abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9450483
Okay, bekend gegeven: een onbeantwoorde liefde koesteren voor een goede vriendin.
Bijkomend probleem in mijn geval is dat de vriendin in kwestie binnenkort een studie gaat beginnen in het andere uiteinde van het land.
Hoewel van het begin af aan duidelijk was dat het nooit iets zou worden tussen ons, is onze vriendschap in de afgelopen periode eigenlijk alleen maar gegroeid. Ze was er voor me in een tijd dat ik bij niemand anders terecht kon.
Ik geef om haar, maar waar dit geven-om overgaat van vriendschap naar liefde is voor mij ook een beetje onduidelijk en warrig. Hoewel ze meerdere malen heeft bevestigd normaal contact te willen houden, realiseer ik me dat 'het scheiden van onze wegen' (om het maar ff dramatisch op te schrijven) voor mij veel zwaarder valt dan voor haar. Het laatste wat ik wil is haar als vriendin kwijtraken. Ik betrap me erop dat de laatste tijd het 'bij haar zijn' belangrijker is geworden dan het daadwerkelijk gezellig hebben. Ook als ik niets te melden heb, of eigenlijk iets veel beters te doen heb, slok ik haar tijd op. Ik voel me daar dan achteraf nogal ongemakkelijk bij. Het is alsof in onze vriendschap zij degene is die voortdurend moet geven, zonder dat ik daar iets tegenover kan stellen...hoe graag ik dat ook zou willen...
Ik sta nu voor het dilemma: Moet ik het hoofd koel houden en wat afstand nemen zodat ik eindelijk van haar loskom en gemakkelijker kan accepteren dat we elkaar gewoon minder gaan zien? (Met als risico dat onze vriendschap nu al verwatert)
Of moet ik zoveel mogelijk genieten van haar aanwezigheid nu het nog kan? (Met als risico dat haar vertrek extra hard aankomt)
Iemand soortgelijke ervaringen?
I don't know if we're made for each other but this night is made for us.
You've got nothing left to lose and only me to trust.
pi_9450718
quote:
Op zaterdag 29 maart 2003 15:43 schreef SuperMocio het volgende:
Okay, bekend gegeven: een onbeantwoorde liefde koesteren voor een goede vriendin.
Bijkomend probleem in mijn geval is dat de vriendin in kwestie binnenkort een studie gaat beginnen in het andere uiteinde van het land.
Hoewel van het begin af aan duidelijk was dat het nooit iets zou worden tussen ons, is onze vriendschap in de afgelopen periode eigenlijk alleen maar gegroeid. Ze was er voor me in een tijd dat ik bij niemand anders terecht kon.
Ik geef om haar, maar waar dit geven-om overgaat van vriendschap naar liefde is voor mij ook een beetje onduidelijk en warrig. Hoewel ze meerdere malen heeft bevestigd normaal contact te willen houden, realiseer ik me dat 'het scheiden van onze wegen' (om het maar ff dramatisch op te schrijven) voor mij veel zwaarder valt dan voor haar. Het laatste wat ik wil is haar als vriendin kwijtraken. Ik betrap me erop dat de laatste tijd het 'bij haar zijn' belangrijker is geworden dan het daadwerkelijk gezellig hebben. Ook als ik niets te melden heb, of eigenlijk iets veel beters te doen heb, slok ik haar tijd op. Ik voel me daar dan achteraf nogal ongemakkelijk bij. Het is alsof in onze vriendschap zij degene is die voortdurend moet geven, zonder dat ik daar iets tegenover kan stellen...hoe graag ik dat ook zou willen...
Ik sta nu voor het dilemma: Moet ik het hoofd koel houden en wat afstand nemen zodat ik eindelijk van haar loskom en gemakkelijker kan accepteren dat we elkaar gewoon minder gaan zien? (Met als risico dat onze vriendschap nu al verwatert)
Of moet ik zoveel mogelijk genieten van haar aanwezigheid nu het nog kan? (Met als risico dat haar vertrek extra hard aankomt)
Iemand soortgelijke ervaringen?
je kan best van haar gezelschap genieten, maar blijf realistisch. hou in je hoofd dat ze straks weg is. als je denkt dat je het niet aankan, probeer dan alles een beetje te beperken.

tenminste.. zo denk ik erover..

O+ 11-06-2009 O+
pi_9450824
battyboy battyboy
waar is de tijd gebleven dat mannen nog mannen waren .... sjeez

kom op man zeg gewoon tegen haar "okee, ga je nog een keer m'n ballen likken of hoe zit dan".

beetje lef tonen !!!! houden vrouwen ook van, weet je toch hoop ik ?

maar goed. zegt ze nee, dan wens je haar een leuke vakantie en ga je verder met je leven !!

maar dit is alleen maar mijn nederige mening

Do no Kill Do not rape Do not steal, these are princables that every men of every faith can embrace
pi_9451495
Zal ik maar even normaal reageren?

Of je nu, op dit moment, zelf al afstand neemt of dat dat later gebeurt doordat ze daadwerkelijk weggaat, maakt weinig uit. Je zal het er hoe dan ook moeilijk mee hebben. Dus geniet van de tijd die je nog met haar hebt. Goeie herinneringen verzachten

pi_9451787
quote:
Op zaterdag 29 maart 2003 16:13 schreef Reco het volgende:
battyboy battyboy
waar is de tijd gebleven dat mannen nog mannen waren .... sjeez

kom op man zeg gewoon tegen haar "okee, ga je nog een keer m'n ballen likken of hoe zit dan".

beetje lef tonen !!!! houden vrouwen ook van, weet je toch hoop ik ?

maar goed. zegt ze nee, dan wens je haar een leuke vakantie en ga je verder met je leven !!

maar dit is alleen maar mijn nederige mening

...en die man heeft nog een vriendin ook..... Ongelooflijk....
Life is what happens to you while you are busy making other plans
pi_9458106
quote:
Op zaterdag 29 maart 2003 17:00 schreef Leanne het volgende:
Zal ik maar even normaal reageren?

Of je nu, op dit moment, zelf al afstand neemt of dat dat later gebeurt doordat ze daadwerkelijk weggaat, maakt weinig uit. Je zal het er hoe dan ook moeilijk mee hebben. Dus geniet van de tijd die je nog met haar hebt. Goeie herinneringen verzachten

Die gedachtengang heb ik idd de laatste tijd proberen te volgen.
Helaas loopt 'genieten van de tijd die ik nog met haar heb' in de praktijk nog wel eens uit op van-mijn-kant geforceerde 'gezelligheid'.
Soms zou ik willen dat de communicatie tussen m'n hart en m'n hoofd wat vlotter liep...
pi_11764532
Voor de geinteresseerden een update:
Later dan verwacht;afgelopen week is dan toch het grote inpakken begonnen.

De nacht na ons laatste etentje heb ik geen oog meer dicht gedaan.
Wat een fijne vriendschap hebben wij tweetjes toch opgebouwd; waarom zou het anders zo'n pijn doen?
We hebben het er eindeloos over gehad; ondanks alles blijf ik bang dat ik toch niet in haar nieuwe leventje zal blijken te passen.

Kom op Fok!ers, er is vast wel iemand die iets positiefs kan posten over vriendschappen over lange afstand......toch?

pi_11765288
Echte vriendschap vergaat nooit.
Lambo of Rekt
pi_11765291
quote:
Op maandag 14 juli 2003 16:14 schreef EggsTC het volgende:
Echte vriendschap vergaat nooit.
Mooie test dus.
Lambo of Rekt
pi_11765335
Positief : Je kunt een vriendschap behouden op afstand, je spreekt gewoon af van tijd tot tijd. Er kan 1 week overheen gaan, 2 weken of zelfs meer.

in jouw geval : Je bent verliefd, 1 week is teveel, 2 weken is veel te veel. Zou je een relatie kunnen beginnen, dan loopt het waarschijnlijk uit op een weekendrelatie, tenzij dat je makkelijk bij haar kunt komen. Het is gewoon een kiezen of delen.
Indien er geen relatie is en zij toch ver weg gaat studeren en jij zou langskomen.. in hoever zou jij het kunnen verdragen haar te zien met een andere jongen die op dat moment haar 'vriend' is ?

Uit het oog, uit het hart. Harde regel, maar is wel waar.
Als ze weg is en je ziet haar een tijd niet, zullen de gevoelens ook minder worden.

klinkt hard ik weet het

pi_11766041
quote:
Op maandag 14 juli 2003 16:16 schreef Veeltedruk het volgende:

Indien er geen relatie is en zij toch ver weg gaat studeren en jij zou langskomen.. in hoever zou jij het kunnen verdragen haar te zien met een andere jongen die op dat moment haar 'vriend' is ?

Uit het oog, uit het hart. Harde regel, maar is wel waar.

En dat is dus precies het probleem.......
Ze is m'n beste vriendinnetje; als ik haar uit m'n leven sluit raak ik zo ontzettend veel kwijt....
Ik wou dat ik nu eindelijk eens de beruchte knop zou kunnen omdraaien; helaas: de realiteit is iets ingewikkelder.....
  maandag 14 juli 2003 @ 18:55:12 #12
55900 GM
vind ik dan toch
pi_11768657
quote:
Op maandag 14 juli 2003 16:47 schreef SuperMocio het volgende:

[..]

Ze is m'n beste vriendinnetje; als ik haar uit m'n leven sluit raak ik zo ontzettend veel kwijt....

Waarom zou je haar uit je leven sluiten dan? Vriendschap kan ook ondanks afstand bestaan hoor. Er bestaat zoiets als telefoon, email, in de plaats waar ze studeert eens samen uitgaan...
"IK HEB GEMERKT DAT JE HET LEVEN HET BEST KUNT NEMEN ZOALS HET OP JE AF KOMT
Dat lijkt me hoogst onverantwoordelijk.....
MIJ IS HET ALTIJD GOED BEVALLEN"
pi_11768729
quote:
Op maandag 14 juli 2003 18:55 schreef GM het volgende:

[..]

Waarom zou je haar uit je leven sluiten dan? Vriendschap kan ook ondanks afstand bestaan hoor. Er bestaat zoiets als telefoon, email, in de plaats waar ze studeert eens samen uitgaan...

Tadaaaaaa my words exactly ( en nu nog een cursus "hoe-schrijf-je-engels-normaal-gesproken")
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_11769097
Natuurlijk is het de bedoeling om leuk contact te houden......ben alleen bang dat het er in de praktijk niet van komt. (Om wat voor reden dan ook, je kunt wel zoveel willen)

Maaruh cursus engels?

pi_11769476
toen ik verliefd werd op me beste vriendin en probeerde haar te vergeten, groeide we pas echt uit elkaar.
ERG veel spijt van gekregen, niet doen dus, heb het er gewoon veel samen over en zoek samen een oplossing (lampje!)
Tuutuuuutuu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')