abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9490403
quote:
Op maandag 31 maart 2003 19:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Net zoveel als jij om het tegenovergestelde of iets anders te beweren. Dit is namelijk een FORUM :y Daar mag je je mening neerzetten.

Ja, maar je stelt het allemaal als vaststaande feiten. Vanwaar vond jij Fortuyn slecht dan?
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
pi_9490441
quote:
Op maandag 31 maart 2003 19:41 schreef Metal_Mart het volgende:

[..]

Ja, maar je stelt het allemaal als vaststaande feiten. Vanwaar vond jij Fortuyn slecht dan?

Nou nee, alles wat ik schrijf is mijn mening hier.
Ik heb al eerder uitgelegd hoe gevaarlijk ik populisten vind die hun macht verwerven door te zoeken naar een zondebok. Dat is precies wat Fortuyn gedaan heeft. Ik vond hem vooral gevaarlijk; slecht is eigenlijk niet eens zo erg.
pi_9490569
quote:
Op maandag 31 maart 2003 19:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik ben blij dat die man er niet meer is - is dat zo verschrikkelijk moeilijk te begrijpen. Blijkbaar wel want jij hebt er veel tekst voor nodig.

En dan vind jij Fortuyn een gevaarlijk man ..welk een gotspe
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  † In Memoriam † maandag 31 maart 2003 @ 19:48:21 #154
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_9490593
quote:
Op maandag 31 maart 2003 19:41 schreef Metal_Mart het volgende:

[..]

Hij schrijft volgens mij nergens dat hij Fortuyn als mens slecht vond maar dat hij de beweging die Fortuyn in gang zette. in alle lagen van de bevolking een nare ontwikkeling vond.
Als blinde schapen achter een potentiele leider aanrennen is altijd ietwat engig...

[Dit bericht is gewijzigd door Loedertje op 31-03-2003 19:49]

pi_9490595
quote:
Op maandag 31 maart 2003 19:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou nee, alles wat ik schrijf is mijn mening hier.
Ik heb al eerder uitgelegd hoe gevaarlijk ik populisten vind die hun macht verwerven door te zoeken naar een zondebok. Dat is precies wat Fortuyn gedaan heeft. Ik vond hem vooral gevaarlijk; slecht is eigenlijk niet eens zo erg.

Je zou het ook als ''het probleem bij de naam noemen'' kunnen beschouwen. En daarbij, Fortuyns beleid was ook op verbeteringen in de gezondheidszorg en het bedrijfsleven gericht, daar kwam het woord allochtonen of iets dergelijks niet eens in voor. Een deel van zijn beleid was het aanpakken van problemen, die er gewoon veelvuldig zijn, met onze allochtone medelanders. Noem jij dat macht verwerven door het zoeken naar een zondebok? Dat vind ik namelijk nogal onzin. En het blijkt trouwens dat er een groot draagvlak bestond voor zijn idee-en, is Nederland dan voor zo'n groot deel bevolkt met in -en in slechte mensen zoals jij beweert? Vertel mij dan eens, in welk land is het beter?
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
  maandag 31 maart 2003 @ 19:48:42 #156
16715 Mylene
*schatje*
pi_9490600
quote:

[..]

Ik ben blij dat die man er niet meer is - is dat zo verschrikkelijk moeilijk te begrijpen. Blijkbaar wel want jij hebt er veel tekst voor nodig.

Dan keur je moord toch stiekem goed??
pi_9490602
quote:
Op maandag 31 maart 2003 19:47 schreef milagro het volgende:

[..]

En dan vind jij Fortuyn een gevaarlijk man ..welk een gotspe

pi_9490626
quote:
Op maandag 31 maart 2003 19:48 schreef schatje het volgende:

[..]

Dan keur je moord toch stiekem goed??

Nee - dat is niet zo. Hij had nooit vermoord moeten en mogen worden. Maar ik ben wel blij dat hij er niet meer is. Dat spreekt elkaar niet tegen.
  † In Memoriam † maandag 31 maart 2003 @ 19:51:30 #159
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_9490672
quote:
Op maandag 31 maart 2003 19:48 schreef Metal_Mart het volgende:
. En het blijkt trouwens dat er een groot draagvlak bestond voor zijn idee-en..
DAT was juist hetgeen wat zo raar was aan die blinde schaapjes..

Foruytn schreef al jaren over bepaalde lagen uit de bevolking waaronder ook uitkeringstrekkers die eigenlijk geen uitkering zouden moesten krijgen omdat ze maar *van hun luie gat* moesten komen...en toch renden die groep mensen achter hem aan omdat * Fortuyn eindelijk zei wat zij al jaren dachten*.

Het klopte gewoon niet.

† In Memoriam † maandag 31 maart 2003 @ 19:54:19 #160
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_9490748
quote:
AMSTERDAM (ANP) - De moord op Pim Fortuyn is Volkert van der G. volledig aan te rekenen. Dat bleek maandag uit het rapport dat het Pieter Baan Centrum (PBC) maakte over de man die heeft bekend de moord op Fortuyn 6 mei te hebben gepleegd.

De rechtbank behandelt de bevindingen van het PBC maandag. Het PBC in Utrecht is de gedragskundige observatiekliniek van justitie. Hoewel Van der G. wel een persoonlijkheidsstoornis heeft, heeft die geen invloed op het misdrijf gehad. De moord is ontsproten uit zijn politieke overtuiging, concludeert het PBC. Over de kans op herhaling kunnen de deskundigen geen uitspraken doen.

In een eerste reactie zei Van der G. geen moeite met de uitkomsten van het rapport te hebben. Hij ziet zichzelf als volledig toerekeningsvatbaar. Ook liet hij nog een keer weten dat hij met de wetenschap van nu, de moord niet meer zou hebben gepleegd.

Maatschappelijke gevolgen

Volkert van der G. heeft bepaalde maatschappelijke gevolgen van zijn aanslag op Pim Fortuyn onderschat. Dat blijkt uit de verklaringen die de verdachte heeft afgelegd. Rechtbankvoorzitter Bauduin las enkele passages voor.

,,Ik moest opkomen voor de kwetsbare groepen. Dat heb ik gedaan'', stelde hij in die verklaring. ,,Ik heb de gevolgen voor die groepen en andere politici onderschat.''

Van der G. verwijst naar een uitlating van Fortuyn dat hij misschien wel premier zou worden. ,,Daaruit trok ik de conclusie dat het hem om macht ging.'' Op de vraag of Fortuyn dan niet volgens democratische weg gekozen zou zijn, antwoordde Van der G.: ,,Hitler is ook democratisch gekozen.''

Officier van justitie J. Plooy wilde maandagochtend van Van der G. weten of hij spijt had van zijn daad. Hierop kon de verdachte geen eenduidig antwoord geven. ,,Het doden van iemand vind ik normaliter moreel verwerpelijk. Toen, op 6 mei, vond ik het geoorloofd. Nu worstel ik met die vraag.''

Van der G. vertelde dat het hem niet om de persoon van Fortuyn te doen was, maar om het gevaar. Hij voegde daaraan toe dat je je ,,ernstig kan afvragen'' of er iets veranderd is na 6 mei.

pi_9490792
quote:
Op maandag 31 maart 2003 19:51 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Foruytn schreef al jaren over bepaalde lagen uit de bevolking waaronder ook uitkeringstrekkers die eigenlijk geen uitkering zouden moesten krijgen omdat ze maar *van hun luie gat* moesten komen...en toch renden die groep mensen achter hem aan omdat * Fortuyn eindelijk zei wat zij al jaren dachten*.

Het klopte gewoon niet.

Ben jij het voor de volle 100 % eens met alles wat de politieke partij waar je op stemt vindt?

Oh en dit volgende citaat komt van SCH: Hoe kan ik respect tonen als ik het niet heb. Het spijt me. Voor in-en -in slechte mensen kan ik geen greintje respect opbrengen.

Er is overigens toch niet alleen door mensen uit de onderste laag van de bevolking op Fortuyn gestemd?

pi_9490820
quote:
Op maandag 31 maart 2003 19:48 schreef Metal_Mart het volgende:

[..]

Je zou het ook als ''het probleem bij de naam noemen'' kunnen beschouwen. En daarbij, Fortuyns beleid was ook op verbeteringen in de gezondheidszorg en het bedrijfsleven gericht, daar kwam het woord allochtonen of iets dergelijks niet eens in voor. Een deel van zijn beleid was het aanpakken van problemen, die er gewoon veelvuldig zijn, met onze allochtone medelanders. Noem jij dat macht verwerven door het zoeken naar een zondebok? Dat vind ik namelijk nogal onzin. En het blijkt trouwens dat er een groot draagvlak bestond voor zijn idee-en, is Nederland dan voor zo'n groot deel bevolkt met in -en in slechte mensen zoals jij beweert? Vertel mij dan eens, in welk land is het beter?

De mensen die op hem stemden deden dat voor 80 procent om zijn standpunt over allochtonen, en voor de rest om zijn andere standpunten en ook nog eens omdat ze in hem een leider zagen die de boel zou veranderen. Hij was niet geworteld in een andere traditie dan zijn eigen populisme - dat kan heel erg uit de hand lopen en daar was ik bang voor ja.
pi_9491041
Geheel in de gedachte van SCH: Kan iemand Marijnissen door zijn kop schieten? Niet dat ik het daar dan mee eens ben maar die vent is echt een gevaar voor de samenleving! Dat daar mensen op stemmen zeg. Die zullen wel niet helemaal doorhebben waar ze mee bezig zijn.

Maargoed ontopic:

In een radio-interview gisteravond zei Hammerstein dat Volkert in een verklaring aangaf zich door de publieke opini te hebben bewogen. Daarmee zouden de advocaten een gedeelte van de schuldvraag proberen af te schuiven op het politieke klimaat. Het zal me niets verbazen als ze de aanklacht tegen de mensen die van demonisering worden beschuldigd er bijhalen om die verdediging er mee te onderbouwen.

"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_9491166
quote:
Op maandag 31 maart 2003 19:56 schreef SCH het volgende:

[..]

De mensen die op hem stemden deden dat voor 80 procent om zijn standpunt over allochtonen, en voor de rest om zijn andere standpunten en ook nog eens omdat ze in hem een leider zagen die de boel zou veranderen. Hij was niet geworteld in een andere traditie dan zijn eigen populisme - dat kan heel erg uit de hand lopen en daar was ik bang voor ja.

1) Iedere politicus is een populist. Zeker de VVD en CDA door de speerpunten van de LPF over te nemen in de nieuwe verkiezingen.
2) Zijn boek heette niet 'de puinhopen van de allochtonen' . Hij was niet tegen allochtonen en was zelf voor meer allochtonen in de top van het bedrijfsleven.
3) Dit is geen algemene Fortuyn discussie maar het gaat hier om de zaak De Staat tegen Volkert van der Graaf.
  maandag 31 maart 2003 @ 20:09:54 #165
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_9491257
quote:
Ik vind het verschrikkelijk moeilijk te begrijpen dat jij blij bent dat Fortuijn er niet meer is (lees vermoord is)
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  maandag 31 maart 2003 @ 20:11:06 #166
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_9491287
quote:
Op maandag 31 maart 2003 19:48 schreef Loedertje het volgende:
Hij schrijft volgens mij nergens dat hij Fortuyn als mens slecht vond maar dat hij de beweging die Fortuyn in gang zette. in alle lagen van de bevolking een nare ontwikkeling vond.
Als blinde schapen achter een potentiele leider aanrennen is altijd ietwat engig...
Geheel in de lijn van SCH's ideologie moet dan eik ook de er achteraan hollende menigte worden aangepakt.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  maandag 31 maart 2003 @ 20:12:41 #167
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_9491338
quote:
Op maandag 31 maart 2003 19:51 schreef Loedertje het volgende:

Het klopte gewoon niet.

Stemden dan alleen uitkeringstrekkers op de LPF......
  maandag 31 maart 2003 @ 20:14:17 #168
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_9491397
quote:
Op maandag 31 maart 2003 20:03 schreef sizzler het volgende:
Geheel in de gedachte van SCH: Kan iemand Marijnissen door zijn kop schieten? Niet dat ik het daar dan mee eens ben maar die vent is echt een gevaar voor de samenleving! Dat daar mensen op stemmen zeg. Die zullen wel niet helemaal doorhebben waar ze mee bezig zijn.
Kan niemand die mensen en passant hun stemrecht ontnemen (ook een ideetje van onze fijne democraat)
  maandag 31 maart 2003 @ 20:38:54 #169
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_9492331
quote:
Op maandag 31 maart 2003 19:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik denk dan ook niet dat Volkert een in-en-in slecht mens is. Hij heeft het niet gedaan voor zichzelf

Hitler deed het ook niet voor zichzelf, maar voor het grote goed der mensen.

Groeten, Robert.

Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  maandag 31 maart 2003 @ 20:46:26 #170
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_9492641
Conclusie PBC:

Volledig toerekeningsvatbaar.

Volkert wordt getypeerd als:

- Lichamelijk noch geestelijk sterk, een zwak persoon.
- Hij beleeft plezier in tarten, etteren en treiteren.
- Hoogbegaafd.
- Laag zelfbeeld.
- Sociaal onbeholpen.
- 2 maal zelfmoordpoging gedaan.
- Overmatige starheid.
- Narcistisch.
- Afgunst van spontaniteit.

Hij was gewoon jaloers op Fortuyn, lijkt het wel.

Hatelijke groeten, Robert.

Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
pi_9493045
quote:
Op maandag 31 maart 2003 20:46 schreef Robert_Jensen het volgende:
Conclusie PBC:

Volledig toerekeningsvatbaar.

Volkert wordt getypeerd als:

- Lichamelijk noch geestelijk sterk, een zwak persoon.
- Hij beleeft plezier in tarten, etteren en treiteren.
- Hoogbegaafd.
- Laag zelfbeeld.
- Sociaal onbeholpen.
- 2 maal zelfmoordpoging gedaan.
- Overmatige starheid.
- Narcistisch.
- Afgunst van spontaniteit.

Hij was gewoon jaloers op Fortuyn, lijkt het wel.

Hatelijke groeten, Robert.

Is dat niet tegenstrijdig?
pi_9493863
Als je dat rijtje leest dan lijkt hij eerder op Fortuyn.
pi_9493990
quote:
Op maandag 31 maart 2003 21:20 schreef SCH het volgende:
Als je dat rijtje leest dan lijkt hij eerder op Fortuyn.
Begin aub een eigen Fortuyn-haattopic en laat dit topic lekker schoon!
pi_9494561
quote:
Op maandag 31 maart 2003 21:25 schreef sizzler het volgende:

[..]

Begin aub een eigen Fortuyn-haattopic en laat dit topic lekker schoon!

Doe niet opgewonden lieverd, ga jij maar ergens je held vereren
Bijna dat hele rijtje geldt ook voor Fortuyn
pi_9494793
quote:
Op maandag 31 maart 2003 21:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Doe niet opgewonden lieverd, ga jij maar ergens je held vereren
Bijna dat hele rijtje geldt ook voor Fortuyn

Ik moest juist aan jou denken ..
Star, intolerant en een egoprobleem
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo