abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9485494
Ik heb al 2 lentes/zomers last van een mottenplaag in mijn kamer en vandaag heb ik weer de eerste mot gevonden voor dit jaar. Ik heb geen idee waar ze vandaan komen, maar na een poosje zijn t er op een dag zo een stuk of 30....VIES!!!!

Mijn huisbaas zegt simpel: gewoon even een spuitbusje kopen...Dat heb ik dus ook gedaan, maar dat helpt niet. Verder heb ik al allerlei gaatjes waar ze misschien wel door kunnen komen dicht gesmeerd met allerlei spulletjes, maar blijkbaar blijven ze komen... Ik heb geen zin dat ik straks elke dag weer 30 van die vieze dingen dood kan slaan...

HELP ?!!!!

Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_9485515
terug plagen
  maandag 31 maart 2003 @ 16:02:41 #3
41891 WauseWillem
aka de Psychonaut
pi_9485522
mottenballen?? gaat het alleen wel een beetje van stinken
Hij, die met beide benen op de grond staat, staat stil...
  maandag 31 maart 2003 @ 16:03:00 #4
51319 Maaikietje
sex on the beach
pi_9485532
quote:
Op maandag 31 maart 2003 16:02 schreef ZixS het volgende:
terug plagen
haha!
pi_9485599
quote:
Op maandag 31 maart 2003 16:02 schreef WauseWillem het volgende:
mottenballen?? gaat het alleen wel een beetje van stinken
Tja, en ik slaap ook nog in de kamer, dus dat liever niet...bovendien zijn die dingen volgens mij zo giftig als ik weet niet wat (nee, ik eet ze niet op) en niet alleen voor motten...Ik wil liever iets waardoor ze NOOIT meer terugkomen want die krengen ben ik echt meer dan zat....
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_9485670
Beter dan een wespennest in je zolderdak.
Niets.
  maandag 31 maart 2003 @ 16:08:46 #7
41891 WauseWillem
aka de Psychonaut
pi_9485706
hmm, kijk hier maar eens, daar staat misschien wel wat geschikte info.
Hij, die met beide benen op de grond staat, staat stil...
pi_9485719
quote:
Op maandag 31 maart 2003 16:07 schreef Tha.Gnome het volgende:
Beter dan een wespennest in je zolderdak.
Dat vraag en zeg ik niet...Maar 30 motten per dag doodslaan...daar word je ook niet blij van hoor...heb al vele nachten wakker gelegen
  maandag 31 maart 2003 @ 16:11:34 #9
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_9485782
quote:
Op maandag 31 maart 2003 16:09 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Dat vraag en zeg ik niet...Maar 30 motten per dag doodslaan...daar word je ook niet blij van hoor...heb al vele nachten wakker gelegen

Zolang je niet met je mond open slaapt is er niks aan de hand.
pi_9485793
quote:
Op maandag 31 maart 2003 16:08 schreef WauseWillem het volgende:
hmm, kijk hier maar eens, daar staat misschien wel wat geschikte info.
Ik heb al op internet gekeken en hier geloof ik ook eens...Ik heb geen last van klerenmotten, maar waarschijnlijk motten zonder doel, want het enige wat ze bij mij doen is zitten en vliegen. Ze vreten dus niks aan en zitten OVERAL....
pi_9485839
quote:
Op maandag 31 maart 2003 16:11 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Zolang je niet met je mond open slaapt is er niks aan de hand.

Daar gaat t ook niet om....kan gewoon niet slapen van die kutbeesten. Ik weet dat ze niks doen, maar ik word er wel helemaal gek van....Ga ze steeds viezer vinden en kan er erg geirriteerd van worden als ik merk dat het er weer meer zijn dan de vorige dag...
  maandag 31 maart 2003 @ 16:18:50 #12
28719 Bazh
DON'T PANIC!
pi_9485979
Misschien moet je een hor voor je raam kopen of 's avonds je raam dicht doen, ze komen namelijk op het licht af, welcome to nature boy!
Zeg baasje: niet gaan outsourcen en reorganiseren omdat je nog moe bent van gisteravond hoor! Neem een paar vitamine pillen, vroeg naar bed en morgen weet je weer waar je mee bezig bent.
pi_9486005
laat dan de ongediertebestrijding eens langs komen. Uiteraard op kosten van je huisbaas. Zij kunnen vaak de oorzaak wel vinden. Succes in ieder geval. Het lijkt mij helemaal niks die enge beesten
BlaBlaBla
  maandag 31 maart 2003 @ 16:21:39 #14
33213 SpleeffY
Ja, wat hij zegt ->
pi_9486046
Luchtbuks?
pi_9486360
Past meer in lifestyle

(heb meteen associaties met Dorus)

maandag 31 maart 2003 @ 16:37:50 #16
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_9486453
simpel...gewoon stukken ceder in je kast hangen..

je hebt er van die kleine plaatjes die speciaal voor in de garderobes zijn gemaakt.
Jeweetwel ceder, dat speciale geurige hout uit de tropische wouden...je draagt niet echt bij aan het wereldmilieu, maar je ben wel van je motten af, want voor hen stinkt het als de pest. Voor jou misschien ook, maar dat is persoonlijk.

Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
I'm going to burn in hell anyway, so why can't I ???
pi_9486649
Kamer 'n keertje schoonmaken?
pi_9487111
Wij hebben al 2 jaar achter elkaar een gigantische muggen plaag, tis gewoon niet normaal. 20 / 30 muggen per dag dood meppen werd een gewoon, en dan 's nachts nog wakker liggen door die beesten
pi_9531038
quote:
Op maandag 31 maart 2003 16:18 schreef Bazh het volgende:
Misschien moet je een hor voor je raam kopen of 's avonds je raam dicht doen, ze komen namelijk op het licht af, welcome to nature boy!
Ze komen niet door het raam , ergens uit een muur ofzo. (oude huizen schijnen er vaker last van te hebben)
pi_9531060
quote:
Op maandag 31 maart 2003 16:37 schreef Ashram het volgende:
simpel...gewoon stukken ceder in je kast hangen..

je hebt er van die kleine plaatjes die speciaal voor in de garderobes zijn gemaakt.
Jeweetwel ceder, dat speciale geurige hout uit de tropische wouden...je draagt niet echt bij aan het wereldmilieu, maar je ben wel van je motten af, want voor hen stinkt het als de pest. Voor jou misschien ook, maar dat is persoonlijk.

Dan moet ik t dus in mijn kamer hangen want ik heb niet eens een kast...Het zijn dan ook geen kleren-aanvreet-motten....
pi_9531085
quote:
Op maandag 31 maart 2003 16:45 schreef Meuk het volgende:
Kamer 'n keertje schoonmaken?
Dat doe ik regelmatig hoor . Het is een oud huis en ze komen ergens uit een muur ofzo...maar de precieze plek weet ik dus nog steeds niet....
  woensdag 2 april 2003 @ 11:29:01 #22
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_9531655
Hoe moeilijk is het om je kamer goed te isoleren tegen motten?
Gewoon alle kieren en gaten dichtstoppen. Dan heb ke alleen nog maar de ramen en de deuren.
Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
pi_9554127
quote:
Op woensdag 2 april 2003 11:29 schreef Ashram het volgende:
Hoe moeilijk is het om je kamer goed te isoleren tegen motten?
Gewoon alle kieren en gaten dichtstoppen. Dan heb ke alleen nog maar de ramen en de deuren.
Dan heb jij nog niet gezien hoe oud ons huis is....vol me gaten en kieren dus...
pi_9555215
Hej, dit heb ik ook gehad.

Ik heb ze mijn hele kamer doorgejaagd en doodgemept. Heel veel cederolie gebrand en cederblokjes in mijn kast gelegd.

Ik kom wel twee wollen truien weggooien en mijn schapevellen heb ik direct in een vuilniszak gestopt met bestrijdingszooi om te beschermen.

TA! RA! NIS!
  donderdag 3 april 2003 @ 12:39:25 #25
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_9555386
OK...tijd om uit te kijken naar een ander kamer...hoe moeilijk dat ook is..

Ik vindt dat dit echt door de huisbaas moet worden opgelost...elke dag zo'n spuitbus leeghalen is natuurlijk niet bevorderlijk voor de gezondheid.Bovendien is dit wettelijk vastgesteld dat dergelijke zaken door de huisbaas moet worden opgelost..
Hebben je huisgenoten daar geen last van? Gewoon een collectiece klacht neerleggen...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')