Een deja-vu is dat je echt het gevoel hebt dat je precies hetzelfde moment al een keer hebt meegemaakt. Wat jij beschrijft zijn meer toevalsmomenten.
quote:klopt. maar toch
Op zaterdag 29 maart 2003 22:44 schreef Angeles het volgende:
Als je iets op internet leest en je vader komt met een verhaal over hetzelfde aanzetten is dat geen deja-vu, maar gewoon toeval, hetzelfde geldt voor als je net aan een liedje denkt dat op tv komt of als iemand dezelfde vraag stelt als jij.Een deja-vu is dat je echt het gevoel hebt dat je precies hetzelfde moment al een keer hebt meegemaakt. Wat jij beschrijft zijn meer toevalsmomenten.
nu net weer ik vraag aan iemand op msn. wat ga je doen morgen ?> fitnessen? rara wat ging ze doen? FITNESSEN en ik ken haar neit. en ik had topic geopend hier nog ergends. ik zeg alweer 40 mensen hebben gekeken. ik kijk. hoeveel mensen hebben gekeken? 40. zo freaky..
en of ik blow ... mja .. ong 1 keer per week
quote:
Op zaterdag 29 maart 2003 22:45 schreef Burning_RefleX het volgende:
Of ze hebben iets veranderd in de Matrix
Ik weet niet of het met blowen te maken heeft, dat deed ik in ieder geval niet (of nauwelijks, twee keer gedaan misschien).
quote:
Op zaterdag 29 maart 2003 22:45 schreef Burning_RefleX het volgende:
Of ze hebben iets veranderd in de Matrix
quote:Wat lig je nou slap te lullen?
Op zaterdag 29 maart 2003 22:40 schreef JeRa het volgende:
Is het niet zo dat je maar dénkt dat je een dejavu hebt, maar dat dat in werkelijkheid niet zo is? Kan zijn dan je op de achtergrond een of ander raar proces hebt draaien, waarmee je een link legt
Ik heb het voor mezelf als volgt verklaard:
De mens gebruikt maar en heel klein gedeelte van de hersencapaciteit (5% dacht ik). Er is dus nog zoveel ongebruikte hersenmaterie over. Nou, wellicht dat sommige mensen (jij, ik, anderen die dit hebben) een procentje meer benutten.
En wat in The Matrix te zien is vindt ik ook geen deja vu. Het gevoel wat je erbij hebt is veel vager. Maar het idee is in de film wel leuk gebruikt.
Uit een ander topic:
quote:
Op zondag 5 januari 2003 15:45 schreef Toeps het volgende:...dan werken je hersens te snel. Heb je eigenlijk al verwerkt wat je net meegemaakt hebt, maar je hersens willen het nogmaals verwerken en komen dan die verwerking van een aantal milliseconden tegen, zodat jij denkt: "hé, dit ken ik..."
[Dit bericht is gewijzigd door Brave_Sir_Robin op 30-03-2003 16:30]
Ik had het voor de eerste keer zo'n 5 jaar geleden toen ik in Spanje op vakantie was... sindsdien komt 't eigenlijk steeds vaker voor.
ik heb nog nooit geblowd, dus daar ligt 't niet aan
je ogen zien het maar sturen het pas later naar je hersens door.. tenminste..meestal.. soms zie je het pas nadat je hersens het al "gezien" hebben.. en dan denk je dat je het eerder hebt gezien..
voor de nerden onder ons "frameskip"
ik heb ze ook vaak, ook vaak dialogen dat je weet wanneer mensen een bepaald iets zeggen (je hebt die situatie eerder beleefd)
het leukste is dan om deze mensen te verassen met wat ze wilde zeggen/doen
Sterk aan iemand denken is bij mij ook altijd tegen komen...
Telefoon rinkelt en ik heb voor ik opneem al een naam in me hoofd wie het is.. en meestal klopt het ook nog..
Van dingen dromen die ook nog eens uit komen..
Achja, het maakt het leven wel grappig al dit gedoe
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |