abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9480287
Hallo allemaal,

Ik zit al een tijdje met een probleempje, dat ik nu toch maar aan dit forum toevertrouw.

Ik heb nu ruim anderhalfjaar verkering met een lief meisje van 17 (ik ben zelf 18), en alles gaat z'n gangetje qua relatie tussen ons. Haar ouders zijn nu iets langer dan een jaar gescheiden. Een tijdje geleden zat ik met wat mensen in een cafe en ik belde mn vriendin op of ze ook kwam. Toen ze weg wilde gaan mocht dat niet van dr moeder. Ze deed de deur op het nachtslot (heeft mn vriendin geen sleutel van) en pakte het geld van haar af. Na een tijdje dacht ik waar blijft ze (cafe was erg dichtbij) en belde dr op. Ze zei dat ze wel weg mocht als ik er ging halen, dus ik op de fiets en ophalen. Onderweg vertelde ze huilend dat dr moeder haar een paar keer geschopt had. Ik vroeg of het vaker gebeurde. "Ja vroeger nog wel, maar de laatste tijd niet meer eigenlijk"

Ik probeerde er een beetje over door te vragen, maar ze reageerde gelijk behoorlijk aggressief dat ze er niks over had moeten zeggen enz.

Nu de aanleiding van deze post: Gisteravond was ik nog even bij mn vriendin thuis om de computer te maken, daarna zaten we nog even gezellig met zn 3en (vriendin, dr moeder en ik) wat wijn cq fristi te drinken. Glas fristi was al op (van mn vriendin) en perongeluk stootte ze het om, dus er vielen een paar druppels(!) op de grond. Gelijk stond moeder op om aan de pyama naar de te keuken sleuren om een doekje te pakken enz. Toen vriendin het aan het schoonmaken was kreeg ze weer een paar schoppen, ik zag het zo gebeuren vlak onder mn neus.

Ik voelde me zo boos worden, vriendin rende naar dr kamer, moeder naar de WC, en ik bleef op de bank zitten.

Ik zag moeder de trap op lopen en naar dr kamer. Ik ging naar schoonmoeder toe en zei iets van
IK: Is dat nou nodig om te schoppen?
ZIJ: Nee dat schoppen is niet nodig, maar daar hoef jij je niet mee te bemoeien!
IK: Nee dat wil ik niet, maar ik vind gewoon niet dat dat schoppen nodig is.
Zij: Ga dan maar lekker naar de politie, en geef me maar aan. Ze vinden toch geen blauwe plek, het was niet hard.
IK: Het gaat ook niet om de pijn, maar om het gebaar.
ZIJ: OK dan gaat het maar om het gebaar
IK: Ja ik schrik er gewoon van als ik dat zie.
ZIJ: Dan schrik je daar toch lekker van!

Daarna ben ik weer naar beneden te gaan, moeder kwam 2 min later ook weer naar beneden.

IK: Is het nou nodig om door die paar druppeltjes fristi deze zondagavondsfeer zo te verpesten:
ZIJ: nee is inderdaad niet nodig, ik ga vriendin wel even halen

Ik hoor boven allemaal liefkozende woorden "nee ik bedoelde het niet zo" ze herhaalde ook mijn "laten we niet door die paar druppeltjes dit laten verpesten" Uiteindelijk kwam vriendin ook weer beneden En verder tot een uur of half 1 lekker aan de rode wijn (2 flessen op )

Nu vandaag, maandag ochtend probeerde ik er iets over te zeggen. Gelijk werd ze verschrikkelijk boos op me, "als je dit aan iemand verteld maak ik het meteen uit en zeg ik tegen iedereen dat jij dit allemaal hebt verzonnen" en ik naar huisgegaan, niet meer instaat om les te volgen, tiepend een fok bericht.

Wat adviseren jullie mij om te doen? Die avond was verder heel gezellig, maar kan je dit zomaar vergeten en vergeven? Hoe moet ik er met mn vriendin/schoonmoeder over praten? Ik voel me er zelf behoorlijk rot over. Misschien is het normaal om je kind te schoppen? Ik ben zelf nooit door mn moeder geschopt, maar dit lijkt me gewoon niet normaal

Bedankt

pi_9480409
Ziek volk.

Shrink opzoeken.

pi_9480501
Heftig verhaaltje

Zolang die vriendin er niets aan wil doen sta je redelijk machteloos. Ondanks dat ze op deze manier last heeft van haar moeder houdt ze waarschijnlijk wel van haar en neemt ze haar op deze manier in bescherming.

Het is een erg moeilijke situatie waar jij nu weinig aan kan doen. Eerst zal ze zelf in moeten zien dat het zo echt niet kan. Daarna kunnen er stappen worden ondernomen.

Wat een klote situatie zeg

pi_9480522
Ik denk toch dat er dan wat mis is met die moeder, zij moet echt met iemand gaan praten (RIAGG) over waarom ze zo doet. Vaak zit er een diep probleem achter.
"Jij draait niet om de wereld, de wereld draait om jou"
pi_9480529
Ik zou er op aan blijven dringen om erover te praten. Of zij er verder aangifte van wil doen is een beslissing die zij moet maken. Persoonlijk zou ik hier gelijk aangifte van doen, maar dat is meer mijn insteek.

Steun je vriendin, en probeer haar langzaam stukje bij beetje over te laten praten.

pi_9480532
Misschien moet je eens met haar pa praten, mischien kan die je iets meer vertellen
pi_9480549
quote:
Op maandag 31 maart 2003 11:50 schreef newbie321 het volgende:
Nu vandaag, maandag ochtend probeerde ik er iets over te zeggen. Gelijk werd ze verschrikkelijk boos op me, "als je dit aan iemand verteld maak ik het meteen uit en zeg ik tegen iedereen dat jij dit allemaal hebt verzonnen"
Het zit blijkbaar in de familie, meteen dreigen.
Waarom zou ze haar moeder zo beschermen?
Angst?
Die moeten echt eens met elkaar praten, want dit is niet normaal.
pi_9480555
hmmmm, vreemd hoor, zou et zelf eigelijk ook niet echt weten, maar wel dapper dat je er wat van durfde te zeggen! dat had volgens mij ook heel anders af kunne lopen!
  maandag 31 maart 2003 @ 12:05:17 #9
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_9480621
Dat haar moeder zo is/doet, is niet het eerste probleem; ik denk dat vooral de reactie van je vriendin ("niet over praten, niets aan willen doen, want dan komen ze aan mijn moeder") erg fout is. En dat kan nog veel fouter worden; denk aan slachtoffers van zware mishandeling, die toch bij hun man (o.i.d.) blijven...
Advies durf ik hier niet over te geven, behalve dan dat je moet zorgen dat je er voor haar bent!
censuur :O
  maandag 31 maart 2003 @ 12:05:50 #10
27393 Jozzy
Jozzy says:
pi_9480634
Als het nog een keer gebeurt dan zou ik die moeder onderuit trappen, en waarschuwen dat het niet nog een keer moet gebeuren....anders....
Shocking is an art.
pi_9480641
Wow...wat een verhaal

Lijkt me iig nogal duidelijk dat die moeder niet helemaal fris is.
En aangezien je vriendin er niet over wil praten, wil dat toch wel zeggen dat ze er mee zit, anders zou ze er wel meer over vertellen. Het lijkt me ook logisch, want het is ook niet tof om je moeder te "moeten" beschuldigen, omdat dat normaal gesproken een persoon zou moeten zijn die een dochter in vertrouwen neemt. Probeer er met je vriendin toch even over te praten, of anders aan een vertrouwens persoon ofzo (huisarts) Of bel korrelatie

Valt nu nog mee...maar je weet maar nooit wat er kan gan gebeuren dus ik zou er werk van maken

Suc6 verder

pi_9480698
Ziek mens!!!

Ik snap ook niet waarom je meisje haar moeder beschermt tov jou?? (het klopt toch niet?!!!!!!!)
Misschien kan je je eigen moeder inlichten, en dat zij eens een dagje met je meisje naar stad gaat enzo (zogenaamd om te winkelen of what eva) en dan een frietje gaat eten (of iets anders?) en dan eens laat vallen dat jij je beroerd voelt en niet echt prettig of lekker in je vel zit.....

ZIJ- Oooh... waarom zit ie nie lekker in z'n vel....?
JE MOEDER- (probeert het op een sneaky manier eronderuit te komen) maar verteld dan een beetje die problemen?
(vriendinnetje's kunnen niet altijd direct kwaad reageren op schoonmoeders)

(kweenie of je relatie met je moeder en je meissie een beetje goed in elkaar zitten?)
Maar als ik jouw was, zou ik het toch wel tegen je ma vertellen (misschien heeft zij hier een betere kijk op dan jijzelf?) en dan kun je alsnog afspreken met je ma dat ze misschien wel niets moet zeggen??

En anders probeer er zelf nog eens met je meisje over te praten... (dan vervul jijzelf de rol van je moeder zoals hierboven)
En zeg gewoon dat je dat een probleem vind......??

steek evt je schoonmoeder (met een mes) een paar x in d'r onderbuik!!! (wil ook weleens definitief helpen )

pi_9480754
Of ze is masochist, expirimenteer eens wat...
黑 ¦ Links tot en met...
豹 ¦ Overtuigd carnivoor...
也 ¦ Wat doe ik in Taiwan? Modderscheppen en uitwaaien...
  maandag 31 maart 2003 @ 12:11:02 #14
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_9480764
Wat een ophef
het meisje zit er niet mee, dus waarom jij wel..??
pi_9480800
quote:
Op maandag 31 maart 2003 12:08 schreef G-Plek het volgende:
Ziek mens!!!

steek evt je schoonmoeder (met een mes) een paar x in d'r onderbuik!!! (wil ook weleens definitief helpen )

Hé ga jij ff fijn bij met die schoonmoeder naar het RIAGG ofzo...

[Dit bericht is gewijzigd door Rekkie op 31-03-2003 12:13]

pi_9480812
quote:
Op maandag 31 maart 2003 12:11 schreef Frenkie het volgende:
Wat een ophef
Jij laat je vrienin ook vrijwillig mishandelen hè??
pi_9480880
Ik zou echt niet voor mezelf instaan als iemand voor m'n neus mijn vriendin durft te schoppen.
pi_9480896
quote:
Wat een ophef
Het lijkt erop alsof ze er juist WEL mee zit
pi_9480970
quote:
Wat een ophef
nog een keer lezen, snap je et misschien wel.
  maandag 31 maart 2003 @ 12:22:41 #20
34603 programmer
Your live for my pleasure
pi_9481051
In sommige gezinnen is "gewoon" om (niet al te hard) te schoppen/slaan om zo te "straffen"

Je vriending zei al dat haar moeder het vaker doe en het zal dan ook niet zo schokkend zijn (bij je vriendin) als bij jouw. Dat neemt niet weg dat het niet kan.

Wat je er aan kan doen? Weinig. Het probleem ligt bij je schoonmoeder, probeer eens met haar te praten (niet in de zin van je moet het niet doen/je moet naar het riagg) over hoe het bij jullie thuis gaat als iets fout ga

Ik hoop dat je er wel wat aan kan doen omdat het anders voor jouw ook niet leefbaar is (je vriendin word "geschopt" en jij kan er niets aandoen = slopen, klote (ik ken het))

pi_9481056
quote:
Op maandag 31 maart 2003 12:10 schreef El_Nino het volgende:
Of ze is masochist, expirimenteer eens wat...

Wel een beetje maf ja. Ik zou niet weten wat te doen.

maandag 31 maart 2003 @ 12:25:24 #22
34603 programmer
pi_9481094
quote:
Op maandag 31 maart 2003 12:08 schreef G-Plek het volgende:
Ziek mens!!!

Ik snap ook niet waarom je meisje haar moeder beschermt tov jou?? (het klopt toch niet?!!!!!!!)
Misschien kan je je eigen moeder inlichten, en dat zij eens een dagje met je meisje naar stad gaat enzo (zogenaamd om te winkelen of what eva) en dan een frietje gaat eten (of iets anders?) en dan eens laat vallen dat jij je beroerd voelt en niet echt prettig of lekker in je vel zit.....

ZIJ- Oooh... waarom zit ie nie lekker in z'n vel....?
JE MOEDER- (probeert het op een sneaky manier eronderuit te komen) maar verteld dan een beetje die problemen?
(vriendinnetje's kunnen niet altijd direct kwaad reageren op schoonmoeders)

(kweenie of je relatie met je moeder en je meissie een beetje goed in elkaar zitten?)
Maar als ik jouw was, zou ik het toch wel tegen je ma vertellen (misschien heeft zij hier een betere kijk op dan jijzelf?) en dan kun je alsnog afspreken met je ma dat ze misschien wel niets moet zeggen??

En anders probeer er zelf nog eens met je meisje over te praten... (dan vervul jijzelf de rol van je moeder zoals hierboven)
En zeg gewoon dat je dat een probleem vind......??

G-Plek heeft gelijk, paat er eens met je moeder over (of met iemdand anders in jouw omgeving)

(vegeet het subje van G-Plek (niet helemaal wijs))

pi_9481154
Ik had haar moeder beetgepakt, weggetrokken en ff flink mijn verhaal verteld. Mocht mijn "vriendin" (dochter dus) dan boos worden omdat ik haar bescherm, zou ik me toch wel ff afvragen of ik bij de goede schoonfamilie terecht ben gekomen. Ze moet blij zijn dat je voor dr op kwam....

Aan de ene kant kan het ook angst zijn omdat dr moeder haar misschien(lees : zeker) ook nog wat inspreekt als jij er niet bij ben, en dat is de dodelijke kant. Als die moeder gaat dreigen en stoken, zal ze toch naar haar moeder gaan luisteren.

Gewoon een vieze #"%"$$""# manipulator, die ma van dr.

Lambo of Rekt
  maandag 31 maart 2003 @ 12:28:35 #24
34603 programmer
pi_9481160
quote:
Op maandag 31 maart 2003 12:16 schreef WouteRF het volgende:

[..]

Het lijkt erop alsof ze er juist WEL mee zit

ik ben het met WouteRF eens, ze WIL er niet over praten en dan zit het meestal diep (ze zit er echt wel over in, ook zo als ze reageerde)
pi_9481177
quote:
Wat een ophef
dat meisje zit er wel mee als ze huilend naar boven rent.
je moet niet vergeten dat het haar moeder is, en dat maakt de situatie complex. ze zal van haar moeder houden maar ook het gedrag dat haar moeder ten opzichte van haar vertoond alles behalve leuk vinden.

voor de topicstarter:
blijf je vriendin altijd steunen en probeer nog eens te praten met haar moeder.
verder zou ik zoiets niet op fok zetten aangezien er veel mensen fokken en mensen jou dus via dit verhaal kunnen herkennen.

ik zou zeggen praat er eens over met hele goeie vrienden, je eigen ouders of iets dergelijks.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')