Is daar eerst een tijdje overheengegaan voordat je dat deed.
Of zeg je gewoon 'meneer/mevrouw' of 'meneer/mevrouw achternaam', of noem je ze gewoon bij de voornaam?
Simpele vraag, dus hoe spreek jij ze persoonlijk aan, en niet hoe je ze achter hun rug omnoemt.
Liever geen ge op hekserige schoonmoeders hier.
Meestal hou ik het dus bij 'uw vrouw/man' als ik tegen de een over de ander praat, dat soort dingen....
quote:Dat heb ik nou nooit begrepen. Waarom zegt iemand tegen zijn eigen ouders in godsnaam 'U' ????
Op 09 januari 2001 09:01 schreef Roache_ het volgende:
Mijn eigen ouders zijn overigens nog gewoon "U".
quote:Heb hetzelfde bij de ouders van mijn vriendin.
Op 09 januari 2001 06:08 schreef Gaoxing het volgende:
Ik noem ze helemaal niks, als het even kan. Nee, dat klinkt onvriendelijker dan ik het eigenlijk bedoel, maar ik probeer het gewoon te vermijden. Het is nog nooit echt ter sprake gekomen.
Pa en ma klinkt zo vreemd en meneer en mevrouw vindt ik weer zo onpersoonlijk/afstandelijk
Gewoon voornamen gebruiken.
Ja tegenwoordig dan he!! Het zijn schatten van mensen, heel erg lief maar toch heel anders dan mijn ouders. Hun kinderen zeggen 'u' tegen hun ouders, dan kan ik ze toch niet bij de voornaam noemen?? Maar ik vertik het om meneer en mevrouw ******* te zeggen, ik ben hun schoondochter, niet het meisje in de winkel!!
Dus de eerste jaren noemde ik ze niets, ik ontweek dat gewoon een beetje. Na verloop van tijd wordt het makkelijker om pa en ma te zeggen en dat is dus gewoon zo gegroeid, zo noem ik ze nu dus.
Misschien noem ik ze zo wel omdat ze zo overtrokken zijn en ik ze gewoon wil shockeren.
Owee als er maar 1 scheldwoord daar over tafel gaat en pappa en mamma zijn boos...
Niet mijn volk
Mijn schoonouders daarentegen noem(de) ik met heel veel liefde papa en mama (mam is helaas al overleden). Ze zijn beiden meer ouder voor mij geweest als dat mens dat mij ter wereld heeft gebracht ooit zal worden.
[Dit bericht is gewijzigd door Manono op 09-01-2001 15:29]
Weet dat mijn Oma dat van m'n moeder niet erg op prijs stelt...
[Dit bericht is gewijzigd door scarefreak op 09-01-2001 17:21]
Danny zegt trouwens niets, geen voornamen maar ook niet ma of pa.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |