel terug naar studentenleven..)
quote:Thx!
Nog succes met je "laatste loodjes''!
Mazzeltov;
Ralph
Allereerst een *BeterschapsKnufke* hoop dat 't helpt!
Onto your beloving reply.
quote:Schiet niet op allemaal zo te horen...
Op maandag 19 mei 2003 20:36 schreef Syrena het volgende:
Gatverdamme, ben ik nu ziek. Uiteraard weer niet ziek genoeg om lekker in bed te kruipen met m'n brilletje op, en dan wegsuffen bij Discovery.
quote:Misschien toch slim zo niet noodzakelijk om ff een break te nemen?
Nee, rotte keelpijn, koppijn, om de haverklap misselijk (bijna omgekiept in onze openbare bieb toen ik op jacht was naar vers niet-scriptie leesvoer), bleh, maar dus niet ziek genoeg om de schuldgevoelens over niet-aan-de-scriptie-kunnen-werken te onderdrukken. Maar ook weer niet goed genoeg om lekker een behoorlijk aantal pagina's te typen (of om uberhaupt wat te doen behalve teksten lezen).
quote:Da's toch nog iets positiefs dan! Zie je wel dat het je gelukt is!
WEL heb ik een fijne tekst gevonden die Considering Games as Cognitive Tools: In search of effective "Edutainment" heet.
quote:Moet traceable zijn toch? Gevonden?
O, zie alleen net dat ik de link waar ik 'm vandaan heb niet heb opgeschreven....nou ja, ff Googlen dalijk.
quote:Neem aan dat je hier op de structuur doelt?
Maar wat er mooi is aan die tekst is dat ie lekker duidelijk is, goeie structuur. En die ga ik dus mooi overnemen.
quote:Zo zie je maar dat je niets voor niets gedaan hebt he
Dus nu komen de spellen op de voorgrond, in plaats van het museum. Dat was wat ik al de hele tijd wilde, maar wat me dus niet lukte. En als het goed is hoef ik ook niks meer weg te gooien van mijn eerdere werk (alleen dan dat geblaat over het ontstaan van musea, waar ik toch al over twijfelde).
quote:Klinkt als een opkomende griep.
Ondertussen ben ik weer misselijk, koppijn & zweten. Pffff.
quote:Geen idee, denk dat Esther die vraag beter, inhoudelijk, kan beantwoorden. Het enige wat ik weet is dat de hoeveelheid aanwezige Chinezen (deels) veroorzaakt word door het feit dat ze met grote getallen deze aardkloot bevolken, los van hoe men, al dan niet legaal/illigaal, in Nederland is gekomen/verblijft.
Wat is dat trouwens met die Chinezen die ze overal toelaten? Niet dat ik iets op ze tegen heb, maar de meesten snappen inderdaad nog geen *** van wat er tegen ze wordt gezegd in het Engels. Op de Hotelschool (waar ik nu werk) hebben we twee groepen, de uitwisselingsstudenten (die snappen echt helemaal NIKS, kennen absoluut geen Engels, en verprutsen alle computers door Chinese chatsoftware te downloaden, downloaden is verboten bij ons,daar zeg je dan wat van, maar dat snappen ze niet...enz enz). EN dan nog de groep die MBA doet. Die zijn netjes, beleefd, spreken goed Engels, en zelfs nog af en toe een woord Nederlands.
quote:Weinig Chinese lichten dus.
Maar hoe die andere groep de lessen volgt, it beats me. Ik hoorde idd ook al vertellen dat ze drie keer zoveel betalen als een normale student, maar wat heb je eraan als ze niks leren? Volgens mij zitten ze hier een module uit en gaan net zo snugger terug als ze zijn gekomen.
quote:Hehe, take a Tequila
Naja, ik ga in bed liggen, met de tekst van boven, nogmaals lezen. Bah ik voel me alsof mijn hersenen zijn vervangen door een paar kilo lood met snot. Zou dat hersenverweking zijn door de hoogspanning? Of toch een corona-virus![]()
quote:Thx, als het goed is gaat dat voor mij niet meer op, daar ik KLAAR ben
Succes allemaal !
Beterschap en su6 met het zoeken en schrijven!
Mazzeltov;
Ralph
Goedemiddag Ralph,
Zou bijna jaloers op je worden, ik wilde dat ik al zo ver was, lekker geen gestress meer.... en alles achter de rug (zucht..) Interessant scriptie onderwerp trouwens, de haven van Rotterdam is toch een van de grootste ter wereld? Nu maar afwachten he, wat het wordt, maar dat cijfer zal vast wel goed zijn. Wanneer krijg je het cijfer eigenlijk, staat daar bij jullie een termijn voor ofzo? Bij ons moet alles binnen officieel binne 3 tot 5 weken nagekeken zijn,maar dat moet je ook maar met een korrel zout nemen.... Wat ga je nu doen dan straks, aan 't werk of nog iets anders, ben je al aan 't solliciteren? Ik ga maar weer eens iets nuttigs doen, heb ik vandaag nl. nog niet gedaan....
Groetjes,
Esther
Ik ga weer snel aan m'n werk hier, en duimen dat het indeed fine stuff is dat je gemaakt hebt.
Ik ben zelf geen mm opgeschoten, en zoals altijd op woensdag denk ik: Waarom niet? Het is toch zo simpel, jammergenoeg zit ik op m'n werk, DUS kan ik niet beginnen.... etc.
Zucht.
quote:nou, gefeliciteerd dan!
Op woensdag 21 mei 2003 16:54 schreef Bounty het volgende:
Ik heb ondertussen mijn mondeling examen over mijn scriptie gehad (dat was het laatste wat ik voor mijn opleiding moest doen) en ik heb het gewoon gehaaldIk ben gewoon geslaagd en hoef niet meer naar school. Ik heb alleen nog de examenuitreiking
Ga nu dus lekker van mijn vrije tijd genietenen misschien af en toe eens werken. Ik kan mijn hele leven nog werken.
quote:Denk maar zo, voor je 't weet is 't zover.
Op dinsdag 20 mei 2003 14:48 schreef Sneeuwwitje79 het volgende:Zou bijna jaloers op je worden, ik wilde dat ik al zo ver was, lekker geen gestress meer....
en alles achter de rug (zucht..)
Ralph,
The package has just arrived, many thanks for the books and the paper -unfortunately, I am not a dutch speaker! But it is the thought that counts.
I will examine your dissertation over the next day or so and I hope to get
it off to the external examiner this Friday and that is a promise.
I hope to e mail you back on Friday to let you know whether I have graded it a pass or a fail. But I must warn you that my assessment must be agreed by the external examiner.
Regards,
Tom.
quote:En de mooiste enzo
Interessant scriptie onderwerp trouwens, de haven van Rotterdam is toch een van de grootste ter wereld?
quote:Dat hoop ik wel al slaat de twijfel toe he. Ben en blijft, wat dat betreft, een tobbert...
Nu maar afwachten he, wat het wordt, maar dat cijfer zal vast wel goed zijn.
BTW; mag jij alles ook opsturen en schrijf je vanuit thuis?
quote:Zie het bovenstaande. Normaal is men best wel snel, zit nu echter tegen de deadline aan. Daar komt nog bij dat het volgende week bank-holiday is. Maar als het goed is weet ik vrijdag dus of ik wel of niet M.A. ben, met een voorbehoud van de external examiner. Maar ja de laatste x dat die dat zei wijzigde mijn marks ook niet he.
Wanneer krijg je het cijfer eigenlijk, staat daar bij jullie een termijn voor ofzo? Bij ons moet alles binnen officieel binne 3 tot 5 weken nagekeken zijn,maar dat moet je ook maar met een korrel zout nemen....
quote:Ben deels werkzoekende en deels aan het werk. Daarnaast heb ik de kans gehad, ben daar nu dus druk doende mee, om aan de Inholland Hogeschool mijn eigen vakgroep: Criminologie & Veiligheid op te zetten. Is nu nog tijdelijk, maar dat komt vast wel goed allemaal.
Wat ga je nu doen dan straks, aan 't werk of nog iets anders, ben je al aan 't solliciteren?
quote:Shame on you! Hehe
Ik ga maar weer eens iets nuttigs doen, heb ik vandaag nl. nog niet gedaan....![]()
Mazzeltov;
Ralph
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |