quote:@Bounce -> daarom zeg ik ook 'waarschijnlijk' want er zijn misschien ook mensen die niet geloven maar het nut van bidden wel begrijpen (zoals jij?)
Op woensdag 2 april 2003 11:52 schreef Bounce het volgende:[..]
* Bounce zucht
wat een cliché stelling... ik ben christelijk opgevoed dus slaat al nergens op...
op niveau pls
quote:Dat vind ik echte onzin... als dat zo zou zijn, zou dat jou als gelovig iemand goed uitkomen, want dat past in je denkwijze. Het is echter onzin. De slechtse moment uit mijn leven tot dusver (iedereen heeft zijn dalen) zijn geweest nadat ik tot inzicht gekomen ben. Ik heb het nooit gemist. Als je een sterk persoon bent en een realistisch wereldbeeld hebt, kun je het aan zonder een imaginair steuntje...
Op woensdag 2 april 2003 12:37 schreef RedVisioN het volgende:[..]
Precies, de mensen willen zijn eigen God spelen...
ik sluit me dan aan bij weirdmickey...
quote:hiermee wil je zeggen: Jezus is voor Losers?
Op woensdag 2 april 2003 12:59 schreef Bounce het volgende:[..]
Dat vind ik echte onzin... als dat zo zou zijn, zou dat jou als gelovig iemand goed uitkomen, want dat past in je denkwijze. Het is echter onzin. De slechtse moment uit mijn leven tot dusver (iedereen heeft zijn dalen) zijn geweest nadat ik tot inzicht gekomen ben. Ik heb het nooit gemist. Als je een sterk persoon bent en een realistisch wereldbeeld hebt, kun je het aan zonder een imaginair steuntje...
ik sluit me dan aan bij weirdmickey...
dat ben ik gedeeltelijk met je eens. Maar ook standvastige mensen met een realistisch wereldbeeld, een wetenschappelijk opleiding geloven in God.
zoals al in zoveel threads.. het bewijs van het al dan niet bestaan van God is niet te leveren.
atheisten en gelovigen zijn allebei niet per defenitie dom!
quote:agree, bij een eerdere post van mij zei ik dat ik denk dat het met meerdere factoren te maken heeft, kijk daar maar es. daar staat opleidingsniveau (iq) bij met vraagteken. Maar ik sluit niet uit dat het van invloed kan zijn. Maar zeker, er zijn gelovigen die bijzonder hoog iq hebben
Op woensdag 2 april 2003 13:03 schreef ds_polleke het volgende:[..]
hiermee wil je zeggen: Jezus is voor Losers?
dat ben ik gedeeltelijk met je eens. Maar ook standvastige mensen met een realistisch wereldbeeld, een wetenschappelijk opleiding geloven in God.zoals al in zoveel threads.. het bewijs van het al dan niet bestaan van God is niet te leveren.
atheisten en gelovigen zijn allebei niet per defenitie dom!
quote:Ik ben ook gelovig opgevoed en ben ook tot inzicht gekomen op een moment dat ik dat zelf kon bevatten. Gelukkig heb ik niet het zelfde inzicht gekregen als jou... Ik weet zeker dat het geen imaginair steuntje is, maar helaas kan ik dat niet bewijzen.
Op woensdag 2 april 2003 12:59 schreef Bounce het volgende:[..]
Dat vind ik echte onzin... als dat zo zou zijn, zou dat jou als gelovig iemand goed uitkomen, want dat past in je denkwijze. Het is echter onzin. De slechtse moment uit mijn leven tot dusver (iedereen heeft zijn dalen) zijn geweest nadat ik tot inzicht gekomen ben. Ik heb het nooit gemist. Als je een sterk persoon bent en een realistisch wereldbeeld hebt, kun je het aan zonder een imaginair steuntje...
quote:Je moet maar denken dat jij het zelf moet opvatten zoals jij dat zelf wil. Zolang jij je aan de regels houd en leeft als een goed mens heb je geen vergiffenis nodig. De meeste mensen bidden dan ook niet om vergiffenis maar om hulp.
Op maandag 31 maart 2003 21:56 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Ik ben een leek hoor. Maar dat danken en loven heeft dat iets te maken met de vergiffenis die God schenkt? Hoe meer je dankt en looft hoe schappelijker hij zich zal betonen?
quote:kijk weer zoiets.. je moet het opvatten zoals je zelf wilt. Nee helemaal niet!! als gelovige moet je je aan de bijbel houden. Waar blijf je als je je eigen interpretatie aan geeft. Misschien is god het helemaal niet met die interpretatie eens!! stel je voor zeg.
Op woensdag 2 april 2003 13:18 schreef DarkMaxie het volgende:[..]
Je moet maar denken dat jij het zelf moet opvatten zoals jij dat zelf wil. Zolang jij je aan de regels houd en leeft als een goed mens heb je geen vergiffenis nodig. De meeste mensen bidden dan ook niet om vergiffenis maar om hulp.
en niet zeggen: 'zolang de intentie maar goed is, dan begrijpt god het wel...' want dat ondermijnt eneneens het geloof, als je er goed over nadenkt.
moeilijk he
quote:Het satanisme heeft die uitgangspunten ja.
Op woensdag 2 april 2003 13:18 schreef DarkMaxie het volgende:[..]
Je moet maar denken dat jij het zelf moet opvatten zoals jij dat zelf wil. Zolang jij je aan de regels houd en leeft als een goed mens heb je geen vergiffenis nodig. De meeste mensen bidden dan ook niet om vergiffenis maar om hulp.
quote:Als gelovige MOET je je niet aan de Bijbel houden, maar WIL je je aan de Bijbel houden. Sterker nog: Paulus zegt in de Bijbel dat je als gelovige geen regels meer nodig hebt, omdat je dan alleen het goede wil doen, maar omdat je niet altijd even sterk in je geloof staat, staan er ook regels in de Bijbel waar je je dan aan kan houden.
Op woensdag 2 april 2003 13:23 schreef Bounce het volgende:[..]
kijk weer zoiets.. je moet het opvatten zoals je zelf wilt. Nee helemaal niet!! als gelovige moet je je aan de bijbel houden. Waar blijf je als je je eigen interpretatie aan geeft. Misschien is god het helemaal niet met die interpretatie eens!! stel je voor zeg.
en niet zeggen: 'zolang de intentie maar goed is, dan begrijpt god het wel...' want dat ondermijnt eneneens het geloof, als je er goed over nadenkt.
moeilijk he
quote:bij een aantal posts ben ik het met je eens, bij deze niet
Op woensdag 2 april 2003 13:23 schreef Bounce het volgende:[..]
kijk weer zoiets.. je moet het opvatten zoals je zelf wilt. Nee helemaal niet!! als gelovige moet je je aan de bijbel houden. Waar blijf je als je je eigen interpretatie aan geeft. Misschien is god het helemaal niet met die interpretatie eens!! stel je voor zeg.
moeilijk he
volgens mij heb je verschillende manier van geloof, er is niet per definitie een goede tussen. zoals bijvoorbeeld RedVision...die denkt dat hij de goede manier van bidden heeft. maar ik denk dat er meerdere manieren goed zijn, en het dus geen nut heeft om tegen anderen te zeggen: zo hoort het
iedereen maakt fouten, gelovigen op het gebied van God enzo ook
geloven vind ik nog altijd iets persoonlijks, je vindt steun uit het feit dat er hierna nog iets veel groters en mooiers bevindt. daarom is die eigen interpretatie zo belangrijk vind ik, mensen moeten zelf geloven waar ze zich bij goed voelen, ipv te denken: anders doe ik het fout.
probeer niet het geloof zo uit te leggen, ken genoeg mensen die dat willen doen, maar je zal pas achter de echte waarheid komen als je doodgaat
doe nu gewoon waar je je goed bij voelt, ik geloof niet en daar voel ik me eigenlijk erg goed bij
quote:Maar wat als nou blijkt dat God bestaat na je dood. Dan zit je met de gebakken peren.
Op woensdag 2 april 2003 13:39 schreef WeirdMicky het volgende:
doe nu gewoon waar je je goed bij voelt, ik geloof niet en daar voel ik me eigenlijk erg goed bij
quote:Zoals ik.
Op woensdag 2 april 2003 13:13 schreef Bounce het volgende:[..]
Maar zeker, er zijn gelovigen die bijzonder hoog iq hebben
En velen andere Christenen met mij.
Maar wat heeft men aan intelligentie? Wijsheid, daar heb je veel meer aan.
quote:hoezo?
Op woensdag 2 april 2003 16:32 schreef Viola_Holt het volgende:[..]
Maar wat als nou blijkt dat God bestaat na je dood. Dan zit je met de gebakken peren.
áls die zou bestaan, en ik kom daar bij God...wat zou die dan zeggen?
'heey, waarom geloofde je niet in mij boefje?'
- ja srry, in mijn leven voelde dat gewoon niet goed
'maar heb je wel goed geleefd dan?'
- volgens mij wel ja
'ok, kom maar mee de hemel in, er wordt nu een bruut feest gegeven
'
- ah relax ![]()
of de minder leuke kant:
'heey, waarom geloofde je niet in me?'
- srry, wist niet of je bestond ![]()
'nu is het te laat!'
- nooooooooooooooooooooooooo ![]()
'hier satan, heb je weer een ongelovige'
hahaha
quote:Lach nou niet... Denk er aljeblieft eens beter over na jongen...
Op woensdag 2 april 2003 17:39 schreef WeirdMicky het volgende:[..]
hoezo?
wat zou er dan met me gebeuren?
- volgens mij wel ja
'ok, kom maar mee de hemel in, er wordt nu een bruut feest gegeven'
- ah relaxof de minder leuke kant:
- srry, wist niet of je bestond
'nu is het te laat!'
- nooooooooooooooooooooooooo
'hier satan, heb je weer een ongelovige'hahaha
quote:maak ik iemand belachelijk dan? ik schets gewoon wat grappige beelden
Op woensdag 2 april 2003 17:43 schreef RedVisioN het volgende:[..]
Lach nou niet... Denk er aljeblieft eens beter over na jongen...
Het belachelijk maken is nog erger dan er onverschillig over zijn. Misschien niet voor jou, maar wel voor God, en IETS of IEMAND belachelijk neerzetten, heeft geen enkel voordeel. Je doet er beter aan, om je er beter in te verdiepen.
heus wel dat ik erover nadenk, maar jij doet net alsof jij de verstandige bent, de beter wetende van ons 2-en, terwijl dat misschien (waarschijnlijk zelfs?) niet zo is, de waarheid vinden we pas later en omdat jij het zogenaamd zo goed weet, betekend zeker niet dat het ook zo is
gelukkig niet zeg
en jij doet er btw beter aan is wat blijer te zijn
quote:Je moest eens weten hoe blij ik ben. Ik zou bijna hippie worden van het blij zijn.
Op woensdag 2 april 2003 18:02 schreef WeirdMicky het volgende:[..]
en jij doet er btw beter aan is wat blijer te zijn
quote:Ik zou nog blijer zijn als jij mijn Broertje zou willen worden WeirdMicky...
Op woensdag 2 april 2003 18:34 schreef RedVisioN het volgende:[..]
Je moest eens weten hoe blij ik ben. Ik zou bijna hippie worden van het blij zijn.
quote:
Op woensdag 2 april 2003 17:39 schreef WeirdMicky het volgende:of de minder leuke kant:
'nu is het te laat!'
quote:Hehe...
Op woensdag 2 april 2003 17:39 schreef WeirdMicky het volgende:
hoezo?wat zou er dan met me gebeuren?
- volgens mij wel ja
'ok, kom maar mee de hemel in, er wordt nu een bruut feest gegeven'
- ah relaxof de minder leuke kant:
'nu is het te laat!'
Het is eenvoudig, mensen die nu met God leven zullen dat in het hiernamaals ook doen. En omgedraaid... Er is natuurlijk een flinke karikatuur van de hel gemaakt, maar in feite is het gewoon een plaats waar God met al zijn goeie eigenschappen niet is.
quote:Net zoals nu eigenlijk dus ? Wat mij betreft is God er nu ook niet.
Op woensdag 2 april 2003 19:19 schreef Kogando het volgende:Het is eenvoudig, mensen die nu met God leven zullen dat in het hiernamaals ook doen. En omgedraaid... Er is natuurlijk een flinke karikatuur van de hel gemaakt, maar in feite is het gewoon een plaats waar God met al zijn goeie eigenschappen niet is.
quote:Hmm.., nee. Want nu profiteer je nog van het goede van God. Hij is hier nog om je heen enzo. Als God helemaal weg zou zijn, dan zou alles er hier heel anders uitzien. Maar waarom de hel vooral zo'n rotplek is, is omdat het een plaats van wroeging is. Je zal je altijd blijven wroegen, omdat je eens de kans hebt gehad. Daarom is het daar zo erg, niet omdat er een duiveltje met zijn drietand in je prikt ofzo...
Op woensdag 2 april 2003 19:24 schreef Viola_Holt het volgende:
Net zoals nu eigenlijk dus ? Wat mij betreft is God er nu ook niet.
quote:Zoiets als in een oorlog die wij hier gelukkig nu even niet hebben ?
Op woensdag 2 april 2003 19:31 schreef Kogando het volgende:Hmm.., nee. Want nu profiteer je nog van het goede van God. Hij is hier nog om je heen enzo. Als God helemaal weg zou zijn, dan zou alles er hier heel anders uitzien.
quote:Gewoon het beste er van maken dan maar. Niet bij de pakken neerzitten !
Maar waarom de hel vooral zo'n rotplek is, is omdat het een plaats van wroeging is. Je zal je altijd blijven wroegen, omdat je eens de kans hebt gehad. Daarom is het daar zo erg, niet omdat er een duiveltje met zijn drietand in je prikt ofzo...
quote:dat vat ik niet helemaal
Op woensdag 2 april 2003 18:37 schreef RedVisioN het volgende:[..]
Ik zou nog blijer zijn als jij mijn Broertje zou willen worden WeirdMicky...
maar zoals hierboven staat kan dat wel lichtelijk kloppen van de hel enzo, al zal als we dood zijn het totaal niet lijken op wat we nu hebben denk ik, meer iets geestelijks. maar daarvan iets concreets voorstellen kunnen we niet, dus hebben we maar een menselijke goed/kwaad situatie bij bedacht
quote:Mensen in een oorlog kunnen ook zielsveel van elkaar houden en dingen waarderen. Materialist!
Op woensdag 2 april 2003 19:34 schreef Viola_Holt het volgende:
Zoiets als in een oorlog die wij hier gelukkig nu even niet hebben ?
quote:Als je zoveel rekening met de hel houdt, waarom dan niet voor het alternatief kiezen.
Gewoon het beste er van maken dan maar. Niet bij de pakken neerzitten !
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |