abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 maart 2003 @ 14:23:20 #1
35485 rique
with Canon, I can
pi_9463290
Je kent ze wel, die mensen die iets uitstralen. Mensen zoals je je opa zag toen je 4 jaar was, als een grote bron van wijsheid. Nu ben ik 21 en bijna afgestudeerd dus niet een van de domsten en nog steeds zie ik ze, mensen waar ik tegenopkijk omdat ze iets in hun voorkomen hebben dat respect afdwingt. Ik heb het hier dus niet over gezag door een bepaalde functie zoals docent of dominee maar gewoon puur op voorkomen. De vader van een vriend van mij is zo'n man. Hij is weliswaar professor aan de VU maar afgezien daarvan kijk ik al mij hele leven tegen hem op, is het zijn uiterlijk, zijn rustige stem of gewoon dat hij overal iets vanaf weet? Wim Duisenberg straalt ook wijsheid en gezag uit, ongeacht zijn functie, die man is er gewoon.

Waar voldoen die mensen aan? Moet je ouder zijn dan 50? Moet je langer zijn dan 1.80? Moet je een bepaald charisma hebben en zoja waar herken je dat aan? Of blijft het iets ongrijpbaars?

Bush jr. bijvoorbeeld, dat is precies het tegenovergestelde. Als we de oorlog even buiten beschouwing laten, die man ziet er gewoon niet uit als een president, toen hij aantrad schoot ik in de lach, antigezag straalt die man uit. Die man hoort thuis op zijn ranch en niet in het witte huis.

Weet iemand meer over deze verborgen krachten die ervoor zorgen dat massa's mensen aan je lippen hangen al lees je de ingezonden brieven uit de libelle voor?

verslaafd aan de cirkelkwadratuur
pi_9463413
ik weet niet wat het is...maar er zijn inderdaad mensen waar je gewoon tegenop kijkt...ik denk dat het vooral iets met de uitstraling en manier van doen van die mensen te maken heeft....
want kijk...artsen hebben ook doorgeleerd...maar of ik nou echt tegen ze op kijk...volgens mij niet...tenminste niet die die bij mij op de afdeling rondlopen...gewoon omdat ze onaardig over komen...en zich ook gewoon beter voelen als de verpleegkundige...maar als je dan de arts-assistentes ziet bij ons...daar kijk ik wel tegenop...gewoon hoe ze doen, hun uitstraling en de kennis die ze hebben...maar ze voelen zich niet beter als jou...
  zondag 30 maart 2003 @ 14:30:34 #3
35485 rique
with Canon, I can
pi_9463466
quote:
Op zondag 30 maart 2003 14:27 schreef Ilsjuhh het volgende:
ik weet niet wat het is...maar er zijn inderdaad mensen waar je gewoon tegenop kijkt...ik denk dat het vooral iets met de uitstraling en manier van doen van die mensen te maken heeft....
want kijk...artsen hebben ook doorgeleerd...maar of ik nou echt tegen ze op kijk...volgens mij niet...tenminste niet die die bij mij op de afdeling rondlopen...gewoon omdat ze onaardig over komen...en zich ook gewoon beter voelen als de verpleegkundige...maar als je dan de arts-assistentes ziet bij ons...daar kijk ik wel tegenop...gewoon hoe ze doen, hun uitstraling en de kennis die ze hebben...maar ze voelen zich niet beter als jou...
Kijk maar naar het verschil balkenende / kok, balkenende is een slimme man maar straalt voor mij geen wijsheid uit. Kok is niet slimmer maar straalt wel de wijsheid van een leider uit. Misschien moet je er ook wel een beetje oud en wijs uitzien, net als grote smurf, is die alleen wijzer omdat hij er anders uitziet?
verslaafd aan de cirkelkwadratuur
pi_9464070
Het vermogen om mensen iets op te dragen, of te vwillen leren
en tegelijkertijd op gelijke voet met iemand kunnen staan, en zich niet
beter, ouder en wijzer te voelen vind ik meestal wel een gave..
pi_9464136
Sommige mensen hebben dat inderdaad, mijn tante heeft dat.
Mensen zeggen mij dat ik het ook heb, wat ik me amper voor kan stellen natuurlijk, ik kan mezelf niet zien.
Ik denk de blik van iemand, houding, uitstraling.
Kledingsmaak en ook kennis van zeer veel zaken.
  maandag 31 maart 2003 @ 05:05:13 #6
50720 Wrong
Blinded by the lights..
pi_9477752
Manier van kijken..manier van benaderen.
Laat je hierdoor niet intimideren, want dat is nergens voor nodig. We zijn allen mens. Die intimidatie die plaatsvind, is vaak nog zonder woorden.
Dizzy new heights..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')