abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10143534
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 21:33 schreef MacMeester het volgende:

[..]

Ik ben het wat dat betreft wel mee eens.
Als we de theologie eruit schrappen kunnen de religieuze topic's misschien ook wat ruimer genomen worden. Theologie zie ik nog steeds als voornamelijk Christelijk, terwijl Islam, Joden etc net zo veel recht zouden moeten hebben in dit gedeelte dus F heeft ook mijn voorkeur

Een al genoemde mogelijkheid is ook om 'theologie' op te rekken tot 'levensbeschouwing'. Dan omvat je niet alleen de christelijke theologie maar ook alle andere religies, zelfs de non-theistische filosofieen zoals taoisme en zen. Want theologie is toch een wat te beperkte term. Maar om filosofie eruit te trekken, daar voel ik helemaal niks voor, juist omdat het onderscheid tussen levensbeschouwing en filosofie nog veel vager is.
Unox, the worst operating system.
  donderdag 1 mei 2003 @ 22:30:47 #102
21607 the.moderator
Schapen neuken doe je zo!
pi_10144177
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 22:07 schreef MacMeester het volgende:
nadeel is dan wel dat je niet snel geprikkeld wordt om andere interessante onderwerpen te bekijken, en alleen maar W, F of T ziet....
Dat zou waar zijn als iedereen alleen in wfT zou posten, maar dat geldt voor niemand. Zelfs ds_polleke kun je ook in General Chat aantreffen. Ik zie niet in waarom hij als wfT die-hard het W of F forum dan ook niet zou weten te vinden?
Dyab Abou Jahjah was van 1988 tot 1991 Hezbollah-strijder in Libanon en is nu opgeklommen tot AEL pooier van Allah ...
  donderdag 1 mei 2003 @ 22:37:40 #103
34949 MacMeester
MacMini schopt kont!
pi_10144365
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 22:30 schreef the.moderator het volgende:
Dat zou waar zijn als iedereen alleen in wfT zou posten, maar dat geldt voor niemand. Zelfs ds_polleke kun je ook in General Chat aantreffen. Ik zie niet in waarom hij als wfT die-hard het W of F forum dan ook niet zou weten te vinden?
I spoke for myself... ik zit nog maar in 2 fora, dat is wft en truth... de rest kom ik niet eens aan toe
De gene die probeert te bewijzen dat zijn geloof beter is dan dat van een ander, begrijpt de betekenis van religie niet.
meer esotherisch
  donderdag 1 mei 2003 @ 23:04:31 #104
21607 the.moderator
pi_10145159
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 22:37 schreef MacMeester het volgende:

[..]

I spoke for myself... ik zit nog maar in 2 fora, dat is wft en truth... de rest kom ik niet eens aan toe

Dat is dan een reeël probleem voor exclusieve wfT gebruikers, die in gelijke mate in W, F en T geïnteresseerd zijn. Ik ben zelf voornamelijk in W en F geïnteresseerd en als ik me verveel wil ik ook wel eens in een T forum iets roepen. Ik ben er echter een voorstander van om een bewuste keuze voor een specifiek vak-forum te maken. Anders krijgt het posten een soort onoverzichtelijk Fok! Front Page tombola verrassingsgehalte.
Dyab Abou Jahjah was van 1988 tot 1991 Hezbollah-strijder in Libanon en is nu opgeklommen tot AEL pooier van Allah ...
  donderdag 1 mei 2003 @ 23:16:49 #105
8369 speknek
Another day another slay
pi_10145538
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 21:57 schreef Ryan3 het volgende:
# Speknek (A)
Toen was ik inderdaad koninginnenacht aan het vieren. Maar ik zit ook nog in een tentamen week dus. En ik heb op de universiteit ontzettend veel logica gekregen, dus ik ben nog niet iets tegengekomen wat nieuw was.
Neemt niet weg dat ik beterschap beloof. Uhm, maar als de topics verpieteren moet je natuurlijk geen chatkanaal erover openen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_10155897
Nogmaals oproep aan Koekepan.
I´m back.
  vrijdag 2 mei 2003 @ 13:38:00 #107
21607 the.moderator
pi_10155989
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 13:35 schreef Ryan3 het volgende:
Nogmaals oproep aan Koekepan.
Waarom stuur je haar geen mailtje? Ze reageert echt veel sneller op d'r e-mail's!
pi_10156573
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 13:38 schreef the.moderator het volgende:

[..]

Waarom stuur je haar geen mailtje? Ze reageert echt veel sneller op d'r e-mail's!

Haar...
I´m back.
  vrijdag 2 mei 2003 @ 14:07:27 #109
21607 the.moderator
pi_10156871
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 13:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Haar...

Volgens haar?! profiel in ieder geval, alhoewel van een filosoof weet je het nooit zeker.

[Dit bericht is gewijzigd door the.moderator op 02-05-2003 14:15]

pi_10156922
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 14:07 schreef the.moderator het volgende:

[..]

Volgens haar profiel in ieder geval, alhoewel van een filosoof weet je het nooit zeker.

Dat is een sociologisch experiment.
I´m back.
pi_10156986
Misschien dat ik na het weekend even mail of zo. IJs en weder dienende ben ik er van het weekend grotendeels niet.
I´m back.
  vrijdag 2 mei 2003 @ 14:11:45 #112
21607 the.moderator
pi_10156989
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 14:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is een sociologisch experiment.

Dat kan IRL erg onplezant zijn.
pi_10157015
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 14:11 schreef the.moderator het volgende:

[..]

Dat kan IRL erg onplezant zijn.

Falsificatie.
I´m back.
  vrijdag 2 mei 2003 @ 14:20:11 #114
21607 the.moderator
pi_10157227
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 14:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Falsificatie.

[back on-topic]

Over sexchange gesproken, wat is de status van de circumcisie en opsplitsing van het wfT forum?

pi_10157682
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 14:20 schreef the.moderator het volgende:

[..]

[back on-topic]

Over sexchange gesproken, wat is de status van de circumcisie en opsplitsing van het wfT forum?

Daar ga ik niet over, natuurlijk. Ik weet niet of je er erg in hebt, maar van mijn woorden wordt nauwelijks of niets aangetrokken op Fok! Ik ben weliswaar gematigd voorstander van afsplitsing van T, want T is volwaardig genoeg om op eigen benen te staan. Er is sedert enkele maanden een hechte club van T-habituelen actief op WFT, waar dit forum voordien een nooddruftig bestaan leidde in de marge van #weetjeniet. Echter na afsplitsing van T voorzie ik weer dezelfde malaise die eerder bestond voor het dan overgebleven WF. Zelfs Wittgenstein heeft niet de boost kunnen geven, vooralsnog, die men ervan verwachtte. Je zou W kunnen uitbreiden met Sociologie, voor mensen met een bloedend sociologenhart, en Psychologie, maar op zich hebben deze disciplines veel overlappingen met al bestaande fora. Krijg je dus weer demarcatieproblemen, waarop je niet zit te wachten. Kortom: een gordiaanse knoop.
I´m back.
  vrijdag 2 mei 2003 @ 15:18:59 #116
21607 the.moderator
pi_10158900
Het probleem is echter niet zo gemakkelijk als de Gordiaanse knoop voor Alexander de Grote was.

Zoals al eerder ter sprake kwam is de populariteit van theologie-topics eerder het gevolg van een revival van geloofsbeleving. Sociologen zullen dit Christelijk fundamentalisme noemen. De feeding frenzy die nu plaats vindt in wfT is daarvan een symptoom. Als er naast wfT hiervoor een meer specifiek forum had bestaan, dan zou men zich daarop geworpen hebben.

We kunnen de Gordiaanse knoop ook laten voor wat hij is en met een sociologisch experiment beginnen door een extra forum "Geloofsovertuiging" of "Geloofsbeleving" o.i.d. te institutionaliseren. Ik denk dat de normale verhoudingen in wfT WFT zich dan vanzelf zullen herstellen.

pi_10161508
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 15:18 schreef the.moderator het volgende:
Het probleem is echter niet zo gemakkelijk als de Gordiaanse knoop voor Alexander de Grote was.

Zoals al eerder ter sprake kwam is de populariteit van theologie-topics eerder het gevolg van een revival van geloofsbeleving. Sociologen zullen dit Christelijk fundamentalisme noemen. De feeding frenzy die nu plaats vindt in wfT is daarvan een symptoom. Als er naast wfT hiervoor een meer specifiek forum had bestaan, dan zou men zich daarop geworpen hebben.

Buiten Fok! zie ik anders niet zoveel van die revival. Ik denk dat dit een toevallige gathering is van gelijkgestemden.
quote:
We kunnen de Gordiaanse knoop ook laten voor wat hij is en met een sociologisch experiment beginnen door een extra forum "Geloofsovertuiging" of "Geloofsbeleving" o.i.d. te institutionaliseren. Ik denk dat de normale verhoudingen in wfT WFT zich dan vanzelf zullen herstellen.
Zou kunnen, misschien wel 90% van de bevolking gelooft in iets hogers, ook zonder onze T-habituelen heeft T of iets soortgelijks een redelijk grote levenskans.
I´m back.
  vrijdag 2 mei 2003 @ 18:00:02 #118
21607 the.moderator
pi_10162978
* doet voorstel tot oprichting forum "geloofsovertuiging" als pleisterplaats voor gelovigen en ongelovigen!
Het nieuwe forum staat volledig los van Theologie dat deel blijft uitmaken van WFT en krijgt als koosnaampje Gottesfurcht.
  vrijdag 2 mei 2003 @ 18:02:56 #119
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_10163032
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 18:00 schreef the.moderator het volgende:
* doet voorstel tot oprichting forum "geloofsovertuiging" als pleisterplaats voor gelovigen en ongelovigen!
Het nieuwe forum staat volledig los van Theologie dat deel blijft uitmaken van WFT en krijgt als koosnaampje Gottesfurcht.
Nee niet mee eens,

Theologie is wetenschappelijk. Even los van geloofsovertuiging.

En Religie hoeft niet zomaar te maken te hebben met Godsvrees.

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
  vrijdag 2 mei 2003 @ 18:08:52 #120
21607 the.moderator
pi_10163121
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 18:02 schreef M.ALTA het volgende:

[..]

Nee niet mee eens,

Theologie is wetenschappelijk. Even los van geloofsovertuiging.

En Religie hoeft niet zomaar te maken te hebben met Godsvrees.

Het gaat niet over WFT. Het betreft een geheel nieuw (wast veel kost een beetje) geloofsforum.

Dus je bent het wel met me eens, want ik laat Theologie samen met Wetenschap en Filosofie gewoon bestaan!

[Dit bericht is gewijzigd door the.moderator op 02-05-2003 18:11]

vrijdag 2 mei 2003 @ 18:11:11 #121
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_10163158
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 18:08 schreef the.moderator het volgende:

[..]

Het gaat niet over WFT. Het betreft een geheel nieuw (wast veel kost een beetje) geloofsforum.

Dus je bent het wel met me eens, want ik laat Theologie samen met wetenschap en Filosofie gewoon bestaan!

Correctie: ja, dit bedoel ik ook.
Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
  vrijdag 2 mei 2003 @ 18:17:34 #122
21607 the.moderator
pi_10163243
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 18:11 schreef M.ALTA het volgende:

[..]

Correctie: ja, dit bedoel ik ook.

Goed dan. Laten we dan ook maar gelijk een IRC channel #geloof voor echte die-hards openen.
pi_10303151
Twee vragen:
1. Hoe zit het nu met de TLP?
2. Zouden we hier op wft niet ook wat aan Sociologie kunnen doen? (Mijn sociologenhart weent nl....)
I´m back.
  donderdag 8 mei 2003 @ 18:31:37 #124
21607 the.moderator
pi_10303383
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 18:20 schreef Ryan3 het volgende:
Twee vragen:
1. Hoe zit het nu met de TLP?
2. Zouden we hier op wft niet ook wat aan Sociologie kunnen doen? (Mijn sociologenhart weent nl....)
Over de TLP wordt in het kader van hoofdstuk 7 gezwegen!

Begin eens een sociologisch topic. Bijv. over het verontrustend toenemende Christelijk fundamentalisme!

pi_10303599
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 18:00 schreef the.moderator het volgende:
Ik vindt het op zich een goed voorstel, maar er is 1 grote maar:

De scheiding tussen theologie en geloof is erg dun en moeilijk, dat kan tot veel heen en weer geschuif leiden.

Verder zou het het onevenredig grote aandeel van T wel terugbrengen.

De kogel kwam van links, de smurf kwam van rechts, laten we met zijn allen recht door zee gaan! Nu met vernieuwd user-icon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')