abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9477029
quote:
Op maandag 31 maart 2003 01:14 schreef Strijder het volgende:
Northern-Iraq = Noord-Irak = door Koerden gecontroleer gebied ???
Nee het gaat om de stellingen van de Ansar al Islam, een moslimgroepering die in oorlog is met de Koerden.
  maandag 31 maart 2003 @ 01:17:30 #202
42963 El_Catalan
Visca Catalunya!
pi_9477038
quote:
Op maandag 31 maart 2003 01:16 schreef tvlxd het volgende:
[off-topic]

De vrijheidsdrang der Catalunja's is gerechtvaardigd. Mits men geen autobommen aan steekt en men het eens is met de wijze President Wilson.

wat? ben je de basken met catalanen aan het vergelijken ofoz

[Dit bericht is gewijzigd door El_Catalan op 31-03-2003 01:25]

L'Unic Equip Catala es El Barça! L'Espanyol a la merda ! No volem fatxas ,las volem lluny!El Barça Guanyará tot aquest any!
  maandag 31 maart 2003 @ 01:22:18 #203
50671 Strijder
In Extremis
pi_9477087
quote:
Op zondag 30 maart 2003 23:49 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

En de conclusie dat de VS als supermacht haar laatste fase al is ingegaan was ook erg intressant! Ze zijn nu in de fase dat oorlogen voeren minder opleveren dan kosten; het onder controle houden van belangen kost meer dan de belangen vertegenwoordigen en ze zijn veroordeeld om meer en meer "drukmiddelen" te gebruiken. Overstretched.

Kijk, dan zijn we goed bezig. Eerst de Sovjet-Unie en het Warschaupact, dan de rest ( = NAVO en VS ). Blijkbaar dus eerst de VS ( maar ja, wat is de NAVO zonder de VS ).
De vraag, wie rijst nu op als de opvolgers ?
Persoonlijk denk ik China en de EU
Untill I awake - / - Elu Elensar
pi_9477122
quote:
Op maandag 31 maart 2003 01:22 schreef Strijder het volgende:
Persoonlijk denk ik China en de EU
China is nog steeds een half ontwikkelingsland imo, en de EU is allesbehalve een eenheid.
  maandag 31 maart 2003 @ 01:33:43 #205
50671 Strijder
In Extremis
pi_9477174
quote:
Op maandag 31 maart 2003 01:27 schreef battlesickloner het volgende:

[..]

China is nog steeds een half ontwikkelingsland imo, en de EU is allesbehalve een eenheid.

Ik zei ook : wie komt er nu op, dus wie gaat hen aflossen.
Hoeft niet direct te gebeuren, maar kan ook in de nabije toekomst gebeuren. En hoewel het er inderdaad niet ergens op lijkt hier in Europa, heb ik er toch goed hoop in dat ze iets gaan bereiken.
China zal de rest van de wereld nog wel een keertje verbazen met vooruitgang, alleen wanneer ?
Untill I awake - / - Elu Elensar
  maandag 31 maart 2003 @ 01:44:42 #206
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_9477272
quote:
Op maandag 31 maart 2003 01:17 schreef El_Catalan het volgende:

[..]

wat? ben je de basken met catalanen aan het vergelijken ofoz

Ik vind het erg vervelend, dat jij dat denkt. Cataluna is, mijn optiek federaal, dus. (waar heb je het over?),
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_9477353
quote:
Op maandag 31 maart 2003 00:46 schreef El_Catalan het volgende:
KABUL - Het complex van de Internationale Vredesmacht in Afghanistan (ISAF) in de hoofdstad Kabul is zondagavond geraakt bij een raketaanval. Dat heeft de Afghaanse politie gemeld.

Volgens politiecommandant Haroun Azzefi kwam een van de twee afgeschoten raketten terecht in het ISAF-complex, dat vlakbij de Amerikaanse ambassade en het presidentiële complex ligt. Een tweede raket landde in het oosten van Kabul, ver weg van het ISAF-complex. De politie kon nog niets zeggen over slachtoffers of schade door de raketaanval.

Nederland en Duitsland voeren gezamenlijk het commando uit over de vredesmacht. In het zuiden van Afghanistan jagen Afghaanse en Amerikaanse militairen nog steeds op vermeende Talibanstrijders. ISAF is niet actief buiten de hoofdstad.

Ik plaats het maar gewoon hier.

Hoort ook bij de oorlog sinds 9/11 denk ik.... Kun je er de volgende keer ook de bron bijzetten?

Ik heb na wat zoeken dit gevonden:
[url]
http://news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/2901421.stm
[/url]
BBC is gelukkig wel redelijk neutraal

Geen doden met de eerste raket en geen gewonden met die tweede gelukkig. Geeft helaas wel aan dat je mensen niet zomaar democratie kunt opdringen. Dit kost waarschijnlijk nog jaren van voorzichtig begeleiden, zware bewaking, en zeer veel politiek geklets voor de mensen eindelijk met elkaar overweg kunnen.

† In Memoriam † maandag 31 maart 2003 @ 03:43:05 #208
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_9477706
quote:
Op maandag 31 maart 2003 01:33 schreef Strijder het volgende:

[..]

Ik zei ook : wie komt er nu op, dus wie gaat hen aflossen.
Hoeft niet direct te gebeuren, maar kan ook in de nabije toekomst gebeuren. En hoewel het er inderdaad niet ergens op lijkt hier in Europa, heb ik er toch goed hoop in dat ze iets gaan bereiken.
China zal de rest van de wereld nog wel een keertje verbazen met vooruitgang, alleen wanneer ?

Het is ook niet zo dat de VS morgen al in elkaar zakt, maar volgens deze 'deskundigen' is dat binnen 20, 30 jaar wel te verwachten.

Ook dat over de naiviteit van de Amerikanen vond ik een grappig stukje. Men denkt dat de haat tegen Amerika door de leiders/dictators veroorzaakt wordt en als je er maar een democratie van maakt de bevolking ineens pro-westers zal zijn.

Ik ben heel benieuwd hoe democratisch Irak na de oorlog zal mogen worden en wanneer de Amerikanen het land idd aan de Irakezen terug zullen geven. Want een grote kans dat ze direct een anti-VS regime zullen kiezen.

pi_9477891
quote:
Op zondag 30 maart 2003 23:16 schreef the-O het volgende:

[..]

Gezien. En het gaf een onthullend beeld over de koloniale geschiedenis van dat gebied. Jammer dat de tijd beperkt was.
Kortsamengevat kwamen ze tot de conclusie dat er op de lange termijn niks te winnen valt daar, ook al lukt het ze om in Irak een democratie te vestigen. En dat de motieven van Saddam meer van nationalistische aard waren tegenover de extreem christen Bush.

De VPRO gaf slechts een uitleg. Saddam H. heeft zichzelf tot belichaming van Irak 'gebombardeerd'. Slim want als iemand dan een probleem met hem heeft kun je diegene meteen een probleem met Irak toeschrijven, ongeacht of dit klopt. Elke daad van Saddam H. om zijn eigen macht te houden kun je vervolgens uitleggen als nationalitisch motief. Het lijkt me niet slecht als ook de VPRO wat tegengeluid krijgt.

Natuurlijk wil Amerika voor weinig op de eerste rij met de olie. Natuurlijk hoopt Amerika door het entameren van een democratie haar thuis veilig te stellen tegen horde's jongeren zonder kansen op een eigen toekomst die worden opgejut tot zelfmoord voor een 'hoger' ideaal dat weinig anders behelst dan de machtshonger van een dictator of een clubje geestelijken dat heilige boeken misbruikt om de eigen macht te kunnen blijven vasthouden. Naarmate mensen minder kansen hebben gehad om zelf te leren nadenken zijn ze tot vreemdere zaken op te jutten als je ze wat trots gunt.

Ik denk dat de wereld niet leefbaarder wordt als het Midden-Oosten een kruitvat blijft waarin de bevolking klein gehouden wordt opdat machthebbers de rijkdom van de staat kunnen verdelen.

salva cum reverentia
  maandag 31 maart 2003 @ 08:16:04 #210
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_9477915
Vooropgesteld: Ik ben het nooit eens geweest met deze oorlog. Bush had de VN wapen inspecteurs hun werk moeten laten doen, en eventueel daarna met goedkeuring van de VN een oorlog voeren..... Maar dit even terzijde.
Waarom ik vindt dat de oorlog nu door moet gaan:

Intussen beginnen veel Iraqis (met name in kleinere dorpen) zich uit te spreken tegen Saddam. Veel mensen durven het nog niet, omdat ze als de dood zijn voor een herhaling van de "slachting van Basra" in 1991.

In 1991 juichden de bewoners van Basra de Amerikanen en de Britten (en de Fransen ook trouwens) aan en verwelkomden de "bevrijders". Toen ze echter een week of 6 later definitief vertrokken, en Saddams troepen weer de straten binnentrokken zijn er in enkele maanden tijd ongeveer 100.000 burgers opgepakt en geexecuteerd....

Mocht Amerika besluiten de oorlog te be-eindigen en zich weer terug te trekken, dan staat tienduizenden Irakezen hetzelfde lot te wachten. Ze zullen worden opgepakt, en zonder pardon worden neergepaft.

Vandaar dat de inwoners van (met name Basra) heel erg veel moeite hebben met het laten blijken van hun gevoelens omdat ze als de dood zijn dat als Saddam weer terugkomt dat ze opgepakt worden. Ze hebben de zekerheid niet.... Echter in Nasariya hebben veel Irakezen al hulp geboden aan de Amerikanen die daar de laatste "pockets of resistance" opsporen en vernietigen.

Saddams geheime dienst zit echter overal, en schrijft (net als in 1991) namen op voor het geval Saddam terug keerd..... dan weten ze precies wie Amerika geholpen hebben. Uiteraard zijn ze wel zo vriendelijk om eerst de vrouw en kinderen neer te schieten voor dat ze de bewuste "Amerika helpende" irakees voorzien van een kogelgat in zijn voorhoofd.....

Daarnaast is het natuurlijk zo dat Bush het politiek niet kan verkopen (nationaal en internationaal) om de oorlog te stoppen. Nationaal krijgt ie dan "maar waar deden we het dan voor?" en internationaal krijgt ie "zie je wel dat julie een stelletje idioten zijn?"

Maar afgezien van politieke redenen is de humanitaire reden natuurlijk het belangrijkst..... Ik denk namelijk dat er meer burgerslachtoffers zullen vallen als de oorlog per direct gestopt wordt dan dat als er doorgevochten wordt.....

De VS en het VK moeten nu doorvechten. Ophouden betekend onherroepelijk de dood van tienduizenden burgers die de coalitie hebben geholpen.... en dat is voor mij reden genoeg om nu door te vechten.

Ik ben het nog steeds niet eens met de reden en de tijd waarop de oorlog gestart is. Maar nu stoppen is waarschijnlijk een veel grotere humanitaire ramp dan doorgaan..... (en dan heb ik het nog niet eens gehad over de voedselhulp die de irakezen toch echt niet kunnen geven.....)

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 31 maart 2003 @ 09:14:16 #211
19242 yavanna
Results may vary.
pi_9478218
VS doen poging 'chemische Ali' te pakken

SHATRA - Amerikaanse mariniers hebben maandagochtend vroeg een aanval gedaan op de plaats Shatra, ongeveerv 35 kilometer ten noorden van Nasiriya, in een poging 'chemische Ali' te pakken te krijgen, een neef van de Iraakse president Saddam Hussein.

Deze neef, Ali Hassan al-Majid, was in 1988 verantwoordelijk voor een aanval met chemische wapens in het noorden van Irak, waardoor duizenden Koerden om het leven kwamen. Saddam heeft hem eerder deze maand benoemd tot bevelhebber in het zuiden van het land.

De Amerikanen hadden van Iraakse tegenstanders van Saddam informatie gekregen dat 'chemische Ali' en andere hoge Iraakse functionarissen in Shatra verbleven, waar zij leiding zouden geven aan guerrilla-aanvallen van paramilitaire eenheden op de Amerikaanse en Britse militairen.

Amerikaanse vliegtuigen wierpen precisiebommen af op vier objecten in Shatra, zo meldde een met de troepen meereizende verslaggever van het Britse persbureau Reuters. Daarna gingen de mariniers met tanks en pantserwagens de plaats in, terwijl zij vanuit de lucht dekking kregen van gevechtshelikopters. Wat het resultaat van de actie is, is nog niet bekend.

Bron

Dat zal best onverwachts geweest zijn voor hem, Shatra werd nog niet echt eerder onder vuur genomen, meen ik.

~Cheer up, the worst is yet to come.~
  maandag 31 maart 2003 @ 09:20:17 #212
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_9478269
quote:
DOHA - Amerikaanse mariniers hebben in de stad Nasiriya opnieuw beschermende pakken en gasmaskers gevonden. De uitrusting, die bedoeld is als bescherming tegen chemische wapens, is zaterdag gevonden in een gebouw dat gebruikt werd door eenheden van de 11e Iraakse infanteriedivisie. Dat heeft het Amerikaanse Centrale Commando in Qatar maandag meegedeeld.

Op 25 maart hadden Amerikaanse militairen meer dan 3000 van dergelijke pakken gevonden in een niet meer in gebruik zijnd ziekenhuis in Nasiriya. Behalve driehonderd sets beschermende kleding en de gasmaskers vonden de Amerikanen ook twee vrachtwagens die waren ingericht als ontsmettingsruimte en injectiespuiten met atropine, een antistof tegen zenuwgas.

In de omgeving van Basra hebben Britse troepen zondag materiaal gevonden voor de instructie van militairen op het gebied van niet-conventionele wapens, zoals simulatoren voor zenuwgas en een Geigerteller. De uitrusting zat in dertien houten kisten met de naam van het ministerie van Defensie erop.

Bron: www.nu.nl

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 31 maart 2003 @ 09:27:54 #213
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9478345
quote:
Op maandag 31 maart 2003 09:20 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Zulke verhalen hoor je de hele tijd al.
Ik denk dat een beter op zijn plaats is.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  maandag 31 maart 2003 @ 09:31:53 #214
42583 George_Bush
DE BEVRIJDER!
pi_9478376
quote:
Op zondag 30 maart 2003 01:18 schreef yavanna het volgende:
De familie van de dader van de zelfmoordaanslag vandaag, krijgt van de iraakse regering 4000 us dollars.

Dat is de beloning die er nu voor staat.

Als ze het echt voor hun goede zaak zouden doen werden ze wel betaald in Iraaks geld. Beetje zwak om de munteenheid van de verdorven vijand aan te nemen.
To hell with Kyoto!
  maandag 31 maart 2003 @ 09:33:57 #215
19242 yavanna
Results may vary.
pi_9478396
Van de Fok frontpage

Irakezen verkopen voedselpakketten

In de buurt van Basra hebben Britse militairen een aantal Irakezen opgepakt die de net uitgedeelde voedselpakketten verder verkochten aan landgenoten. Vooral blikjes tonijn en ananassap waren in trek omdat ze in Irak onbetaalbaar zijn.

De voorraden die nu uitgereikt worden zijn voldoende voor een paar weken. De waarde voor de Irakezen is ongeveer drie maandlonen. Om de verkoop tegen te gaan wordt de inhoud van de voedselpakketten nu gewijzigd zodat er meer levensmiddelen inzitten en de marktwaarde vermindert.
------------------------------------------------------------

Dat volg je toch sowieso al niet, allerlei luxe, maar vage artikelen in voedselpakketten.
Wat moet je met een blikje ananas, dan heb je toch liever een extra pak rijst ofzo.

Dat ze de spullen verkopen is dan niet zo gek, hebben zij weer wat geld om echt voedsel te kopen en de rijkeren, tsa die hebben hun luxe even

maandag 31 maart 2003 @ 09:36:53 #216
42583 George_Bush
DE BEVRIJDER!
pi_9478427
quote:
Op maandag 31 maart 2003 01:11 schreef El_Catalan het volgende:

[..]

Als je je nu beter voelt!
JE BENT EEN IDIOOT!
Je moet niet lopen te focken mijn bericht was niks mis mee!

Jawel, spaans ouwehoeren doe je maar op een spaanstalig forum.
To hell with Kyoto!
  maandag 31 maart 2003 @ 09:37:06 #217
19242 yavanna
Results may vary.
pi_9478430
quote:
Op maandag 31 maart 2003 09:20 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Dit zou nog uitgelegd kunnen worden, als bescherming tegen een evt amerikaanse chemische aanval, toch?

Ik heb alleen even geen idee wat 'simulatoren voor zenuwgas' zijn.

maandag 31 maart 2003 @ 09:39:08 #218
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9478451
quote:
Op maandag 31 maart 2003 09:33 schreef yavanna het volgende:
Van de Fok frontpage

Irakezen verkopen voedselpakketten

In de buurt van Basra hebben Britse militairen een aantal Irakezen opgepakt die de net uitgedeelde voedselpakketten verder verkochten aan landgenoten. Vooral blikjes tonijn en ananassap waren in trek omdat ze in Irak onbetaalbaar zijn.

De voorraden die nu uitgereikt worden zijn voldoende voor een paar weken. De waarde voor de Irakezen is ongeveer drie maandlonen. Om de verkoop tegen te gaan wordt de inhoud van de voedselpakketten nu gewijzigd zodat er meer levensmiddelen inzitten en de marktwaarde vermindert.
------------------------------------------------------------

Dat volg je toch sowieso al niet, allerlei luxe, maar vage artikelen in voedselpakketten.
Wat moet je met een blikje ananas, dan heb je toch liever een extra pak rijst ofzo.

Dat ze de spullen verkopen is dan niet zo gek, hebben zij weer wat geld om echt voedsel te kopen en de rijkeren, tsa die hebben hun luxe even

De voedingsmiddelen-lobby heeft toegeslagen
Het gaat niet om olie, maar om 10 miljoen consumenten in de wereld erbij te krijgen
  maandag 31 maart 2003 @ 09:41:27 #219
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_9478477
quote:
Op maandag 31 maart 2003 09:37 schreef yavanna het volgende:

Ik heb alleen even geen idee wat 'simulatoren voor zenuwgas' zijn.

De handleiding "wat te doen bij een aanval".
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  maandag 31 maart 2003 @ 09:45:21 #220
19242 yavanna
Results may vary.
pi_9478515
Nog maar wat nieuws waar je 'vrolijk' van wordt

Suicide bombers 'arrive in Iraq

A militant Palestinian group has declared that its first wave of volunteer suicide bombers has arrived in Iraq.

The group's mission is "to fulfil the holy duty of defending Arab and Muslim land," by attacking coalition troops, the statement said.

Iraq has declared that more than 4,000 foreign Arab volunteers have come forward to fight and were ready to die if necessary

Bron

maandag 31 maart 2003 @ 09:49:31 #221
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9478544
quote:
Op maandag 31 maart 2003 09:45 schreef yavanna het volgende:
Nog maar wat nieuws waar je 'vrolijk' van wordt

Suicide bombers 'arrive in Iraq

A militant Palestinian group has declared that its first wave of volunteer suicide bombers has arrived in Iraq.

Werken ze bij Manpower? Dat ze projectmatig worde ingezet?
quote:
Iraq has declared that more than 4,000 foreign Arab volunteers have come forward to fight and were ready to die if necessary
Beetje dubbel, wanneer Irakezen hebben aangegeven te willen vechten, geven ze gelijk aan te willen sterven, want tegen de VS begin je niets.
  maandag 31 maart 2003 @ 09:51:39 #222
16625 robh
pi_9478574
quote:
Op maandag 31 maart 2003 09:49 schreef Sidekick het volgende:

Beetje dubbel, wanneer Irakezen hebben aangegeven te willen vechten, geven ze gelijk aan te willen sterven, want tegen de VS begin je niets.

Een beetje goede zichzelf respecterende doe-het-zelf-opblaas-terrorist zorgt er toch echt wel voor dat er minstens 2 Amerikaanse varkens met hem mee gaan richting de eeuwige jachtvelden... Tel uit je winst.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_9478647
quote:
Op maandag 31 maart 2003 09:51 schreef robh het volgende:

[..]

Een beetje goede zichzelf respecterende doe-het-zelf-opblaas-terrorist zorgt er toch echt wel voor dat er minstens 2 Amerikaanse varkens met hem mee gaan richting de eeuwige jachtvelden... Tel uit je winst.

Dan zal men toch echt dicht genoeg bij die Amerikanen of Britten in de buurt moeten komen, aangezien de wapens van beide landen tot zo'n 500 meter dodelijk kunnen zijn. Dan moet je heel hard en ongezien kunnen rennen

[Dit bericht is gewijzigd door Disorder op 31-03-2003 10:03]

maandag 31 maart 2003 @ 09:59:14 #224
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9478648
quote:
Op maandag 31 maart 2003 09:51 schreef robh het volgende:

[..]

Dan kunnen ze beter wachten tot de straatgevechten beginnen. In de woestijn er naar toe rijden is minder kansrijk.

Misschien wint Irak zo de oorlog, maar is gelijk het gehele regime weg
Een win-win situatie:
1. De VS wordt misschien minder arrogant, en wordt minder oorlogzuchtig.
2. Het regime in Irak is weg.

maandag 31 maart 2003 @ 10:00:15 #225
16625 robh
pi_9478656
quote:
Op maandag 31 maart 2003 09:59 schreef Disorder het volgende:

Dan zal men toch echt dicht genoeg bij die Amerikanen of Britten in de buurt moeten komen, aangezien de wapens van beide landen tot zo'n 500 meter dodelijk kunnen zijn. Dan moet je heel hard en ongezien kunnen rennen

Ik ging er voor het gemak maar van uit dat ze dat zouden doen in Bagdad zelf. Dus niet midden in de woestijn.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')