Duzz:
Melk: goed voor elk?
quote:Kalk voor je botten
Op dinsdag 1 april 2003 16:55 schreef Shyte het volgende:[..]
gelukkig..
quote:Ok, heb je ook informatie waar ik wel wat aan heb? Ik zit hier op een forum, niet op een zoekmachine.
Op dinsdag 1 april 2003 16:56 schreef boebiedoe het volgende:
http://www.google.nl/search?q=is+melk+goed+voor+je&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 16:56 schreef Lopat het volgende:
Nee, ruim de helft van de bevolking is zelf alergisch voor melk...
quote:Jij krijgt zeker nog borstvoeding van je moeder?
Op dinsdag 1 april 2003 16:56 schreef Chevron het volgende:
Vooral moeder melk![]()
quote:Anti-Amerikanisme. Dat zou wel kloppen.
Op dinsdag 1 april 2003 16:58 schreef hyperfuzz het volgende:[..]
en dat uit zich op welke manier
quote:Dan wijzen ze naar zo'n pak en zeggen ze: 'Eeewwww... melk!'
Op dinsdag 1 april 2003 16:58 schreef hyperfuzz het volgende:[..]
en dat uit zich op welke manier
quote:alsof wij deskundigen zijn
Op dinsdag 1 april 2003 16:57 schreef Shyte het volgende:[..]
Ok, heb je ook informatie waar ik wel wat aan heb? Ik zit hier op een forum, niet op een zoekmachine.
quote:Dat ligt meer aan de helft van de bevolking dan aan de melk..
Op dinsdag 1 april 2003 16:56 schreef Lopat het volgende:
Nee, ruim de helft van de bevolking is zelf alergisch voor melk...
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 16:54 schreef Shyte het volgende:
En nu hoor ik net op den televisie dat er zelfs een heuse melkmaffia bestaat, die de mensch voorhoudt dat melk wel goed is, met als achterliggende gedachte geld verdienen.
quote:Jij hebt zeker niks beters te doen dan mensen de hele dag af te kraken, zodat het lijkt alof je eigen zielige leven net iets beter is.
Op dinsdag 1 april 2003 16:58 schreef KaAzKoP_ het volgende:[..]
Jij krijgt zeker nog borstvoeding van je moeder?
Sapdrinker gewijs dan gesproken
quote:ik vroeg wie er verstand had van melk. Mensen die denken verstand van melk te hebben, kunnen dan reageren. Misschien zit er wel een deskundige bij.
Op dinsdag 1 april 2003 16:59 schreef boebiedoe het volgende:[..]
alsof wij deskundigen zijn
quote:Pcies
Op dinsdag 1 april 2003 17:01 schreef Chevron het volgende:[..]
Jij hebt zeker niks beters te doen dan mensen de hele dag af te kraken, zodat het lijkt alof je eigen zielige leven net iets beter is.
Sapdrinker gewijs dan gesproken
quote:thx
Op dinsdag 1 april 2003 17:01 schreef Essiepessie het volgende:
Er is ook veel over neergezet in een oud topic; misschien dat je daar nog wat wijzer van wordt. Ik zelf weet het ook niet meerVroeger altijd melk moeten drinken, maar drink het nu al jaaaaren niet meer...
gemiddeld gaan er wel 2 a 3 1,5 liter pakken per dag doorheen vooral bij het avondeten
quote:alleen dat spellen wil maar niet lukken
Op woensdag 2 april 2003 11:39 schreef ook_gek het volgende:
ik drink 2 tot 3 pakken melk per dag. Soms zelfs meer. En ik leef nog steets.
quote:Als dat zo zou zijn zou dat bewijzen dat je het nodig hebt als je ouder bent. Ik denk dus zelf dat het hele verhaal sterk overtrokken is. Ik drink zelf nooit melk en ik heb ook nog nooit iets gebroken. (sterke botten verhaal ook de sloot in
Op dinsdag 1 april 2003 16:58 schreef KaAzKoP_ het volgende:[..]
Jij krijgt zeker nog borstvoeding van je moeder?
quote:Precies, als je heel even nadenkt zie je toch dat het volstrekt belachelijk is om als volwassen mens moedermelk te drinken? En calcium haal je niet uit melkproducten!! Om calcium uit melk te halen moet je lichaam heel hard werken, omdat die calcium groffer is en gebonden aan caseine, (wordt ook gebruikt als basisstof voor lijmen) melk is slijmvormend waardoor het een slijmafzetting vormt op de slijmvliezen dat heeft een negatief effect heeft op allerlei luchtwegproblemen en veroorzaakt die ook. Die slijmafzetting bemoeilijkt ook het opnemen van allerlei stoffen door de darmwan. Nou, dan moet je ook nog weten dat je veel gemakkelijker calcium opneemt uit groene groenten (is fijnere calcium) en verse noten en sesamzaad (een koe eet gras en granen, waar dacht je dat ze de calcium om in de melk te steken vandaan haalt?, niet uit koemelk hoor.). Daar komt ook nog bij dat de meeste zuivelproducten bewerkt worden om ze langer houdbaar te houden wat alles nog eens verergert. Als je normaal eet krijg je van z'n leven geen calciumgebrek. Eet je gigantisch veel suiker dan heeft je lichaam wel weer extra calcium nodig om de suiker te neutraliseren, haal je die niet uit je voeding dan gaat het calcium vrijmaken uit het skelet waardoor je op den duur wel brozere botten krijgt maar iemand met een normaal voedingspatroon hoeft zich daar geen zorgen om te maken. Verder is er dus geen enkele reden om als mens moedermelk van een koe te drinken, of het moet zijn dat je medelijden hebt met de boeren.
Op woensdag 2 april 2003 19:24 schreef Vuur het volgende:[..]
Als dat zo zou zijn zou dat bewijzen dat je het nodig hebt als je ouder bent. Ik denk dus zelf dat het hele verhaal sterk overtrokken is. Ik drink zelf nooit melk en ik heb ook nog nooit iets gebroken. (sterke botten verhaal ook de sloot in
). Als je in de groei bent misschien maar daarna gewoon niet.
Nee idd, geiten en schapen eten nooit gras natuurlijkquote:Op maandag 17 mei 2004 01:00 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ik weet trouwens niet helemaal zeker of geiten-en schapenmelk wél gezond zijn, ik hoorde dat een keer van een oude wijze man die hetzelfde beweerde; dat koeienmelk puur vergif is, maar geiten-en schapenmelk zouden wel gezond zijn, dus ik geloofde die man wel, maar ik weet niet helemaal zeker of dat ook echt zo is
Ja, want bij de meeste mensen die melk drinken gaat de stoelgang zo slecht. Misschien is het voor mensen met een krakke stoelgang slim om een tijdje geen melk te drinken, maar dat is nog geen reden om melk maar helemaal niet meer te gaan drinken. (als je last van je maag hebt drink je toch ook cola zodat het beter gaat, maar je gaat ook niet de hele tijd cola drinken, want dat is kankerslecht).quote:Op maandag 17 mei 2004 01:00 schreef ilona-scuderia het volgende:
Roy Martina heeft een paar jaar geleden een boek over de schadelijkheid van koeienmelk voor mensen geschreven, ik weet alleen de titel niet meer, iemand hier misschien die het boek kent?
Kortgezegd komt het er op neer dat melk zeer veel giftige stoffen bevat (alleen al het gras wat die koeien eten is zwaar giftig door diverse gassen uit fabrieken,auto's) en melk veroorzaakt een schadelijk rottingsproces in de maag en darmen waardoor de stoelgang soms ernstig wordt belemmerd
Voor de mensen die nog melk drinken; drinks eens een paar weken geen melk, dan zal je merken dat alleen je stoelgang al stukken beter gaat
Zoek eens een keer naar "drogreden" op fok...quote:Ik weet trouwens niet helemaal zeker of geiten-en schapenmelk wél gezond zijn, ik hoorde dat een keer van een oude wijze man die hetzelfde beweerde; dat koeienmelk puur vergif is, maar geiten-en schapenmelk zouden wel gezond zijn, dus ik geloofde die man wel, maar ik weet niet helemaal zeker of dat ook echt zo is
Zie bovenstaande.quote:Koeienmelk is ongezond, maar bijna niemand weet het of wil het geloven...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |