quote:Goh, wat lief ben jij voor de users hier op Fok!, lekker positieve houding hou jij er op na...
Op maandag 9 juni 2003 20:22 schreef the.moderator het volgende:
Kee, nu begrijp ik het, je hebt wel gevoel voor humor, maar geen gevoel voor ironie. De opmerking van mij had een speciale bedoeling, maar ik ben blij dat die jou is ontgaan, want ik zie nu dat jij tot de regulars behoort van de topics die ik graag uit wfT gekicked zou zien worden.
quote:My point exactly. Al die conspiracy, aliens en andere flauwekul is iets waar mensen in geloven, maar wat niet te bewijzen is. Religie / theologie (alle vormen ervan) geldt hetzelfde voor.
Op maandag 9 juni 2003 20:23 schreef Heron_Ymus het volgende:[..]
Ik ben benieuwd naar je C&H-onderwerpjes, maar meer ontopic (voor hier dan):
Ik denk dat er een groot onderscheid is tussen de TRU-onderwerpen en de T-poot.De TRU-onderwerpen gaan vaak over conspiracies (hoewel dat geloof ik niet de bedoeling is), aliens, regressie en weet ik het niet. Theologie is een stroming die meer bij de traditionele Westerse manier van denken hoort. Wel zou ik pleiten voor opname van de Islam en het Jodendom, aangezien dat Godsdiensten van dezelfde poot zijn, met een gezamelijk achtergrond en een gezamelijke manier van denken.
Die dingen over reiki, geesten en zo is een heel andere manier van denken, waarmee je een heleboel mensen uit T of uit de TRU-onderwerpen weg zult jagen.
quote:De Theologische manier van denken is meer gericht op de geschriften, op een bepaald normen- en waardenpatroon. Terwijl de 'TRU-geloven' (om ze even een naampje te geven) meer gebasseerd zijn op ervaringen en gevoelens.
Op maandag 9 juni 2003 20:25 schreef speknek het volgende:
Wat voor andere manier van denken?edit- afgezien van paranoia, daar heb je gelijk in, maar daar zijn ook wel wat christelijke theorieen bij.
Het onderscheid is misschien wat moeilijk, maar het is er (m.i) wel.
quote:Duidelijk. Er is betreffende Theologie al eens voorgesteld om dat in een apart subforum te plaatsen. Daar is als enige bezwaar tegen ingebracht dat Theologie dan teveel exposure zou krijgen, wat ten nadele van het gehele Fok! forum zou kunnen werken. Als zelfs de toch meest voor de hand liggende C&H sluier niet om Theologie gedrapeerd mag worden, waar verstoppen we Theologie dan? WFT is geen optie, want hier zijn de filosofen nog steeds in winterslaap en de wetenschappers zijn al bijna in coma.
Op maandag 9 juni 2003 20:16 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Mijn reactie zoals ook in het C&H verhuizen topic:Ik ben zwaar tegen...
quote:Zoals ik al zei: In TRU. Het gaat om iets wat met gevoelens en geloven in iets te maken heeft, geloven in iets wat niet wetenschappelijk te bewijzen is. En voor gelovigen is het de absolute TRUth...
Op maandag 9 juni 2003 20:34 schreef the.moderator het volgende:[..]
Duidelijk. Er is betreffende Theologie al eens voorgesteld om dat in een apart subforum te plaatsen. Daar is als enige bezwaar tegen ingebracht dat dan Theologie teveel exposure zou krijgen, wat ten nadele van het gehele Fok! forum zou kunnen werken. Als zelfs de toch meest voor de hand liggende C&H sluier niet om Theologie gedrapeerd mag worden, waar verstoppen we Theologie dan? WFT is geen optie, want hier zijn de filosofen nog steeds in winterslaap en de wetenschappers zijn al bijna in coma.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |