Op dit moment zit ik al zo'n 8 maanden in de VS en over een maand of twee ga ik weer naar huis. Met m'n vrienden heb ik nog steeds contact, voornamelijk via msn en de mail. M'n vrienden in Nederland hebben nog wel gewoon net zoals 'vroeger' bijna iedere zaterdagavond een feestje ofzo samen. Maar dat schijnt de laatste tijd steeds minder te worden. Als ik met ze 'spreek' dan krijg ik steeds te horen dat de sfeer minder is en het saai aan het worden is.
De groep bestaat uit zo'n 9 man en van die 9 hebben er nu ook al 5 langere tijd een vriendin. Hier willen ze ook allemaal tijd mee door brengen en dat begrijp ik ook best wel.
Nu ga ik dus over zo'n twee maanden weer naar huis toe en ik vraag me echt af wat ik er van kan verwachten.
Heeft iemand hetzelfde wel eens meegemaakt? Zo ja wat kan ik verwachten?
meer tijd voor vriendin en regelmatig met vrienden wat je niet iedere keer apart moet plannen.
Vroeger was het hier elke vrijdag en zaterdag sowieso met zn allen lol, vrijdagen worden steeds minder omdat ze dan meestal bij hun vriendin zijn. Zaterdag is het gelukkig bijna altijd wel gewoon gezellig met de hele groep. Doordeweeks zie ik ze amper, maar dat geldt met hen onderling ook wel. Op zich is dat niet erg, want iedereen heeft zn eigen dingetjes, met school, werk, stage, en daarna heb je ook niet altijd de energie om nog wat te gaan doen.
Is ook niet erg, want des te meer heb je elkaar te melden en is het bijpraten onder het genot van een biertje veel leuker
Onthoud dat vrienden komen en gaan, daar doe je helaas niks aan. Wel lijkt het me slim om voor ze blijven te 'vechten', zeker als je ze al zo lang kent. Maak iig duidelijk dat je het ongezellig vindt als je ze zo weinig ziet, en af en toe eens wat tijd voor de groep vrij te maken. Dat doen wij ook, zo af en toe zien we dat een van de jongens de groep een beetje 'verwaarloost', en dat zeggen we dan ook gewoon. Gelukkig weten we wat we van mekaar kunnen hebben en zal er daardoor ook geen ruzie komen, integendeel.
Gewoon afspreken elkaar zoveel mogelijk te zien in weekenden, en boek zo af en toe een apart avondje (wij hebben in mei bijv een kartavondje, dus supergezellig).
Succes, het zal vast wel meevallen, ook al ben je er lang uitgeweest. (en blijf er voor gaan)
quote:Ja klopt helemaal, die vriendinnen zijn inderdaad de oorzaak. Tot de afgelopen zomer bestond ons clubje uit 10 man. Maar eentje heeft toen de rest laten stikken voor z'n vriendin en die zien we nu nooit meer. Allemaal zaten ze toen te roepen dat zij dat nooit zouden doen maar het begint er steeds meer op te lijken dat sommigen toch al een heel eind op weg zijn.
Op maandag 31 maart 2003 23:50 schreef markvt het volgende:
vriendinnen zijn de oorzaak van al het kwaad, ze gaan niet eens meer uit omdat ze een vriendin hebben die zo nodig op de bank tv wil kijken *JUK*
Zo is het, intresses veranderen en op een gegeven moment gaan je elkaar vervelen als de intresses teveel uit elkaar groeien, en sjah. dan zit er niks anders op als meer met andere om te gaan met dezelfde intresses
De vriendin en daarmee het gezinsleven komt in de buurt en de interesses verschuiven langzaam de kant van het huiselijke sfeertje op.
Om (zoals voorgesteld) er iets maandelijks van de te maken lijkt me een leuke suggestie, maar dat gaat niet werken denk ik. Uit het oog, uit het hart: gaat hier gewoon op.
Helaas, misschien kan je het met een kleine groep bespreken en op kleinere schaal voortzetten
soms denk ik: worden zij nu zo oud of blijf ik jonger? soms weet ik echt niet meer waar ik het over moet hebben, de levensfase, interesses, etc, die lopen zo ver uit elkaar.
