Hoe ga jij hiermee om?
quote:zoals je het brengt..lijkt het alsof je beide dingen aan elkaar koppelt. Schuldgevoel?
Op zondag 30 maart 2003 13:00 schreef Voight het volgende:
Mijn vader was thuis de enige erfgename en wat kreeg hij 1 dochter....en ze is nog lesbisch ook ....eerst vond ik het zo erg voor ze dat ik EN de stamboom door mijn komst niet voortzette en ook nog eens dat ik geen kinderen wil. Ben inmiddels 30 en nog single...Hoe ga jij hiermee om?
Wat ik bedoel te zeggen is, het is anno tweeduizenddrie voor niemand een verplichting om voor kinderen te kiezen, of het nu is omdat je lesbisch bent of omdat je er gewoon niet voor kiest. Ik zou me er dus echt niet schuldig over voelen.
Sorry, ik kan je dus niet helpen in de zin van dat ik hetzelfde meemaak, maar dat is hoe ik erover denk. 't Is jouw keuze, niets is zo persoonlijk als die keuze, daarover moet je je nooit schuldig voelen.
Ik denk dat je ouders er alle begrip voor hebben als je aangeeft dat deze keuze jou gelukkig maakt...
quote:ik ook niet
Op zondag 30 maart 2003 13:01 schreef Kwarkie het volgende:
ik ben niet lesbisch en enigs kind dus ik zou het niet weten
quote:Omdat het tegen de natuurwetten ingaat? En je neemt trouwens geen kinderen... er is niet zoiets als een baby supermarkt waar je ff flink kunt gaan shoppen.
Op zondag 30 maart 2003 13:21 schreef MadMarine het volgende:
en trouwes, waarom zou je als lesbische geen kinderen kunnen nemen?!
[Dit bericht is gewijzigd door Lorn op 30-03-2003 13:27]
quote:Niemand die dat zegt. Er staat dat ze geen kinderen wil. Beetje lezen voordat je post
quote:Inderdaad, het kan natuurlijk best, maar niet iedereen wil dat. Ik denk dat ze daar wel over heeft nagedacht.
* Angeles hoopt dat het nu niet weer op een discussie uitdraait over of homoseksuelen kinderen mogen krijgen...
Jouw familie bestaat alleen bij gratie van jou (in dit geval zelfs dubbelop). In de huidige samenleving maakt het niet meer uit of je homoseksueel bent of niet, trouwen en adopteren kan toch en daarmee kan je ook een familienaam doorgeven mocht je daar behoefte aan hebben!
ik zou zeggen: leef je eigen leven en zorg ervoor dat dat goed zit, een stamboom is iets op papier waar sommigen veel waarde aan hechten, maar dat je niet moet gaan gebruiken om je leven te gaan bepalen!
suc6 ermee!
quote:met de techniek van tegenwoordig kan alles. zelfs reageerbuis baby's, en zaaddonoren (kan volges mij al zo'n 25 jaar als het niet langer is)
Op zondag 30 maart 2003 13:26 schreef Lorn het volgende:
Omdat het tegen de natuurwetten ingaat? En je neemt trouwens geen kinderen... er is niet zoiets als een baby supermarkt waar je ff flink kunt gaan shoppen.
quote:Hebben we het hier over een gigantisch kapitaal ofzo?
Mijn vader was thuis de enige erfgename...
Ik snap het probleem niet helemaal of helemaal niet..
Dat je vader en moeder geen opa en oma worden is jammer, maar heeft mijns inziens
niets met wel of geen lesbisch zijn te maken maar met jouw keuze wel/niet kinderen
quote:Oh, en wat heeft dit eigenlijk met die opa-wordt-wens van je vader te maken? Aan dat single-zijn is toch wat te doen?
Ben inmiddels 30 en nog single...
en t is jou leven dus doe er mee wat je wil.
en zoek een leuke vriendin
wiehie succes
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |