quote:zo kan je het ook noemen, maar is het ook volgens jou waar? of zeg je nu dat dit klets is?
Op donderdag 24 april 2003 21:37 schreef ds_polleke het volgende:
euhm..
creatief
quote:U geheel in ere houdend.. ik denk niet dat jouw visie de juiste is (dat is wat anders dan zeggen dat het klets is...
Op donderdag 24 april 2003 21:38 schreef MacMeester het volgende:[..]
zo kan je het ook noemen, maar is het ook volgens jou waar? of zeg je nu dat dit klets is?
quote:Waarom zou het dan volgens jou niet de juiste visie zijn ?(onderbouw het nu eens, zonder dat het heilswaarde verliest of niet)
Op vrijdag 25 april 2003 08:26 schreef ds_polleke het volgende:[..]
U geheel in ere houdend.. ik denk niet dat jouw visie de juiste is (dat is wat anders dan zeggen dat het klets is...
Is dat dan de stagnering in de katholieke traditie en de vooruitgang in de protestantse kerk? Het plaatje wordt daardoor wel duidelijker...
De Komst van Christus, het Lijden en Sterven en de wederopstanding zijn dusdanig essentieel voor je geloof dat versymbolisering leidt tot het afvlakken van je geloof.
Mijn overtuiging is het dt die symbolisering (een einde aan het letterlijk nemen van de bijbel) de weg van de minste weerstand was voor christenen die niet staande bleven tegen het "wetenschappelijke" (
) geweld wat ze werd aangedaan tijdens de verlichting.
Wanneer we de bijbel lezen als een kind (laat de kinderen tot mij komen) onbevangen.. dan lees je de nijbel in haar puurste vorm..
een toegevoegde symbolische waarde is niet schadelijk maar je moet waken voor allegorisme
quote:Waarom zijn die dingen essentieel voor je geloof?
Op vrijdag 25 april 2003 14:55 schreef ds_polleke het volgende:
De Komst van Christus, het Lijden en Sterven en de wederopstanding zijn dusdanig essentieel voor je geloof dat versymbolisering leidt tot het afvlakken van je geloof.
quote:Dus zoals mijn zoontje van drie Pinkeltje beleeft?
Wanneer we de bijbel lezen als een kind (laat de kinderen tot mij komen) onbevangen.. dan lees je de bijbel in haar puurste vorm..
een toegevoegde symbolische waarde is niet schadelijk maar je moet waken voor allegorisme[/quote]Je moet waken voor absurdisme en goedpraterij (van wat krom is).
quote:Het zal je verbazen, maar er zijn maar heel weinig echte atheisten.
Op vrijdag 11 april 2003 15:35 schreef Mirion het volgende:[..]
Een goede atheist zal een gelovige nooit volledig serieus kunnen nemen
en de bijbel is een verzameling populistisch geblaat uit de oudheid, qua gedachtengoed te vergelijken met een V&D. Alles valt er wel te krijgen, kom alleen niet terug voor garantie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |