Ik denk erover om een paar maanden naar Bueanos Aires te gaan aan het eind van dit jaar om een cursus Spaans te doen en gewoon een leuke tijd te hebben
Het goedkoopste 1 kamer appartementje dat ik via het net kan vinden is 300 US dollar per maand, niet echt veel als je kijkt naar de prijs per dag maar best veel als je bedenkt dat momenteel dingen daar echt een stuk goedkoper zijn dan in Nederland... iemand enig idee hoe wat op het gebied van accomodatie en een goede talenschool aldaar?
hoe ziet het met een visum?
een studentenvisum aanvragen of gewoon op een toeristenvisum gaan?
Woei wat een hoop vragen.... ben benieuwt of iemand hier er iets van weet
Ik kan je héél veel vertellen over BsAs... heb er zelf 2,5 maand gezeten om vrijwilligerswerk te doen (zie ook de verhalen op mijn homepage) en ben helemaal verliefd geworden op die stad.
Talenscholen daar ken ik niet, want ik sprak al spaans, maar ik kan wel voor je informeren bij een vriend van me die daar 1-op-1 lessen heeft genomen bij een meisje (dus niet op een school). Je weet al wel dat Argentijns-Spaans even hele andere koek is dan Spaans-spaans of zelfs Latino-Spaans? Je zult er een leuk accentje aan overhouden in ieder geval!
De accomodatie die je hebt gevonden lijkt me wel wat prijzig inderdaad. Lijkt me zo snel iets dat erg op toeristen is gericht, wat niet alleen zonde is van je geld, maar ook niet de beste manier om snel Spaans te leren! Misschien is kijken op deze pagina een idee (zij hebben classifieds waar je wel wat moet kunnen vinden, denk ik zo).
http://www.buenosairesherald.com/
Ik heb destijds wél 300 dollar betaald, maar dat was echt héél luxe (lees: iemand die je bed opmaakt en je ontbijt klaarmaakt, zwembad in de tuin etc.) en omdat ik al maanden in baggerhotelletjes zat, vond ik het dat wel waard. Ik kon ook een kamer krijgen in een soort studentenhuis voor 180 dollar bijvoorbeeld.
Je mag in Argentinie 3 maanden blijven zonder visum. Je toeristenvisum voor die drie maanden is ook gratis. Vanuit Argentinie is het 2 uurtjes varen naar Uruguay (Colonia), wat een leuke weekend-trip is, waarna ze je weer fijn 3 maanden meer geven. Ook Mendoza is de moeite waard (13 uur per prima bus), waarvandaan je weer zo de Chileense grens over bent. Een studentenvisum is dus echt de moeite niet!
Ik heb nog bergen tips voor je als je daar prijs op stelt. Laat maar weten...
Nog een kleine gratis tip: Ik weet uit je diverse posts een beetje hoe je over de VS en de oorlog denkt. Wees tegen Argentijnen voorzichtig met deze mening. De anti-oorlog en anti-VS sentimenten zitten daar dieper dan bij de gemiddelde Farzin...
Verder kan ik nog melden dat ik héél jaloers op je ben. En dat je moet zorgen voor weinig bagage op de heenweg, zodat je je op de terugweg kunt bezondigen aan prachtige kleding (leer!) die daar nu niets kost!
quote:Me hablas?
Op maandag 31 maart 2003 21:07 schreef qwerty_x het volgende:
ik kom d`r ongeveer eens per drie weken,
maar het is me te link om mijn mening te geven hiero, met bepaalde dames op de uitkijk ....
quote:Nou spreek ik al een beetje Spaans, nou laat ik het zo zeggen: ik versta het enigzins en spreek steenkolen Spaans, heb nog weinig kunnen oefenen
Op maandag 31 maart 2003 19:29 schreef Hik het volgende:![]()
![]()
Buenos Aires
![]()
Ik kan je héél veel vertellen over BsAs... heb er zelf 2,5 maand gezeten om vrijwilligerswerk te doen (zie ook de verhalen op mijn homepage) en ben helemaal verliefd geworden op die stad.
Talenscholen daar ken ik niet, want ik sprak al spaans, maar ik kan wel voor je informeren bij een vriend van me die daar 1-op-1 lessen heeft genomen bij een meisje (dus niet op een school). Je weet al wel dat Argentijns-Spaans even hele andere koek is dan Spaans-spaans of zelfs Latino-Spaans? Je zult er een leuk accentje aan overhouden in ieder geval!
Ach een accentje is niet zo erg, het Spaans leren is een 2'e prioriteit daar het vooral gaat om de "ervaring" qua cultuur, eten. weer en..... ummm vrouwen als het ff kan
quote:Dat klinkt wel aardig, een eigen appartement lijkt me ook wat "saai" aangezien ik alleen ga en je in hostels/studentenhuizen etc sneller mensen leer kennen
De accomodatie die je hebt gevonden lijkt me wel wat prijzig inderdaad. Lijkt me zo snel iets dat erg op toeristen is gericht, wat niet alleen zonde is van je geld, maar ook niet de beste manier om snel Spaans te leren! Misschien is kijken op deze pagina een idee (zij hebben classifieds waar je wel wat moet kunnen vinden, denk ik zo).
http://www.buenosairesherald.com/
Ik heb destijds wél 300 dollar betaald, maar dat was echt héél luxe (lees: iemand die je bed opmaakt en je ontbijt klaarmaakt, zwembad in de tuin etc.) en omdat ik al maanden in baggerhotelletjes zat, vond ik het dat wel waard. Ik kon ook een kamer krijgen in een soort studentenhuis voor 180 dollar bijvoorbeeld.
Maar wat denk je: vooruit wat gaan zoeken of gewoon daarheen gaan met accomodatie voor een week en dan daar zelf gaan zoeken? wil niet het risico lopen dat alles vol zit en ik in een soort South Central barrio moet zitten heb je nog tips qua "okay" buurten?
quote:Oh dat klinkt al beter, zag namelijk dat een stud visum een hele papierwinkel zou inhouden
Je mag in Argentinie 3 maanden blijven zonder visum. Je toeristenvisum voor die drie maanden is ook gratis. Vanuit Argentinie is het 2 uurtjes varen naar Uruguay (Colonia), wat een leuke weekend-trip is, waarna ze je weer fijn 3 maanden meer geven. Ook Mendoza is de moeite waard (13 uur per prima bus), waarvandaan je weer zo de Chileense grens over bent. Een studentenvisum is dus echt de moeite niet!
quote:Dank oh grote reizigster
Ik heb nog bergen tips voor je als je daar prijs op stelt. Laat maar weten...
quote:De barbaren
Nog een kleine gratis tip: Ik weet uit je diverse posts een beetje hoe je over de VS en de oorlog denkt. Wees tegen Argentijnen voorzichtig met deze mening. De anti-oorlog en anti-VS sentimenten zitten daar dieper dan bij de gemiddelde Farzin...![]()
quote:Klinkt goed, hoop dat ze ook wat in mijn maat hebben alhoewel de mensen daar qua gemiddelde wel een kop groter zijn dan in bv andere landen in de regio dus heb nog hoop
Verder kan ik nog melden dat ik héél jaloers op je ben. En dat je moet zorgen voor weinig bagage op de heenweg, zodat je je op de terugweg kunt bezondigen aan prachtige kleding (leer!) die daar nu niets kost!
quote:iekwiel1@hotmail.com
Op maandag 31 maart 2003 21:07 schreef qwerty_x het volgende:
ik kom d`r ongeveer eens per drie weken,
maar het is me te link om mijn mening te geven hiero, met bepaalde dames op de uitkijk ....
BsAs is eigenlijk opgebouwd uit La Capital (waar ongeveer 4 miljoen mensen wonen) en La Provincia (met nog eens 10, in totaal dus 14 miljoen mensen). La Provincia kun je eigenlijk zien als "greater BsAs", zoals je ook "greater New York" en "greater London" hebt.
Alle bezienswaardigheden en bijzondere dingen (ook qua uitgaan) concentreren zich in het noorden/oosten van de stad (Langs de Rio de la Plata): de wijken Recoletta, Palermo, Belgrano, Microcentro (heet eigenlijk anders, geloof ik...), San Telmo en La Boca. Alles hieronder is woonwijk.
Als ik echt zou mogen kiezen zou ik zo in Palermo willen wonen: een beetje hippe wijk met heel veel leuke winkeltjes, restaurants en parken. Maar daar iets vinden zal zonder dikke beurs niet meevallen. De zuidelijke wijken langs de Rio de la Plata (waronder ook een groot deel van La Boca, eigenlijk alles wat niet die geinige gekleurde toeristenhuisjes zijn) zijn een beetje no-go area. Maar zoals gezegd: wijken kunnen nogal verschillen van straat tot straat.
Overigens is dit voor mij wel een beetje het leuke van BsAs: iedere wijk heeft zijn eigen karakter; het zijn allemaal kleine stadjes in de stad.
Ikzelf heb daar destijds in een huis in Vincente Lopez gewoond. Dit was eigenlijk Provincia, maar omdat het huis zo dicht bij de trein was (net als in Parijs heb je zo'n soort voorsteden-trein) was je eigenlijk relatief snel in het centrum en bij mijn vrijwilligerswerk. Dat is wel iets dat je in ieder geval moet navragen: hoe dicht ligt je huis/kamer/flatje bij het openbaar vervoer, wélk openbaar vervoer en hoe lang doe je erover naar het centrum (Retiro) of je talenschool.
Treinen zijn in het algemeen vrij snel, subte (metro) is matig snel (slechte aansluitingen) en stopt al rond een uur of 22 met rijden, bussen zijn overdag (met name in het spitsuur) langzaam, vol en het systeem is een beetje ondoorgrondelijk, maar ze komen wel overal.
Argentijnen hebben niet alleen een eigen uitspraak, ook een eigen woordenschat, het zgn. Lunfardo! "Un quilombo, che!"
Ennuh: Tienes correo!
Weet niet of het wat voor jou is (vrij duur wellicht), maar dan wellicht voor iemand anders die die kant op gaat....
quote:Het is er nu herfst.
Op woensdag 9 april 2003 02:54 schreef qba het volgende:
is dit eigenlijk wel de tijd van het jaar om die kant op te gaan, weertechnisch gezien dan?
quote:'t Is maar net wat je gewend bent natuurlijk, ik vind 20 graden een beetje té frisjes eerlijk gezegd !
Op woensdag 9 april 2003 03:20 schreef qba het volgende:
(..)
20 graden ? Man, ik ga ook...
quote:tips voor betere / even interessante plekken om deze zomervakantie spaans te leren?
Op woensdag 9 april 2003 03:23 schreef qwerty_x het volgende:[..]
't Is maar net wat je gewend bent natuurlijk, ik vind 20 graden een beetje té frisjes eerlijk gezegd !
En het wordt nu snel nog kouder in Buenos Aires ....
quote:deze europese zomervakantie bedoel je ??
Op woensdag 9 april 2003 03:27 schreef qba het volgende:[..]
tips voor betere / even interessante plekken om deze zomervakantie spaans te leren?
quote:Nicaragua bijvoorbeeld!
Op woensdag 9 april 2003 03:27 schreef qba het volgende:[..]
tips voor betere / even interessante plekken om deze zomervakantie spaans te leren?
quote:Wel wat duur maar het ziet er wel erg leuk uit!
Op dinsdag 1 april 2003 13:01 schreef Hik het volgende:
Hey BAZZA, zag net dat één van de eigenaren van mijn oude hostel/huis-achtige-toestand weer opnieuw is begonnen ergens anders: http://www.gardenhouseba.com.ar/Weet niet of het wat voor jou is (vrij duur wellicht), maar dan wellicht voor iemand anders die die kant op gaat....
quote:Dank
Op woensdag 9 april 2003 02:14 schreef -Mark- het volgende:
Zat een maand geleden voor twee maanden in BA, leuke taalschool kan je al vanuit Holland regelen via http://www.nbreizen.nl of daar ter plaatse http://www.ibl.com.ar dit schijnt een van de goedkopere te zijn, erg gezellig en leerzaam iig. Via NBreizen kan je trouwens ook een gastgezin in BA regelen, das erg leuk en leerzaam, ik zat in San Telmo, was een toppertje. mail me als je vragen hebt
marksiegenbeekvanheukelom@hotmail.com
Ben nu nog even mij vooral aan het concentreren op vliegtickets en de grote "wanneer_zal_ik_gaan" kwestie
was eigenlijk van plan om in +-December te vertrekken maar misschien stel ik dat wel uit ivm het weer tot Maart...
Hou jullie op de hoogte!
Daar is weinig van gekomen geloof ik? Inmiddels eind augustus 2004quote:Hou jullie op de hoogte!
KLM heeft dan waarschijnlijk dezelfde afspraak met TAM, en die vliegt ook via Sao Paolo. Is KLM (qua comfort) beter dan AF op lange afstand? Het eten enzo interesseert me echt niet, maar die stoelen he...quote:Op maandag 30 augustus 2004 15:19 schreef qwerty_x het volgende:
ik zou voor Air France gaan, die op deze route een code-sharing hebben met TAM.
Als je mazzel hebt, kom je in een TAM toestel te zitten: gloednieuw en zelfs in economy met prive schermpjes, video, etc.
En volgens mij is Air France ook nog de goedkoopste uit het rijtje (in ieder geval naar São Paulo).
Maar joh, ga naar een land met léuke mensen; het grote buurland bv....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |