Hoe komt dat toch? Meestal zijn de 8-en niet van de lucht terwijl een goede publieksfilm zelden een 7 haalt.
Wie weet het?
[Dit bericht is gewijzigd door Nachtschade op 30-03-2003 12:13]
Publieksfilms worden bezocht door een heel gevarieerd publiek, en zal dus meer negatieve beoordelingen krijgen... ofzo
De fils met de meeste oscars zijn bijna altijd zwaar kut (films als Titanic) of onverstaanbare depressiefe Letse films, terwijl gewoon de leuke vaak als slecht aangeduid worden.
Of van die suffe Fred Astaire/Ginger Rogers zooi; altijd lovende recensies.
Ik vermoed overigens dat de dames/heren critici thuis met de gordijnen dicht en een zak chips bij de hand lekker zitten te genieten van de laatste Sandra Bullock/Hugh Grant/Brad Pitt o.i.d rolprent.
quote:Dit IS dan ook een erg kewle film !!
Festen (1998) 8.2/10 (7,594 votes)
quote:Ik zeg ook niet dat ze per se slecht zijn. Maar die Wo hu cang long /Crouching Tiger Hidden Dragon vond ik echt een voorbeeld van een overhypte film waar je niks van begreep en waar iedereen op het eind doodging.
Op zondag 30 maart 2003 12:22 schreef nuffniet het volgende:[..]
Dit IS dan ook een erg kewle film !!
Dat gold ook voor Hana Bi. SBij vlagen spannend, maar een happy end mocht het niet hebben, dus ging de hoofdpersoon alsnog dood op het strand.
quote:en dat is een waar woord!
Op zondag 30 maart 2003 12:22 schreef nuffniet het volgende:[..]
Dit IS dan ook een erg kewle film !!
persoonlijk denk ik ook dat deze vfilms vaak beter zijn.
hollywood films zijn veel duurder, en moeten daarom een veel groter publiek trekken. de enige manier om dit te doen is ervoor zorgen dat de film voldoet aan het prefab schema'tje van: opbouw van het verhaal (3 kwartier) positief stuk (kwartier) negatief stuk (half uur) alles-komt-toch-nog-goed-einde (20 minuten).
ik denk dat mensen die ratings geven aan films over het algemeen liefhebbers zijn, en veel films gezien hebben. ze hebben bovenstaand schema dus al 500 keer voorbij zien komen en zijn het beu. "kleinere" films kosten minder, hebben een minder groot publiek en hoeven zich hier dus niet aan te houden, wat vaak originelere, interessantere en pakkendere films oplevert..
BTW is 't jullie wel eens opgevallen dat er in willekeurig welke Franse film van na 1985 - uitzonderingen daargelaten - altijd ge wordt?
...en ja, als ik een film kijk doe ik dat omdat ik vermaakt wil worden.
quote:Juist! Als je heel veel films ziet, en een grote variatie. (films uit verschillende landen, tijden, genres) gaan Hollywoodfilms als eerste allemaal heel erg op elkaar lijken.
Op zondag 30 maart 2003 12:34 schreef punchdrunk het volgende:ik denk dat mensen die ratings geven aan films over het algemeen liefhebbers zijn, en veel films gezien hebben. ze hebben bovenstaand schema dus al 500 keer voorbij zien komen en zijn het beu.
Dit is echter ook zo met buitenlandse films! Er zijn zoveel slechte Hong Kong kungfu films, Franse zeik-praat drama's, saaie sociaal-realisme films uit Oost-Europa, Iran, etc. Maar de films uit die landen die Nederland (en filmfestivals) bereiken zijn al een selectie van de BESTE films.
Hollywood produceert relatief EVEN VEEL goede (en slechte) films. Jammergenoeg bereiken relatief veel slechte ook onze bioscoop.
--
dus tip Ga naar Lilja-4-Ever, Cidade de Deus, Lagaan, Etre et Avoir, Hable Con Ella,.. en kijk af en toe naar een klassieker op BBC. Dan ga je vanzelf wel inzien dat zo'n film meer te bieden heeft (qua film-historisch belang, denkstof) dan de nieuwe Eddy Murphy/Roy Schneider comedy.
quote:Prachtige film
Op zondag 30 maart 2003 15:59 schreef Patvs het volgende:
dus tip Ga naar Cidade de Deus,
quote:Roy Scheider? Rob Schneider?
Op zondag 30 maart 2003 15:59 schreef Patvs het volgende:[..]
....dan de nieuwe Eddy Murphy/Roy Schneider comedy.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |