quote:auto's die met 200 km/h op een checkpoint af komen razen iig wel
Op zaterdag 29 maart 2003 21:08 schreef SilverSpirit het volgende:[..]
Denk je dat echt?
quote:Als Irak nog gifgas heeft, zullen ze dat niet gebruiken. Waarom denk je eigenlijk dat Amerika ze durft aan te vallen?
Op zaterdag 29 maart 2003 21:08 schreef domolanglekker het volgende:[..]
gaat de wereld ook steigeren als bv een martelaar zichzelf opblaast in koeweit stad met een paar gifgas bommetjes?
quote:Ze doen het ook op een andere manier dat heb je gister gezien met die taxi en het lijkt me sterk dat ze zomaar burgers gaan neerschieten dat gaat te ver.
Op zaterdag 29 maart 2003 21:09 schreef domolanglekker het volgende:[..]
auto's die met 200 km/h op een checkpoint af komen razen iig wel
quote:Dat van die voertuigen kwam uit de mond van een US tankcommander, en eigenlijk geloof ik dat wel ja.
Op zaterdag 29 maart 2003 21:08 schreef SilverSpirit het volgende:
Denk je dat echt?
quote:200km/h lijkt me wel erg snel en dan is de ontploffing denk ik minder doeltreffend. En dat was bij deze aanslag ook niet het geval, ik denk eigenlijk niet eens dat ze andere maatregelen gaan nemen, maar hoogstens wat voorzichtiger zijn.
Op zaterdag 29 maart 2003 21:09 schreef domolanglekker het volgende:[..]
auto's die met 200 km/h op een checkpoint af komen razen iig wel
quote:Wanneer ze dat doen kunnen ze aangeklaagd worden.
Op zaterdag 29 maart 2003 21:11 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Dat van die voertuigen kwam uit de mond van een US tankcommander, en eigenlijk geloof ik dat wel ja.
[Dit bericht is gewijzigd door SilverSpirit op 29-03-2003 21:13]
quote:omdat ze goede beschermingsmiddelen hebben? en bij gebruik van dat gifgas hun gelijk meteen halen?
Op zaterdag 29 maart 2003 21:10 schreef DiGuru het volgende:[..]
Als Irak nog gifgas heeft, zullen ze dat niet gebruiken. Waarom denk je eigenlijk dat Amerika ze durft aan te vallen?
quote:Eigenlijk is het opvallend hoeveel chemische pakken de Irakezen zelf nog hebben ... is toch verdacht.
Op zaterdag 29 maart 2003 21:12 schreef domolanglekker het volgende:
omdat ze goede beschermingsmiddelen hebben? en bij gebruik van dat gifgas hun gelijk meteen halen?
quote:Tegen de Amerikanen, die hebben meer chemische en biologische wapens.
Op zaterdag 29 maart 2003 21:13 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Eigenlijk is het opvallend hoeveel chemische pakken de Irakezen zelf nog hebben ... is toch verdacht.
quote:maar mijn beste.. die zijn natuurlijk om zich te beschermen tegen gifgasaanvallen van de westerse honden!
Op zaterdag 29 maart 2003 21:13 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Eigenlijk is het opvallend hoeveel chemische pakken de Irakezen zelf nog hebben ... is toch verdacht.
quote:Als de Irakezen voor elke oorlogsmisdaad aangeklaagd moeten worden ... ik denk dat dat snel onder het woestijnzand geveegd wordt.
Op zaterdag 29 maart 2003 21:12 schreef SilverSpirit het volgende:
Wanneer ze dat doen kunnen ze aangeklaagd worden.
quote:Je mag best toegeven dat het hardstikke fout is om zomaar Irakezen af te knallen. Het mag.... echt waar!!
Op zaterdag 29 maart 2003 21:15 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Als de Irakezen voor elke oorlogsmisdaad aangeklaagd moeten worden ... ik denk dat dat snel onder het woestijnzand geveegd wordt.
quote:In principe is het fout ... maar bescherming tegen zelfmoorcommando's vind ik een vrij goede reden.
Op zaterdag 29 maart 2003 21:17 schreef SilverSpirit het volgende:
Je mag best toegeven dat het hardstikke fout is om zomaar Irakezen af te knallen. Het mag.... echt waar!!
quote:ik zou eerder willen dat saddam hoessein dat toegaf eigenlijk
Op zaterdag 29 maart 2003 21:17 schreef SilverSpirit het volgende:[..]
Je mag best toegeven dat het hardstikke fout is om zomaar Irakezen af te knallen. Het mag.... echt waar!!
Als een atoombom met de kracht van die van Hiroshima op 250 meter van Saddams schuilkelders terechtkomt, hoeft de Iraakse leider niet voor zijn leven te vrezen omdat de schokgolf de anderhalve meter dikke muren niet kan vernielen. Dat zei de Duitse architect van de schuilkelder onder het belangrijkste paleis van Saddam, Karl Esser.
Deuren
De geallieerde militairen zullen volgens Esser op zijn minst grote moeite hebben de bunker binnen te komen door de drie ton wegende deuren die in Zwitserland zijn gemaakt. De paleisbunker, die vijftig mensen kan herbergen en die twee vluchttunnels heeft, is in 1982 en 1983 gebouwd door de Duitse firma Boswau und Knauer, die is opgegaan in wat nu de groep Walter-Bau AG is.
In die tijd was Esser adviseur van de Duitse overheid en had hij zijn eigen bedrijf, Schutzraumtechnik Esser. Dat bedrijf leverde apparatuur voor de bunker onder het belangrijkste paleis van Saddam in Bagdad. De bouw vond plaats in een periode toen westerse bedrijven Saddam legaal bevoorraaden met wapens en apparatuur tijdens de oorlog van 1980-1988 tegen Iran.
Natuurlijke bescherming
De 'bunker buster'-bommen zouden volgens Esser niet kunnen doordringen tot de schuilkelder omdat zij eerst nog door het paleis moeten dat er boven staat. "Het presidentiële paleis verschaft een natuurlijke bescherming. De bunker kan alleen door grondtroepen of een atoombom worden gekraakt", aldus de Duitse ingenieur.
Het dak van de bunker is gemaakt van gewapend beton van meer dan 2 meter dik. Het is volgens de Duitser ontworpen om een voltreffer met een bom van 230 kilo te doorstaan.
Grondtroepen zouden de bunker in kunnen als zij de deuren kunnen vernielen met bazooka's en explosieven. Esser zei te vermoeden dat de bouwtekeningen van de bunker zich in handen van de Duitse geheime dienst bevinden.
Wow dat is wel erg dus alleen met een volle treffer van een Atoombom of troepen die naar binnengaan kun je Saddam uit ze bunker(s) halen!
quote:Als je het voor 100% zeker weet oke, maar anders
Op zaterdag 29 maart 2003 21:18 schreef battlesickloner het volgende:[..]
In principe is het fout ... maar bescherming tegen zelfmoorcommando's vind ik een vrij goede reden.
quote:Die heeft er idd ook niet zo'n problemen mee.
Op zaterdag 29 maart 2003 21:18 schreef domolanglekker het volgende:
ik zou eerder willen dat saddam hoessein dat toegaf eigenlijk
quote:Dat Saddam fout is weten we al, maar Amerika is dus ook fout volgens jou?
Op zaterdag 29 maart 2003 21:20 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Die heeft er idd ook niet zo'n problemen mee.
quote:230 kilo is helemaal niet zo veel lijkt me.
Het dak van de bunker is gemaakt van gewapend beton van meer dan 2 meter dik. Het is volgens de Duitser ontworpen om een voltreffer met een bom van 230 kilo te doorstaan.

quote:Ging meer over de juridische gevolgen die jij eraan dacht te kunnen geven ... Saddam is ook nog nergens aangeklaagd.
Op zaterdag 29 maart 2003 21:26 schreef SilverSpirit het volgende:
Dat Saddam fout is weten we al, maar Amerika is dus ook fout volgens jou?
quote:Nee die wordt dadelijk zonder proces doodgeschoten je hebt gelijk.
Op zaterdag 29 maart 2003 21:30 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Ging meer over de juridische gevolgen die jij eraan dacht te kunnen geven ... Saddam is ook nog nergens aangeklaagd.
quote:Bush krijgt zijn plaatsje in de geschiedenisboeken .. naast Hitler en Napoleon..
Op zaterdag 29 maart 2003 21:26 schreef SilverSpirit het volgende:[..]
Dat Saddam fout is weten we al, maar Amerika is dus ook fout volgens jou?
quote:Laat ons hopen
Op zaterdag 29 maart 2003 21:31 schreef SilverSpirit het volgende:
Nee die wordt dadelijk zonder proces doodgeschoten je hebt gelijk.
quote:Bush word ook nog wel vermoord denk ik! als het conflict te erg uit de hand loopt
Op zaterdag 29 maart 2003 21:31 schreef Koos Voos het volgende:[..]
Bush krijgt zijn plaatsje in de geschiedenisboeken .. naast Hitler en Napoleon..
[Dit bericht is gewijzigd door El_Catalan op 29-03-2003 22:13]
quote:Hmm als Stalin niet in dat rijtje staat ... dan zal Bush er ook niet tussen komen lijkt me.
Op zaterdag 29 maart 2003 21:31 schreef Koos Voos het volgende:
Bush krijgt zijn plaatsje in de geschiedenisboeken .. naast Hitler en Napoleon..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |