abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9447201
Als ik een spin, kever of ander insect vang op mijn kamer, dan gooi ik hem altijd het raam uit de tuin in. Wat ik me nu afvraag, overleeft zo'n beest dat eigenlijk?
pi_9447212
Een kever weet ik niet, die zou wel eens op z'n vleugels kunnen vallen, maar een spin overleeft het zeker weten.
Playlist | Studio Brussel (NL 102.1 FM / BE 100.9 FM)
pi_9447219
Vroeg ik me ook wel eens af maar volgens mij zijn ze zo licht dat de wind de val behoorlijk afremt. Dus ja, ze overleven het wel.
  zaterdag 29 maart 2003 @ 11:57:33 #4
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_9447464
ik denk ook dat ze het gewoon overleven
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  zaterdag 29 maart 2003 @ 11:59:19 #5
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_9447495
Relatief gezien is een insect lichamelijk tientalle malen sterker en steviger dan bijvoorbeeld een menselijker lichaam. Hoe groter en zwaarder, hoe relatief kwetsbaarder!
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_9448313
en ze zijn licht dus de val valt wel mee denk ik, maar ja relatief gezien zijn insecten ook kleiner dus de afstand tussen slaapkamer en raam zijn groter dan voor de mens
pi_9448625
Even mee naar F&F.
(Gisteren nog een raar soort kever naar buiten gegooid...hij sloeg zijn vleugels uit, en vloog zo weg)
  zaterdag 29 maart 2003 @ 13:26:12 #8
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_9448760
Ik heb ooit een kakkerlak (tropische type) uit een hotelkamer gegooid (vrij hoog, maar weet niet meer welke etage het was).

Het beest viel met een grote POK! op het terras en wandelde vervolgens gewoon verder...

zaterdag 29 maart 2003 @ 13:30:00 #9
20741 generalist
Watch me do it!
pi_9448825
De meeste hebben een pantser dat hen beschermd tegen behoorlijke klappen ...

* generalist had dat ook niet eerder gerealiseerd

Above all things, never be afraid. The enemy who forces you to retreat is himself afraid of you at that very moment.[br]Andre Maurois (1885 - 1967)
  zaterdag 29 maart 2003 @ 13:31:50 #10
44964 whisko
a^2 + b^2 =c^2
pi_9448855
quote:
Op zaterdag 29 maart 2003 13:26 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Ik heb ooit een kakkerlak (tropische type) uit een hotelkamer gegooid (vrij hoog, maar weet niet meer welke etage het was).

Het beest viel met een grote POK! op het terras en wandelde vervolgens gewoon verder...

POK? Wauw!!!! Kon je dat horen vanuit die vrij hoge hotelkamer!?
  zaterdag 29 maart 2003 @ 13:40:30 #11
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_9448981
quote:
Op zaterdag 29 maart 2003 13:31 schreef whisko het volgende:

[..]

POK? Wauw!!!! Kon je dat horen vanuit die vrij hoge hotelkamer!?

Het was een stille binnenplaats, en een grote kakkerlak!

Zie linksboven, denk aan ongeveer 7 cm groot (zonder antennes)

maandag 31 maart 2003 @ 02:17:53 #12
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_9477559
ben ik ook benieuwd naar! Spinnen gebruiken de wind vaak om zich te verplaatsen, tenminste die kleintjes. Denk dat spinnen het wel kunnen overleven. Torren enzo zouden op zich ook wel stevig zijn om zoiets te oveleven. Die beestjes hebben allemaal qua verhouding een heel wat hardere lichaam dan onze.

Ik neem aan dat de meeste insecten het wel lukt! Het ligt er denk wel aan welke hoogte he!

pi_9477588
In secten kunnen meer hebben dan mensen, gooi een mier van twee meter naar beneden en hij loopt door.

Nou is een mier veel kleiner dan een mens, grofweg 100 keer ??
Dus gooi een mens 2 maal 100, 200 meter naar beneden en je krijgt en mooie vlek.

When does the hurting stop ? ...
pi_9477612
Volgens de natuurkunde valt een steen net zo hard als een veertje (zijn tegelijk beneden), alleen zal een veertje meer luchtweerstand hebben, en worden afgeremd.

Een insect lijkt me vrij compact, en weinig luchtweerstand hebben. Zal dus ook wel hard neerkomen.

Maar, 't weegt ook niks... de impuls (massa maal snelheid) is dan ook niet bijzonder groot. En dat, tezamen met 't sterke pantser van een insect, zal er wel voor zorgen dat ie 't overleeft. No worries! (Of juist wel natuurlijk!)

pi_9479235
dus als je ze dood wil hebben moet je ze juist niet uit het raam gooien??

mooi dat k dat weet..

heb echt een hekel aan insecten!

maandag 31 maart 2003 @ 11:33:53 #16
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_9479963
quote:
Op maandag 31 maart 2003 10:46 schreef freaky-me het volgende:
dus als je ze dood wil hebben moet je ze juist niet uit het raam gooien??

mooi dat k dat weet..

heb echt een hekel aan insecten!

Wil je er over praten?

Insecten zijn een van de nuttigste dieren op deze aardbol en zorgen juist voor goede dingen en dan gaat de mens maar zeiken dat deze dieren niks zijn en gaan ze ze maar dood maken. Vind ik wel vreemd!

pi_9481107
quote:
Op maandag 31 maart 2003 11:33 schreef TechXP het volgende:
Wil je er over praten?

Insecten zijn een van de nuttigste dieren op deze aardbol en zorgen juist voor goede dingen en dan gaat de mens maar zeiken dat deze dieren niks zijn en gaan ze ze maar dood maken. Vind ik wel vreemd!

nee hoor, hoef nergens over te praten..

Ze mogen dan wel nuttig zijn enzo alleen niet in mijn buurt.. Ik zeg niet dat ze niks zijn, integendeel.. Als een spin alle muggen vangt op m'n kamer dan ben k em wel dankbaar hoor.. maar dan moet ie wel bij me uit de buurt blijven..

sommige dingen die ze doen zijn ook niet echt nuttig hoor.. zoals in m'n schoenen kruipen als k op vakantie ben.. of in m'n kleren.. of mij de stuipen op t lijf jagen.. en ga zo maar door..

alles met meer dan 4 poten moet bij me uit de buurt blijven. Doet ie dat niet dan sta ik niet in voor de gevolgen

pi_9494751
quote:
Op zaterdag 29 maart 2003 11:39 schreef Freel het volgende:
Als ik een spin, kever of ander insect vang op mijn kamer, dan gooi ik hem altijd het raam uit de tuin in. Wat ik me nu afvraag, overleeft zo'n beest dat eigenlijk?
Nee, want ik trap 'm altijd eerst dood voor ik 'm naar buiten gooi
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')