Ik zou je aanraden geen auto te huren. Het land is zo enorm, plaatsen liggen soms ver uiteen en het openbaar vervoer (bussen) is zo goed en goedkoop dat het niet tegen elkaar opweegt. Je kunt bijvoorbeeld 's avonds een bus nemen vanuit BsAs en 's ochtends lekker uitgeslapen in Mendoza staan. Stuk relaxter dan een beetje moeten jakkeren in de auto. Bovendien kom je in de bus ook nog eens leuke mensen tegen...
Leuk dat jullie ook naar het noorden gaan. Veel mensen gaan onmiddellijk naar het zuiden, wat prachtig is, maar het noorden is dat ook! Weet niet of je al eerder in Zuid-Amerika bent geweest, maar vanaf Salta naar het noorden is ineens erg Zuid-Amerikaans, meer Boliviaans dan het "europese" van BsAs en het zuiden. Je kunt vanaf Salta/Jujuy een paar dagen naar het noorden, via de Quebrada del Huamahuaca. Leukste is om dit met een gids te doen (wij hadden een privégids daar, was niet eens zó duur!), die de omgeving kent. Je kunt dan allemaal kleine dorpjes bezoeken en de vallei is prachtig.
Mendoza is een leuk stadje en leuk voor de wijngaarden (middagje een taxi huren om hier en daar te gaan proeven
![]()
). Iguazú is ook geweldig inderdaad, maar niet iets dat veel tijd kost, 1,5 dag hooguit. Het plaatsje stelt weinig voor, je zou hooguit nog taxfree kunnen gaan sjoppen in Paraguay
![]()
.
Ik ben zelf niet naar Mal del Plata geweest, maar veel vrienden van mij wel. Wat ik hoorde is dat het een beetje vergane glorie is allemaal. Dat kan natuurlijk ook zijn charme hebben, maar als het je gaat om een paar dagen relaxen is dat het misschien niet helemaal. Veel Argentijnen gaan zelf naar het strand in Uruguay. Het prachtige plaatsje (hoewel niet echt een enorme badplaats) Colonia in Uruguay is maar een paar uurtjes met de boot vanaf BsAs. Punt is wel dat Oktober niet echt strandtijd is. Om een beetje bij te komen is de beste tip misschien gewoon BsAs zélf: neem een relaxed hostelletje (zie mijn tip hierboven, is echt een héle erge aanrader), ga lekker uit eten en de ultieme manier van relaxen (samen met de porteños!
![]()
): genieten van de parken in Palermo... Boekje mee, of een spelletje, flesje wijn en genieten van de lentezon en het mensen kijken. Een betere introductie in de stad kun je je niet wensen, serieus!
Daar werken....* jaloers is!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.