arb | zondag 30 maart 2003 @ 16:32 |
Mijn oom zit er over na te denken om een mercedes S uit 94 te kopen. Er zit 300000 km op de teller en een 3.2 turbo diesel motor in. Voor de rest zag hij er wel netjes uit, behalve voor spoiler beejte kapot en achter het lak een beetje beschadigd door ongeval met scooter. Mijn vraag is nu wat moet zo'n auto kosten (hij vroeg er 12500 euro voor, hoeveel moet daar vanaf?) Hoeveel drinkt zo'n auto ongeveer (mijn oom rijd heel veel). En hoeveel ben je per jaar ongeveer aan verzekering en wegenbelasting kwijt? |
killerb | zondag 30 maart 2003 @ 16:44 |
verzekering: www.netpolis.nl of www.independer.nl wegenbelasting: www.autotrader.nl Zoek em ff op in de carbase en kijk wat de wegenbelasting is.Onderhoud van zo\n ding is kraaiduur, zeker als die al 300.000 heeft gelopen. 12.500 vind ik persoonlijk erg veel met zo'n km stand . |
dr.dunno | zondag 30 maart 2003 @ 16:52 |
quote: Op zondag 30 maart 2003 16:32 schreef arb het volgende: Mijn oom zit er over na te denken om een mercedes S uit 94 te kopen. Er zit 300000 km op de teller en een 3.2 turbo diesel motor in. Voor de rest zag hij er wel netjes uit, behalve voor spoiler beejte kapot en achter het lak een beetje beschadigd door ongeval met scooter. Mijn vraag is nu wat moet zo'n auto kosten (hij vroeg er 12500 euro voor, hoeveel moet daar vanaf?) Hoeveel drinkt zo'n auto ongeveer (mijn oom rijd heel veel). En hoeveel ben je per jaar ongeveer aan verzekering en wegenbelasting kwijt?
1. auto met 300k is bijna afgereden, ook een TD; bereid je iig voor op grof geld voor onderhoud (nieuwe riem, versnellingsbak, remmen, banden, etc.) 2. 12500 is ECHT teveel voor zo'n bak, die mogen niet meer dan 3000 ofzo kosten! ja je leest het goed! en vooral die dure bakken! 3. verzekering..ghehe, duur; mercedes is nogal gewild in oostbloklanden, waarvan af en toe vertegenwoordigers komen shoppen in NL WB zal wel iets van 120-150 euro pm zijn.LOL; NIMBY  |
modestus | zondag 30 maart 2003 @ 16:55 |
zoek ff naar een vergelijkbare auto op autotrader bijv hier |
Darknezz | zondag 30 maart 2003 @ 16:58 |
quote: Op zondag 30 maart 2003 16:44 schreef killerb het volgende:Onderhoud van zo\n ding is kraaiduur, zeker als die al 300.000 heeft gelopen. 12.500 vind ik persoonlijk erg veel met zo'n km stand .
Valt wel mee hoor dat het zo duur is... Gewoon imitatie erop en het werkt perfect... Mijn broer en mijn ouders hebben dat altijd gedaan... Nu een C en 3 jaar geleden een SEC... dus geen probleem als je zelf een beetje handig bent  En voor veel minder kom je die types niet aan... |
j22flyingdownwind | zondag 30 maart 2003 @ 17:19 |
3.2 turbodiesel bestaat niet. Je bedoeld vast de 3,5 turbodiesel. |
RaTz | zondag 30 maart 2003 @ 17:26 |
Beetje veel geld voor zo'n ouwe turkenkar met al teveel km's....  |
ook_gek | zondag 30 maart 2003 @ 18:12 |
Veel kilometers op een mercedes is niet erg. Ze zeggen niets voor niets dat een mercedes pas lekker gaat rijden als er meer dan 3 ton op zit. Die dingen kunnen met gemak 7 ton of meer rijden. Maar dan moet je hem wel altijd goed onderhouden!!!!En het onderhoud is erg duur. En imitatie onderdelen?? Beetje zonde. Op die manier haal je de waarde van zo een auto snel naar beneden. En die onderdelen gaan niet lang mee. En de onderdelen van de mercedes juist wel. Op die manier weet je dat je zeker rijd. Mercedes is niet kapot te krijgen. Goede merk. Erg duur in onderhoud. Zuipt veel. En die S is zwaar. |
j22flyingdownwind | zondag 30 maart 2003 @ 18:18 |
Maar 't rijdt als een vliegend tapijt De 350 turbodiesel wordt alleen wel gezien als de minst betrouwbare motor van de S-klasse. De standaard koppen en koeling zijn n.l slecht. Modellen die deze standaard onderdelen vervangen hebben door de verbeterde die mercedes later op de markt bracht, draaien zo 7 ton... |
ook_gek | zondag 30 maart 2003 @ 18:54 |
quote: Op zondag 30 maart 2003 18:18 schreef j22flyingdownwind het volgende:BLAAA BLAAA BLAAADER DE BLAA  Modellen die deze standaard onderdelen vervangen hebben door de verbeterde die mercedes later op de markt bracht, draaien zo 7 ton...
Zie je dat zij ik ook  ALs die auto goed onderhouden is. Dan is hij zeker die prijs waard. En als er heel veel mee gereden gaat worden. Is hij super. Want geloof me. Als je uit zo een auto stapt. Dan ben je ECHT wel uitgerust  |
j22flyingdownwind | zondag 30 maart 2003 @ 19:16 |
quote: Op zondag 30 maart 2003 18:54 schreef ook_gek het volgende:[..] BLAAABLABLALBLA
Idd! Maar het ging me hier eignelijk alleen even over die 3.5 td motor. Mercedes heeft later onderdelen uitgebracht die kwalitatief wél goed waren. Motoronderdelen van de 350 waren in de beginjaren n.l erg slecht.. En dat waren toch echt originele Mercedes onderdelen... Maarja iedereen maakt fouten... ook MB  |
Eul | zondag 30 maart 2003 @ 19:58 |
Hoeveel kilometers een auto mee gaat hangt NIET af van het onderhoud (in de eerste plaats) maar voor 70% (zeg maar) van HOE er mee gereden is. Omdat de motoren van taxi's vrijwel altijd op bedrijfstemapartuur zijn als ze in gebruik zijn (alleen ff 's ochtends starten) en er redelijk rustig mee gereden wordt zie je dat deze vaak makkelijk de 500.000 mee gaan. Ik heb ook even bij Mercedes gewerkt als monteur en we hadden daar een klant die koerier was in een 250TD. Die man reed normaal met dat ding en kwam altijd op tijd voor het onderhoud, het gevolg... een auto met 700.000 op de teller (orginele motor zonder revisie!). Hij wil voor de miljoen gaan . |
Darknezz | zondag 30 maart 2003 @ 21:35 |
quote: Op zondag 30 maart 2003 18:12 schreef ook_gek het volgende: En imitatie onderdelen?? Beetje zonde. Op die manier haal je de waarde van zo een auto snel naar beneden. En die onderdelen gaan niet lang mee. En de onderdelen van de mercedes juist wel. Op die manier weet je dat je zeker rijd. Mercedes is niet kapot te krijgen.
Wij hebben er nog NOOIT problemen mee gehad, en de waarde naar beneden halen?? Wie ziet er nu dat er imitatie opzit??Maar de S300 TD is een van de fijnste S modellen waar ik in heb gereden... Hij is sneller dan een S350TD, en rijd geweldig... Dus als ie er een koopt echt de 3S00TD kopen.... Zoals eerder al gezegd de 350 motoren zijn het minst betrouwbaar van mercedes, daarom zijn ze dus ook uit de productie gehaald (als ik me niet vergis, was dit de reden) |
Ballebek | zondag 30 maart 2003 @ 21:44 |
Tja, Mercedes heeft dan ook DE dieselmotoren he  |
j22flyingdownwind | zondag 30 maart 2003 @ 22:49 |
quote: Op zondag 30 maart 2003 21:35 schreef Darknezz het volgende:[..] Wij hebben er nog NOOIT problemen mee gehad, en de waarde naar beneden halen?? Wie ziet er nu dat er imitatie opzit?? Maar de S300 TD is een van de fijnste S modellen waar ik in heb gereden... Hij is sneller dan een S350TD, en rijd geweldig... Dus als ie er een koopt echt de 3S00TD kopen.... Zoals eerder al gezegd de 350 motoren zijn het minst betrouwbaar van mercedes, daarom zijn ze dus ook uit de productie gehaald (als ik me niet vergis, was dit de reden)
Mijn pa heeft aantal jaar geleden die S 300 turbodiesel gehad.... Rijdt als een vliegend tapijt...superlekkere motor (zelfde basis als mijn motor, maar dan een kop met 24 kleppen en turbo) 177pk en 330nm... trekt redelijk, en zeer betrouwbaar. Die van ons was heel donkerblauw met zwarkt leer. Elegance uitvoering, alles drin wat je maar kon verzinnen. Vanwege traagheid ingeruild toen voor de Jag (die ie intussen niet mee heeft ::)) |
slashme | maandag 31 maart 2003 @ 10:26 |
En de benzine versie, de 280S is dat nog een aanrader. Ik ben van plan een keer zo'n semi-klassieker (bj van 80 tot 85) aan te schaffen en eventueel op te knappen. Hoe zit dat motorisch in elkaar. |
LiQuiD_007 | maandag 31 maart 2003 @ 10:31 |
quote: Op zondag 30 maart 2003 21:44 schreef Ballebek het volgende: Tja, Mercedes heeft dan ook DE dieselmotoren he 
Nope,........ Audi  |
ook_gek | maandag 31 maart 2003 @ 10:48 |
quote: Op maandag 31 maart 2003 10:31 schreef LiQuiD_007 het volgende:[..] Nope,........ Audi 
Mercedes!!!! Nietdat ik iets tegen audi heb. Maar het is een FEIT. (helaas) |
Tom | maandag 31 maart 2003 @ 10:53 |
quote: Op maandag 31 maart 2003 10:31 schreef LiQuiD_007 het volgende:[..] Nope,........ Audi 
daarom zijn ook alle audi's taxis  |
LiQuiD_007 | maandag 31 maart 2003 @ 11:46 |
quote: Op maandag 31 maart 2003 10:53 schreef Tom het volgende:[..] daarom zijn ook alle audi's taxis 
op zich zou ik nu uitgeluld zijn, ware het niet dat als we naar performance kijken audi van bijna alle diesels wint. en audi was ook de 1e met fatsoenlijke Tdi. qua betrouwbaarheid laten ze ook niets te wensen over. ik denk dat mercedes gewoon sinds jaar en dag al een begrip is in taxi land. ze hebben zichzelf idd ook wel bewezen als betrouwbare auto's. |
ook_gek | maandag 31 maart 2003 @ 12:03 |
Met alle respect. Maar al jaren staat mercedes voor aan betreft de diesel motoren. En dat er veel taxi,s mee rijden is gewoon omdat de auto goed is. Betrouwbaar is. Stel dat audi beter zou zijn. Zouden ze echt wel overstappen naar audi. Dat neemt niet weg. Dat audi een zeer goeie auto is. Maar het is en blijft een feit. Mercedes staat boven aan met de diesel motoren Ik zou het ook liever anders zien  |
slashme | maandag 31 maart 2003 @ 12:14 |
quote: Op maandag 31 maart 2003 12:03 schreef ook_gek het volgende: Met alle respect. Maar al jaren staat mercedes voor aan betreft de diesel motoren. En dat er veel taxi,s mee rijden is gewoon omdat de auto goed is. Betrouwbaar is. Stel dat audi beter zou zijn. Zouden ze echt wel overstappen naar audi. Dat neemt niet weg. Dat audi een zeer goeie auto is. Maar het is en blijft een feit. Mercedes staat boven aan met de diesel motoren Ik zou het ook liever anders zien 
Dat is omdat ze niet meer dan 4000 toeren (mogen) maken. Het max koppel heb je al onderin en doortrekken heeft geen zin, alles inelkaar gezet met robuuste onderdelen en zie daar een motor die met gemak 7 ton kan rijden. |
j22flyingdownwind | maandag 31 maart 2003 @ 12:43 |
De 300d motor uit de W124 serie (dezelfde motor als ik in mijn G heb ) is in 1991 door het duitse autoblad "Auto Motor und Sport" uitgeroepen tot meest betrouwbare dieselmotor ooit gemaakt voor personenauto's Daarbij komt ook nog eens dat Mercedes een turbodieseluitvoering bouwde van het 5 cylinder 3 liter model. Deze werd vanaf eind jaren '70 geproduceerd. Terwijl audi in 1982 begon met TD modellen en later TDI modellen. Moet er wel bij zeggen dat die TDI's van audi érrug lekker zijn hoor Maar zelf vind ik de CDi's iets verfijnder en directer. |
LiQuiD_007 | maandag 31 maart 2003 @ 13:32 |
quote: Op maandag 31 maart 2003 12:43 schreef j22flyingdownwind het volgende: De 300d motor uit de W124 serie (dezelfde motor als ik in mijn G heb ) is in 1991 door het duitse autoblad "Auto Motor und Sport" uitgeroepen tot meest betrouwbare dieselmotor ooit gemaakt voor personenauto's Daarbij komt ook nog eens dat Mercedes een turbodieseluitvoering bouwde van het 5 cylinder 3 liter model. Deze werd vanaf eind jaren '70 geproduceerd. Terwijl audi in 1982 begon met TD modellen en later TDI modellen. Moet er wel bij zeggen dat die TDI's van audi érrug lekker zijn hoor Maar zelf vind ik de CDi's iets verfijnder en directer.
ieder z'n idee erover dan maar, maar dat je beweert dat een cdi directer is dan een Tdi? zet een 220 cdi naast een 1.9 TD(rood)i(rood), en dan praten we verder  |
j22flyingdownwind | maandag 31 maart 2003 @ 14:47 |
quote: Op maandag 31 maart 2003 13:32 schreef LiQuiD_007 het volgende:[..] ieder z'n idee erover dan maar, maar dat je beweert dat een cdi directer is dan een Tdi? zet een 220 cdi naast een 1.9 TD(rood)i(rood), en dan praten we verder
E200cdi: 340nm 150pk 0-100 in 9,6 seconden (handbak) A6 1.9 tdi (de zwaarste) 310nm 130pk in 10,5 aan de 100 met 6-bak. Uitgepraat? PS: de A6 2.5 TDI met 155pk en handbak is ook nog 0,1 sec trager naar de 100 als de E220cdi. Dan vergelijken we een 2,1 4cyl met een 2.5 V6. En nog is de 4pitter sneller..... CDI  |
j22flyingdownwind | maandag 31 maart 2003 @ 14:47 |
quote: Op maandag 31 maart 2003 13:32 schreef LiQuiD_007 het volgende:[..] ieder z'n idee erover dan maar, maar dat je beweert dat een cdi directer is dan een Tdi? zet een 220 cdi naast een 1.9 TD(rood)i(rood), en dan praten we verder 
E200cdi: 340nm 150pk 0-100 in 9,6 seconden (handbak) A6 1.9 tdi (de zwaarste) 310nm 130pk in 10,5 aan de 100 met 6-bak. Uitgepraat? PS: de A6 2.5 TDI met 155pk en handbak is ook nog 0,1 sec trager naar de 100 als de E220cdi. Dan vergelijken we een 2,1 4cyl met een 2.5 V6. En nog is de 4pitter sneller..... CDI  |
LiQuiD_007 | maandag 31 maart 2003 @ 15:03 |
quote: Op maandag 31 maart 2003 14:47 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..] E200cdi: 340nm 150pk 0-100 in 9,6 seconden (handbak) A6 1.9 tdi (de zwaarste) 310nm 130pk in 10,5 aan de 100 met 6-bak. Uitgepraat? PS: de A6 2.5 TDI met 155pk en handbak is ook nog 0,1 sec trager naar de 100 als de E220cdi. Dan vergelijken we een 2,1 4cyl met een 2.5 V6. En nog is de 4pitter sneller..... CDI 
Kweet niet waar jij dat vandaan haalt maar de A6 gaat in 9,6 naar de 100 (2.5TDI 155 PK) en de benz in 10.3 sec (220)  |
knillis | maandag 31 maart 2003 @ 15:06 |
quote: Op maandag 31 maart 2003 14:47 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..] E200cdi: 340nm 150pk 0-100 in 9,6 seconden (handbak) A6 1.9 tdi (de zwaarste) 310nm 130pk in 10,5 aan de 100 met 6-bak. Uitgepraat? PS: de A6 2.5 TDI met 155pk en handbak is ook nog 0,1 sec trager naar de 100 als de E220cdi. Dan vergelijken we een 2,1 4cyl met een 2.5 V6. En nog is de 4pitter sneller..... CDI 
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?id=22873&add=1&cache=no De link geeft het antwoord 
|
j22flyingdownwind | maandag 31 maart 2003 @ 15:13 |
quote: Op maandag 31 maart 2003 15:03 schreef LiQuiD_007 het volgende:[..] Kweet niet waar jij dat vandaan haalt maar de A6 gaat in 9,6 naar de 100 (2.5TDI 155 PK) en de benz in 10.3 sec (220) 
Autoweek. De 220cdi met handbak is in 9,6 en de automaat in 10,3 maar dat staat daar omgedraaid (is foutje) op de Mercedes site staat het wel goed. En dus is de 220 sneller. [mierenneukmodus] En: de audi is neit in 9,6 maar 9,7 ana de 100 [/mierenneukmodus]En daarbuiten klopte je verhaal van die 1.9 ook niet... [Dit bericht is gewijzigd door j22flyingdownwind op 31-03-2003 15:15] |
slashme | maandag 31 maart 2003 @ 15:13 |
quote: Op maandag 31 maart 2003 15:06 schreef knillis het volgende:[..] http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?id=22873&add=1&cache=no De link geeft het antwoord 
Antwoord waarop? Er staat niks bij over MB audi vergelijking of over 0-100 sprinttijden van de 90  |
LiQuiD_007 | maandag 31 maart 2003 @ 15:13 |
quote: Op maandag 31 maart 2003 15:06 schreef knillis het volgende:[..] http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?id=22873&add=1&cache=no De link geeft het antwoord 
uhm, niet echt PRESTATIES topsnelheid 203 km/h acceleratie 0-100 km/h 12,0 s verbruik binnen b.k. 8,5 l/100km verbruik buiten b.k. 4,8 l/100km verbruik gecombineerd 5,9 l/100km CO2 uitstoot - g/km PRESTATIES E220 CDI (mercedes website dan!) topsnelheid 215 km/h acceleratie 0-100 km/h 9,7 s verbruik binnen b.k. 9,8 l/100km verbruik buiten b.k. 5,3 l/100km verbruik gecombineerd 6,7 l/100km CO2 uitstoot 177 g/km PRESTATIES AUDI 1.9TDI topsnelheid 203 km/h acceleratie 0-100 km/h 10,5 s verbruik binnen b.k. 7,7 l/100km verbruik buiten b.k. 4,6 l/100km verbruik gecombineerd 5,7 l/100km CO2 uitstoot 154 g/km PRESTATIES AUDI 2.5TDI (155PK) topsnelheid 219 km/h acceleratie 0-100 km/h 9,7 s verbruik binnen b.k. 9,7 l/100km verbruik buiten b.k. 5,3 l/100km verbruik gecombineerd 6,9 l/100km CO2 uitstoot 186 g/km Naja, maakt niet vreselijk veel uit, maar de 1.9 tegenover de 200cdi (lijkt me een eerlijke vergelijking) is in voordeel voor audi. [Dit bericht is gewijzigd door LiQuiD_007 op 31-03-2003 15:22] |
j22flyingdownwind | maandag 31 maart 2003 @ 15:17 |
quote: Op maandag 31 maart 2003 15:13 schreef LiQuiD_007 het volgende:[..] uhm, niet echt PRESTATIES E200CDI topsnelheid 203 km/h acceleratie 0-100 km/h 12,0 s verbruik binnen b.k. 8,5 l/100km verbruik buiten b.k. 4,8 l/100km verbruik gecombineerd 5,9 l/100km CO2 uitstoot - g/km www.autoweek.nl goed kijken ofzo, daarna blabla (nofi )
-edit- sry te laat -edit-[Dit bericht is gewijzigd door j22flyingdownwind op 31-03-2003 15:26] |
LiQuiD_007 | maandag 31 maart 2003 @ 15:23 |
quote: Op maandag 31 maart 2003 15:17 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..] Das de 200 cdi 
Check m'n copy paste verhaal in ge-editte vorige post  |
j22flyingdownwind | maandag 31 maart 2003 @ 15:28 |
De 200cdi is idd trager, maar in het beginsel had jij het over de 220, maar dat vergeten we dan maar Maar het verschil audi/MB is gewoon klein. De 200cdi is al een oude motor, dus is hij wat trager. Kijk naar de 320cdi bijvoorbeeld (500nm!) dan zijn ze weer een stap vooruit (vergeleken met de BMW 530d bijvoorbeeld). Het hangt er ook gewoon veel vanaf hoe oud de motor is. De 200cdi is nog een motor van de eerste generatie Common Rail. Maar toch: doe mij maar een ouwe 6/line diesel zonder turbo  |
LiQuiD_007 | maandag 31 maart 2003 @ 15:28 |
quote: Op maandag 31 maart 2003 15:17 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..] -edit- sry te laat -edit-
geeft niet  |
LiQuiD_007 | maandag 31 maart 2003 @ 15:32 |
quote: Op maandag 31 maart 2003 15:28 schreef j22flyingdownwind het volgende: De 200cdi is idd trager, maar in het beginsel had jij het over de 220, maar dat vergeten we dan maar Maar het verschil audi/MB is gewoon klein. De 200cdi is al een oude motor, dus is hij wat trager. Kijk naar de 320cdi bijvoorbeeld (500nm!) dan zijn ze weer een stap vooruit (vergeleken met de BMW 530d bijvoorbeeld). Het hangt er ook gewoon veel vanaf hoe oud de motor is. De 200cdi is nog een motor van de eerste generatie Common Rail. Maar toch: doe mij maar een ouwe 6/line diesel zonder turbo 
even goeie vrienden maar om even moraal te maken, ik vergleek m'n eigen ervaringen (audi A4 2.5 TDI 180 PK <-> mercedes C220CDI) en reageerde op jouw post dat je ze wat directer vond(CDI motoren). "persoonlijk" vind ik die audi 10x pittiger. Anders moeten we ff keertje proefritje regelen  |
j22flyingdownwind | maandag 31 maart 2003 @ 15:39 |
quote: Op maandag 31 maart 2003 15:32 schreef LiQuiD_007 het volgende:[..] even goeie vrienden maar om even moraal te maken, ik vergleek m'n eigen ervaringen (audi A4 2.5 TDI 180 PK <-> mercedes C220CDI) en reageerde op jouw post dat je ze wat directer vond(CDI motoren). "persoonlijk" vind ik die audi 10x pittiger. Anders moeten we ff keertje proefritje regelen 
In die vergelijking zal de audi zeker pittiger zijn ja, maarja dat is dan een 2,1 tegen een 2,5 v6. Lijtk me eerlijker om een 270cdi ernaast te zetten. (5cyl, 177pk 400nm) Dan scheelt het 0,1 sec in de sprint in het voordeel van de Audi, maar daartegen staat er voor MB een 12km/h hogere top en een (veel) lager verbruik en een hoger koppel. //www.autoweek.nl/carbasedata.php?id=22876&add=1&cache=no Dan scheelt het dus weer z.g.a niets  |
LiQuiD_007 | maandag 31 maart 2003 @ 15:51 |
quote: Op maandag 31 maart 2003 15:39 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..] In die vergelijking zal de audi zeker pittiger zijn ja, maarja dat is dan een 2,1 tegen een 2,5 v6. Lijtk me eerlijker om een 270cdi ernaast te zetten. (5cyl, 177pk 400nm) Dan scheelt het 0,1 sec in de sprint in het voordeel van de Audi, maar daartegen staat er voor MB een 12km/h hogere top en een (veel) lager verbruik en een hoger koppel. //www.autoweek.nl/carbasedata.php?id=22876&add=1&cache=no Dan scheelt het dus weer z.g.a niets 
Naja, Audi Mercedes (maar als we het over "directer gaan hebben, Audi.... mercedes is meer voor het comfort.) |
j22flyingdownwind | maandag 31 maart 2003 @ 15:54 |
quote: Op maandag 31 maart 2003 15:51 schreef LiQuiD_007 het volgende:[..] Naja, Audi Mercedes (maar als we het over "directer gaan hebben, Audi.... mercedes is meer voor het comfort.)
True Vind Audi A8 ook mooier dan de S, maar daartegen de nieuwe E combi weer mooier dan de A6 avant Beide zeer mooie merken. M'n pa heeft nu E220cdi (jaja ) en vroeger altijd Audi gereden (Audi 100 Avant 2.8) Heb ik nog wel goede herrineringen aan (stienus_gtturbo op dit forum ook ) |
LiQuiD_007 | maandag 31 maart 2003 @ 16:01 |
quote: Op maandag 31 maart 2003 15:54 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..] True Vind Audi A8 ook mooier dan de S, maar daartegen de nieuwe E combi weer mooier dan de A6 avant Beide zeer mooie merken. M'n pa heeft nu E220cdi (jaja ) en vroeger altijd Audi gereden (Audi 100 Avant 2.8) Heb ik nog wel goede herrineringen aan (stienus_gtturbo op dit forum ook )
Duitsland en Auto's (Bmw uitgezonderd, sorry, niet zo kapot van)Ik heb zelf net weer een nieuwe A4 2.5TDI 163PK, en pa een A6 2.5 180 quattro. Daarvoor een Mercedes E280. over bijde merken niets dan lof. alleen vind is Audi echte "rijdersauto's" en de Benz een toerwagen. |
j22flyingdownwind | maandag 31 maart 2003 @ 16:07 |
quote: Op maandag 31 maart 2003 16:01 schreef LiQuiD_007 het volgende:[..] Duitsland en Auto's (Bmw uitgezonderd, sorry, niet zo kapot van) Ik heb zelf net weer een nieuwe A4 2.5TDI 163PK, en pa een A6 2.5 180 quattro. Daarvoor een Mercedes E280. over bijde merken niets dan lof. alleen vind is Audi echte "rijdersauto's" en de Benz een toerwagen.
E280 heeft mijn pa ook gehad Een Groen/zwarte met crèmeleer. Ook daar goede herrineringen aan Ben zelf ook niet zo kapot van BMW, maar dat is persoonlijk. Maar als je echt "direct" wil rijden zal de BMW er zichterbij in de buurt komen (zeggen ze altijd) die zijn echt sportief. Een Audi is qua weggedrag eigenlijk een mix van Mercedes (comfort) en BMW (sportief). De gulden middenweg  |
LiQuiD_007 | maandag 31 maart 2003 @ 16:20 |
quote: Op maandag 31 maart 2003 16:07 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..] E280 heeft mijn pa ook gehad Een Groen/zwarte met crèmeleer. Ook daar goede herrineringen aan Ben zelf ook niet zo kapot van BMW, maar dat is persoonlijk. Maar als je echt "direct" wil rijden zal de BMW er zichterbij in de buurt komen (zeggen ze altijd) die zijn echt sportief. Een Audi is qua weggedrag eigenlijk een mix van Mercedes (comfort) en BMW (sportief). De gulden middenweg 
We zijn eruit  |
j22flyingdownwind | maandag 31 maart 2003 @ 16:34 |
quote: Op maandag 31 maart 2003 16:20 schreef LiQuiD_007 het volgende:[..] We zijn eruit 
Ja hè  maar als je echt stijl hebt neem je Jaguar, kost minder, maar is kwalitatief ruk. De S-type rijdt ook heerlijk comfortable met de cc. op 180, maar als de kat op zn staart trapt in de bochten is ie ook érrrug lekker (dit ter aanleiding voor een nieuwe discussie ) |
LiQuiD_007 | maandag 31 maart 2003 @ 19:04 |
quote: Op maandag 31 maart 2003 16:34 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..] Ja hè  maar als je echt stijl hebt neem je Jaguar, kost minder, maar is kwalitatief ruk. De S-type rijdt ook heerlijk comfortable met de cc. op 180, maar als de kat op zn staart trapt in de bochten is ie ook érrrug lekker (dit ter aanleiding voor een nieuwe discussie )
65+ wagen..... lompe hard rijden bak, maar in een bocht wil ik niet naast jou zitten (kheb in de 3.0 V6 gereden, ja je moet wat met munsterhuis in de buurt ) (discussion started) op rechte stukken is het wel een trein! |
Eul | maandag 31 maart 2003 @ 20:03 |
Ging het er nu om welke auto sneller is of welke auto BETER is ? |
Ultimora | maandag 31 maart 2003 @ 20:49 |
nog ff lekker zeiken hoor de Mercedes diesel is lekker toch betrouwbaarder als die van Audi (ohjah rij overigens zelf ook audi, maar gelukkig (ojee hier gaan opmerkingen over komen) niet zo'n stink diesel) heb overigens zelf alleen maar Audi Diesels gereden dus heb qua diesels geen vergelijkingsmateriaal, maar een A4 met 2.5 TDi multitronic rijdt lekkeeeerrrrrrrrrr (vooral in de cabrio die ik onder mijn kont had tijdens mijn stage) |
LiQuiD_007 | maandag 31 maart 2003 @ 20:53 |
quote: Op maandag 31 maart 2003 20:49 schreef Ultimora het volgende: nog ff lekker zeiken hoor de Mercedes diesel is lekker toch betrouwbaarder als die van Audi (ohjah rij overigens zelf ook audi, maar gelukkig (ojee hier gaan opmerkingen over komen) niet zo'n stink diesel) heb overigens zelf alleen maar Audi Diesels gereden dus heb qua diesels geen vergelijkingsmateriaal, maar een A4 met 2.5 TDi multitronic rijdt lekkeeeerrrrrrrrrr (vooral in de cabrio die ik onder mijn kont had tijdens mijn stage)
FF lekker terugzeikuh koms eens met feiten, waarom betrouwbaarder? |
slashme | maandag 31 maart 2003 @ 20:54 |
quote: Op maandag 31 maart 2003 20:49 schreef Ultimora het volgende: (ohjah rij overigens zelf ook audi, maar gelukkig (ojee hier gaan opmerkingen over komen) niet zo'n stink diesel)
 |
Ultimora | maandag 31 maart 2003 @ 21:03 |
quote: Op maandag 31 maart 2003 20:53 schreef LiQuiD_007 het volgende:[..] FF lekker terugzeikuh koms eens met feiten, waarom betrouwbaarder?
*zoekt als een gek, maar kan ff niks vinden* Maar dan zo:Wwel eens een Audi met meer als een miljoen km gezien? (ik niet) Mercedes wel. verder is het natuurlijk zo dat in een hoop landen er allemaal van die oude Taxi's rondrijden, en dat zijn zoveel meer Mercedessen als Audi's.verder. Audi gebruikt de Slogan Voorsprong door techniek. die voorsprong is er lichtjes, maar mercedes heeft zich al bewezen. ik heb zelfs ergens ooit gehoord (weet niet of het waar is) dat als je 1 miljoen op een mercedes personenauto teller zet, je een nieuw blok krijgt van mercedes, en dat je oude dan onderzocht wordt (mits altijd dealer onderhouden door mercedes) |
LiQuiD_007 | maandag 31 maart 2003 @ 21:27 |
quote: Op maandag 31 maart 2003 21:03 schreef Ultimora het volgende:[..] *zoekt als een gek, maar kan ff niks vinden* Maar dan zo:Wwel eens een Audi met meer als een miljoen km gezien? (ik niet) Mercedes wel. verder is het natuurlijk zo dat in een hoop landen er allemaal van die oude Taxi's rondrijden, en dat zijn zoveel meer Mercedessen als Audi's. verder. Audi gebruikt de Slogan Voorsprong door techniek. die voorsprong is er lichtjes, maar mercedes heeft zich al bewezen. ik heb zelfs ergens ooit gehoord (weet niet of het waar is) dat als je 1 miljoen op een mercedes personenauto teller zet, je een nieuw blok krijgt van mercedes, en dat je oude dan onderzocht wordt (mits altijd dealer onderhouden door mercedes)
1. dat klopt hoogste km stand bij mij bekend (audi) is 550.000 km2. agree  3. na een miljoen km, heb je echt niet alleen een nieuw blok nodig, en dat lijkt me sterk. moet je waarschijnlijk 1e eigenaar zijn. maar als ik ongelijk heb hoor ik het wel |
j22flyingdownwind | maandag 31 maart 2003 @ 22:48 |
quote: Op maandag 31 maart 2003 19:04 schreef LiQuiD_007 het volgende:[..] 65+ wagen..... lompe hard rijden bak, maar in een bocht wil ik niet naast jou zitten (kheb in de 3.0 V6 gereden, ja je moet wat met munsterhuis in de buurt ) (discussion started) op rechte stukken is het wel een trein!
Wij hadden het CATS onderstel. Dat ligt toch zekerrr wel strak in de bochten Alleen als je flink dooreed stond de gemiddelde verbruiksmeter al snel op 18 l / 100km. De X-type daarintegen (heeft mijn pa maar 3 maanden gehad, hij viel enorm tegen) is wat slapper geveerd. Wel mooie otoo, full options, 2.5 V6, reed redelijk door. Aleen een slechte automaat.... Daarna had ie die S-type (3.0 V6) dat was al stukken beter. |
LiQuiD_007 | dinsdag 1 april 2003 @ 12:35 |
quote: Op maandag 31 maart 2003 22:48 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..] Wij hadden het CATS onderstel. Dat ligt toch zekerrr wel strak in de bochten Alleen als je flink dooreed stond de gemiddelde verbruiksmeter al snel op 18 l / 100km. De X-type daarintegen (heeft mijn pa maar 3 maanden gehad, hij viel enorm tegen) is wat slapper geveerd. Wel mooie otoo, full options, 2.5 V6, reed redelijk door. Aleen een slechte automaat.... Daarna had ie die S-type (3.0 V6) dat was al stukken beter.
hoezo gaan we off topic .............. we hebben er toendertijd naar gekeken, maar nee.... |
j22flyingdownwind | dinsdag 1 april 2003 @ 14:53 |
quote: Op dinsdag 1 april 2003 12:35 schreef LiQuiD_007 het volgende:[..] hoezo gaan we off topic .............. we hebben er toendertijd naar gekeken, maar nee....
Offtopic??? waar Mja de E die we nu hebben rijdt beter, maar Jaguar heeft wat meer uitstraling vind ik persoonlijk. Maar das een kwestie van smaak Zulle we weer ontopic?  |
slashme | dinsdag 1 april 2003 @ 14:57 |
quote: Op dinsdag 1 april 2003 14:53 schreef j22flyingdownwind het volgende:Zulle we weer ontopic? 
Hehe, einderlijk.... Heeft iemand ervaring met een "oude" 280 S, dus de 2,8 liter zescilinder benzine (liever niet die vette troep in de tank) uit zeg maar '75 tot '80. Ik kan nog wel een opknapper kopen maar ik wil meer info over deze motor. |
j22flyingdownwind | dinsdag 1 april 2003 @ 16:40 |
quote: Op dinsdag 1 april 2003 14:57 schreef slashme het volgende:[..] Hehe, einderlijk.... Heeft iemand ervaring met een "oude" 280 S, dus de 2,8 liter zescilinder benzine (liever niet die vette troep in de tank) uit zeg maar '75 tot '80. Ik kan nog wel een opknapper kopen maar ik wil meer info over deze motor.
Is dat die 6pitter met 156pk of met 180pk? De eerste is heel betrouwbaar kan ik je vertellen, die andere geen ervaring mee. |
slashme | dinsdag 1 april 2003 @ 18:26 |
quote: Op dinsdag 1 april 2003 16:40 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..] Is dat die 6pitter met 156pk of met 180pk? De eerste is heel betrouwbaar kan ik je vertellen, die andere geen ervaring mee.
156 pk. Heb je er ervaring mee? Vertel... Het is trouwens een 4 cilinder. Maar zijn er veelvoorkomende problemen, naast het gebruikelijke motorisch onderhoud? |
j22flyingdownwind | dinsdag 1 april 2003 @ 18:28 |
quote: Op dinsdag 1 april 2003 18:26 schreef slashme het volgende:[..] 156 pk. Heb je er ervaring mee? Vertel... Het is trouwens een 4 cilinder. Maar zijn er veelvoorkomende problemen, naast het gebruikelijke motorisch onderhoud?
Hmm als het een 4pitter is zal het wel een andere motor zijn. Ik heb ervaring met de 280GE (1979~1984) met 156pk. Zeeer degelijk. Gebruikt weinig olie. Naast normaal onderhoud nooit wat mis mee. Maar wel fatsoenelijk inrijden enzo, vooral omdat het een zware bak is. |
slashme | dinsdag 1 april 2003 @ 18:36 |
quote: Op dinsdag 1 april 2003 18:28 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..] Hmm als het een 4pitter is zal het wel een andere motor zijn. Ik heb ervaring met de 280GE (1979~1984) met 156pk. Zeeer degelijk. Gebruikt weinig olie. Naast normaal onderhoud nooit wat mis mee. Maar wel fatsoenelijk inrijden enzo, vooral omdat het een zware bak is.
Nee, het is wel een 6 pitter, autoweek zat er weer eens naast met de gegevens. Maar jij hebt dus de benzine versie in een G gehad? |
j22flyingdownwind | dinsdag 1 april 2003 @ 19:43 |
quote: Op dinsdag 1 april 2003 18:36 schreef slashme het volgende:[..] Nee, het is wel een 6 pitter, autoweek zat er weer eens naast met de gegevens. Maar jij hebt dus de benzine versie in een G gehad?
Nee niet gehad, een goede vriend van me heeft er een. Uit 1980. Loopt superlekker Veel trekkracht en start altijd. G is ook erg zwaar dus is wel te vergelijken met een S. Gewoon goed warm rijden en dan pas hoog in de toeren. Onderhoud goed bijhouden dan gebeuren er geen rare dingen, en geen B-merk onderdelen gebruiken. Gewoon goede onderdelen, dan blijft het veel langer goed  |