Vroeger (voordat ik een vriendin had) gingen we ieder jaar met een groepje op vakantie en dit was altijd super!! Toen kregen verschillende vrienden een vriendin die ook een poging deden om mee te gaan, maar het draaide dan altijd uit op bonje tussen bepaalde personen. Gelukkig hield ik me altijd afzijdig met nog een paar, maar vanaf dat moment werd me duidelijk dat het nooit meer zoals vroeger zou worden. Ik ben wel in december 2002 met 5 andere maten een weekje naar Washington D.C geweest (ZONDER VROUWEN ) en dat was gewoon geweldig!! Het jammere hiervan is dat het vrouwtje dan weer gaat zitten mekkeren dat ze ook wel weer eens met mij alleen weg wil terwijl ik ieder jaar een paar keer met haar weg ga
De weekenden zijn ook anders. Ik ben nog altijd als het ff kan op vrijdag en zaterdag fanatiek in m'n stamkroeg te vinden of m'n vriendin nou mee wil of niet, maar als ik om me heen kijk dan zie ik nog weinig mensen van m'n oude vriendengroep en dat is ronduit kut. Nadeel van een vriendin is dat ze altijd wat te zeiken over anderen of over bier moeten hebben en daarmee verknallen ze al bijvoorbaat een hoop dingen.
quote:yep
Op maandag 31 maart 2003 23:46 schreef Yankee het volgende:
Ik heb al een paar jaar een vaste vriendengroep en bijna iedere zaterdagavond hebben we een feestje of gaan we samen uit.Maar dat schijnt de laatste tijd steeds minder te worden. Als ik met ze 'spreek' dan krijg ik steeds te horen dat de sfeer minder is en het saai aan het worden is.
De groep bestaat uit zo'n 9 man en van die 9 hebben er nu ook al 5 langere tijd een vriendin. Hier willen ze ook allemaal tijd mee door brengen en dat begrijp ik ook best wel.
Heeft iemand hetzelfde wel eens meegemaakt? Zo ja wat kan ik verwachten?
ik maak me er alleen niet druk om..zulke dingen gebeuren nou eenmaal
andere interesses enzo..en je bent mekaar een beetje beu..
je moet wel vrienden blijven...maar niet met zijn allen bij mekaar..dat gaat vervelen
Ik blijf met de meesten ook wel bevriend maar zoals het was word het denk ik niet meer. We waren van plan om komende zomer weer samen op vakantie te gaan maar onder andere door sommige vriendinnen van m'n vrienden gaat dit niet door omdat we het niet eens worden.
quote:W8 maar tot het uit gaat
Op maandag 31 maart 2003 23:55 schreef Yankee het volgende:[..]
Ja klopt helemaal, die vriendinnen zijn inderdaad de oorzaak. Tot de afgelopen zomer bestond ons clubje uit 10 man. Maar eentje heeft toen de rest laten stikken voor z'n vriendin en die zien we nu nooit meer. Allemaal zaten ze toen te roepen dat zij dat nooit zouden doen maar het begint er steeds meer op te lijken dat sommigen toch al een heel eind op weg zijn.
quote:Hier is ook alles wel mee gezegd. Maar dat ligt ook een beetje aan de vriend hoor, als die het echt wilde koos die wel tussen de twee.
vriendinnen zijn de oorzaak van al het kwaad, ze gaan niet eens meer uit omdat ze een vriendin hebben die zo nodig op de bank tv wil kijken *JUK*
Je hebt dus gewoon loser vrienden die liever in een kansloos gezin hun leven voortzetten, kansloos op zaterdag een dvd huren of uitgaan naar een over priced restaurant om daarna naar de bios te gaan. En dat ten koste van de echt plezier. Maar welke keus heb je dan ook?
A) Studeren (vaak al gecombineerd met D als het ff kan)
B) Zuipen en op de dood wachten (Herman brood achtig)
C) Werken en dure shit kopen en nog lang leve de lol (DJ Jean achtig)
D) Werken en voor je gezin zorgen (Rest van nederland achtig)
TJa, meeste gaan voor D omdat papa&mama dat ook deden en het wel zo veilig is. Deal with it.
Zelf begin ik er steeds beroerder van te worden.
(Disclaimer, Maar er zijn ook vriendinnen die er niet zo'n last van maken hoor.)
quote:
quote:AMEN
Ik heb exact hetzelfde probleem, ik ben zelfs nog de enige vrijgezel uit mijn vriendenkring, en daardoor ben ik zowat verplicht mee te gaan films kijken op de bank op een zaterdagavond...
Iemand zei ''steek dan meer tijd in je andere vriendengroepen'' o.i.d. maar die heb ik dus niet....
En tsja, stappen in me eentje is natuurlijk geen reet aan....
Ik kan je niet helpen, weet nml. zelf niet eens wat ik er aan kan/moet doen....
quote:Oh ? Dus ik moet gewoon naar een house-tent gaan in me eentje en daar hopeloos andere mensen aanspreken : ''willen jullie mijn vriendjes worden ?''
dan zit er niks anders op als meer met andere om te gaan met dezelfde intresses
quote:In je eentje uitgaan kan niet??????
Op dinsdag 1 april 2003 10:15 schreef PBateman1978 het volgende:[..]
AMEN
Ik heb exact hetzelfde probleem, ik ben zelfs nog de enige vrijgezel uit mijn vriendenkring, en daardoor ben ik zowat verplicht mee te gaan films kijken op de bank op een zaterdagavond...
Iemand zei ''steek dan meer tijd in je andere vriendengroepen'' o.i.d. maar die heb ik dus niet....
En tsja, stappen in me eentje is natuurlijk geen reet aan....
Ik kan je niet helpen, weet nml. zelf niet eens wat ik er aan kan/moet doen....
[..]Oh ? Dus ik moet gewoon naar een house-tent gaan in me eentje en daar hopeloos andere mensen aanspreken : ''willen jullie mijn vriendjes worden ?''
Gewoon ff aan een bar gaan zitten, binnen 15 minuten zit er altijd wel een mooi vrouwtje naast je waarmee je met haar en haar vrienden de rest van de avond lol kunt maken. Zo leer je juist MASSA's mensen kennen.
quote:Je moest eens weten hoevaak ik al gedacht heb dit te gaan doen, maar elke keer is de drempel toch nog iets te hoog..
Gewoon ff aan een bar gaan zitten, binnen 15 minuten zit er altijd wel een mooi vrouwtje naast je waarmee je met haar en haar vrienden de rest van de avond lol kunt maken. Zo leer je juist MASSA's mensen kennen.
Zou echt het gevoel krijgen als hopeloos persoon te worden gezien als ik in een club in me uppie ergens ga zitten...
Maar misschien is dat wel mijn onzekerheid..
quote:Als ik wel eens alleen de kroeg inga is altijd het eerste wat ze vragen: "met wie ben je?" dus ik begrijp je wel.
Op dinsdag 1 april 2003 10:34 schreef PBateman1978 het volgende:
Je moest eens weten hoevaak ik al gedacht heb dit te gaan doen, maar elke keer is de drempel toch nog iets te hoog..Zou echt het gevoel krijgen als hopeloos persoon te worden gezien als ik in een club in me uppie ergens ga zitten...
Maar misschien is dat wel mijn onzekerheid..
quote:Maar in IJsselstein ken je toch wel mensen zat die je in de lokale scene tegen kan komen..??
Op dinsdag 1 april 2003 10:39 schreef PBateman1978 het volgende:
Gelukkig maar Frenkie
quote:Ik woon sinds een maand of 2 in Utrecht, en de IJsselsteinse scene bevalt me sinds mijn 16e totaal niet meer
Maar in IJsselstein ken je toch wel mensen zat die je in de lokale scene tegen kan komen..??
En de luitjes uit mijn voetbalteam zijn zowat allemaal getrouwd duszzz
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |